BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 13:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Wyciek z węża z chłodnicy
PostNapisane: 13 maja 2012, 18:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1396
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: 535i/330xd
Kod silnika: M57
Witam, mam problem ze zlokalizowaniem na real OEM, który wąż mi leje.
Mianowicie problem wygląda tak, że odpalam auto, sucho pod autem, dojeżdżam w miejsce docelowe, powiedzmy, że z 10km, wyłączam i wtedy już leje mi ładnie na różowo. :zdziwko: Zrobi się wielka kałuża, przestaje lać. Dziś dolałem sobie zwykłej wody, bo nic innego nie miałem pod ręką. Wracałem do domu, wskazówka temp. w pionie, na teście 95 stopni. Dojechałem do domu, ani grama nie ma wody pod autem. :luka:
Wczoraj zastało mnie to pierwszy raz, więc od razu na podnośnik ruszyłem, ale nie udało się wymienić, bo to nie był warsztat specjalizujący się w tego typu rzeczach.. Postawili mi za to właśnie wstępną diagnozę, którą zresztą sam widziałem:
-leje gdzieś obok skrzyni, nad skrzynią (?) leci gdzieś wąż gumowy, który jest sparciały i pękł

Więc powiedzcie mi proszę, jak się do niego dostać i na jaki ma być wymieniony, bo jeździć tak nie da rady. :wstyd:
Od góry nic nie wskazuje na to, żeby cokolwiek miało lać, sucho w komorze silnika i nie widać ani tego węża, ani żeby cokolwiek miało lać.
Dodam, że ten cały płyn, który wycieka jest różowy, słodkawy, nie jakiś mega gęsty, bo na początku myślałem, że olej skrzyni leje.

Szukałem podobnych tematów, niestety nie pykło.
Z góry dzięki za pomoc.

_________________
535d
Obrazek

330xd
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wyciek z węża z chłodnicy
PostNapisane: 13 maja 2012, 20:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 355
Lokalizacja: Sandomierz-Tarnobrzeg
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52
a odpowietrzales moze ci wywala korkiem ja tak mialem :) po odpowietrzeniu ustalo :P

_________________
BMW nie rower pedałować nie trzeba xD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wyciek z węża z chłodnicy
PostNapisane: 13 maja 2012, 20:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1396
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: 535i/330xd
Kod silnika: M57
Nie wywala korkiem, byłem na podnośniku jak mówię i widać 'podobno' było wąż, który lał. Oglądał to facet w serwisie 4x4, bo do takiego miałem najbliżej - dlatego chcę się dowiedzieć jaki tam wąż jest niby i w którym dokładnie miejscu, żeby to samemu jutro posprawdzać.

_________________
535d
Obrazek

330xd
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wyciek z węża z chłodnicy
PostNapisane: 14 maja 2012, 09:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1532
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
Skoro twierdzisz że leci ci w okolicy łączenia skrzyni z blokiem to może jakiś wężyk co do nagrzewnicy idzie ? zlokalizuj trzy węże które wchodzą w okolicy prawego kielicha do ściany grodziowej potem palcem leć po nich czy są spocone czy coś, dwa węże pójdą do pompki wymuszonego obiegu potem z tej pompki pójdzie jeden wąż do tyłu bloku silnika, trzeci wąż wychodzący ze ściany grodziowej będzie wężem powrotnym do obiegu i spotka się gdzieś z konektorem łączącym wszystkie węże powrotne wody.
Najlepiej rozgrzać auto tak aby ewentualne ciśnienie zaczęło wywalać płyn (będzie syczeć), skoro twierdzisz że płyn już wyciekł to można postawić diagnozę że układ jest zapowietrzony, mógł się zapowietrzyć tylko układ ogrzewania auta i dlatego nie cieknie bo nie ma w nim wody - sprawdź czy po nagrzaniu auta działa ogrzewanie tak jak należy i będzie jasne (uwaga może lecieć ciepłe powietrze ale po nagrzaniu i ustawieniu na 32 stopnie powinno być gorące a nie ciepłe co może cie zmylić)

Sugeruję że szukasz węża nr.5 katalogowy nr węża: 64 21 8 391 005 blok-pompka wymuszonego obiegu
albo nr.12 katalogowy nr węża: 64 21 8 387 521 ściana grodziowa - konektor
Obrazek
Nie sugeruj się że silnik to nie V tak po prostu jest na schemacie i tyle :P

_________________
Moje pierwsze BMW e36 316i
Drugie to E39 528i
No i obecne E39 535i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wyciek z węża z chłodnicy
PostNapisane: 14 maja 2012, 17:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1396
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: 535i/330xd
Kod silnika: M57
Dzięki bardzo, wszystko już pozałatwiane.

Można zamknąć.

_________________
535d
Obrazek

330xd
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 93 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL