BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 04:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: e39 523i 1996r rozwala chłodnice
PostNapisane: 14 sierpnia 2012, 10:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: e39 523i
witam od jakiś 2 miesięcy jestem jak na razie szczęśliwym posiadaczem e39 2500m3 benzyna
i mam taki problem pękła już mi druga chłodnica pierwsza pękła pod zbiorniczkiem a druga obok węża u góry zbiorniczka
i oto moje pytanie co może być nie tak wiem że było poruszane na forum ale im się bawarki gotowały a u mnie wskazówka stoi jak wryta i nic się nie gotuje ogrzewanie działa w miarę poprawnie węże raczej twarde chłodnica cała ciepła węże również oto moje pytania
-czy może to powodować szczelny korek chłodnicy?? co by się stało jak bym np w nim zrobił małą dziurkę żeby zgubić ciśnienie czy by się zapowietrzał?
-a może to viskoza?
-czy to może uszczelka oby nie :(
-temperatura stoi jak wryta w pół nie słychać żeby się gotował
-układ starałem się odpowietrzyć poprawnie raczej tak było
-a może wlałem za dużo wody/płynu??
-dodam tylko że nie śmierdzi płyn spalinami nie ma oleju w płynie ani odwrotnie
-czy jest możliwość że po prostu miałem pecha i te chłodnice pękły zmęczenie??
dodam tylko ze kupiłem używki orginały lepiej chyba niż nowego chinola
proszę o podpowiedz i z góry dziękuje i pozdrawiam
dodam że po jeżnie bez problemu odkręce chłodnice i nie wywali wody raz jest ciśnienie raz niema
mam gaz

reduktor SCORPION II
a gdybym na prube zroibił dziurę w korku mam dwa??

hmm następny problem zamontowałem właśnie chłodnice i co auto się zagotowało wskazówka w połowie a węże na dole zimne i brak ogrzewania sądzę że to termstat zaraz go spróbuję wyjąć i zobaczymy wtedy


Ostatnio edytowano 14 sierpnia 2012, 13:01 przez gruby_sko, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 523i 1996r rozwala chłodnice
PostNapisane: 14 sierpnia 2012, 10:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Moje BMW: 523i
Wydaje mi się że to właśnie uszczelka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 523i 1996r rozwala chłodnice
PostNapisane: 14 sierpnia 2012, 10:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1377
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
1 najprostsze to wymiana korka bo nawet jeśli jest coś nie tak to on i tak powinien nadmiar upuścić wiadomo jak płyn się gotuje to nie wyrobi i coś rozsadzi. Ale w twoim przypadku wymieniłbym korek. I obserwował czy węże nie są jakoś strasznie nabrzmiałe, jeśli tak to szukałbym nieszczelności. Stan płynu sprawdzaj rano jak już silnik kompletnie ostygnie. Z 2 razy minimum np dzisiaj zalewasz jeździsz jutro sprawdzasz znowu jeździsz i kolejengo dnia rano znowu sprawdzasz.

Sprawdź jeszcze czy jest obieg płynu (czy sika w zbiorniczku) może coś jest przydławione (jednak wtedy pewnie by się przegrzewał)

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 523i 1996r rozwala chłodnice
PostNapisane: 14 sierpnia 2012, 10:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Podstawowe pytanie to jak masz reduktor od gazu?

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 523i 1996r rozwala chłodnice
PostNapisane: 14 sierpnia 2012, 10:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: e39 523i
reduktor SCORPION II
a jak bym zrobił dziurke w korku na próbę bo mam dwa??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 523i 1996r rozwala chłodnice
PostNapisane: 14 sierpnia 2012, 16:03 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
gruby_sko napisał(a):
reduktor SCORPION II
a jak bym zrobił dziurke w korku na próbę bo mam dwa??

Kolego,żadna dziurka,układ chłodzenia musi być szczelny
Masters dobrze radzi,na początek wymień korek,bo to on powinien wypuścić nadmiar ciśnienia
korek ma być na 2,0 bary


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 523i 1996r rozwala chłodnice
PostNapisane: 14 sierpnia 2012, 16:49 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 687
Lokalizacja: Chorzów
Moje BMW: E38+E34
gruby_sko, jak masz gaz w aucie to instalacje z gazu powinno się też odpowietrzać. Jeśli sama instalacja nie ma odpowietrzników luzujesz poprostu odpowiednią opaskę zaciskową i odpowietrzasz. Pewnie odpowietrzałeś tylko przez odpowietrzniki w samochodzie. Najprostsza metoda jeśli nie jesteś pewny tego czy lejesz płynu za dużo czy za mało to po wlaniu i odpowietrzeniu układu przejechać się kawałek samochodem z 2-3km tak żeby się wszysko wymiąchało w srodku, odstawić auto i po całkowitym wystygnięciy silnika sprawdzić poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym. Niemożliwe żeby rozwaliło ci dwie chłodnice przez przypadek, tylko dlatego że były używane.

_________________
Obrazek
Marek!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 523i 1996r rozwala chłodnice
PostNapisane: 14 sierpnia 2012, 20:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: e39 523i
więc tak wywaliłem termostat i co już lepiej tzn nie łapie ciśnienia i się prawidłowo odpowietrzył
możliwe że to było bo termostat się przycinał?
odpowietrzyłem również gaz
termostat po wrzuceniu do gorącej wody w garnku raz się otwiera a raz nie
jeszcze jest uwalona viskoza czy ona też moż być powodem w pt się wezmę i ją spróbuję odratować
ale ni pierona nie mogę jej odkręcić próbowałem sposobu z uderzeniem młotkiem w prawo wiadomo lewy gwint ale
nic to nie daje siedzi i ani myśli się odkręcić
pozdrawiam i dziękuję wam za tak szybkie odpowiedzi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 523i 1996r rozwala chłodnice
PostNapisane: 15 sierpnia 2012, 17:17 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Wentylator z przodu chłodnicy działa prawidłowo (załącza się po uruchomieniu klimy???)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 523i 1996r rozwala chłodnice
PostNapisane: 15 sierpnia 2012, 20:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: e39 523i
nie mam pojęcia jutro to sprawdzę ale klima chodzi ok.
czy to normalne że po wyjęciu termostatu wskaznik temp. pokazuje np połowę a za sekunde 1/4 a po chwili znów inaczej tak się wacha??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 523i 1996r rozwala chłodnice
PostNapisane: 16 sierpnia 2012, 10:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1377
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
gruby_sko napisał(a):
nie mam pojęcia jutro to sprawdzę ale klima chodzi ok.
czy to normalne że po wyjęciu termostatu wskaznik temp. pokazuje np połowę a za sekunde 1/4 a po chwili znów inaczej tak się waha??

Tak normalne zatrzymasz się w korku będzie pion zaczniesz jechać 100km/h temp znacznie spadnie (wymień termostat bo jak padnie uszczelka to będziesz płakać)

Co do wiatraka raczej odrzucam taką możliwość (chyba że przegapiłeś moment w którym temp wskoczyła na czerwone). Przy padniętym wiatraku temp by wzrosła znacznie.

Dalej stawiam na korek bo zepsuty termostat (jak się nie otworzy) to zgrzeje silnik po prostu nie puści obiegu na chłodnicę więc tym bardziej nie wytworzy na niej ciśnienia.
Choć może być tak że masz zimną chłodnicę i termostat nagle się otwiera jak tem jest już przekroczona a ciśnienie znacznie większe niż powinno.

Wymień termostat i bacznie obserwuj zachowanie węży(ciśnienie, temp)

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 523i 1996r rozwala chłodnice
PostNapisane: 16 sierpnia 2012, 23:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: e39 523i
termostat zakupiony jutro dam zanć czy to coś dało


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 523i 1996r rozwala chłodnice
PostNapisane: 19 sierpnia 2012, 08:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: e39 523i
witam ponownie
po pierwsze w pt zamontowałem termostat auto się odpowietrzyło jak trzeba ogrzewanie ok chłodnica cała ciepła reduktor również temp jak słup w pionie.
A tu dziś tzn w niedz auto w sob odpoczywało rano parze do chłodnicy mało co płynu dolałem a tu zonk auto znowu zapowietrzone i wywala płyn typowy objaw zapowietrzenia co robić co radzicie skoro auto stało przez półtorej godz na wolnych obrotach nie zagotowało się nie wywalało płynu obieg był jak malinka co mu się może dziać dodam iż na 99% nie ma żadnego wycieku wiadomo pewnym nigdy nie można być


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 523i 1996r rozwala chłodnice
PostNapisane: 19 sierpnia 2012, 09:17 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
Może po prostu kolegi jeszcze gdzieś było zapowietrzone, mam nadzieje że dobrze go odpowietrzasz?
Płynu Ci się zmieściło tyle ile w instrukcji?
Korka też nie dociskaj na maxa tylko tak do oporu ale bez przesady.

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 523i 1996r rozwala chłodnice
PostNapisane: 19 sierpnia 2012, 10:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: e39 TOURING
Kod silnika: m52 b20/b28 SWAP
wydaje mi się , że już wiadomo czemu ktoś sprzedał to auto...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 523i 1996r rozwala chłodnice
PostNapisane: 19 sierpnia 2012, 11:14 
Offline
Forumowicz

Wiek: 48
Posty: 141
Lokalizacja: Łowicz
Moje BMW: E46 Coupe Z3 3.0i
Kod silnika: m50b32,M54B30
Wyjmij pompe wody i sprawdź wirnik.Często montowane były plastkiowe i szlag je trafiał.Nawet jak będzie dobry a plastikowy to radzę wymienić na pompę z metalowym wirnikiem.

_________________
GG 9597379


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 523i 1996r rozwala chłodnice
PostNapisane: 19 sierpnia 2012, 11:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
Nie przejmuj się kolego ja też miałem nie przyjemny start bo miało być ok. a wszystko było zaniedbane, trochę miłości i będzie śmigać po drogach aż laskom spódnicę pozrywa ;)
Zacznij od tego by korek nie dokręcić na maksa tylko jedną ręką go po prostu zagranic bez oporu, i zobacz co się będzie działo.

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 523i 1996r rozwala chłodnice
PostNapisane: 19 sierpnia 2012, 15:43 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Nie bez powodu pytałem czy działa wentylator z przodu chłodnicy. ;)

Brak jego działania nie spowoduje wzrostu temperatury jak ktoś pisał. W momencie gdy załączysz klimę, a wentylator nie pracuje, gorąca chłodnica klimatyzacji przesłania gorącą chłodnicę płynu, znacznie obniżając jej zdolność do oddawania temperatury.
W takiej sytuacji wzrasta również ciśnienie w układzie co powoduje efekt zapowietrzenia (radzę też zmienić korek, reguluje on ciśnienie w układzie), wskazówka na desce rozdzielczej zacznie zmieniać pion dopiero od około 115 st. C.

Jeżeli natomiast wentylator działa, korek sprawny, wycieku nie ma, to niestety silnik "zachorował" na uszczelkę głowicy :kwasny:

P.S.
Cytuj:
Zacznij od tego by korek nie dokręcić na maksa tylko jedną ręką go po prostu zagranic bez oporu, i zobacz co się będzie działo.

Korek ma być dokręcony, jeżeli jest sprawny :P

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 523i 1996r rozwala chłodnice
PostNapisane: 19 sierpnia 2012, 16:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: e39 523i
dzieje się tak też bez klimy ale jak włączę klimę chodzi ok ale wiatrak z przodu ani drgnie
czy to normalne że temperatura skacze podczas wolnej jazdy tzn raz 3/4 raz 1/4 a raz 1/2 i tak w kółko
korka nie dokręcam dałem go kumplowi do zdiagnozowania to kumpel nawet można powiedzieć że przyjaciel znamy się od małego więc on mnie w ch.. nie zrobi jak by to zrobiło większość mechaników ja już nie mam do niej siły ja ją pieszczę aluski zakupiłem szyba już czeka na ściemnienie a bunia tak ze mną w kulki leci
a co do spódniczek hmm może i tak ten pomruk bmw powoduje zwrócenie uwagi przez małolaty mojej żonie się to nie podoba mnie nie do końca :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 523i 1996r rozwala chłodnice
PostNapisane: 19 sierpnia 2012, 17:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
To twoje pierwsze bmw?
U mnie jak dokręcałem korek na sile to miałem ciągle problemy z układem, samochód co dzień po nocy stał w kałuży płynu chłodzącego, a płyn ciekł z każdego możliwego łącza. Wymieniłem na inny korek, problem był nadal. A odkąd dokręcam go nie na sile tylko po prostu, jedną ręką ile bez szarpania się z nim, mam 0 problemów z układem.
Dziwne to jest że tak temperatura skacze, tak jak by termostat, może bez kitu uszczelka jak kopci jeszcze...

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 98 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL