BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 14:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 449 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 12 lutego 2016, 00:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Moje BMW: [e90] 318d
Kod silnika: m47


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 12 lutego 2016, 15:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 343
Lokalizacja: Brodnica
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57T2D30
Driver805 napisał(a):
Mam błąd czujnika wałka rozrządu wylotu wiec czy po wymianie trzeba kasować błąd czy sam dojdzie do siebie i będzie dobrze chodził. Objawy to gorsze przyspieszenie ,słabszy i nieszczęsne falowanie z którym walcze ale raczej to nie od czujnika tak mi się wydaje.M54B25
Dzisiaj przyszedł nowy czujnik i jest informacja, że w przypadku silników M52 320i, 323i, 328i wyprodukowanych przed 26.06.1998 potrzebne jest ponowne zaprogramowanie sterownika. Nie wiem jak jest w przypadku M54.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 12 lutego 2016, 20:04 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 27
Posty: 32
Lokalizacja: Strzyżów
Moje BMW: e46 320td m-pak
Kod silnika: M47D20TU
najlepszym rozwiozaniem jest ściągniecie paska osprzetu i pokrecenie kompresorem klimatyzacji moze sie zapiekło i samochodzik ma duzy opor i dlatego tak faluje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 15 lutego 2016, 11:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Moje BMW: [e90] 318d
Kod silnika: m47
Czy ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 15 lutego 2016, 13:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 343
Lokalizacja: Brodnica
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57T2D30
Sebusebus napisał(a):
Czy ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?

Jakieś błędy w silniku?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 9 lipca 2016, 11:51 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 29
Posty: 44
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43
Panie i Panewki, Panowie, dopadło i mnie. Od jakichś 2 miesięcy walczę ze spadającymi obrotami do 500 (następnie podbija je do ok 1000 i znowu spada) w e46 m43tub19. Sytuacja jest o tyle dziwna ze dzieje się to jak odpalę ciepły silnik i tylko przez około minutę, później jest już dobrze i obroty nie spadają tylko utrzymują się na normalnym poziomie do następnego zgaszenia i odpalenia silnika, ciepłego, ale nie koniecznie rozgrzanego. Przy odpaleniu na zimnym jest ok bo przez tę minutę chodzi na ssaniu. Czyściłem dokładnie całą przepustnicę, krokowy i było dobrze przez tydzien, później problem powrócił. Podmieniałem krokowy i też to nic nie daje, po jego odpięciu obroty utrzymują się na ok 900 ale nie spadają po odpaleniu ciepłego silnika. Wymieniłem odmę i zero zmiany. Świece nowe silnik przyjął też bez większej reakcji. Błąd mam jeden, zaworu EVAP, został wymieniony ale błąd powraca po skasowaniu:
Obrazek
Sondy wydają się pracować dobrze, sprawdzałem je w inpie, natomiast mam niektóre wartości poza skalą:
Obrazek
Obrazek
Po odpięciu przepływki gdy jest dobrze silnik zaczyna nierówno pracować więc obstawiam, że jest sprawna. Adaptacje były kasowane ale nie przyniosło to rezultatu. Ma ktoś jakąś radę na mój problem?

_________________
Pozdrawiam, Macfok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 11 lipca 2016, 13:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 106
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43
Garaż: w domu
silnik krokowy do czyszczenianieszczelny ulkad dolotowy reset ecu i strojenie na nowo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 20 lipca 2016, 18:56 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 29
Posty: 44
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43
Witam, jestem po wymianie kompletnej przepustnicy (używki) bo czyszczenie mojej nic nie dawało i silnika krokowego również. Przyznam, że wpadłem z deszczu pod rynnę bo jak miałem spadki obrotów, teraz mam za wysokie wolne obroty. Na ssaniu silnik chodzi ladnie, trzyma ok. 1000 obrotów, jak tylko temperatura wzrośnie obroty podskakują do 1200 i wraz ze wzrostem temperatury obroty również wzrastają do ok 1400. Jak samochód jedzie na luzie obroty utrzymują się na ok. 1700 do momentu zatrzymania, wtedy spadają do 1400 i tak stoją. Temperatura w inpie rośnie normalnie więc czujnik temperatury wykluczam. Poza zakresem mam te wartości co miałem wcześniej. Dodam jeszcze, że jak chcę wymusić pracę silnika krokowego w inpie to nic się nie dzieje a na starym obroty podskakiwały do 1700 i spadały i tak w kółko. Jest też jeszcze jedna rzecz która mnie zastanawia, mianowicie w starym silniczku mogłem tę klapkę ruszać normalnie bez oporów a w tym nie chciała się ruszyć, który objaw jest prawidłowy? Inpa pokazuje kąt otwarcia przepustnicy 0% więc śrubką "regulacyją" raczej nikt się nie bawił. Ma ktoś jakiś pomysł? Uszkodzony ale inaczej silniczek krokowy? Przyznam, że juz mnie to wku :cenzura: wia powoli.. Czyściłem nową starą przepustnice i silniczek, adaptacje robiłem na nowo i nic.. Jak obciąże silnik odbiornikami prądu to obroty obniżają się, jak włączę klimatyzację obroty również schodzą w dól.

_________________
Pozdrawiam, Macfok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 1 września 2016, 15:07 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 29
Posty: 44
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43
Odświeżam, ma ktoś jakiś pomysł?

_________________
Pozdrawiam, Macfok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 27 grudnia 2016, 23:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: 318 E46
Kod silnika: M43TU
Macfok napisał(a):
Witam, jestem po wymianie kompletnej przepustnicy (używki) bo czyszczenie mojej nic nie dawało i silnika krokowego również. Przyznam, że wpadłem z deszczu pod rynnę bo jak miałem spadki obrotów, teraz mam za wysokie wolne obroty. Na ssaniu silnik chodzi ladnie, trzyma ok. 1000 obrotów, jak tylko temperatura wzrośnie obroty podskakują do 1200 i wraz ze wzrostem temperatury obroty również wzrastają do ok 1400. Jak samochód jedzie na luzie obroty utrzymują się na ok. 1700 do momentu zatrzymania, wtedy spadają do 1400 i tak stoją. Temperatura w inpie rośnie normalnie więc czujnik temperatury wykluczam. Poza zakresem mam te wartości co miałem wcześniej. Dodam jeszcze, że jak chcę wymusić pracę silnika krokowego w inpie to nic się nie dzieje a na starym obroty podskakiwały do 1700 i spadały i tak w kółko. Jest też jeszcze jedna rzecz która mnie zastanawia, mianowicie w starym silniczku mogłem tę klapkę ruszać normalnie bez oporów a w tym nie chciała się ruszyć, który objaw jest prawidłowy? Inpa pokazuje kąt otwarcia przepustnicy 0% więc śrubką "regulacyją" raczej nikt się nie bawił. Ma ktoś jakiś pomysł? Uszkodzony ale inaczej silniczek krokowy? Przyznam, że juz mnie to wku :cenzura: wia powoli.. Czyściłem nową starą przepustnice i silniczek, adaptacje robiłem na nowo i nic.. Jak obciąże silnik odbiornikami prądu to obroty obniżają się, jak włączę klimatyzację obroty również schodzą w dól.


Czy sprawa u Ciebie nabrała może jakiegoś rozmachu? Wiadomo co powodowało wysokie obroty? Też borykam się z problemem falowania obrotów na luzie a po odłączeniu krokowca obroty są deko wyżej ale falowanie znika i przymierzam się do wymiany go lecz ciekawi mnie jak sprawa zakończyła się w Twoim przypadku, o ile zakończyła.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 9 stycznia 2017, 13:49 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e46 325Ci
Kod silnika: M54B25
Witam rozwiązał ktoś problem ? mam tak samo jak dojeżdżam do skrzyżowania sprzegło przyfaluje kilka razy i sie ustabilizują i tak zawsze, zauważyłem ze podczas mrozu silnik cały czas trzyma ok 800 obrotów dopiero jak sie porządnie rozgrzeje to obroty spadają auto mam od 2 lat

Wymieniłem:
-uszczelka dekla
-swiece
-adaptacja wolnych obrotów
-sprawdzona szczelnośc dolotu
-odpięta przepływka
-odpięty czujnik sprzegła
-vanos na kompie sprawdzony ok
-bledów zero na komputerze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 13 stycznia 2017, 19:53 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e46 325Ci
Kod silnika: M54B25
Nikt nie zna rozwiązania problemu ??? wyczytałem ze juz został rozwiązany ale posty zostały usunięte czy coś .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 18 stycznia 2017, 23:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
kamil5220 napisał(a):
Nikt nie zna rozwiązania problemu ??? wyczytałem ze juz został rozwiązany ale posty zostały usunięte czy coś .


Witam
Jestem tu nowy ale odpowiem na Twoje pytanie.

Falowanie obrotów przy dojazdach również mi dolegało przez dwa lata. Skontaktowałem się tydzień temu z VADIMem, którego posty usunięto, Również wymieniałem wszystko pod machą - od dolotu do vanosa.. Praktycznie pół silnika. Jestem posiadaczem BMW e46 coupe 320Ci M54. Vadim powiedział co trzeba zrobić:

"Trzeba całkiem na nowo zainstalować sterownik ECU i zrobić aktualizację do najnowszej wersji jaką BMW wypuściło."
Pewnie wystarczy tylko wgrać na nowo sterownik, ale jak już ktoś zabiera się za sterownik to warto zainstalować ten najnowszy.
Ja byłem w poniedziałek u speca, którego dosłownie przez przypadek poznałem - szwagier znajomego z pracy. Gość lata pracował w serwisie BMW w Hamburgu. Od 15 lat sprowadza do PL tylko BMW i Mini. Nie żadne bite tylko z jakąś usterką silnikową. Naprawia i sprzedaje na rynek polski i niemiecki, dlatego też ma najnowsze programy jakie używa BMW w serwisie. Jak mi powiedział ile to kosztuje to się złapałem za głowę :) ale przejdźmy do meritum:

U mnie sofcik był przekładany od sedana, a jak już wspomniałem mam coupe. Widniał również inny brzydki VIN. Koleś całkiem na nowo wgrał mi soft, oczywiście najnowszą wersję jaka wyszła. Pozmieniał co trzeba: VIN, rodzaj nadwozia - super! Dodatkowo poustawiał mi różne pierdółki np piknięcie wstecznego, gdy go wrzucę, żebym wiedział, że czujniki działają :) (mała rzecz a cieszy), ustawił mi również otwieranie przepustnicy po przekręceniu klucza na zapłon - większy but podobno jest i tak teraz podobno BMW wypuszcza z fabryki. Zwiększył mi obroty na chyba 760-780 na jałowych, bo miałem 700 i podobno za mało. z fabryki wyjeżdżały tak jak mi ustawił. Do tego trzymanie obrotów przy zmianie biegów, żeby nie szarpało czasami. Ogólnie powiedział, że wszystko mi ustawił tak jak powinno być i tak jak teraz BMW wypuszcza samochody z salonu.

Czy rozwiązało problem?
Auto jest jak by bardziej żwawe, czuć jak by dostał trochę więcej mocy. Jeżdżę od poniedziałku i jak na razie ZERO FALOWANIA. Mam założony gaz, ale na razie testuję na benzynie. Może na weekend zmienię już na gaz, bo jak na razie nic nie faluje!!!!!!!!! Tak jak napisał mi VADIM "Banan na twarzy" :) Coś więcej myślę, że napiszę za jakiś miesiąc, bo to falowanie występowało losowo, raz mocniej, raz słabiej, a innym razem w ogóle, więc trochę chwalę dzień przed zachodem słońca, jednak widzę, że wskazówka obrotów sobie ładnie powoli opada aż stanie na jałowych obrotach, a nie spada jak by miała zero oporu.

Teraz najlepsze - ile zapłaciłem za całą usługę? 200zł! Liczyłem na jakieś minimum 500 zł a tu 200zł. jak za darmo! Ceny może są trochę większe, ale ten gość po prostu robi tylko po znajomości, nigdzie się nie ogłasza, bo ma i tak dużo własnej pracy, ale naprawdę polecam tak jak VADIM wgrać sterownik na nowo.

UWAGA! Można to zrobić samemu, ale radzę dać to osobie, która na prawdę zna się na rzeczy, bo można sobie narobić biedy.

Pozdrowienia i podziękowania dla Vadima za odpowiedź!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 20 stycznia 2017, 15:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Szymi991 napisał(a):
kamil5220 napisał(a):
Nikt nie zna rozwiązania problemu ??? wyczytałem ze juz został rozwiązany ale posty zostały usunięte czy coś .


Witam
Jestem tu nowy ale odpowiem na Twoje pytanie.

Falowanie obrotów przy dojazdach również mi dolegało przez dwa lata. Skontaktowałem się tydzień temu z VADIMem, którego posty usunięto, Również wymieniałem wszystko pod machą - od dolotu do vanosa.. Praktycznie pół silnika. Jestem posiadaczem BMW e46 coupe 320Ci M54. Vadim powiedział co trzeba zrobić:

"Trzeba całkiem na nowo zainstalować sterownik ECU i zrobić aktualizację do najnowszej wersji jaką BMW wypuściło."
Pewnie wystarczy tylko wgrać na nowo sterownik, ale jak już ktoś zabiera się za sterownik to warto zainstalować ten najnowszy.
Ja byłem w poniedziałek u speca, którego dosłownie przez przypadek poznałem - szwagier znajomego z pracy. Gość lata pracował w serwisie BMW w Hamburgu. Od 15 lat sprowadza do PL tylko BMW i Mini. Nie żadne bite tylko z jakąś usterką silnikową. Naprawia i sprzedaje na rynek polski i niemiecki, dlatego też ma najnowsze programy jakie używa BMW w serwisie. Jak mi powiedział ile to kosztuje to się złapałem za głowę :) ale przejdźmy do meritum:

U mnie sofcik był przekładany od sedana, a jak już wspomniałem mam coupe. Widniał również inny brzydki VIN. Koleś całkiem na nowo wgrał mi soft, oczywiście najnowszą wersję jaka wyszła. Pozmieniał co trzeba: VIN, rodzaj nadwozia - super! Dodatkowo poustawiał mi różne pierdółki np piknięcie wstecznego, gdy go wrzucę, żebym wiedział, że czujniki działają :) (mała rzecz a cieszy), ustawił mi również otwieranie przepustnicy po przekręceniu klucza na zapłon - większy but podobno jest i tak teraz podobno BMW wypuszcza z fabryki. Zwiększył mi obroty na chyba 760-780 na jałowych, bo miałem 700 i podobno za mało. z fabryki wyjeżdżały tak jak mi ustawił. Do tego trzymanie obrotów przy zmianie biegów, żeby nie szarpało czasami. Ogólnie powiedział, że wszystko mi ustawił tak jak powinno być i tak jak teraz BMW wypuszcza samochody z salonu.

Czy rozwiązało problem?
Auto jest jak by bardziej żwawe, czuć jak by dostał trochę więcej mocy. Jeżdżę od poniedziałku i jak na razie ZERO FALOWANIA. Mam założony gaz, ale na razie testuję na benzynie. Może na weekend zmienię już na gaz, bo jak na razie nic nie faluje!!!!!!!!! Tak jak napisał mi VADIM "Banan na twarzy" :) Coś więcej myślę, że napiszę za jakiś miesiąc, bo to falowanie występowało losowo, raz mocniej, raz słabiej, a innym razem w ogóle, więc trochę chwalę dzień przed zachodem słońca, jednak widzę, że wskazówka obrotów sobie ładnie powoli opada aż stanie na jałowych obrotach, a nie spada jak by miała zero oporu.

Teraz najlepsze - ile zapłaciłem za całą usługę? 200zł! Liczyłem na jakieś minimum 500 zł a tu 200zł. jak za darmo! Ceny może są trochę większe, ale ten gość po prostu robi tylko po znajomości, nigdzie się nie ogłasza, bo ma i tak dużo własnej pracy, ale naprawdę polecam tak jak VADIM wgrać sterownik na nowo.

UWAGA! Można to zrobić samemu, ale radzę dać to osobie, która na prawdę zna się na rzeczy, bo można sobie narobić biedy.

Pozdrowienia i podziękowania dla Vadima za odpowiedź!


Sorry, że post pod postem, ale nie widzę opcji edycji. Pojeździłem trochę na benzynie. Wszystko ok! Przełączyłem wczoraj na gaz i pierwsze lepsze skrzyżowanie: FALOWANIE...
Dzwoniłem do dobrego gazownika. Winą jest instalacja gazowa (mam ELPIGAZ).

Po pierwsze:
Mam wtryski na listwie. Do BMW powinny być pojedyńcze - Tu polecił mi barracudy, bo hany ponoć ostatnio się zepsuły i szybko się psują.
Po drugie:
Instalacja gazowa może rozjechać mapy benzyny, dlatego u mnie falowania występowały nawet na benzynie. Ćwiczyłem już z jazdą na benzynie przez 1000km, żeby falowania zniknęły ale to nie pomagało, więc złudnie szukałem innej przyczyny i gazownika, która mi instalował gaz rozgrzeszyłem.

Wniosek:
Zanim wymienisz pół silnika, wyrzuć instalację gazową z samochodu. Mechanik, który wgrywał mi nowy sterownik od razu zasugerował instalację gazową. Niedawno męczył się prawie miesiąc z jednym BMW, aż w końcu zdjął całą instalację gazową i było ok. Dał gazownikowi, którego mi właśnie polecił, założył porządną instalację i auto śmiga.

Już się umówiłem na wymianę w przyszłą sobotę. Wtryski barracuda, nowy sterownik, nad reduktorem się jeszcze zastanowi - koszt: 1700 zł... Nie mogę powiedzieć, czy mi się ostatnia instalacja zwróciła, bo z jednej strony dużo więcej kasy na paliwie zaoszczędziłem niż ta instalacja kosztowała, ale z drugiej strony, tyle ile przez tą instalacje wymieniłem części w samochodzie i niepotrzebnie wydałem kasy... Jedyny plus, że wiem czym jeżdżę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 21 stycznia 2017, 13:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 320
Lokalizacja: KrK
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b25
Dokładnie to samo też powiedział mi mechanik abym pojechał do gaziarza, przywróciła auto tak jak by nie było lpg i dopiero do niego na diagnostyke.
Podobno jest tak że komputer gazu bierze mapy od benzyny ale i gazowa wpływa na prace benzyny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 23 stycznia 2017, 17:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
karambol napisał(a):
Dokładnie to samo też powiedział mi mechanik abym pojechał do gaziarza, przywróciła auto tak jak by nie było lpg i dopiero do niego na diagnostyke.
Podobno jest tak że komputer gazu bierze mapy od benzyny ale i gazowa wpływa na prace benzyny


Tak mi powiedział mechanik, który ostatnio instalował mi soft i gazownik, do którego mam jechać w sobotę na zmianę instalacji. Trochę się boję, że wywale 1700 zł a nic to jednak nie zmieni, ale ten mechanik mówi, że mam jechać bo to na pewno to. Sam męczył się z jedną e60 prawie miesiąc aż w końcu całkiem wywalił gaz, było wszystko ok, dał do tego gazownika i auto śmiga. Ten gazownik z gadki słychać, że się rzeczywiście zna. Gazownik, który zakładał mi instalację mówił, że założył mi "odpowiedniki" Hany, a tak naprawdę nie ma czegoś takiego. W dodatku te wtryski są na listwie, a podobno do BMW powinny być osobne wtryski gazu na każdy cylinder. Po za tym jak miałem problemy z tym falowaniem to jeździłem do gościa, a ten raz mi zwiększał dawki, raz zmniejszał, sam nie wiedział jak to ustawić i pewnie mi raz leją gazem, raz za mało, innym razem się zacinają i tak się dzieje. Ponoć również Elpigazowski sterownik jest przestarzały i bardzo ciężko jest go zgrać ze sterownikiem BMW.
Zobaczymy jak to będzie... czy kasa pójdzie znowu w błoto czy rzeczywiście pomoże. Oczywiście mechanik-gazownik, który mi założył tą instalację, a później kazał wymieniać pół silnika nie poniesie konsekwencji tylko ja. Jeszcze jeden mały plusik jest taki, że ten gazownik założy mi tak wtryski, żeby były schowane pod osłoną, więc nie będzie widać pod maską, że jest instalacja włożona i wtryski nie będą szpeciły silnika. Chociaż i tak będę musiał kupić nowe osłony, bo były gazownik tak kombinował, że 3 razy wtryski przekładał i mam same dziury...

__________________________________________

ROZWIĄZANO!!!!

Witam po dłuższym czasie. Problem rozwiązany już dość dawno, ale miałem dać znać czy wszystko ok.
Przyczyną falowania była rzeczywiście instalacja gazowa, ale również świece.
Instalacja wymieniona. Wtryski barracudy, komputer staga. Wszystko śmiga jak należy i w dodatku pod machą oprócz filtra gazu nic nie widać :) Naprawdę świetna robota gaziaka z Wągrowca.
Oprócz wymiany instalacji wymieniłem również świece i tu UWAGA! Nie jestem specem, więc może większość z Was o tym wie, ja nie wiedziałem - do gazu powinny być świece jedno lub dwuelektrodowe i powinno się je wymieniać co 20-30 tys. km. Ja najeździłem niecałe 40 tys, ale miałem czteroelektrodowe. Takie jak powinny być oryginalnie w moim silniku, ale na benzynie. Pod swoją obronę biorę to, że te świece mi zakładał ten gaziak, który mi całą instalację spieprzył i mówił, że takie muszą być w tym silniku. Szkoda, że taki gazownik z niego, że nie wiedział o tym, że to za mocne dla gazu.
Po wymianie instalacji LPG falowania były dużo mniejsze, ale po wymianie świec całkowicie ustały i teraz jest GIT MALINA! Oprócz tego, że wszystkie cewki mam do wymiany ;P ale to inna bajka.

Dwa lata walki, wymienione pół silnika, a okazało się, że to wszystko zła instalacja no i zły montaż, bo jak się okazalo to co ten gazownik tam odpier... to się w głowie nie mieści. Począwszy od wielu podstawowych błędów jakie gazownicy popełniają, przez wtryski zamontowane do góry nogami, po oszustwo i ratowanie się tym, że ustawił gaz tak, że poniżej 1000 obrotów zawsze auto chodziło na benzynie, a ja o tym nie wiedziałem nic, ale mniejsza z tym...

Reasumując:
Zanim zaczniecie wymianę wszystkich podzespołów silnika, a macie instalację gazową to:
- sprawdźcie świece
- wywalcie najlepiej całkowicie instalację lpg,
- jeźdźcie przeinstalować sterownik, bo ja na tym się wyciąłem, że na benzynie miałem również falowania (komputer przez tak długi czas "nauczył się" falowania).
- cieszcie się swoją bawarką :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 2 kwietnia 2017, 05:47 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: 323ci
Witam. Podlacze sie do tematu poniewaz i ja cierpie na falowanie obrotow w swojej 323Ci. Otoz silonik pracuje rowniutko ladnie sie zbiera i nie okazuje zadnych problemow mechanicznych do momentu gdy przejade sie kilkadziesiat km i nie stane na swiatlach lub korku. Wtedy obroty zaczynaja falowac pomiedzy 300-1200... czasem nawet auto zgasnie.

Nie wymienialem jeszcze nic w silniku aby to zwalczyc poniewaz nurtuje mnie wciaz jeden przypadek owego falowania otoz mialem okazje sprawdzic komputer podczas jazdy i w momencie falowania komputer wyswietlil na chwile bledy zaplonu na 4! z 6 cylindrow po czym auto zgaslo i po odpaleniu blad nie powrocil... Wiec dlugo nie myslac zajechalem pod dom i zaczelem sprawdzac co moze byc przyczyna missfire'a. Sprawdzilem swiece, modul i cewki. Przeczyscilem wsztko i jak reka odjal.

Niestety tylko na 2 miesiace.

Dzis zabiore sie za wymiane uszczelki dekla, wymienie swiece i przeczyszcze przepustnice.

Chyba ze ma ktos jakies inne pomysly bo widze ze juz ktos rozwiazal problem lecz tylko w silnik z lpg a ja gazu mam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 2 kwietnia 2017, 09:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Sprawdź znowu błędy i szukaj problemu na cylindrze/cylindrach na których jest niewypał.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 19 lipca 2017, 22:07 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E46
Ja bym sprawdził z nowymi kablami od świec alternator i wszystkie filtry zresetować go spinajac klemy 3 przyspieszenia na 1 do 5 tys odpoczynek i jazda miejska 50km przyspieszanie hamowanie ze zmiana biegów odpoczynek i jazda na trasę spokojnie się rozpędzić 10kmi będzie na bank lepiej ja już nie raz moja ustawialem jak zaczynała szaleć :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 29 października 2017, 14:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 230
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Mój problem spadków i falowanie obrotów rozwiązało podbicie jałowych do 750 obr/min. Możemy to zrobić samemu za pomocą dis-a ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 449 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 98 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL