BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 01:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70 ... 79  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] - pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 17 maja 2017, 18:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 138
Moje BMW: E46
Nawypierdzielalo tych błędów .. po wywaleniu klap usunięciu katalizatora wymianie turba od e60 i intelcoolera.. No i egr tez został usuniety


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] - pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 17 maja 2017, 19:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Co z tego wyszło?

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] - pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 17 maja 2017, 20:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 138
Moje BMW: E46
Autko dużo lepiej jeździ zdecydowanie..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] - pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 17 maja 2017, 20:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
To się domyślam, ale jakieś konkrety, czyli km i nm?

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] - pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 18 maja 2017, 01:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 138
Moje BMW: E46
Nie byłem jeszcze na hamowni Wiec ciężko mi powiedziwc ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] - pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 29 maja 2017, 08:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1377
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
299b cdkibs1 - communication dme ibs

wie ktoś z czego będzie ten błąd sprawdzałem ibs i jest podpięty

Wymiana klemy minusowej pomoże ? czy to może być jeszcze coś innego ?
e60 przedlift

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] - pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 29 maja 2017, 22:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Robiłeś kiedykolwiek adaptację akumulatora po wymianie? Jeżeli nie to przed zmianą IBS możesz spróbować zrobić reset obecnej adaptacji. Obok prostego wyzerowania ustawania żeby IBS dostosował się do nowego aku dochodzi kwestia ustawienia pojemności o czym wielu diagnostów zapomina, a praktycznie każdy zmieniając aku na nie OEM kupuje coś o większej pojemności. Jeżeli reset nie pomoże to kabel do wymiany, bo innych przyczyn przy tylko jednym błędzie raczej bym nie szukał. Kiedy pojawiłby się mix z innymi błędami to tak.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] - pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 30 maja 2017, 15:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1377
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
senbon napisał(a):
Robiłeś kiedykolwiek adaptację akumulatora po wymianie? Jeżeli nie to przed zmianą IBS możesz spróbować zrobić reset obecnej adaptacji. Obok prostego wyzerowania ustawania żeby IBS dostosował się do nowego aku dochodzi kwestia ustawienia pojemności o czym wielu diagnostów zapomina, a praktycznie każdy zmieniając aku na nie OEM kupuje coś o większej pojemności. Jeżeli reset nie pomoże to kabel do wymiany, bo innych przyczyn przy tylko jednym błędzie raczej bym nie szukał. Kiedy pojawiłby się mix z innymi błędami to tak.


Adaptacje wykonałem gutmanem ale niestety nie pomogła co mnie dziwi to pokazywał 3 ostatnie adaptacje i wszystkie były tak jakby tą ostatnią.
W inpie niestety brak opcji adaptacji akumulatora.

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] - pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 30 maja 2017, 21:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: e90 318i
Kod silnika: n43
Witam

2 tygodnie temu sciagnełem do polski bmw z potwierdzonym przebiegiem 168 tys (bmw e90 318i 2.0 N43 2007r)
generalnie auto przyjechało na lawecie na mega rezerwie więc nie jeździłem nim zanim nie przywiozłem w kanistrze 5l benzyny.
Po załatwieniu wszystkich formalności z przerejestrowaniem auta zacząłem nim jeździć. przez pierwsze dwa dni z rana jak silnik był zimny po odpaleniu wiadomo jest na wyższych obrotach około 1100 ale po kilkunastu sekundach zaczyna sie obniżać i wtedy miałem delikatne falowanie obrotów miedzy 650 a 900 dodanie 2 razy delikatnie gazu całkowicie załatwiało sprawę i nie było problemu dodatkowo przy tych falowaniach odczuwałem drżenie pojazdu.

Troche pojeździłem autkiem po mieście zrobiłem około 50km jednego dnia i na drugi dzień odpalając spodziewałem sie tego samego ale ku mojemu zdziwieniu przestało falować obrotami i trząść samochodem.,

dzisiaj popołudniu jak kończyłem prace odpalając moje bmw po ruszeniu i pokonaniu około 50 metrów zapaliła się żółta kontrolka silnika nie pomogło wyłączenie i włączenie silnika.
Ale przejechałem około 5 km zgasiłem silnik i wyłączyłem zabezpieczenie które wczoraj montowali mi elektrycy (trzeba dotknąć 2 drucików żeby odpalić samochód oraz przejściówkę do obd) I ponownie zapaliłem silnik, żółta kontrolka znikła. nie wiem czy wyłączenie tego zabezpieczenia może mieć jaki kolwiek wpływa na pojawione się błędy
Zajechałem mimo wszystko do mechanika który wczoraj montował mi to odcięcie żeby podłączył pod komputer(wczoraj też sprawdzał i nie było żadnych błędów oprócz klocków które są do wymiany) i pokazały się 2 błędy:
2EF5 charakterystyka chłodzenia termostatu aktywacja nieciagly.
2A99 czujnik pozycji walu korbowego wylotowy wal rozrządu korelacja nieciagly
Mechanik wykasował te błędy. zrobiłem po tym jakieś 15-20 km i na razie nic się nie zaświeciło

Panowie czy coś wymaga wymiany czy mam tak na razie jeździć?
Proszę o pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] - pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 30 maja 2017, 22:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
mario2017 napisał(a):
Witam

2 tygodnie temu sciagnełem do polski bmw z potwierdzonym przebiegiem 168 tys (bmw e90 318i 2.0 N43 2007r)
generalnie auto przyjechało na lawecie na mega rezerwie więc nie jeździłem nim zanim nie przywiozłem w kanistrze 5l benzyny.
Po załatwieniu wszystkich formalności z przerejestrowaniem auta zacząłem nim jeździć. przez pierwsze dwa dni z rana jak silnik był zimny po odpaleniu wiadomo jest na wyższych obrotach około 1100 ale po kilkunastu sekundach zaczyna sie obniżać i wtedy miałem delikatne falowanie obrotów miedzy 650 a 900 dodanie 2 razy delikatnie gazu całkowicie załatwiało sprawę i nie było problemu dodatkowo przy tych falowaniach odczuwałem drżenie pojazdu.

Troche pojeździłem autkiem po mieście zrobiłem około 50km jednego dnia i na drugi dzień odpalając spodziewałem sie tego samego ale ku mojemu zdziwieniu przestało falować obrotami i trząść samochodem.,

dzisiaj popołudniu jak kończyłem prace odpalając moje bmw po ruszeniu i pokonaniu około 50 metrów zapaliła się żółta kontrolka silnika nie pomogło wyłączenie i włączenie silnika.
Ale przejechałem około 5 km zgasiłem silnik i wyłączyłem zabezpieczenie które wczoraj montowali mi elektrycy (trzeba dotknąć 2 drucików żeby odpalić samochód oraz przejściówkę do obd) I ponownie zapaliłem silnik, żółta kontrolka znikła. nie wiem czy wyłączenie tego zabezpieczenia może mieć jaki kolwiek wpływa na pojawione się błędy
Zajechałem mimo wszystko do mechanika który wczoraj montował mi to odcięcie żeby podłączył pod komputer(wczoraj też sprawdzał i nie było żadnych błędów oprócz klocków które są do wymiany) i pokazały się 2 błędy:
2EF5 charakterystyka chłodzenia termostatu aktywacja nieciagly.
2A99 czujnik pozycji walu korbowego wylotowy wal rozrządu korelacja nieciagly
Mechanik wykasował te błędy. zrobiłem po tym jakieś 15-20 km i na razie nic się nie zaświeciło

Panowie czy coś wymaga wymiany czy mam tak na razie jeździć?
Proszę o pomoc


Co do 2EF5:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=249899

Co do 2A99:
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=259217


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] - pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 4 czerwca 2017, 23:23 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 24
Lokalizacja: ETM
Moje BMW: E46 330D+ E39 540iA
Kod silnika: M57N&M62B44
Witam,

pacjentka to E39 540iA z 2002 roku
Zasilana LPG
Wyrzuca kontrolkę check engine
Auto jeździ poprawnie - nie faluje, przyśpiesza równo, nie ma przepałów ze spalaniem...tylko albo raczej "tylko" po podpięciu pod komputer odczytuje takie błędy.

40 Catalytic-converter conversion
Error frequency 1
Logistic counter 26
mean value of sensor behind cat. bank2 0.48
i-share delaies regulator switching(tvlr 0.00s
Adaptation factor Bank1 1.02
gas level 15.00l

45 Catalytic-converter conversion (Bank2)
Error frequency 1
Logistic counter 26
mean value Probe after Cat. (ahkat) 0.51
I-share delaies regulator switching(tvlr -0.01s
Adaptation factor Bank2 0.99
gas level 15.00l

Wcześniej wyrzucało błąd lewej sondy przed katalizatorem.
Została wymieniona na nową (denso) i na 200km był spokój...i teraz nowe błędy.

Z góry dziękuję za pomoc

Pozdrawiam,

Łukasz

Poniżej linki do zrzuty z INPA
https://zapodaj.net/f298263827bdb.jpg.html
https://zapodaj.net/76baad6202463.png.html
https://zapodaj.net/1b3d850170ca5.jpg.html


Ostatnio edytowano 6 czerwca 2017, 14:40 przez xXxedos, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] - pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 5 czerwca 2017, 11:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: e90 318i
Kod silnika: n43
Panowie z rana wyskoczył mi taki bład na inpie nigdzie nie moge znaleść odpowiedzi od czego to jest ?
Error: 1(1) No.: 12548 0x3104 Laufunruhe, Schichtladebetrieb


Samochód jeździ płynnie nie ma żadnych problemów

Oczywiście maszyna to bmw e90 318i n43


Ostatnio edytowano 5 czerwca 2017, 21:45 przez mario2017, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] - pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 5 czerwca 2017, 16:23 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: 320
Kod silnika: M54B22
Witam.
problem dotyczy e46 z silnikiem m54b22.
wydaje mi się że trochę brakuje mocy i spalanie jest za duże.
Komputer wywala dwa błędy:
227 - lambda contol tolerance bank1
191 - lambda probe heating downstrem sensor 2

inpa pokazuje również ze lambdaintegrator 1 oraz 2 dochodzi do wartości 28 (choć z reguły oscyluje pomiędzy 13 a 18) oraz korekcje na cylindrach pod obciążeniem w powyżej 3,0

Ktoś ma jakieś pomysły?
Dodam tylko że jest lpg, 2 tygodnie temu wymieniona odma oraz wyregulowany gaz, miesiąc temu disa, ciśnienie na cylindrach sprawdzone


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] - pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 6 czerwca 2017, 06:53 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e46 320d
Kod silnika: m47
Witam,mam takie pytanko zakupiłem e60 3.0 benzyna 2007ri po pewnym czasie wywaliło mi check engine kupiłem kabel zainstalowałem inpe pokazało mi to 01-sim/sgm 12 dsc 45 rls 50 sine 12 dme/dde 5e gws 60 kombi 64 PDc 65 bzm/szm 67 zbe 73 cid 78 klima skasowałem to lecz po kilku dniach znów sie pojawiło nie podpisałem jeszcze kompa bo stało się dziś rano w drodze do pracy kiedyś wywaliło pierwszy raz jak padało i dziś ten sam przypadek podczas deszczu nie znam się na Inpie i bardzo bym prosił o pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] - pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 6 czerwca 2017, 12:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Wstawiajcie zrzuty błędów, bo ważne są opisy, nie tylko kod.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] - pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 6 czerwca 2017, 15:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 443
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: e46 330ci 328ci
Kod silnika: m54b30,m52b28tu
Garaż: e46 328ci hellrot
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149192
e46 330ci topasblau
viewtopic.php?f=6&t=170876
haad napisał(a):
Witam.
problem dotyczy e46 z silnikiem m54b22.
wydaje mi się że trochę brakuje mocy i spalanie jest za duże.
Komputer wywala dwa błędy:
227 - lambda contol tolerance bank1
191 - lambda probe heating downstrem sensor 2

inpa pokazuje również ze lambdaintegrator 1 oraz 2 dochodzi do wartości 28 (choć z reguły oscyluje pomiędzy 13 a 18) oraz korekcje na cylindrach pod obciążeniem w powyżej 3,0

Ktoś ma jakieś pomysły?
Dodam tylko że jest lpg, 2 tygodnie temu wymieniona odma oraz wyregulowany gaz, miesiąc temu disa, ciśnienie na cylindrach sprawdzone


Pytanie czy błędy wyskakują też na pb czy lpg tylko ? Bo błąd dotyczy przekroczonego składu mieszanki. Skasuj błędy i pojezdzij dość troche na pb i zobaczysz czy błędy powrócą i dokładnie przyjzyj sie na pb live dacie jak pokazuje adaptacje własnie potem prace sond wszystkich jak pracują i w jakich napieciach, ile pokazuje przepływka na wolnych, na 3 biegu w jezdzie z butem ogólnie musisz przeanalizować całego live data i poszczególne parametry. Jesli na pb bedzie wszystko ok to znaczy ze gaz zle ustawiony. Moze to być lewe powietrze dlatego tak duże odchyłki. Jak pokazuja adaptacje długoterminowe od dużych obciązeń ? Ciśnienie było sprawdzane na rozgrzanym silniku ? ile pokazały cylindry? Sprawdz sobie tez ciśnienie paliwa chodz przypuszczam ze to wina lpg lub lewego powietrza chodz moge sie mylić :)

_________________
Obrazek
Kolektory Schmiedmann, xpipe, końcowy eisenmann, ssący b30, gwint Lowtec H9.2


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] - pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 9 czerwca 2017, 21:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Byłem ostatnio na regeneracji vanosa i oto jakie mam wyniki. Auto wcześniej jeździło nie najgorzej, ale zrobiłem vanosa bo było go słychać przy wyższych obrotach. Po vanosie auto jedzie dużo gorzej więc się wpiąłem INPA. Wyskakuje błąd 212 Vanos jammed, czyli typowo coś spierdzielili przy regeneracji, bo wcześniej tego nie miałem. No i kąt na jałowych obrotach ~93' masakra. Błąd 217 EGS to nie standard po swapie?

Zerknijcie proszę na te foty i napiszcie czy widzicie coś jeszcze do poprawienia niekoniecznie związanego z vanosem.

Czy korekty są w normie?
Czy obciążenie na biegu jałowym ma być takie duże i z wykrzyknikiem?
Coś o sondach wiadomo? Padnięte czy ok?

Pomiar na jałowych obrotach, na ciepłym silniku, m52b28 - swap z e39 do e30.

Zdjęcia z INPY, można przejrzeć bez ściągania:
https://goo.gl/photos/rHVjnAN4NoujarWPA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] - pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 9 czerwca 2017, 22:02 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Vanos do poprawy. Reszta wygląda ok.
EGS tzn skrzynia automatyczna. Sterownik jest pewnie z automatu.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] - pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 9 czerwca 2017, 22:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Dziękuję Kamil. Za odpowiedz oraz interfejs. INPA śmiga pięknie :)
Tylko mam problem z uruchomieniem DISA w pewnym momencie, ale to zadzwonie w tygodniu po 16 i może coś poradzisz.

Co do vanosa to będzie to mechaniczna niesprawność czy raczej ustawienie kąta na rozrządzie ? Bo rozumiem, że to popsuli coś wymieniając vanosa, a nie padł jakiś czujnik?
Czujniki wału i wałka nowe VDO.

Korekty wtryskiwaczy są w normie? tak do 500 jest jeszcze okej?
Te co stoją na zero też powinny się zmieniać czasem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] - pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 12 czerwca 2017, 08:50 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: BMW E43
Kod silnika: B54M22
Witam otóż borykam się z opadaniem obrotów na biegu jałowym, kody błedów z INPY:

- 152 lambda probe voltage downstream sensor 1
- 153 lambda probe voltage downstream sensor 2

Po skasowaniu błędów auto chodzi idealnie na jałowym, gdy ruszę znowu wskoczą błędy i dalej to samo.


Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70 ... 79  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 89 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL