BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 09:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 449 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 23  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 9 grudnia 2014, 19:09 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Jeżeli nawet będzie poprawa na 2 godziny to jakiś wniosek z tego można wysnuć.
Po 5 latach ze względu na starzenie się gumy w fajkach(podobnie jak w paskach rozrządu)?, czy przyjmuje się jakiś przebieg w km na benzynie czy lpg.
Podmienia się którą parę?
I mam jedno pytanie: ilu z użytkowników, pomimo wymiany całego kompletu świec i fajek i wymiany uszczelniaczy vanosów wraz z regulacją rozrządu, ma w dalszym ciągu kłopoty z prawidłową reakcją na gaz i z odpowiednim utrzymywaniem przez silnik zadanych pedałem gazu obrotów?
Na tym polega cały problem!!!
Wielu już wymieniło nie tylko to o czym wspomniałem i w dalszym ciągu ma te same! kłopoty. Wymieniali świece, cewki, sondy, katalizatory i co by tu jeszcze.
Wypakować kasę na cewki(tanio oczywiście najpierw fajki) i świece jest najprościej. W ciągu kilkudziesięciu minut wymiana i jest OK.
Żeby tylko był gwarantowany sukces.
Gdyby tak było, to tego tematu już od dawna trzeba by wnikliwie szukać szukajką na forum.
Czasem podłubanie przy aucie jest tańsze od wymiany połowy układu wtryskowego. Tylko trzeba wiedzieć gdzie dłubać. Oczywiście dostanę pytanie: jak jesteś taki mądry to napisz.
Wstępem do jakichkolwiek wymagań od silnika jest oczywiście kontrola/wymiana świec/fajek/filtrów/ ciśnień oleju/paliwa i w miarę możliwości elektryki/elektroniki.
Tylko nie można wszystkiego zawężać do wymiany świec. W moim akurat ich wymiana nic by nie pomogła w zniwelowaniu falowania obrotów. Na pewno pomogła by w ogólnej/ całościowej dynamice zachowań silnika.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 9 grudnia 2014, 20:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
jak sie ma 2 nowe cewki juz to wszystkie pary sie podmienia to tylko 3 mozliwosci jesli faluje i szarpie na gazie to pewne ze cewki. nigdy nie nie wiadomo czy sa jednakowe cewki i fajki najczesciej bywa ze jest mieszanka :D
podmiana cewek kolejnoscia jak sa rozne moze nic nie dac nie wiesz w jakim ktora jest stanie, to na nic...swiece sie wymienia zawsze dla ochrony cewek, wlasnie dlatego żeby nie narobic sobie kosztow.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 17 grudnia 2014, 13:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 230
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Dobra, sprawdziłem dise czy się otwiera. Gdzieś czytałem że disa po przekręceniu zapłonu powinna się zamknąć u mnie tego nie robi jest cały czas otwarta. Również po zatkaniu tego otworu nie chce być całkowicie się przymknąć. Jakieś sugestie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 17 grudnia 2014, 18:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 230
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Od razu uprzedzam pytanie, że disę sprawdzałem po przez jej wykręcenie, podłączeniu wtyczki i włączeniu zapłonu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 17 grudnia 2014, 19:40 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
leszczu24-co do samego zaworu DISA są już tematy na forum i nie chcę tu się rozpisywać. Patrząc na disę od strony jej montażu(w e 39 M52TU) lewym kablem podawane jest napięcie właściwie z aku(po przekręceniu kluczyka w poz II), prawym jest podawana przez DME masa-uruchamia w ten sposób elektrozawór DISY(ale po odpaleniu, w trakcie odpalania silnika- nie po przekręceniu tylko kluczyka w poz.II-tak jest w moim-w innym nie wiem jak).
Trzeba by się podwiesić pod np. te tematy:
viewtopic.php?f=1&t=138319
viewtopic.php?f=1&t=138224
Oczywiście nie dlatego, że ja tam pisałem :rotfl: . Jesli znajdziesz odpowiedni to podwiesić się do niego.
Od tamtej pory zacząłem działać inpą(bo mnie wkurzała kontrolka poduszek :D ), ale odnośnie DISY na podstawie inpy dowiedziałem się tylko tego kiedy DME podaje na nią masę i pokazuje, że jest uruchomiona(zamknięta). Reszta, to jest bicie grochem o ścianę :luka: . W swoim stwierdziłem, że nie tylko obroty mają wpływ na to czy disa jest zamknięta czy otwarta(oczywiście sprawna DISA).
W necie znajdziesz najczęściej tylko jak wymienić disę, przytkać paluszkiem otworek(durrrny sposób sprawdzania)-czy się zasssie :rotfl: , itp. itd. Jest kilka ciekawych stron, ale tam też goście nie są w 100% pewni co do tego jak/kiedy to faktycznie ma być zamknięta/otwarta.
Dla Ciebie najważniejsze jest sprawdzić jej sprawność elektryczną, mechaniczną i szczelności akumulatorka i gumki-membrany. Nie myślałem, że aż tak się zaangażujesz-pisałem tylko o looknięciu na cięgno, ale to dobrze jeśli chcesz ją sprawdzić bardziej szczegółowo ;). NP.:
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... sed-in-M54
W skrócie to tyle ;) :hyhy:.
Dodam po chwili-durny-proszę nie przyjmować tego do siebie!!!. Przekręcając łopatkę-zawór można w końcu uszkodzić membranę. Ona działa na podciśnienie, a nie wpychanie cięgnem w obudowę! i sposób ten nie daje pewnego wyniku sprawności DISY.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 18 grudnia 2014, 00:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 640
Lokalizacja: Bydgoszcz (4DON)
Moje BMW: e28
Kod silnika: m30b35
Garaż: E28 M535i
E39 B10 V8
R56 1.6D
nie chce mi się czytać całego wątku, bo może już ktoś o tym wspomniał, ale u ziomka falowanie było spowodowane wadliwym alternatorem :cwaniak:
mowa akurat o e39 m54b25

_________________
Черный Bymep
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 25 stycznia 2015, 21:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Widzę w sąsiednim temacie że koledzy wygrali z tym pieprzonym falowaniem więc mega się cieszę i gratuluję!!!
Teraz tylko ponowie pytanie z tamtego tematu kto mi tak zrobi z przepustnicą od M54B30? Mam jechać na jakieś programowanie czy jak?
U mnie owej śrubki niestety nie ma co załatwiło by problem. Aha wymieniłem te 3 czujnik głowne czyli wałka x2 i wału i silnik chodzi jeszcze ciszej mimo i tak cichej pracy wcześniej ale falowania/przydławiania to nie zmieniło. Zobaczyłem jeszcze w zakładce ROUGH że podczas wysprzęglania zalewa niektóre (nie zawsze te same) cylindry więc mając nową przepływkę kupiłem i wymieniłem także czujnik temperatury. Niczego to nie zmieniło. I jednak wyszło że to ta zasrana przepustnica bo jest za mało a nie za dużo powietrza ale czemu źle się adaptuje kurczę to ja nie wiem...
Stawiam flaszkę jak mi to ktoś ogarnie. U Was w 328 to wystarczy podkręcić manualnie, u mnie niestety takiej możliwości nie ma :(
Ale przynajmniej wiadome co to, ufff, 1,5 roku walki... Jakieś pomysły?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 25 stycznia 2015, 21:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 640
Lokalizacja: Bydgoszcz (4DON)
Moje BMW: e28
Kod silnika: m30b35
Garaż: E28 M535i
E39 B10 V8
R56 1.6D
VADIM, sprawdź alternator :-P już 3xM54 jeżdżą bez falowania w mojej okolicy :cwaniak:

_________________
Черный Bymep
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 26 stycznia 2015, 00:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
mulder napisał(a):
VADIM, sprawdź alternator :-P


Dzięki ale kupowałem już "nowy" we wrześniu tamtego roku. Miałem 90A valeo (w międzyczasie przetestowałem drugą 90 valeo) i kupiłem finalnie zregenerowany (w firmie która się altkami zajmuje) 120A Boscha która siedziała w BMW kiedyś bo widać tabliczkę. Czy to możliwe aby kupić zregenerowany uszkodzony? 14V trzyma przy włączonych odbiornikach ale jak obroty spadają i przydławia się to spada napięcie ale to chyba normalne bo przygasa silnik i jego obroty a więc i rolka zwalnia. Moim zdaniem to ta zasrana przepustnica potwierdzają to jeszcze inne czynniki np jak spadają obroty przy wysprzęglaniu i wspomoge delikatnie gazem tak jakby uchylę mechanicznie krokowca bardziej pedałem to wtedy nie zadławi się. Pomoże ktoś? Jak ogarnąć tą przepustnice?
Tylko nie mówcie że mam kupić nową bo to kolejny wydatek rzędu 700-800 zł a i nie wiadomo czy to ona winna czy jej adaptacja/sterowanie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 26 stycznia 2015, 09:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
a jakie masz napiecie w instalacji przy ladowaniu na swiatlach i dmuchawie oraz bez?

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 26 stycznia 2015, 10:19 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Vadim :D , nie kupuj następnego altka. Ja właśnie ubiegłej środy wymieniłem też Valeo 90A na HELLA-BOSCH 120A.
Ten 120A ledwo "śmigany" :rotfl: , ledwie ślizgi i szczotki ruszone. Jak ledwie ruszona nówka z datą produkcji 2011r.
Na wolnych obr. bez żadnego obciążenia Hella ma ok. 14.2V-tak jak poprzedni valeo. Pod obciążeniem(wszystkie możliwe światła, wentylator nagrzewnicy na maks., klima, ogrzewanie tylnej szyby itd itp) hella-bosch ma ok 13.5V, valeo miało wtedy 12.4-12.6V.
Jednak przy schodzeniu z obrotów są spadki napięcia. Nie napiszę konkretnie jakie dokładnie, bo zależy przy jakim obciążeniu. Przy pełnym chyba spadało do 12.9V(hella na pełnym obciążeniu, valeo jak pamiętam potrafiło zjechać chwilowo do ok. 12.0-12.2v).
Podejrzewam, że jest to związane ze zmianami obciążenia pompy paliwowej(wtryski przy spadku obrotów są przymykane, później nagle owierane i dobierany jest czas-pompa ma zmienne obciążenie), regulacji krokowca i zasilania całego układu wtryskowego i instalacji elektrycznej przy stabilizujących się wolnych obrotach.
Przyznaję, że na hella-bosch 120A wszystko pracuje bardziej stabilnie i nazwę to "rześko", ale myślę że to nie jest podstawowa przyczyna dużych spadków obrotów podczas stabilizacji ich do nominalnych obrotów biegu jałowego.
Założony "nowy" altek to toto :D :
http://www.aes-beek.nl/nl/4/ca1591ir012 ... nator.aspx

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 26 stycznia 2015, 10:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
pawelos666 napisał(a):
a jakie masz napiecie w instalacji przy ladowaniu na swiatlach i dmuchawie oraz bez?


Światła prawie nic nie zmieniają i dmuchawa też za bardzo. Dopiero ogrzewanie foteli i światła przeciwmgielne robią znaczącą różnice. No i ogrzewanie tylnej szyby. Jak jestem na dmuchawie plus światła mijania (w dzień są dzienne więc zaznaczam że mijania) i napierdziela wzmacniacz z basem w bagażniku to i tak trzyma te 14V. Na mój gust ok.

Ale Panowie odchodzimy od tematu troszkę, wiecie jak ogarnąć (podkręcić) tą przepustnice w moim przypadku? Jak nie to będę szukał kodujących na forum i coś trzeba ogarnąć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 26 stycznia 2015, 10:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
przez alternator i regulator mozesz miec tetnienie w instalacji, a to ma wplyw na czujniki. widzialem takie przypadki, zdejmij pasek i odpal na samym akumulatorze. zobaczysz czy bedzie rowno pracowac. radzilbym oddac samochod do warsztatu i sprobowalbym z wgraniem nowszego softa, inna mape - nowsza, przed jaka kolwiek ingerencja mechaniczna w silnik. czy swiece wygladaja jednakowo z wszystkich cylindrow? wlasciwy kolor? moze sa podlewane lekko? a moze nie ma sladu? masz pewnosc co do cewek? moglbys pokazac na filmie jak to faluje?

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 26 stycznia 2015, 11:06 przez pawelos666, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 26 stycznia 2015, 11:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Ja już chyba mechanicznie wszystko zrobiłem i sprawdziłem. Właśnie chce znaleźć jakiegoś "kodera" od BMW co mi to zrobi od strony software'owej. Najlepiej w Warszawie.

Co do świec są ok a co do cewek disem sprawdzane też ok. Korekty przy wysprzeglaniu nie sa na stalych cylindrach tylko raz te raz te.



od 50 sekundy zobacz a najlepiej jak masz chwile zobacz cały


Ostatnio edytowano 26 stycznia 2015, 11:10 przez VADIM, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 26 stycznia 2015, 11:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
a swiece masz bardziej ciemne widac to? czy nie ma zadnego wplywu to falowanie na kolor? bo moze moglbym Ci pomoc ominąć problem, tylko musialbym zobaczyc 2-3 sztuki. mysle zeby maksymalnie wydluzyc luk iskry ile mozna dla tego silnika. by przepalal cala mieszanke kiedy nie daje rady pracowac na niskich, by to pomoglo odrobine. moze to wystarczy zeby sie nie przydlawial przylewał

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 26 stycznia 2015, 11:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Dla mnie on sie dławi bo ma za mało powietrza bo przepustnica źle się zaadoptowała i go podlewa przy wysprzęglaniu. Ide w strone soft'a. Jeśli kogoś znajde i zrobie dam znać

P.S. widziałeś filmik? bo edytowałem i nie wiem czy zobaczyłeś potem


Ostatnio edytowano 26 stycznia 2015, 11:15 przez VADIM, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 26 stycznia 2015, 11:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
a probowales na innych swiecach niz fabryczne tzn z cienkimi elektrodami i przerwa np 1,15mm. masz tam samo PB? czy LPG? widzialem link
obawiam sie ze jak wsadzilbys takie swiece i nawet go chwile podlewalo to by go wyprowadzalo bez takiego przydlawienia

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 26 stycznia 2015, 11:19 przez pawelos666, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 26 stycznia 2015, 11:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
pawelos666 napisał(a):
a probowales na innych swiecach z cienkimi elektrodami i przerwa np 1,15mm. masz tam samo PB? czy LPG?


Świece mam od Ciebie które bardzo zachwalałeś boscha platinium z Twoją przerwą. W kwestii falowania niczego to nie zmieniło ale była zmiana odczuwalna w jeździe i nie było szarpania w końcu poniżej 2 tysięcy przy zmianie biegów.
Nie nie próbowałem. Nie mam LPG, sama benzyna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 26 stycznia 2015, 11:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
widzialem sprobowalbym dac przerwe 1,15-1,20mm przy tej srednicy igiel mozna dlatego ze silnik maksymalnie mogl miec 1,1mm na wiekszosci zwyklych swiec 1 elektrodowych a na 4 elektrodowych ma wieksza przerwe 1,5mm-1,6mm, nawet jak by w 100% nie pomoglo calkiem to zrobilbym tak do czasu rozwiazania problemu calkowicie, na pewno czesciowo powinno to wygladzic ale nie wiem jak mocno przylewa akurat ten silnik, musialbym widziec ze 2-3 swiece (musialbys wykrecic i podeslac mi fotke na PW). chmure puszcza jak przyfaluje?

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 26 stycznia 2015, 11:24 przez pawelos666, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 26 stycznia 2015, 11:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Moim zdaniem za nisko też chodzi, koło 650 obr. Może jednak benzynowe wtryski do zrobienia choć wszyscy mówią wokół że benzynowe się raczej nie psują. Nie wiem. To jakie kupić świece? Podobno przy wykręcaniu świec można je uszkodzić więc wolałbym to zrobić mając w ręku nowe przy wymianie po prostu. Coś polecisz? Nie, dymka czarnego żadnego nie ma. Ale mimo rozgrzania silnika z rury leci biały dym cały czas w sensie para jak na ssaniu.


Ostatnio edytowano 26 stycznia 2015, 11:29 przez VADIM, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 449 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 23  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 119 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL