BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 14:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 449 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 20 listopada 2012, 00:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 382
Moje BMW: f01
Kod silnika: n57d30
Nie wiem czy jest sens ale mogę powiedzieć na przykładzie mojego byłego m52b28- po odpięciu czujnika odpalił(jest jeden) i po podłączeniu nowego obroty falowały tak jak u Ciebie. Skasowałem adaptacje i nie poznałem samochodu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 20 listopada 2012, 00:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30
Leo napisał(a):
nie jest istotne jakie jest przed filtrem wazne jakie jest na listwie

Czyli jeśli na listwie nie ma 3'ec barów a regulator ciśnienia na filtrze działa jak trzeba to pompy nie trzeba wymieniać?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 20 listopada 2012, 00:23 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
regulator na filtrze dziala tak ze wraz ze wzrostem obrotow a co za tym idzie podcisnienia w kolektorze ssacym zwieksza cisnienie paliwa do 3,5 bara, na wolnych ma byc okolo 3 a w czasie przyspieszania 3,5... Jeśli pompa bedzie slaba to po prostu bedzie gubic te wartości albo będa znaczne odchylenia od prawidłowych wartości

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 20 listopada 2012, 00:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1273
Moje BMW: F10 M5
Kod silnika: S63
Hubertdo, a czy na kompie nie powinny wyskoczyć jakies błędy związane z tymi czujnikami ?? Bo u mnie nic związanego z silnikiem nie wychodzi, wszystko na czysto. Adaptacje robione były już 2 razy i no cóż... Bez efektów.
Powiem Ci, że mi to właśnie wyglada na czujnik. Ale czy jeśli poza tym falowaniem silnik pracuje w porządku to nie oznacza, że to jednak nie to czy jedno drugiego nie wyklucza ??

5oul, Leo, dzieki za wskazanie jakiegoś tropu, będę sprawdzał ciśnienie na listwie tak jak piszecie i dam znać jakie są wartości.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 20 listopada 2012, 00:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30
Dokładnie, jak piszesz. Normalnie jak działa poprawnie regulator to tak jest ale czasem nie działa jak należy. Jasne że to zależy od producenta i taki czasem jest problem. Ja w moim 325xi wymieniłem 2 razy pompe i okazało się że filtr daje ciała.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 20 listopada 2012, 01:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
jeszcze zobacz jak zmienia się napięcie w układzie gdy załączasz klime. może prądowo jest coś nie tak czyli alternator/akumulator...

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 20 listopada 2012, 05:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 211
Lokalizacja: Chicago/Jaslo
Moje BMW: e46m3
Kod silnika: 3.2 L - S54
Garaż: The Ultimate Driving Machine
-----------------------------------------
2013 F-350 King Ranch 6.7 PowerStroke
Proste pytanie - masz zmieniany intake na aftermarket?

Jesli tak to przeczysc MAF sensor powinno przejsc

_________________
Obrazek

"I don't have any weak points. I had weak points three years ago, but my main thing in mind is, my goal always was, to even out everything to the point... that everything is perfect"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 20 listopada 2012, 05:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 211
Lokalizacja: Chicago/Jaslo
Moje BMW: e46m3
Kod silnika: 3.2 L - S54
Garaż: The Ultimate Driving Machine
-----------------------------------------
2013 F-350 King Ranch 6.7 PowerStroke
Tutaj masz link na diy


http://www.youtube.com/watch?v=J8Kp8qyDIfU&noredirect=1

_________________
Obrazek

"I don't have any weak points. I had weak points three years ago, but my main thing in mind is, my goal always was, to even out everything to the point... that everything is perfect"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 20 listopada 2012, 10:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 382
Moje BMW: f01
Kod silnika: n57d30
Łukasz_P napisał(a):
Hubertdo, a czy na kompie nie powinny wyskoczyć jakies błędy związane z tymi czujnikami ?

Nie zawsze pokazują się błędy.

Teraz żeby nie wydawać niepotrzebnie pieniędzy sprawdź przy odpiętych czujnikach lub przepływomierzu i spróbuj może zaraz po odłączeniu skasować adaptacje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 20 listopada 2012, 10:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1273
Moje BMW: F10 M5
Kod silnika: S63
jnx napisał(a):
jeszcze zobacz jak zmienia się napięcie w układzie gdy załączasz klime. może prądowo jest coś nie tak czyli alternator/akumulator...


No to też jest jakiś trop. Czy da się to zrobić którymś z testów na OBC ? Będzie to miarodajne czy trzeba to zmierzyć jakąś inną metodą ?


5oul, czy w takim razie wystarczy, że najpierw sprawdzę ciśnienie na listwie i jeśli będzie nie w porządku to dopiero sprawdzić pompę i ten rozdzielacz ? Czy od razu rozbebeszać wszystko i sprawdzać pompę i rozdzielacz. Chodzi o to czy sprawdzenie ciśnienia na listwie da pogląd na to czy coś jest nie tak. :niepewny:

Mf3st, nie mam nic zmieniane, wszystko fabryczne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 20 listopada 2012, 12:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30
Łukasz_P napisał(a):
5oul, czy w takim razie wystarczy, że najpierw sprawdzę ciśnienie na listwie i jeśli będzie nie w porządku to dopiero sprawdzić pompę i ten rozdzielacz ? Czy od razu rozbebeszać wszystko i sprawdzać pompę i rozdzielacz. Chodzi o to czy sprawdzenie ciśnienia na listwie da pogląd na to czy coś jest nie tak.
Tak jak pisał Leo, wystarczy że sprawdzisz ciśnienie na listwie i będziesz wiedział jak się ma sprawa. Jeśli ciśnienie będzie za niskie to wtedy będzie trzeba znaleźć przyczynę skąd ten problem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 20 listopada 2012, 22:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1273
Moje BMW: F10 M5
Kod silnika: S63
Sprawdziłem dzisiaj na teście 9 w OBC napięcie alternatora i zaraz po włączeniu zimnego silnika pokazywało 13.7 V a chwilę później wahało się między 13.9 a 14.0.
Według mnie wartości prawidłowe także podejrzenia co do alternatora raczej odpadają :looka:
Sprawdzę jeszcze jutro na ciepłym silniku ale wątpię, żeby były jakieś różnice.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 20 listopada 2012, 23:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
nie no to to odpada.

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 21 listopada 2012, 06:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 211
Lokalizacja: Chicago/Jaslo
Moje BMW: e46m3
Kod silnika: 3.2 L - S54
Garaż: The Ultimate Driving Machine
-----------------------------------------
2013 F-350 King Ranch 6.7 PowerStroke
Ja osobiscie zaczal bym od przeczyszczenia tego sensora MAF, nic ci nie zaszkodzi

_________________
Obrazek

"I don't have any weak points. I had weak points three years ago, but my main thing in mind is, my goal always was, to even out everything to the point... that everything is perfect"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 22 listopada 2012, 20:42 
łoł dużo tego do ogarnięcia kazdy cos niby wie, a ja teraz śledzę i tropię , bo mam ten sam problem, zaczynam od vanosa, tylko ciężko dostać ten zestaw naprawczy;/

jak idzie, bd wiedział co robić :]


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 22 listopada 2012, 22:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1273
Moje BMW: F10 M5
Kod silnika: S63
Ze swojego doświadczenia mogę Ci powiedzieć tyle, że regeneracja VANOS-a ( u mnie obydwu ) nijak ma się do falowania obrotów, przynajmniej u mnie. Gdyby nie to, że u mnie VANOS-y delikatnie hałasowały ale jeszcze spokojnie w normie to uznałbym bez wahania, że to pieniądze w błoto.

Fakt po regeneracji i wymianie uszczelniaczy auto minimalnie lepiej się zbiera ale na falowanie nie ma to żadnego wpływu bo jest tak jak było.

Dzisiaj odpiąłem jeszcze przepływkę no i efekt jest taki, że nie ma efektu... :niepewny: faluje zarówno na podpiętym przepływomierzu jak i na odpiętym różnic nie ma żadnych. Tylko teraz o czym to świadczy... :/ ?? Macie jakieś pomysły ?

Co do pompy paliwa to ciśnienia jeszcze nie sprawdzałem ale dostałem informacje, że skoro auto wkręca się bez problemu to raczej i typowanie na pompę odpada.

Natomiast co do czujników wałków rozrządu to z tego samego źródła usłyszałem, że jeśli auto odpala bez problemu to i tutaj również najpewniej wszystko jest w porządku :niepewny:

Nie mniej jednak zamierzam sprawdzić obydwie te rzeczy w najbliższym czasie. Podzielę się doświadczeniami :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 22 listopada 2012, 22:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30
Łukasz_P napisał(a):
Co do pompy paliwa to ciśnienia jeszcze nie sprawdzałem ale dostałem informacje, że skoro auto wkręca się bez problemu to raczej i pompa odpada.

Wg mnie to bzdury. Mówię Ci że miałem podobną akcje i samochód wkręcał się na obroty jak trzeba. Żadnych ubytków mocy nie zauważyłem, żadnych problemów z przyspieszeniem. Z "pięćset" rzeczy wymieniłem i okazało się że ciśnienie na listwie było za małe i problemem był regulator ciśnienia w filtrze paliwa.

Łukasz_P napisał(a):
Natomiast co do czujników wałków rozrządu to z tego samego źródła usłyszałem, że jeśli auto odpala bez problemu to i tutaj również najpewniej wszystko jest w porządku
To też jakaś bzdura. U mnie w obu silnikach był uszkodzony czujnik wydechowego wałka rozrządu i w obu przypadkach nie miałem najmniejszych problemów z odpaleniem. Problem z odpalaniem miałbyś gdyby czujnik wału korbowego miał userkę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 22 listopada 2012, 22:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1273
Moje BMW: F10 M5
Kod silnika: S63
Dzięki 5oul, za cenne wskazówki :ok:

Tak jak pisałem dostałem takie informacje ale zamierzam to sprawdzić tak jak inaczej. Powiedz mi jeszcze czy sprawdzenie ciśnienie na listwie można przeprowadzić tylko na włączonym zapłonie czy podczas pracy silnika ?? Może to głupie pytanie no ale niech będzie :zawstydzony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 22 listopada 2012, 22:56 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Łukasz_P-wyczyść lepiej jeszcze raz krokowca i sprawdź czy jego przepustnica lekko się obraca. Nie zaszkodzi prysnąć jakiegoś środka smarującego np. oleju z ptfe w kierunku ułożyskowania ww przepustnicy. Tak w jeden koniec i obrócić w pionie żeby dobrze zaciekł, pokręcić w obie strony korpusem całego silniczka, tak żeby przepustnica "zaklekotała" o ograniczniki. Odczekać aż rozpuszczalnik ze środka smarującego odparuje i zrobić tak samo dla łożyska z drugiej strony.
Pryska się tam gdzie przechodzi powietrze przez regulowany otwór-tylko w kier. ośki przepustnicy(na tej ośce wewnątrz wisi caały obrotowy magnes).
Można też podkręcić śrubę reg. domknięcie przepustnicy o 1/4 obr., ale z tym lepiej uważać.
Adaptację to lepiej zrobić w sposób starodawny, tzn. wyłączyć wszystkie odbiorniki(łacznie z całkowitym wyłączeniem wentylatora nawiewu) odpalić, poczekać aż się dobrze nagrzeje(włączy wisco-czy co tam jest) i włączać kolejno wszystkie odbiorniki-"do bólu", światła, klimę. Troszkę podnieść obroty, pozwolić żeby spadły. Zgasić i odpalić i jazda w różnych warunkach. Przyśpieszyć na 1 biegu, tak od 1200 obr/min(żeby nie katować od 800obr) z pedałem w podłodze do odcięcia-wyhamować silnikiem. Tak ze 2-3 razy.
A jak bardzo falują obroty przy skręcaniu na postoju, to może wlać olej o niższej lepkości do wspomagania-w końcu ma się na zimę(żartuję).
Klima też nie zawsze startuje równomiernie. Szczególnie gdy wcześniej było coś kasowane, adaptowane programowo.
Nawet PC-et, gdy wgra się mu nową grę z wymagającą grafiką, czasem się na początku przytnie i później wszystko gra.
Pisząc to nie zauważyłem, że napisałeś Łukasz w międzyczasie. Wiem jedno, że po wszelkich zmianach i próbach kasowania i adaptacji w moim trzeba zrobić przynajmniej ponad 50-100km. W tym kilka hardkorowych zagrywek dla silnika i wreszcie się okazuje jak naprawdę pracuje.
P.S.
Nie neguję tego co napisali Inni.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 22 listopada 2012, 23:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30
Łukasz_P napisał(a):
Powiedz mi jeszcze czy sprawdzenie ciśnienie na listwie można przeprowadzić tylko na włączonym zapłonie czy podczas pracy silnika ??
Jak wspomniał Leo, na włączonym zapłonie powinieneś mieć około 3 barów ciśnienia na listwie. Na odpalonym silniku i wolnych obrotach też około 3 barów. Przy wciskaniu gazu do dechy powinno dochodzić do 3,5 bara.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 449 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL