BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 03:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 449 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 23  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 26 listopada 2014, 23:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Nie śpimy Panowie, działamy :ok:
Jak się dogadamy z pawelos666 to pewnie wleci mi komplecik niedługo i dam oczywiście znać ;)
Liczę że to już będzie koniec :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 26 listopada 2014, 23:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub20
a jak wychodzi za komplecik ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 27 listopada 2014, 11:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
matthewx napisał(a):
a jak wychodzi za komplecik ?


pisz na pw do pawelos666 to Ci wszystko powie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 27 listopada 2014, 17:25 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 351
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
VADIM napisał(a):
Nie śpimy Panowie, działamy :ok:
Jak się dogadamy z pawelos666 to pewnie wleci mi komplecik niedługo i dam oczywiście znać ;)
Liczę że to już będzie koniec :)


Vadim wartało by jeszcze zrobić aktualizcje sterownika silnika, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, bo wyczytałem gdzieś, że na tego typu falowanie, pomogło wymiana czujników + wgranie najnowszych sterowników.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 27 listopada 2014, 20:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
narazie nic nie wgrywać, czujnik hallotronowy to czujnik ktory ma jednakowy impuls, po prostu moze sie rozjechać jego charakterystyka i tyle, narazie wymienic, lub sprawdzic impuls oscyloskopem na zasilonym podczas pracy motoru

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 28 listopada 2014, 13:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
to chce ktos te czujniki bo zamawiam dzis dla siebie czesci, moge zamowic sprawdzic i wyslac kto tam potrzebuje poratuje, najlepiej wplata na konto ja zamawiam sprawdzam dzis wieczorem jak wyglada towar i dopiero wysylam, jezeli by wygladal inaczej, budzil moje watpliwosci to robimy zwrot. komu pasuje prosze o kontakt. mozna dorzucic inne czesci dowolne, OE tez (oczywiscie nowe) :)

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 28 listopada 2014, 22:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 320 E61 530D
Kod silnika: M54B22 M57T2D30
Witam!!
Z góry przepraszam że wcinam się w rozmowę, ale równiez borykam sie z problemem falujących obrotów. Typowe objawy: "czkawka" przy ruszaniu, dojazdy do świateł, wysprzęglenie-- obrotomierz przypomina wahadełko od 300 do 700 obr/min. Objawy te pojawiaja się na ciepłym silniku. Po uruchomieniu na zimnym jest ok wraz ze wzrostem temperatury falowanie nasila się.
Bmw zakupiłem w marcu tego roku nie miałem więc okazji testowac jej w dni gdzie temp spada poniżej 0. I tu pojawia się powód napisania przeze mnie tego posta. Mianowicie od dwóch dni a szczególnie dzisiaj gdzie temp utrzymuje się poniżej 0 przez cały dzień zauważyłem 90% poprawę jesli chodzi o falowanie. Praktycznie ie występuje ono prawie wcale, samochód przyspiesza zauważalnie lepiej, jest żywszy. Nawet na nagrzanym silniku falowań praktyczne nie ma.
I tu prośba do Was drodzy forumowicze. Czy ktoś ma jakikolwiek pomysł co może byc uszkodzone w moim turasie?? Będe wdzięczny za każdą radę nakierowująca mnie na rozwiązanie problemu. Dodam że wymieniłem dotychczas silniczek krokowy, rozebrałem i sprawdziłem dolot. Wszystko szczelne. Przepustnica wyczyszczona. Nosze się z zamiarem regeneracji vanosa. Czy patrząc na powyższe objawy to vanos może być przyczyną czy raczej odpuścić sobie jego regenerację??

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 29 listopada 2014, 00:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Po tym co ja zrobiłem (a zrobiłem/wymieniłem masę rzeczy - zobacz ileś kart wcześniej) a objawy też są tylko na rozgrzanym po masie wymian mogę Ci powiedzieć że któryś z czujników po rozgrzaniu traci swoją rezystencję i nie działa dobrze ale żeby to potwierdzić to na 100 % muszę poczekać na komplet w następnym tygodniu i wymianę.
Polecam Ci zrobić pełną regenerację vanosa ale w kwesti opisywanej niczego to nie zmieni ale zrób poczujesz moc na dole obrotów - warto. Głowna przyczyna braku mocy deklarowanej w M54.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 29 listopada 2014, 02:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
zaczalbym od czujnikow temp i przeplywu mas powietrza, dzialaja one troche tak jak czujniki temp. na zasadzie roznic rezystancji. wraz ze wzostem temp otoczenia rezystancja takich elementow powinna rosnac, a niekiedy jest bledna i na wyjsciu czujnika pojawia sie inna wartosc napiecia. zimne auto pracuje lepiej poniewaz dostaje wiecej tlenu w powietrzu i zazwyczaj bogatsza mieszanke (ssanie elektroniczne dziala) co moze dawac wrazenie wyeliminowania innych problemow. najpierw odczyt bledow. potrem grzebanie w silniku.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 29 listopada 2014, 08:33 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
pawelos666-z czujnikami temperatury płynu, otoczenia to raczej odwrotnie tzn. opór maleje ze wzrostem temp.. Z przepływką chyba także-w każdym bądź razie w moim-przepływka siemens-a. Ja obserwuję pracę silnika na podstawie prostej zależności-temp. płynu w OBC. Nie potrzeba podłączać INPY itp. programów. W M52TU po osiągnięciu temp. 80C sterownik silnika przyjmuje że silnik jest nagrzany i przyjmuje inne parametry pracy niż w temp. poniżej tych 80C. Jeszcze inne parametry są przyjmowane gdy temp.płynu osiągnie 97-98C-czyli termostat zaczyna "puszczać". Tylko i ale-to co napisałem to jest na podstawie moich obserwacji w moim 523i M52TU z kwietnia 99r..

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 29 listopada 2014, 09:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 320 E61 530D
Kod silnika: M54B22 M57T2D30
Dzięki za odpowiedzi!!

Robiłem diagnostykę na kompie. Błędów brak.
Pawełos666 mógłbyś dokładnie podać jakie czujniki konkretnie powinienem wziąć pod lupę?? Jestem laikiem więc takie info znacznie by mi pomogło.
A jeśli chodzi o vanosa to czy jest jakiś polecany zakład najlepiej w Mazowieckim??
Słyszałem o Leo z tego forum ale do Wrocławia mam kawałek:)
Vadim rozumiem że wymieniasz czujniki położenia wałków i wału?? Napisz jakie efekty.
Ogólnie dzieki za odzew może w końcu dojdę do sedna materii i wyeliminuje falowanie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 29 listopada 2014, 10:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
zajcef napisał(a):
A jeśli chodzi o vanosa to czy jest jakiś polecany zakład najlepiej w Mazowieckim??
Słyszałem o Leo z tego forum ale do Wrocławia mam kawałek:)


I tego Pana właśnie Ci polecam ;) Sam u Niego byłem w tej sprawie choć kawał drogi to prawda ale chłopak zna się na rzeczy i będziesz miał 100% pewność że masz dobrze zrobione i wszystko ustawione :ok:
Napisz na pw do Niego to jakoś się pewnie umówicie.

A co do czujników to tak, 2x wałka rozrządu oraz położenia wału. Jak tylko wymienię (nadchodzący tydzień) to od razu dam znać :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 29 listopada 2014, 14:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
RobertTOEZ napisał(a):
pawelos666-z czujnikami temperatury płynu, otoczenia to raczej odwrotnie tzn. opór maleje ze wzrostem temp..

tak pomylilem sie o 2 w nocy ;) :cwaniak:
Czujnik temperatury powietrza chłodziwa to termistor akurat w tym przypadku ntc a nie ptc. sa jeszcze uzywane ptc i ctr. niska temperatura powoduje duży opór, podczas gdy wysoka temperatura powoduje mały opór. zespół sterowania wyznacza temperaturę kontrolując napięcie na czujniku. i teraz tak dla czujnika temp powietrza napięcie zasilania: 5V wtedy opór: 5 500 - 7 500 omów / 20 °C, dla czujnika chlodziwa opór: 2 000 - 3 000 omów / 20 °C sa 2 chlodziwa polaczone z pinami sterownika c24-c25 oraz c22-c23 (są dwa), czujnik temp powietrza to piny c22-c23

jesli chodzi o czujniki halla 2 z nich maja jednakowy ksztalt fali zasilane sa najczesciej napieciem 12

czujnik na wale ma co obrot kola 1 dluzsza fale tez zasilane sa napieciem 12V

Ten typ czujnika wykorzystuje specjalny typ półprzewodnika do przekształcania zmieniającego się pola magnetycznego na zmieniające się napięcie. Silniejsze pole magnetyczne wytwarza większe napięcie. Kiedy pole magnetyczne przyłożone zostanie prostopadle do przepływu elektronów, to powoduje to przechodzenie elektronów przez materiał i są one zbierane na elektrodzie ujemnej. Ponieważ elektroda ujemna ma nadmiar elektronów, druga strona ma niedobór i staje się elektrodą dodatnią. Ruch przepływu elektronów z powodu zmieniającego się natężenia pola magnetycznego znany jest jako efekt Halla.

Natomiast przeplywomierz masowy w tym konkretnie aucie wykorzystuje tzw gorącą folię utrzymywaną w stałej temperaturze do pomiaru masy powietrza wpływającej do układu wlotowego silnika. W starszych autach realizowane to było za pomocą dwóch elementów i różnicy temp oraz oporności. Na tej podstawie badany był przepływ. Przeplywka zasilana jest takze napieciem 12V na wyjsciu ma napiecie od 0 do 5V

to by było tyle z teorii

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 29 listopada 2014, 15:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
sorry d38 i d39 to piny od drugiego czujnika chlodziwa, nie moge edytowac posta, a c22 i c23 są od czujnika temp powietrza, nalezaloby sprawdzic napiecia i opornosci tych czujnikow temp 20 stopni

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 30 listopada 2014, 10:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 230
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Dołączę się do tematu.
Panowie jakie czujniki oprócz czujnika temperatury który jest wkręcony w głowice daje sygnał który steruje ssaniem w naszych autkach ?? Mój problem polega na tym, że silnik za szybko odpuszcza ssanie, przez co jest wypadanie zapłonów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 30 listopada 2014, 12:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
są 3 j/w czyli 2 chlodziwa i 1 temp powietrza

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 30 listopada 2014, 13:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
chlodziwa 1 to czujnik ktory jest gdzies na bloku standardowo metalowy z plastykowym gniazdem
chlodziwa 2 to czujnik ktory jest przy rurze od chlodnicy (na wezu, laczniku z chlodnicą)
czujnik temp oleju jest przy obudowie filtra oleju (nie pomylic z cisnieniem oleju, przelacznikiem cisnienia)
powietrza jest przy kolektorze zdaje sie plastykowy czarny podluzny
mowa o m54b30 330Ci, 330i
sprawdzilbym tu jeszcze sondy i silniczek regulacji kąta walka przepustnicy jego opor powinien miec 3-9 ohm
nalezaloby tez sprawdzic ksztalt fali na obr jalowych i przy 2800 obr oraz wzwyż na jakims oscyloskopie jesli macie dostep
czujniki walkow rozrzadu macie od przodu silnika jeden z przodu drugi z boku prostpadle do walkow. obok jest czujnik temp chlodziwa w glowicy

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 1 grudnia 2014, 11:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 230
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
pawelos666 napisał(a):
powietrza jest przy kolektorze zdaje sie plastykowy czarny podluzny

Można go w jakiś sposób sprawdzić czy działa prawidłowo ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 1 grudnia 2014, 14:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
napięcie zasilania: 5V
opór: 5 500 - 7 500 omów dla temperatury 20 oC

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 2 grudnia 2014, 11:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
leszczu24 napisał(a):
Można go w jakiś sposób sprawdzić czy działa prawidłowo ??


I jak tam sprawdziłeś?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 449 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 23  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 108 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL