BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 00:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46]czy taki pełny komplet hamulców będzie odpowiedni?
PostNapisane: 12 września 2012, 08:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 176
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E39 530DA
Kod silnika: M57N
Witam,

E46, 320d 136km 1998 sedan.
Aktualny przelot 180k.
Tarcze z tyłu wraz z klockami już mocno się kończą. Zbliża się zima, asr będzie miał co robić więc trzeba wymienić. Ale pomyślałem, że skoro jeżdżę już nią ponad 2 lata i nie zmieniałem klocków przebieg 12000 rocznie, to może od razu wymienię wszystko, skoro chcę pojeździć nią jeszcze jakieś 2-3 lata.
Pytanie, czy polecacie taki komplet? (link świeży) czy raczej nie polecacie zmieniać wszystkiego od razu? I czy firma jest ok.
Nie jeżdzę jakoś mega sportowo, ale czasam lubię oczywiście wykorzystać możliwości jakie posiada ten samochód.

http://allegro.pl/tarcze-klocki-bosch-p ... 71841.html

Bardzo proszę też o informację, jaki płyn hamulcowy powinienem wlać. Bo w zeszłym roku, na przeglądzie mechanik zmierzył, i powiedział, że powinienem wymienić za niedługo:) przejeździłem rok, łącznie z 2 wyjazdami w góry więc już nie chcę dłużej ryzykować.

Będę wdzięczny za szybkie info, wtedy zamawiam ten komplet wymieniam jak najszybciej, aby przed zimą dotrzeć tarcze i klocki.
PS. jak powinno się później docierać coś takiego? czy w ogóle powinno się jakoś czy wystarczy normalnie jeździć.
Nigdy nie wymieniałem całego kompletu hamulców, więc pytam, a na forum tematy są bardzo porozrzucane.


Ostatnio edytowano 12 września 2012, 10:21 przez mikus1987, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]czy taki pełny komplet hamulców będzie odpowiedni?
PostNapisane: 12 września 2012, 08:27 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Hmm... Może zacznę od Twojego przebiegu. Nie będzie to raczej miła wiadomość jeśli nie jest to samochód, którego historie znasz od opuszczenia progu salonu. 180.000 km w 14 letnim samochodzie i to w dieslu to lekka przesada, nie sądzisz:)? Wychodzi, że ktoś jeździł dieslem 12.000 km rocznie. Trochę za mało jak na moje:). Dla porównania ja w takim samym aucie rok młodszym mam prawie 270.000km nakulane;). Ale to tylko tak w formie dygresji;).
Co do hamulców - proponuję wymienić cały komplet przód + tył tarcze+klocki + ewentualnie szczęki hamulca ręcznego. Linka żadnego nie podałeś. Nie proponuję Tobie kompletu brembo tarcz i klocków. Sam takie kupiłem i siła hamowania znacznie spadła moim zdaniem w porównaniu do poprzednich zużytych oryginalnych tarczy. Podobno dużym uznaniem cieszą się wyroby firmy Textar. Może zainwestuj w tego producenta? Nie jest to najtańszy zamiennik, a z tego co słyszałem montują to na pierwszy montaż. Ewentualnie jeśli masz za dużo kaski to Zimmermann - lider.
Jeśli chodzi o płyt hamulcowy to masz napisane na koreczku od zbiorniczka wyrównawczego jaki jest. Chyba DOT 4, ale mogę się mylić. Marka to już chyba dowolna samochodowa:).

Pozdrawiam!

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]czy taki pełny komplet hamulców będzie odpowiedni?
PostNapisane: 12 września 2012, 10:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 176
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E39 530DA
Kod silnika: M57N
Witam :) faktycznie, dziękuję za informację post już edytowałem i dodałem link:)

Co do przebiegu. Sam robię 10-12000 rocznie;) samochód z pełną dokumentacją potwierdzoną w niemieckim salonie, w którym był serwisowany przez rodzinę mieszkającą w deutsch, kilkadziesiąt kilometrów od tego salonu:) zatem wujek przed zakupem przeze mnie podjechał sprawdził wszstsko się zgadza:) Miałem szczęście;)


czy taka wymiana samemu jest trudna?;) boję się tylko zapowietrzenia układu, i poźniejszego odpowietrzania. O wymianę tarcz z włożeniem nowych klocków, się nie boję...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]czy taki pełny komplet hamulców będzie odpowiedni?
PostNapisane: 12 września 2012, 11:06 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Gratuluje w takim razie udanego zakupu.

wymiane plynu najlepiej dokonac w jakims warsztacie, bo nie jedt to najprostrza rzecz. Co do wymiany klockow i tarcz to raczej problemu nie ma. Trzeba tylko dobrze wyczyscic wszystko z rdzy, blota. pozdrawiam.

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]czy taki pełny komplet hamulców będzie odpowiedni?
PostNapisane: 12 września 2012, 11:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 185
Lokalizacja: lubelskie
Moje BMW: E60, E46,F07
Kod silnika: M57N
Przed założeniem tarczy sprawdź bicie piast.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]czy taki pełny komplet hamulców będzie odpowiedni?
PostNapisane: 12 września 2012, 11:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 176
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E39 530DA
Kod silnika: M57N
rbk napisał(a):
Przed założeniem tarczy sprawdź bicie piast.



Jak to sprawdzić? mogę to sprawdzić w warunkach ogrodowych?

No i co sądzicie o tym zestawie z linka w moim pierwszym poście? warto?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]czy taki pełny komplet hamulców będzie odpowiedni?
PostNapisane: 12 września 2012, 12:17 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Szczerze, nie znam kogoś kto użytkował ten zestaw, więc się nie wypowiem. Ale sądząc po cenie za pakiet 600zł to troszkę mało, więc i jakość nie powinna być zbyt optymistyczna. Proponuje poszukać textara jeśli chcesz pojeździć spokojnie albo zimmermanna:).
Pozdrawiam!

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]czy taki pełny komplet hamulców będzie odpowiedni?
PostNapisane: 12 września 2012, 16:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 258
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
ja bym polecił zestaw ate lub trw


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]czy taki pełny komplet hamulców będzie odpowiedni?
PostNapisane: 12 września 2012, 17:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 176
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E39 530DA
Kod silnika: M57N
Na temat TRW czytałem nieprzychylne opinie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]czy taki pełny komplet hamulców będzie odpowiedni?
PostNapisane: 12 września 2012, 19:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 258
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
zestawy trw to podobno tzw "twarde", ale zawsze to trw i produkują w Polsce. Ate to cały układ hamulcowy wkładany do modelu od nowości


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]czy taki pełny komplet hamulców będzie odpowiedni?
PostNapisane: 12 września 2012, 20:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 208
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20
Jeżeli chodzi o klocki - bez wahania Textar. Lepszych klocków dotąd nie miałem (przerobione Ate, Jurid, Brecks, EBC Green).\

Tarcze - polecam Boscha. Okazały się być lepsze od droższych ATE. Przy czym są od nich trochę miększe. Po 2000km(bardzo dużo i mocno hamuję) można wyczuć paznokciem mikro rancik. W ate tego nie miałem, ale co z tego jak się pokrzywiły po 5000km.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]czy taki pełny komplet hamulców będzie odpowiedni?
PostNapisane: 13 września 2012, 08:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 258
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
Ja mam ATE na przodzie, a tył Bosha wsadzone w jednym czasie (tarcza +klocki)i zużycie jest mniej więcej takie samo po przejechaniu ok 20000 tys.
Tylko nie można porównywać za bardzo przodu z tyłem bo siła hamowania jest rozłożona 60 do 40 na przód i tył


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]czy taki pełny komplet hamulców będzie odpowiedni?
PostNapisane: 16 września 2012, 20:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 250
Lokalizacja: WND
Moje BMW: e46 MPakiet
Kod silnika: m47DO1 ++
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=108114
Ja mam u siebie w e46 podobny komplet bosch: tarcze ( wysoko nawęglane + lakierowane) + klocki bosch. Już parę miesięcy na nich latam i jestem bardzo zadowolony nie rdzewieją , nie zauważyłem u siebie jakiegoś mocnego zużycia i nie mają bić. Jedynym minusem jest to że klocki mocno pylą, innych wad nie dostrzegam. Osobiście wole niech mi się klocki pylą niż by mi miały tarcze drzeć. Ojciec ma podobny komplet w pasku b6 i też nie narzeka. ATE mi odradziło KILKA osób, ponieważ tarcze się krzywią. W konfrontacji BOSCH vs BREMBO, również doradzano mi bosch'a.
Pozdrawiam Krzysinio

_________________
Obrazek

Diesel power 217km/422nm



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]czy taki pełny komplet hamulców będzie odpowiedni?
PostNapisane: 17 września 2012, 08:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 176
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E39 530DA
Kod silnika: M57N
właśnie, ja również znalazłem kilka artykułów, które definitywnie nie polacają Brembo. Choć może się wdawać, że to taka dobra firma...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]czy taki pełny komplet hamulców będzie odpowiedni?
PostNapisane: 17 września 2012, 08:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 176
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E39 530DA
Kod silnika: M57N
Może jednak skłonię sie k7u temu boschowi, bo cena nie jest jakaś specjalnie duża, a jeśli są osoby, które w takim samochodzie używają i nie jest źle, poza pyleniem, i brudną felgą od tego, to chyba nie ma specjalnego dramatu. Faktcznie wolę zapyloną felgę, niż krzywą tarczę:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]czy taki pełny komplet hamulców będzie odpowiedni?
PostNapisane: 17 września 2012, 10:06 
A ja myślałem że Bosch to tylko pralki robi :rotfl:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46]czy taki pełny komplet hamulców będzie odpowiedni?
PostNapisane: 20 września 2012, 19:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1085
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: E46 330CiA Cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91115
odnosnie zestawu ktory przedstawiles ciezko mi wyrazic jakas opinie, bo nie wiem jak sie zachowuja... hamowac bedzie na pewno, pytanie tylko jak i jak dlugo ;)

po pierwsze przydaloby sie zebys okreslil styl swojej jazdy, bo kazdy zestaw klockow i tarcz troche inaczej sprawdza sie w roznych warunkach... jesli jezdzisz spokojnie, to na pewno nie kupuj drogich tarcz i klockow bo sa Ci niepotrzebne to raz, a dwa ze beda mialy zle parametry do hamowania w zwyklych warunkach, bo sa przeznaczone do sportowej jazdy (mowa tutaj o jakichś EBC, czy innych dziwnych wynalazkach)...

dlatego z gory odradzalbym wszelkie EBC, jakies Green Stuffy itd itp - te klocki sa dosc twarde i przy tarczach nawet EBC w normalnych warunkach nie sa najlepszym wyborem, bo beda hamowac nawet gorzej niz seria (mialem takie w poprzedniej beemce i kilka razy malo co nie wparkowalem w jakis slup, bo podczas parkowania po wcisnieciu pedalu hamulca auto jechalo dalej nie hamujac :] )

polecalbym dobrac tarcze i klocki o sredniej lub niskiej twardosci... co do tarcz dla zwyklej jazdy najoptymalniejsze na pewno sa OEMowe tarcze od producenta, ale tanie nie sa... te co napisales mysle ze tez bylyby ok, albo jakiejs innej znanej marki typu Textar etc...

Ja dla porównania używam tarcz Zimmerman Sport nawiercanych i klocków TRW - w sumie hamuja bardzo dobrze i zatrzymuja auto prawie w miejscu, niezaleznie od tego jak sa gorace itd itp...

Jesli czasami lubisz przycisnac auto i hamujesz gwaltownie, to tarcze nawiercane sa dobrym wyborem, jako ze niweluja poduszke gazowa pomiedzy klockami i tarcza, ktora powstaje podczas rozgrzewania powierzchni i oslabia parametry hamowania.

co do giecia sie tarcz, to tak na prawde jakich tarcz bys nie kupil, to jak zaczniesz hamowac na autostradzie z 200 do 0 kilka razy z rzedu to kazda sie pognie, albo popeka, nie mowiac juz o tym jak wjedziesz po ostrym hamowaniu w kaluze, albo polejesz tarcze karcherem na myjni... wiec wszystko zalezy od eksploatacji

co do plynu hamulcowego, ja stosuje ATE DOT 4 BLUE RACING - praktycznie rzecz biorac moze byc dowolny DOT 4 - te plyny roznia sie od siebie temperatura wrzenia, a jest to o tyle istotne, ze jak gwaltownie hamujesz i zagotujesz plyn hamulcowy, to spada wydolnosc ukladu hamulcowego jak wciskasz pedal - w efekcie im wyzsza temperatura wrzenia tym lepiej - moze z tego nie skorzystasz, ale zawsze masz zapas...

ja osobiscie polecam zimmermany sport nawiercane plus do tego jakies dobre klocki, niezbyt twarde, ale takie w miare 'standardowe'

mnie zestaw tarcz zimmerman sport nawiercanych do 330Ci z klockami TRW i czujnikami wyniosl w granicach 1 400 zł... ale jestem zadowolony ;)
jak teraz klocki mi sie zuzyja to planuje kupic ATE Ceramic, ktore ponoc nie brudza felg, a maja skutecznosc hamowania porownywalna z normalnymi klockami

wszystko zalezy przede wszystkim od tego ile chcesz wydac - dla mnie np w aucie istotne jest bezpieczenstwo moje i innych, dlatego sa elementy w ktore wole zainwestowac wiecej - termostat np kupie tanszy, niz oryginalny, bo duzo w sumie od ori i tak sie nie rozni, ale jesli chodzi o uklad hamulcowy, opony, czujniki ABS, rozne rzeczy od airbaga, bo te kilka cm krotszej drogi hamowania, lepszy kontakt auta z nawierzchnia, czy tez sprawnie dzialajace DSC i ABS moga uratowac zdrowie i zycie Tobie i innym... na elektronice silnika sie nie oszczedza rowniez z wiadomych powodow... oszczedzac mozesz np na filtrze kabinowym, czy zarnikach do ksenonow, ale nie na hamulcach ;)

a jesli chcesz sobie w ogrodku wymienic tarcze, klocki, czy tez plyn to znajdziesz sporo tutorialow na youtube, tylko ze po angielsku ;)

_________________
Obrazek
Aktualne: E46 330CiA Cabrio
Było: E46 323Ci Coupe, E30 320i Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]czy taki pełny komplet hamulców będzie odpowiedni?
PostNapisane: 21 września 2012, 01:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 250
Lokalizacja: WND
Moje BMW: e46 MPakiet
Kod silnika: m47DO1 ++
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=108114
blademccoy zgodzę się z twoją wypowiedzią w 99%


blademccoy napisał(a):
co do giecia sie tarcz, to tak na prawde jakich tarcz bys nie kupil, to jak zaczniesz hamowac na autostradzie z 200 do 0 kilka razy z rzedu to kazda sie pognie, albo popeka, nie mowiac juz o tym jak wjedziesz po ostrym hamowaniu w kaluze, albo polejesz tarcze karcherem na myjni... wiec wszystko zalezy od eksploatacji


to wiadome że się wtedy tarcze pogną :P

Odwołujesz się pewnie do mojej wypowiedzi odnośnie ATE, ale rozmawiałem z kilkoma osobami co mają o tym pojęcie i odradzili mi te tarcze gdyż one się gną samoistnie. Gdyby się gięły w tylko takich warunkach to OK, nie ma problemu. Niestety one gną się z powodu zaniżonej jakości przez ATE w ostatnich latach. Znowu Bosch w ciągu ostatnich lat bardzo znacznie poprawił jakość sowich produktów. Sam przetestowałem i polecam (a jeżdżę bardzo dynamicznie :hyhy: ).

Co do tarcz Zimmerman Sport fakt o tych tarczach słyszałem same superlatywy, ale czy dla osoby używającej samochód do codziennej jazdy (bez wjazdów na tor) jest sens pakować tarcze + klocki za 1,5 tyś skoro można kupić nie odbiegający jakościowo zestaw za 1/2 ceny. Gdyż większość osób nie odczuje różnicy. Żeby nikt nie pomyślał że reklamuje Bosch'a czy coś w tym stylu dodam, że gdybym miał 3.0 w swoim autku ( większe tarcze) to bez wahania kupowałbym Zimmerman Sport, tylko wtedy bym się skłaniał bardziej ku walorom estetycznym.

Co do oszczędzania na elementach dbających o bezpieczeństwo to masz racje i nie da się tego ukryć :cisza: i mamy pod tym względem identyczne podejście.

Lolo_12
to byś się zdziwił co jeszcze bosch robi do samochodów :zabawa:

Pozdrawiam Krzysinio

_________________
Obrazek

Diesel power 217km/422nm



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]czy taki pełny komplet hamulców będzie odpowiedni?
PostNapisane: 21 września 2012, 07:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Włożyłem niedawno komplet boscha na przód, nie mam do nich zastrzeżeń oprócz tego co koledzy wyżej pisali że mocno pylą i brudzą felgi...
Co do wymiany tarcz i klocków, można to zrobić samemu. Jeśli chodzi o wymianę/odpowietrzenie płynu układu hamulcowego to potrzebna jest druga osoba. Jedna pompuje pedałem hamulca i trzyma, a w tym momencie druga osoba odkręca śrubkę przy klockach i wylatuje płyn, po czym zakręca. Robisz tak z 4 kółami do momentu wypływania z wężyków czystego płynu/samego płynu bez powietrza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]czy taki pełny komplet hamulców będzie odpowiedni?
PostNapisane: 21 września 2012, 10:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 250
Lokalizacja: WND
Moje BMW: e46 MPakiet
Kod silnika: m47DO1 ++
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=108114
Mały tutorial jak wymienić klocki i tarcze ;)
http://www.youtube.com/watch?v=q3spy5jtvXo

_________________
Obrazek

Diesel power 217km/422nm



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 109 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL