odnosnie zestawu ktory przedstawiles ciezko mi wyrazic jakas opinie, bo nie wiem jak sie zachowuja... hamowac bedzie na pewno, pytanie tylko jak i jak dlugo
po pierwsze przydaloby sie zebys okreslil styl swojej jazdy, bo kazdy zestaw klockow i tarcz troche inaczej sprawdza sie w roznych warunkach... jesli jezdzisz spokojnie, to na pewno nie kupuj drogich tarcz i klockow bo sa Ci niepotrzebne to raz, a dwa ze beda mialy zle parametry do hamowania w zwyklych warunkach, bo sa przeznaczone do sportowej jazdy (mowa tutaj o jakichś EBC, czy innych dziwnych wynalazkach)...
dlatego z gory odradzalbym wszelkie EBC, jakies Green Stuffy itd itp - te klocki sa dosc twarde i przy tarczach nawet EBC w normalnych warunkach nie sa najlepszym wyborem, bo beda hamowac nawet gorzej niz seria (mialem takie w poprzedniej beemce i kilka razy malo co nie wparkowalem w jakis slup, bo podczas parkowania po wcisnieciu pedalu hamulca auto jechalo dalej nie hamujac
)
polecalbym dobrac tarcze i klocki o sredniej lub niskiej twardosci... co do tarcz dla zwyklej jazdy najoptymalniejsze na pewno sa OEMowe tarcze od producenta, ale tanie nie sa... te co napisales mysle ze tez bylyby ok, albo jakiejs innej znanej marki typu Textar etc...
Ja dla porównania używam tarcz Zimmerman Sport nawiercanych i klocków TRW - w sumie hamuja bardzo dobrze i zatrzymuja auto prawie w miejscu, niezaleznie od tego jak sa gorace itd itp...
Jesli czasami lubisz przycisnac auto i hamujesz gwaltownie, to tarcze nawiercane sa dobrym wyborem, jako ze niweluja poduszke gazowa pomiedzy klockami i tarcza, ktora powstaje podczas rozgrzewania powierzchni i oslabia parametry hamowania.
co do giecia sie tarcz, to tak na prawde jakich tarcz bys nie kupil, to jak zaczniesz hamowac na autostradzie z 200 do 0 kilka razy z rzedu to kazda sie pognie, albo popeka, nie mowiac juz o tym jak wjedziesz po ostrym hamowaniu w kaluze, albo polejesz tarcze karcherem na myjni... wiec wszystko zalezy od eksploatacji
co do plynu hamulcowego, ja stosuje ATE DOT 4 BLUE RACING - praktycznie rzecz biorac moze byc dowolny DOT 4 - te plyny roznia sie od siebie temperatura wrzenia, a jest to o tyle istotne, ze jak gwaltownie hamujesz i zagotujesz plyn hamulcowy, to spada wydolnosc ukladu hamulcowego jak wciskasz pedal - w efekcie im wyzsza temperatura wrzenia tym lepiej - moze z tego nie skorzystasz, ale zawsze masz zapas...
ja osobiscie polecam zimmermany sport nawiercane plus do tego jakies dobre klocki, niezbyt twarde, ale takie w miare 'standardowe'
mnie zestaw tarcz zimmerman sport nawiercanych do 330Ci z klockami TRW i czujnikami wyniosl w granicach 1 400 zł... ale jestem zadowolony
jak teraz klocki mi sie zuzyja to planuje kupic ATE Ceramic, ktore ponoc nie brudza felg, a maja skutecznosc hamowania porownywalna z normalnymi klockami
wszystko zalezy przede wszystkim od tego ile chcesz wydac - dla mnie np w aucie istotne jest bezpieczenstwo moje i innych, dlatego sa elementy w ktore wole zainwestowac wiecej - termostat np kupie tanszy, niz oryginalny, bo duzo w sumie od ori i tak sie nie rozni, ale jesli chodzi o uklad hamulcowy, opony, czujniki ABS, rozne rzeczy od airbaga, bo te kilka cm krotszej drogi hamowania, lepszy kontakt auta z nawierzchnia, czy tez sprawnie dzialajace DSC i ABS moga uratowac zdrowie i zycie Tobie i innym... na elektronice silnika sie nie oszczedza rowniez z wiadomych powodow... oszczedzac mozesz np na filtrze kabinowym, czy zarnikach do ksenonow, ale nie na hamulcach
a jesli chcesz sobie w ogrodku wymienic tarcze, klocki, czy tez plyn to znajdziesz sporo tutorialow na youtube, tylko ze po angielsku