BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 12:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 449 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 5 marca 2015, 20:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Zobacz na sterownik silnika, masz tam nalepke z nr VIN auta naklejona na inna nalepke z nr czesci i symbolem sterownika. Sprawdz czy jest ten sam ktory ma buda, a potem upewnij się po częściach z którego roku i miesiąca masz silnik (da sie to ustalic)

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 3 sierpnia 2015, 13:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54b22
witam :)
poradzil sobie juz ktos z spadajacymi obrotami po wcisnieciu sprzegla podczas jazdy :)?
dziekuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 4 sierpnia 2015, 00:50 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Studiowałem ostatnimi czasy jeszcze trochę te falowania mając przypadek z innego forum. Samochód miał wszytsko co możliwe nowe, i dalej falował do tego stopnia że zdarzyło się mu zgasnąć. Po ogarnięciu softa problem znikł

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 4 sierpnia 2015, 16:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54b22
hej czyli nowy soft do m54
czym da rade to zrobic disą?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 18 listopada 2015, 12:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Leo napisał(a):
Studiowałem ostatnimi czasy jeszcze trochę te falowania mając przypadek z innego forum. Samochód miał wszytsko co możliwe nowe, i dalej falował do tego stopnia że zdarzyło się mu zgasnąć. Po ogarnięciu softa problem znikł


Czyli identyczny przypadek można powiedzieć :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 24 listopada 2015, 21:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46 330i
Siema mam w swojej e46 330ci problem z falowaniem spada z 1000 na 400 po przelaczeniu na gaz wszystko chodzi normalnie, czytalem sporo teraz ze mowicie o czujniku polozenia walu to moze byc ten problem??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 29 listopada 2015, 01:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Generalnie z tego co słyszałem kolego najpierw ogarnia się auto na benzynie a potem w następnej kolejności prace na gazie.
Ale skoro taka sytuacja ma miejsce ze szwankuje na benzynie a na gazie wszystko :ok: tzn że musi to być (na logikę) coś związanego z pracą układu zasilania paliwem więc może pompa nie trzyma ciśnienia? Pierwsze co mi przyszło na myśl ale równie dobrze może to być filtr paliwa wraz z regulatorem.
Dobra diagnostyka, od tego zacznij


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 29 listopada 2015, 18:39 
Offline
Forumowicz

Wiek: 47
Posty: 207
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43
Garaż: włsny
wydaje mi sie ze problem tkwi w ilosci podawanego powietrza buja bo podaje wiecej paliwa zeby utrzymac obr założone przez ecu i brajuje powietrza i spadają i tak w koło


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 30 listopada 2015, 16:00 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E46
Witam wszystkich, jestem tu nowy. Posiadam BMW E46 2.0 Diesel 2000r.
Mój problem to nie falujące obroty, a stale niskie.
Gdy mam odpalone auto i na luzie, obroty są stałe i wynoszą jakieś 600do700 około.
Przy tych obrotach drży mi maska. Gdy wcisnę lekko pedał gazu żeby podnieść obroty do około 900, to drganie zanika.
Moje pytanie brzmi: co muszę zrobić by zachować obroty na wysokości 900 gdy mam auto na luzie?
Jestem zielony w mechanice więc proszę o wyrozumiałość i nieskomplikowane wytłumaczenie mojego problemu :( :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 30 listopada 2015, 19:35 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 351
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
Panowie najpierw diagnostyka, trzeba sprawdzić błędy, wrzucić screeny z INPY, albo innego przyrządu do diagnozowania, i wtedy można coś radzić na forum, bo zapytanie że spadają obroty do 600 czy 700, nic nie podpowiada.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 30 listopada 2015, 22:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Flashback napisał(a):
bo zapytanie że spadają obroty do 600 czy 700, nic nie podpowiada


Czepiasz sie :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 30 listopada 2015, 22:56 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 351
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
VADIM napisał(a):
Flashback napisał(a):
bo zapytanie że spadają obroty do 600 czy 700, nic nie podpowiada


Czepiasz sie :rotfl:


Mówię jak jest :hyhy:

Kupiłeś e36? czyżbyś miał dosyć upierdliwego M54 :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 2 grudnia 2015, 01:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Flashback napisał(a):
Kupiłeś e36? czyżbyś miał dosyć upierdliwego M54


Coś Ty przecież ogarnąłem dawno problem i kocham ten silnik :serce: (pomimo długiej walki jak pamiętasz --> ECU)
Nie wiem czy bym go na jakiś kiedyś zamienił patrząc jak go dopieściłem, w jakim jest stanie i jak zasuwa :hyhy:
Jego charakterystyka dzięki podwójnemu Vanosowi jest bardzo przyjemna zresztą sam wiesz, też masz podwójnego :P
Spalanie mam nadal na poziomie 9,5/10 litrów a jeżdżę tylko odcinki około 20 km w sezonie na zloty pod stadion narodowy u nas lub na miejskie przejażdżki w pogodę :)
E36 polift w coupe w pełnym M paku i z 2.8 zawsze było takim drugim niespełnionym marzeniem z czasów kiedy jeszcze byłem za młody na jazdę i myślałem że już raczej nie kupię patrząc na wiek i stan tych aut. Nagle okazało się że z powodów osobistych sprzedawał swój egzemplarz kolega który ma takie kolekcjonerskie można powiedzieć podejście do aut jak ja, wiesz, że wszystko musi być dopieszczone, ogarnięte jak należy itp także nawet się nie zastanawiałem a szukałem ogólnie czegoś fajnego na DAILY ale nie sądziłem że znowu skończy się jak zawsze, pasją :oczami:
Buda E36 dużo lżejsza także z tym zdrowym 2.8 (wypluł na hamowni 193 konie także trzyma moc :padam: ) można powiedzieć się unosi :rotfl: Nie obcowałem wcześniej z E36 (ani z innymi beemkami z lat 90) i powiem że nie sądziłem że auto z tamtym lat może tak dobrze jeździć ale jednak BMW to BMW, radość z jazdy niezależnie od wieku :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 2 grudnia 2015, 13:14 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 29
Posty: 10
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52B20
Witam serdecznie. Na forum(niestety) sprowadzają mnie kłopoty z moim M52Tu w moim e46 które posiadam od 2 lat. A mianowice od początku miałem problem z falującymi obrotami ale uwaga tylko w zimie!!! spotkałem już wiele tematów o falujących bmw ale niespotkałem jeszcze czegoś co było uzależnione od aury.
Do tej pory wymieniłem: świece, uszczelke pod kolektorem dolotowym, kompletną odme, podmieniałem cewki, oczywiście nic niepomogło.
W dodatku wczoraj zabrałem się za wymiane silniczka krokowego na używany i pojawiły się kolejne problemy po pewnym czasie jazdy zapaliła mi się kontrolka EML i aczęło wariować (szarpanie falowanie zmulanie) gdy zgasze auto i zapale od nowa lampka gaśnie i jedzie przez chwile normalnie warto dodać że to po wymianie tego silniczka krokowego oczywiście wsadziłem teraz swój stary ale objawy nadal pozostały...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 2 grudnia 2015, 22:42 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 351
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
revicess, a wymyłeś silniczek krokowy? tak żeby jego przepustnica w środku swobodnie dyndała?
Wyjmij na stół przepustnice i silniczek krokowy i dokładnie wyczyść benzyną ekstrakcyjną. Możesz kupić silniejszy środek do EGR-Przepustnic i porządnie spryskać żeby puścił ten osad w wewnątrz przepustnic. Po tej robocie najlepiej skasuj adaptacje. Będzie się uczył nowych ustawień.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 3 grudnia 2015, 00:20 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 29
Posty: 10
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52B20
przepustnica była wymyta i czyściutka krokowiec też dziś nie świeciła mi się EML ale falowanie nadal jest błedów na inpie było pare:czujnik wałka rozrządu wydechowy i do tego każda sonda błąd no i wypadanie zapłonu.Po skasowaniu zostało tylko czujnik wałka rozrządu wydechowy ,czy to by się pokrywało z moimi objawami ? czyli spadanie obrotów przy dojeżdzaniu do skrzyżowania(czasem nawet gaśnięcie ale tylko przy ujemnych temp)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 3 grudnia 2015, 00:33 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 29
Posty: 10
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52B20
fotki z inpy:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


:szok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 3 grudnia 2015, 11:32 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 351
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
No to masz częściowo rozwiązany problem. Najpierw (sprawdź-wymień) czujnik położenia wałka rozrządu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 4 grudnia 2015, 00:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Flashback napisał(a):
No to masz częściowo rozwiązany problem


:ok:

Flashback a jak u Ciebie historia się skończyła wybacz bo nie pamiętam?
Ogarnąłeś problem tą śrubką przy przepustnicy tak?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 4 grudnia 2015, 18:03 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 351
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
Jeśli chodzi o śrubkę to wróciłem ostatecznie do ustawień fabrycznych. U mnie rough na 2 cylindrze wychodził zawsze poza zakres. Kombinowałem z różnymi świecami i cewkami, ale ostatecznie problem rozwiązałem wymieniając swiece na Denso K20TT z cewkami BREMI, do tego wyczyściłem na błysk przepustnice i krokowca. Silniczek krokowy musi naprawdę poruszać się bez żadnych lekkich oporów, musi dyndać swobodnie!! Ja dodoatkowo zanurzyłem go w benzynie ekstrakcyjnej na jakiś czas. Po tym wszystkim "rough" na 2 cylindrze zbliżył się ku zeru. Silnik zaczął pracować poprawnie, lepiej się zbiera i nie odczuwam już tego lekkiego przymulenia po nagrzaniu silniku.
Dodatkowo wróciłem do sportowej wkładki filtra powietrza. Zastosowałem też rozwiązanie które jest w M54, czyli wężyk regulatora ciśnienia podłączony pod rure dolotu powietrza.

Tutaj filmik po czyszczeniu krokowca i przepustnicy


Tutaj po wymianie na świece denso i cewek bremi. Widać Rough na 2 cylindrze wyrównał się.


Ostatnio edytowano 4 grudnia 2015, 18:16 przez Flashback, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 449 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 84 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL