BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 05:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] m52b28, uszczelka pod głowicą czy coś wiecej?
PostNapisane: 22 sierpnia 2012, 18:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: kraków
Moje BMW: e60
Kod silnika: m54b30
witam, jechałem ostatnio autostradą, dodałem gazu przy ok 140-150 auto na chwilę przyśpieszyło po czym przestało jechać. patrze w lusterko wsteczne, a tam niebieski dym zasłaniający cały pas za mną :/. zatrzymałem się, auto nie zgasło ale przez chwile hamulce były bardzo słabe. temp, nie poszła do góry. olej normalny, płyn chłodniczy normalny. po zapaleniu auto się trzęsie, ale trzyma obroty na gazie i benzynie. każde dodanie gazu to niebieska chmura. czy to koniec mitycznego m52b28 ?:/ macie jakieś pomysły? da rade w domu ściągnąć głowice ( klucz do vanosa) ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28, uszczelka pod głowicą czy coś wiecej?
PostNapisane: 22 sierpnia 2012, 19:19 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1322
Lokalizacja: śląskie
Moje BMW: L2PH2
Kod silnika: F4R
Garaż: Volvo 340 DL
Chcesz w domu ściągać głowicę, a nie sprawdziłeś jeszcze kompresji?
Bez sensu.
Sprawdź, czy odmy szlak nie trafił.
Zobacz do dolotu, czy nie ma tam oleju.

_________________
Jeśli widzisz drzewo, w które za chwilę uderzysz to nazywamy to podsterowność. Jeśli go słyszysz i poczujesz to była nadsterowność.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28, uszczelka pod głowicą czy coś wiecej?
PostNapisane: 22 sierpnia 2012, 19:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23102
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Nie rób nic na hura... podstawa to trafna diagnoza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28, uszczelka pod głowicą czy coś wiecej?
PostNapisane: 23 sierpnia 2012, 00:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Moje BMW: 528i
Zacznij od odmy, wygląda na nią. Zarzuca świece i trzęsie. Kopci jak dodasz gazu bo rośnie podciśnienie w kolektorze i zasysa olej. Jakby sypnęła się uszczelka to puściło by raczej też wodę a nie sam olej, ale zasady nie ma. Prędzej pęknięta głowica.

Spróbuj odłączyć odmę od kolektora, przegoń troszke zeby wypaliło co już wleciało i będziesz wszystko wiedział


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28, uszczelka pod głowicą czy coś wiecej?
PostNapisane: 23 sierpnia 2012, 21:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: kraków
Moje BMW: e60
Kod silnika: m54b30
a w przypadku demontażu głowicy jakieś porady? jakie nietypowe klucze?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28, uszczelka pod głowicą czy coś wiecej?
PostNapisane: 26 sierpnia 2012, 13:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Moje BMW: 528i
jedynym "nietypowym" kluczem jest nasadka torx na śruby głowicy. Jeśli zrobisz sobie znaki, to powinno byc OK. Ściągając głowicę podnoś ją ku górze, bo połamiesz szyny prowadzące łancuch rozrzadu.
Wałki ustawiasz kropkami do góry, robisz znaki na kołach vanosa zwłaszcza, odkręcasz vanos, delikatnie przekręcasz wałem bodajże w lewo jednocześnie ciągnąć vanosa i po chwili masz go w ręku. Nie ma tam nic trudnego, ale przyda Ci się druga osoba i przemysl 2 razy zanim cokolwiek zrobisz :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28, uszczelka pod głowicą czy coś wiecej?
PostNapisane: 29 sierpnia 2012, 19:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: kraków
Moje BMW: e60
Kod silnika: m54b30
jednak padnięty silnik. czy do wyjęcia go trzeba ściągać przedni pas?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28, uszczelka pod głowicą czy coś wiecej?
PostNapisane: 29 sierpnia 2012, 19:32 
Offline
Forumowicz

Wiek: 48
Posty: 141
Lokalizacja: Łowicz
Moje BMW: E46 Coupe Z3 3.0i
Kod silnika: m50b32,M54B30
Jak masz dostęp do podnośnika to można wyjąć dołem z całymi sankami.Jak nie to pas out i do góry.
Dlaczego silnik padnięty?

_________________
GG 9597379


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28, uszczelka pod głowicą czy coś wiecej?
PostNapisane: 29 sierpnia 2012, 19:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: e39 TOURING
Kod silnika: m52 b20/b28 SWAP
Ustawienie wałków według zrobionych sobie znaków nie jest prawidłowe.
Do dokręcenia głowicy trzeba wiedzieć jakim momentem wstępnym zacząć.
Dwie osoby według mnie są konieczne do tej roboty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28, uszczelka pod głowicą czy coś wiecej?
PostNapisane: 30 sierpnia 2012, 00:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23102
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Masz pewną diagnozę iż silnik padł ? Od zaufanej osoby ? Powiedz coś więcej :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28, uszczelka pod głowicą czy coś wiecej?
PostNapisane: 31 sierpnia 2012, 06:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Szczurek1986 napisał(a):
Masz pewną diagnozę iż silnik padł ? Od zaufanej osoby ? Powiedz coś więcej :)


nie masz nic do powiedzenia to nie pisz
ostrzeżenie za OT

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28, uszczelka pod głowicą czy coś wiecej?
PostNapisane: 31 sierpnia 2012, 13:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Moje BMW: 528i
zacier napisał(a):
Ustawienie wałków według zrobionych sobie znaków nie jest prawidłowe.
Do dokręcenia głowicy trzeba wiedzieć jakim momentem wstępnym zacząć.
Dwie osoby według mnie są konieczne do tej roboty.


Temat poruszany wielokrotnie na tym forum, nie ma problemu ustawić Vanosa na zrobione wczesniej znaki. 2 osoby mile widziane, aczkolwiek samemu można dać radę bez większych kłopotów. Grunt żeby podnieść pionowo wzgledem silnika głowicę bo można utrącić szyny prowadzące łańcuch rozrządu

Co do momentu, wszystko jest na karteczce dołączonej do uszczelki, włącznie z kolejnością dokręcania śrub.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28, uszczelka pod głowicą czy coś wiecej?
PostNapisane: 31 sierpnia 2012, 20:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: e39 TOURING
Kod silnika: m52 b20/b28 SWAP
ustawienie według wlasnych znaków nie uwzgledni rozciągnięcia łańcucha co zapewne już ma miejsce w aucie ze sporym przebiegiem.
Oczywiście silnik będzie chodził tak jak wcześniej.
U mnie przykładowo była róznica 4st. A to już sporo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28, uszczelka pod głowicą czy coś wiecej?
PostNapisane: 31 sierpnia 2012, 21:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Moje BMW: 528i
z woli ścisłości, mowisz o lancuszku pomiedzy walkami?
Tak, masz racje. ale jesli komus zalezy by bylo tak jak wczesniej to jest to do zrobienia jak najbardziej :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28, uszczelka pod głowicą czy coś wiecej?
PostNapisane: 2 września 2012, 14:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: kraków
Moje BMW: e60
Kod silnika: m54b30
odkręciłem wąż od odmy od silnika, odkręciłęm korek od oleju i niemiłosiernie kopciła olejem :/ świeca 4 i 6 mokra od oleju. silnik już wyjęty. kupiłem z anglika z gwarantowanym przebiegiem 100k mil. w tym tygodniu wymiana. jeszcze jedno pytanie. jeżeli silnik ma taki przebieg to jaki najlepiej wlać olej? 5w30, 10w60? nie wiem co miał wcześniej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28, uszczelka pod głowicą czy coś wiecej?
PostNapisane: 2 września 2012, 16:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Moje BMW: 528i
Walnij płukanke na bazie substancji ropopochodnych (np millers), jest ona raczej delikatna w działaniu, a nie mniej skuteczna. Bez obaw że coś sie rozszczelni.
Jako olej polecam shell helix ultra 5W40 ma bardzo dobre parametry względem innych podobnych lubryfików i przystępną cenę - szklanki w M52 go lubią, wszystko cichutko. I nie lej pólsyntetyka, temat poruszany 1000-kroć na tym forum. Niezależnie od przebiegu, jesli silnik jest w dobrym stanie innym olejem niż full syntetykiem robisz mu krzywde


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28, uszczelka pod głowicą czy coś wiecej?
PostNapisane: 2 września 2012, 20:58 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1322
Lokalizacja: śląskie
Moje BMW: L2PH2
Kod silnika: F4R
Garaż: Volvo 340 DL
polskagola napisał(a):
odkręciłem wąż od odmy od silnika, odkręciłęm korek od oleju i niemiłosiernie kopciła olejem :/ świeca 4 i 6 mokra od oleju. silnik już wyjęty. kupiłem z anglika z gwarantowanym przebiegiem 100k mil. w tym tygodniu wymiana. jeszcze jedno pytanie. jeżeli silnik ma taki przebieg to jaki najlepiej wlać olej? 5w30, 10w60? nie wiem co miał wcześniej


Ja bym nie robił płukanki, tylko kupił tani olej 5W40, ale jakiegoś znanego producenta (np. Lotos, Orlen, BP, itp.).
Zrobił bym na tym koło 3000km, zlał i zalał coś lepszego.

_________________
Jeśli widzisz drzewo, w które za chwilę uderzysz to nazywamy to podsterowność. Jeśli go słyszysz i poczujesz to była nadsterowność.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28, uszczelka pod głowicą czy coś wiecej?
PostNapisane: 2 września 2012, 21:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Moje BMW: 528i
Rider_85 napisał(a):
Ja bym nie robił płukanki, tylko kupił tani olej 5W40, ale jakiegoś znanego producenta (np. Lotos, Orlen, BP, itp.).
Zrobił bym na tym koło 3000km, zlał i zalał coś lepszego.



Odnosnie płukanek polecam lekture: viewtopic.php?f=1&t=73598 i wyciągnięcie samemu wniosków z doswiadczen forumowiczów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] m52b28, uszczelka pod głowicą czy coś wiecej?
PostNapisane: 3 września 2012, 09:26 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 133
Moje BMW: 520i
Kod silnika: m52
Garaż: Był MRCDS w202 c250td
Jest BMW e39 520i
Plukanka jednemu pomoze, a innemu nie. Robilem u siebie na okolicznosc brania oleju. troche pomoglo. pozniej znajomemu polecilem, bo a4 1.6 bralo mu olej. zrobil plukanke, i bralo mu jeszcze wiecej. wiec kiedy rozebral silnik okazalo sie, ze plukanka bardzo duzo wyczyscila, pierscienie troche puscily, ale nie do konca.
w Twoim przypadku raczej z zapieczonymi pierscieniami nie bedzie problemu, wiec na pewno nie zaszkodzi.

pozdr. ;]

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 134 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL