BMW Sport

Największe forum dyskusyjne fanów marki BMW w Polsce

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Ogłoszenia
Teraz jest 1 sierpnia 2014, 08:46


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Przekręcona panewka - silnik 1.8i M43
PostNapisane: 12 października 2012, 10:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 110
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B18
Niestety stało się - sprawa nie ciekawa - nie żyłowałem silnika, z obrotami na zimnym nie szalałem, olej zmieniałem co roku przy przebiegu 5000km rocznie i nic to nie dało. Przebieg też według wszelkich wskazań w wyglądzie auta jak i pracy silnika wydawał się ok. Przejechałem tym samochodem ok 45 tys km. w ciągu 6 lat i teraz ma ok 194tys. Może to przypadek, a może jednak powinienem jeszcze delikatniej się obchodzić...

Ale do rzeczy - mam duży dylemat - nie będę udawał, że znam się na tym, jednak sugestia mechanika, że mam wymieniać silnik a nie naprawiać wydaje mi się trochę ryzykowna. Pewnie, że silniki do E36 są dosyć tanie (1.8i M43) - jednak mają już trochę lat i jest to lekka loteria - jak pierwszy kupię kiepski, to albo będę miał ciągle problemy, albo będę musiał kupić kolejny - a gdzie tu oszczędność... Już miałem podobny problem ze sprężarką do klimy.

Proszę o radę - skoro już mam wydać parę tys złotych, to chciałbym, żeby było to zrobione dobrze - może nawet większym kosztem. Mój silnik poza tą awarią do tej pory pracował idealnie - moc, wkręcanie się w obroty, zapalanie - bez problemu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Przekręcona panewka - silnik 1.8i M43
PostNapisane: 12 października 2012, 12:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 906
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N+
Garaż: E36 316i FL
E46 330D FL
E46 330D ++ FL
Osobiście szukał bym innego silnika, koszt naprawy uszkodzonego będzie spory.
Ludzie wymieniają dużo droższe silniki bo naprawa jest mało opłacalna.
Nigdy nie ma pewności że mechanik złoży silnik dobrze i będzie chodzić tak jak fabryczny.

_________________
Masz problem z BMW ?
Zadzwoń 534-159-466

Obrazek
MOJA GALERIA

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Przekręcona panewka - silnik 1.8i M43
PostNapisane: 12 października 2012, 18:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: e39 TOURING
Kod silnika: m52 b20/b28 SWAP
A ja bym naprawiał.
osobiście rozkładałem m43 i to nie jest wcale takie ryzykowne.
Duży silnik = duży koszt naprawy.
Tu aż tak drogo nie będzie.
A która panewka sie obróciła?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Przekręcona panewka - silnik 1.8i M43
PostNapisane: 14 października 2012, 19:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 26
Posty: 573
Lokalizacja: Kraków/Monachium
Moje BMW: 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: Było:
e30 coupe
e36 sedan
e36 coupe
Jest:
e46 coupe
Swapuj na IS-a :rotfl:

_________________
Obrazek
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=118979


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Przekręcona panewka - silnik 1.8i M43
PostNapisane: 15 października 2012, 06:02 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2070
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52g28
Garaż: poza bmw stoi również 125p kombi http://sfiatowcy.blogspot.com
wg mnie albo wstawienie słupka m43 albo silnika m44. m43 będzie dość tani w zakupie a mozna też poszukać silnika który jest w aucie. m44 to nieco drożej ale i mocy sporo więcej. i wcale nie kilka tys tak jak piszesz ;)

oczywiście jest też opcja większego motoru od m52 aż po s62 bo i takie do e36 można upchnąć ;)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Przekręcona panewka - silnik 1.8i M43
PostNapisane: 16 października 2012, 13:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 110
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B18
Z silnikiem wolałbym się trzymać M43 - wygląda na to, że wymiana jest najlepszą opcją o ile znajdzie się silnik - nawet nie wiem, czy nie będę musiał szukać też wersji 1.6 (dobrze myślę, że to to samo i będzie pasował?) bo jest ich więcej w dobrym stanie niż 1.8.

IS fajny, ale chyba trudniej niż M43 znaleźć, poza tym nie jestem pewien czy mi sprężarka klimy podejdzie (a mam nową, więc wolałbym zostawić) - czy może się mylę i pasuje też do M44?

Myślę, że jeżeli w przeciągu miesiąca nic się nie znajdzie to pomyślę o naprawie. Przydałby się drugi samochód...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Przekręcona panewka - silnik 1.8i M43
PostNapisane: 16 października 2012, 14:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 3537
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e36 @ R6 @ DT
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Podwieszaj silnik-demontuj miskę olejowa... zrzuć stopki korbowodów, wywal wszystkie panewki i pomierz wał korbowy mikrometrem! Jeżeli długo go nie katowałeś na uszkodzonej panewce to jest duże prawdopodobieństwo ze ocalał... Jak pomiary będą identyczne na każdym z 4 czopów korbowych i nie będzie nigdzie rys to zakładaj nowe panewki za 60-100zł komplet i śmigaj dalej ;) Oczywiście nowy olej itp...

Jak chcesz profesjonalnie porównać zużycie czopów korbowych wału do serii to dowiedz się w szlifierni jakie one maja originale pomiary (oni maja książki z takimi danymi)

Ja ostatnio przechodziłem przez taki remont w golfie, i wolałem naprawić silnik a nie żeli kupować drugiego trupa z ,,Ala niby gwarancja''
I nie żałuje tego wyboru :ok:

Jedynie co musisz posiadać z najważniejszych pierdoooołek to kanał, komplet kluczy z grzechotką klucz dynamometryczny, mikrometr, i trochę wprawy majsterkowicza ;) ważna rada to nie pomylenie kolejności stopek na korbach (czyli w tym miejscu co były to w tym miejscu maja też one być ;) )
Przy skręcaniu stopek korbowodowych kluczem dynamometrycznym rób to wg wskazań serwisówki ( np. u mnie w golfie było to 65 Nm + 90 stopni)

I wszystko będzie hulać dalej ;)



W przypadku kiedy okaże się ze panewka narobiła jakieś większe szkody (wszystkiego się dowiesz po zdemontowaniu miski i zrobieniu pomiarów) i zdecydujesz się na wymianę silnika to pamiętaj abyś szukał silnika w swoich okolicach, bo nikt ci nie odda kasy za transport/kuriera w przypadku kiedy okaże się ze z silnikiem jest coś nie halo, to samo się tyczy straconego czasu i nerwów przy jego wkładaniu/wyciąganiu ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357

Obrazek


Ostatnio edytowano 16 października 2012, 15:09 przez COUPE, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Przekręcona panewka - silnik 1.8i M43
PostNapisane: 16 października 2012, 15:03 
Offline
Naczelny złomiarz forum
Avatar użytkownika

Wiek: 26
Posty: 1028
Lokalizacja: Lipinki
Moje BMW: BMW520i e34 x2
Kod silnika: m20b20 x2
Garaż: Zielona viewtopic.php?f=6&t=68745
Biała e34 viewtopic.php?f=6&t=120395
oraz e36 coupe viewtopic.php?f=6&t=140644
szukaj silnika kumpel kupił na początku roku za 700zł m43 przełożyliśmy i śmiga bez problemu a trasy robi ciągle, Niemcy, Holandia...

_________________
dźwięk białej ... http://bmwgonzo.wrzuta.pl/film/5iwqHsuM ... e34_m20b20

oraz e30 sprzedane ...viewtopic.php?f=6&t=78197[url=http:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Przekręcona panewka - silnik 1.8i M43
PostNapisane: 16 października 2012, 18:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: e39 TOURING
Kod silnika: m52 b20/b28 SWAP
ja kupiłem m52 b28 i to 350 km od domu.
Wszyscy mówili , że takiego silnika w dobrym stanie nie znajdę.
Znalazłem jednak w wręcz idealnym stanie.
Wraz ze skrzynią.

Warto poszukać omijając te najtańsze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Przekręcona panewka - silnik 1.8i M43
PostNapisane: 16 października 2012, 19:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 148
Moje BMW: e39
Kod silnika: M62B44
Jak chcesz naprawiać to wał nominał na to nowe panewki dobrze pomierzyć i musi chodzić. Tym bardziej jak jesteś pewien co miałeś to taka naprawa ma sens.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Przekręcona panewka - silnik 1.8i M43
PostNapisane: 16 października 2012, 19:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: e39 TOURING
Kod silnika: m52 b20/b28 SWAP
No właśnie widać jaką tu miał pewność na ten silnik.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Przekręcona panewka - silnik 1.8i M43
PostNapisane: 16 października 2012, 19:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 468
Lokalizacja: Piła
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N46B20
Abstrahując od technicznych kwestii silnika M43, którego widziałem chyba raz i to na obrazku, też byłbym za tym, by remontować posiadany silnik zamiast wymieniać na niepewną sztukę, zwłaszcza jeśli wiadomo co się zesrało i że nie będzie to jakiś koszmar finansowy w typie na przykład kompletu wtrysków Common Raila.
Tak, wiem, da się kupić cały silnik w dobrym stanie, być może nawet jest to wykonalne szybciej niż w miesiąc. Jeśli ma się ten luksus posiadania więcej niż jednego samochodu, można się w to bawić.

_________________
Nie biegaj za stadem.

3.6 litra i 249 KM łącznie.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Przekręcona panewka - silnik 1.8i M43
PostNapisane: 16 października 2012, 20:38 
Offline
Naczelny złomiarz forum
Avatar użytkownika

Wiek: 26
Posty: 1028
Lokalizacja: Lipinki
Moje BMW: BMW520i e34 x2
Kod silnika: m20b20 x2
Garaż: Zielona viewtopic.php?f=6&t=68745
Biała e34 viewtopic.php?f=6&t=120395
oraz e36 coupe viewtopic.php?f=6&t=140644
My z kumplem pojechaliśmy do gościa co ma części z bmw, akurat miał ładny pewny silniczek, nie trzeba było szukać miesiąc a tym bardziej ze taki silnik to nie duża kasa, bo w granicach 500-1000zł my kupiliśmy za 700 i naprawdę chodzi elegancko, a przekładka to jeden dzień...

_________________
dźwięk białej ... http://bmwgonzo.wrzuta.pl/film/5iwqHsuM ... e34_m20b20

oraz e30 sprzedane ...viewtopic.php?f=6&t=78197[url=http:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Przekręcona panewka - silnik 1.8i M43
PostNapisane: 17 października 2012, 08:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 3537
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e36 @ R6 @ DT
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
BMW520gonzo napisał(a):
do gościa co ma części z bmw, akurat miał ładny pewny silniczek,

Fakt faktem, ale zauważ ze każdy sprzedający ma tylko i wyłącznie pewne ładne silniki o małych przebiegach :P
Z kupnem używanego silnika to jak z loterią albo trafisz i jesteś zadowolony, albo nie trafisz i jesteś kolejne $$$ w plecy. ;)

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Przekręcona panewka - silnik 1.8i M43
PostNapisane: 17 października 2012, 08:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 132
Lokalizacja: wawa
Moje BMW: bmw coupe
Kod silnika: m54 2.2
jest sporo anglikow u nas , mysle ze cos mozna wybrac i istnieje mozliwosc odpalenia jak jest jeszcze w aucie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Przekręcona panewka - silnik 1.8i M43
PostNapisane: 30 października 2012, 17:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 110
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B18
Ok, to po kolei - kupiłem silnik - już zamontowany i przyjechałem samochodem do domu. Co ciekawe chodzi znacznie ciszej niż poprzedni silnik (i to nie tylko moje odczucie) - w ogóle mam wrażenie, że lepiej.

Ponieważ stary silnik został wyjęty, to można już coś więcej powiedzieć o tym co mogło być powodem - może się komuś przyda w przyszłości.

Przebieg raczej się zgadzał, problemem było najprawdopodobniej zaniedbanie ze strony poprzedniego właściciela jeśli chodzi o wymianę oleju. W każdym razie chyba dobrze, że nie naprawiałem, bo silnik jest mocno zajechany nagarem, a to dobrze nie świadczy. I faktycznie przy pierwszej wymianie olej był mocno brudny, potem przy kolejnych też szybko czerniał. Tak więc czy to kwestia oderwanego nagaru, czy może postępującego uszkodzenia - przyczyna ta sama. Okazało się też, że jest problem z jednym kablem zapłonowym (kable zresztą muszę w miarę szybko wymienić) - nie wiem, czy to mogło wpłynąć.

Cóż dużo gdybania - pytania czy kupowanie od starszych ludzi co mało jeżdżą (stąd niski przebieg u mnie) jest dobrym pomysłem. Kiedyś jak będę kupował inny samochód, to już raczej od osoby która normalnie jeździ, ale też serwisuje na bieżąco, a nie będę cisnął w niski przebieg itp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Przekręcona panewka - silnik 1.8i M43
PostNapisane: 30 października 2012, 19:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: e39 TOURING
Kod silnika: m52 b20/b28 SWAP
Jesteś kolejnym przykładem na to , że lepiej poszukać silnika inż ratować to co się ma bo nie wiesz w zasadzie co masz. Nie piszesz ile dałeś za silnik ale zakładam , że naprawa była by droższa.
Ja też zmieniłem silnik i jest on o wiele lepszy niż ten co miałem.

Też miałem od groma osadu a w tym "nowym" wnętrze jest idealnie czyste.

Warto poszukać.
Teraz miłej jazdy. :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Przekręcona panewka - silnik 1.8i M43
PostNapisane: 30 października 2012, 22:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 110
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B18
Jeszcze jedna rzecz - nie spodziewałem się, że to może mieć wpływ, ale poczytałem trochę i jednak może.

Otóż mam zmienionego 'chipa' - sterownik fabryczny zmieniony na oferowanego jakiś czas temu - chyba na innym forum użytkownika Bagor. Nie pomyślałem, że to może być przyczyną, bo chip w zasadzie mocy nie podnosił - spodobał mi się, bo poprawił mi ogólne odczucie działania silnika i trochę obniżył spalanie. Chip ten ponoć jest kopią oferowanych przez firmę Superchips. Jednak jeżeli powoduje on zbyt wczesny zapłon, to może przyczynić się do szybszego uszkodzenia panewek.

I teraz zastanawiam się, czy jeżeli silnik dobrze chodzi to brać to pod uwagę, czy zmieniać chip na oryginalny (stary wylutowałem i wlutowałem podstawkę), czy nawet zmienić całego kompa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL