Witam serdecznie. Piszę ponieważ od momentu zakupu auta zmagam się z poważnym problemem.
Problemem jest odpalanie. Samochód jak ostygnie to odpala za 2-3 razem. Jak już się raz odpali i zgasi to załapuje od razu bez problemu. Po postoju kilkugodzinnym zaczynają się problemy. Zapala, ale nie załapuje do końca i gaśnie. Tak z 2 razy i następny już załapuje do końca. Po takim odpaleniu trzęsie budą przez kilkanaście sekund.
Na kompie brak błędów. a jak! żeby za łatwo nie było
)
Podejrzenia padły na czujniki wałka. Po przejrzeniu parametrów w inpie wychodzi na to, że:
Actual position intake ~110
ref. positon intake ~120
Actual position outlet 105~
ref. position outlet 105~
No to pomyślałem, że ssący do roboty, no ale bez szaleństw, sprawdźmy jak zachowują się czujniki zaraz po odpaleniu (gdy ma problemy z odpaleniem)
No i przedstawia się to tak:
Actual position intake ~110
ref. positon intake ~120
Actual position outlet 95~ref. position outlet 105~
I w tym samym momencie, w którym przestaje się trzęść buda parametry "actual position outlet" wskakują na 105.
Myślę sobie, no to jesteśmy w domu (już na 99% pewny byłem, że to wylotowy czujnik)
No ale dla pewności poprosiłem o czujniki z działającej beemki na podmianę... No i dupa. Dalej to samo!
No to skoro nie czujniki to może kable od czujników? Przejrzałem całe, centymetr po centymetrze aż się schowały pod kolektor
No i nic. żadnych przerwań izolacji, pęknięć, niczego
(może będzie trzeba pójść dalej, ale to rozbieranie połowy auta
)
I tutaj kilka pytań.
Czy czujniki mogą pokazywać złe wartości z jakiegoś powodu? tj. silnik źle odpala, dlatego że czujnik złe wartości podaje[tzn jest zepsuty]? czy czujnik pokazuje złe wartości[i działa dobrze], bo coś z silnikiem jest nie tak? Idąc dalej... przez co czujniki mogą pokazywać złe wartości?
Co jeszcze mogę sprawdzić? Może opór na wtyczkach? szukałem czegoś w necie na ten temat ale nie wiem jak sie zabrać do tego. Najbardziej interesuje mnie ten kabel od czujnika wylotowego.
Dodatkowe informacje:
Faktury przed zakupem:
Wymiana pompa paliwa
przepływki
alternatora
(więc może kogoś już wcześniej ten temat trapił)
filtr paliwa też wymieniony
świece nowe
Proszę o pomoc, bo mnie to już dobija
mechanicy ręce rozkładają.
Jak ktoś trafi i ogarnę ten temat to normalnie flaszkę wyślę pod wskazany adres
)