BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 15:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 449 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 23  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 31 sierpnia 2013, 11:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Jasne Łukasz_P dam znać. Wymianę będę miał prawdopodobnie w poniedziałek rano także zaraz po "operacji" przejażdżka-test i potem wbije tu na forum i się z Wami podzielę co i jak. A tych mechaników od Ciebie nie będę już komentował bo pewnie już dość się nasłuchałeś i sam uważasz na ten temat bo kto zakłada stare uszczelki na drugi raz... Ludzie przy takich rozbiórkach wymieniają profilaktycznie na zaś nawet jak nie trzeba na nowe bo dostęp jest jaki jest i rzadko się robi takie rozbiórki. No ale teraz to można tylko pogadać.

Dobra także podsumowując w poniedziałek robię te uszczelki i dla świętego spokoju lambdę za katalizatorem bo jest tam jakiś problem jak pisałem wyżej. Efekty zobaczymy. A powiedzielibyście mi może jak sprawdzić czy przepływka dobrze działa w INPA? Szukałem na forum
(i nie tylko) itp ale jednoznacznego niczego nie znalazłem. Błędu nie ma więc niby ok ale chciałbym sprawdzić jej prace na wykresach itp. Jedyne co znalazłem to jakieś "air comsumption" czy coś takiego ale on cały czas jest na 0. W sumie to też związane z obrotami może być.

Będę wdzięczny ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 31 sierpnia 2013, 21:56 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Przyglądnijcie się(bardzo wnikliwie) czy czujniki wałka ssącego i wydechowego przylegają dokładnie kolejno do głowicy(wałka ssącego) i do obudowy vanosów(wałka wydechowego pod vanosem wydechu). Nie chodzi mi tylko o miejsce gdzie dociskają-mocują je śrubki na imbusy, ale czy wokół samych czujników nie ma szczelin między ich obudowami a płaszczyznami w których są otwory na same czujniki.
Po prostu-czy czujniki są wsunięte zupełnie do "końca". Najłatwiej to sprawdzić na czujniku ssącego. Na zimnym silniku można wsunąć palec między solenoid a wąż-przewód ciśnieniowy oleju i próbować niezbyt mocno docisnąć czujnik do głowicy.
Z wydechowego można zdjąć wtyczkę i także próbować go dociskać do obudowy vanosów.
Czujnik wału korbowego może "wysuwać" korodujący dural wokół otworu na ten czujnik-tam dostaje się czasem woda.
W moim m52tub25 czujnik ssącego i wału korbowego były po jakieś 0,2-0,4mm nie do końca głęboko wsunięte. Wydechowy także minimalnie "odstawał".
Następną sprawą jest dokładne przeczyszczenie wtrysków i układu zasilania. Wtryski kiedyś czyściłem domowym sposobem, tzn. podawałem z przerwami prąd z zasilacza i przeciskałem przez nie naftę pod ciśnieniem-nie zmieniło to nic, żadnych odczuwalnych efektów.
W ubiegłym tygodniu wkurzony "poszedłem na całość" i do zbiornika(było w nim jakieś 10-12l benzyny statoil 98 okt.) wlałem mieszankę 40ml nafty świetlnej+20ml oleju silnikowego. Wyjeździłem to prawie do zera-tylko żeby dotrzeć do stacji paliwowej. Przed tankowaniem znów mieszanka, tym razem 20ml nafty+20ml oleju silnikowego i wlane 10l vpower(shell). Też wyjeżdżone i następne tankowanie w statoilu już bez dodatków. W międzyczasie podłączyłem przewód-wężyk podciśnieniowy od regulatora ciśnienia paliwa w taki sposób jak jest w m54 i końcowych m52 tzn. do trójnika przy rurze-gumie między przepływką a przepustnicą(obecnie trójnik nie oryginalny-muszę zamówić oryginał:
http://secarpart.com/products.php?produ ... 3327503677)
Nie wiem co najbardziej pomogło, bo wszystko właściwie robiłem równocześnie. Wcześniej były kłopoty tylko przy bardzo delikatnym ruszaniu do przodu i cofaniu na półsprzęgle bez gazu czy malutkim gazie(wskazówka-obroty falowały od 250 do 1250). Robiło się tak na mocno nagrzanym silniku. Nie namawiam, bo tak jak napisałem poszedłem "na całość". Rok temu rozbierałem ten silnik, wymieniłem pierścienie, panewki na korbach itd.. Dosyć dokładnie się mu poprzyglądałem.
Uszczelki od kolektora nie wymieniałem, tylko dokładnie się jej przyjrzałem, wyczyściłem, posmarowałem smarem m.in. do gum(żeby lepiej się dopasowała).
No i jescze jakieś 2 tyg. temu odkręciłem sondy przed katami i przepłukałem je w contact sprayu i benzynie ekstrakcyjnej. Przeczyściłem w nich szczeliny z nagaru(te którymi spaliny dostają się do wewnątrz i wytwarzają coś tam itd).
W każdym razie falowanie już się prawie nie zdarza i jest coraz rzadsze. Kasowałem adaptację odłączając aku na 12godz., zwierając klemy itd.
Samochód z kwietnia 1999r., obecnie 283800km, świece denso k20tt(przerwa zwiększona do 1,1mm); filtr: paliwa,powietrza, oleju-mann-a;
cewki bremi, fajki nowe boscha; czujniki wałków-febi, wału vdo siemens-france.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 3 września 2013, 22:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Dziś dobre 6 godzin zajęło Nam zdemontowanie kolektora ssącego i wszystkiego aby się do niego dostać i wymienić te nieszczęsne uszczelki. I powiem tak. Oprócz uszczelek postanowiłem przy okazji demontażu obejrzeć wszystko w sensie cały kolektor czy jest szczelny, odmę, kable przewody itp itd. Uszczelki nie wyglądały rewelacyjnie ale też nie tragicznie więc obawiałem się że znowu nie TU leży problem no ale skoro kupiłem i już mechanik to rozebrał to oczywiście zmieniamy. Ale, no właśnie ALE podczas oglądania kolektora zobaczyłem 2 szpareczki malutkie w łączeniach górnej części z dolną kolektora po obu stronach (tak jakby ktoś gówniano spasował te elementy) więc mechanik (przyjaciel) postanowił pozbyć się tych szparek zaklejając je poxipolem po obydwu stronach. Po wyschnięciu bardzo ładnie to wyglądało w sensie widać było że jest szczelnie! Idąc tym tropem postanowiłem szukać dalej bo może jeszcze coś znajdziemy. I znowu traf! Nie wiem czy mam rację czy nie ale mam wrażenie że ten kolektor jest uniwersalny i jest stosowany do różnych wersji silnikowych gdyż niektóre "wyjścia"/otwory są pozaślepiane różnymi gumowymi zaślepkami aby było szczelnie które przy innym silniku mogą do czegoś służyć. I tam właśnie znaleźliśmy kolejną możliwą przyczynę nieszczelności. Otóż po którejś ze stron kolektora (wybaczcie nie pamiętam) są takie 3 otworki. Jeden z nich jest zaślepiony taką gumową końcówką która była tak zniszczona, sparciała i przetarta że jak nic puszczała powietrze. Kolejne dwa były razem zaślepione takim wspólnym wężykiem gumowym który był w podobnym stanie. Kumpel więc ten wężyk zastąpił innym dobrym (wziął skądś indziej jakiś zamiennik czy coś, zwykły wężyk gumowy aby tylko rozmiarami był odpowiedni) a tą końcówkę gumową okleił taśmą izolacyjną czy czymś w podobie, nie powiem dokładnie ale na pewno skutecznie ją uszczelnił na stałe. Także po tych 3 zabiegach (zaklejenie szczelin kolektora poxipolem, naprawienie wężyka zakrywającego dwa wyjścia oraz zaślepki gumowej która także zakrywała 3 wyjście ślepe) nic więcej nie znaleźliśmy więc zabraliśmy się za składanie. Oczywiście po złożeniu wszystkiego podłączyłem komputer i zresetowałem wszystkie adaptacje tak aby uczył się od nowa jeździć.
No i Panowie! Koniec falowania przy wbijaniu sprzęgła! Chyba się udało! Obroty przy hamowaniu/wbijaniu sprzęgła spadają do ok.700 i tak się już utrzymują bez falowania, czegokolwiek! Nie wierze! Co najlepsze kolejną oznaką sukcesu którą zauważyłem jako pierwszą jak się przejechałem a o której nawet nie marzyłem (ok.50km-miasto) to spalanie! Auto wcześniej przy takim stylu jazdy (trochę startów spod świateł ale również trochę spokojnej jazdy) paliło mi ok.11,5-12 litra a teraz po tankowaniu przed przejażdżką i zerowaniu spalania wyszło...9,8l ! Nie wiedziałem że taki wynik przy tym silniku jest w ogóle osiągalny. No i prócz tego czuć trochę lepszą dynamikę i elastyczność - tak jakby poprzez szczelność nie ma strat na niczym. Także jestem zadowolony MEGA. Walczyłem z tym trochę i chyba się udało. Kosztowało mnie to przede wszystkim dużo zdrowia psychicznego ale cóż, ważne że się udało.
Także jeśli ktoś będzie miał problemy podobne do moich z obrotami, zero błędów na kompie to polecam w pierwszej kolejności rozebrać dolot, kolektor ssący, wymienić uszczelki sprawdzić wszystko tam a dopiero potem kupować krokowce przepływki itp bo może się okazać że wydacie kupe kasy a problem pozostanie bo jest on tylko i wyłącznie głupią wkurzającą i mega irytującą nieszczelnością która psuje przyjemność z jeżdżenia autem!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 3 września 2013, 23:55 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45
Masz rację, kolektor jest uniwersalny. W moim także dwie były zupełnie sparciałe i dziurawe. Jedna była dobra.
Efekt był identyczny jak w Twoim przypadku: równe wolne obroty, zawsze takie same i zupełnie inna dynamika pracy silnika.
Jeśli zrobisz kilkadziesiąt kilometrów i obroty nie będą delikatnie falować przy ruszaniu, cofaniu to będziesz miał święty spokój.
Ja nie wspomniałem o tych zaślepkach bo przyjąłem, że to macie posprawdzane bo to jest podstawa-brak lewego powietrza.
Ten kolektor składa się z wielu zgrzewanych elmentów. Nawet gdy wyjmiesz zawór DISA i się przyglądniesz, to będziesz miał wrażenie że są tam szczeliny.
Najważniejsze jest to, że zaślepiłeś te króćce :super: i oby na tym się skończyło.
W moim :cenzura: srebrnym szerszeniu to był pierwszy sukces, ale niestety nie do końca satysfakcjonujący :zly: .

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 6 września 2013, 14:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
RobertTOEZ wg Ciebie te szczeliny to jest ok? Przecież powietrze jak nic tamtędy musi latać...
A zabrzmiało tak jakby to było normalne że tak gówniano jest to zgrzane...


Ostatnio edytowano 6 września 2013, 16:17 przez VADIM, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 6 września 2013, 15:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 235
Lokalizacja: Lubin
Moje BMW: f11
Kod silnika: 535d
Panowie może podpowiecie o które gumy na kolektorze chodzi,VADIM szkoda że nie zrobiłeś fotostory dużo by to pomogło innym ,sam walcze z podobnym przypadkiem

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 6 września 2013, 16:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
simi49 tu nie trzeba było bo jest to w miarę proste do zlokalizowania. Otóż jak masz kolektor ssący to po którejś stronie z boku są takie 3 otworki dobrze widoczne które są po prostu zaślepione ( przynajmniej powinny) gumowymi zaślepkami lub wężykiem małym takim ślepym czyli od jednej dziurki do drugiej. Ta guma zazwyczaj po czasie jest w gównianym stanie i trzeba się zająć uszczelnieniem tego. A tak to musisz obejrzeć cały kolektor naokoło czy na zgrzaniach nie ma szczelin a powiem Ci że możesz mieć nie jedną... Nie wiem czy gdzieś "wyżej" ktoś nie wrzucał schematu kolektora i tam może dało by radę Ci pokazać jeśli jest to widoczne. Słyszałem że silniki BMW są bardzo wrażliwe więc takie szczelinki nawet małe na zgrzaniach i te zaślepki gumowe jak nic powodują te efekty skakania obrotów. Mi się udało z tym wygrać tym co napisałem wyżej i jestem trochę zdrowszy psychicznie choć co się na wkurzałem jak to się mówi to moje. Czasem jeszcze przyfaluje minimalnie ale myślę, że ten typ tak ma ale to na zasadzie 100 obrotów zanim krokowy ustabilizuje czyli 800-700 ale to nie to co było przed operacją czyli "dyskoteka" od 500 do 1000 i tak ze dwa razy zanim się zatrzyma na 700. Szczególnie przy manewrach i to do tego najbardziej było widoczne do tyłu.

A tak z ciekawości:

1. Ma ktoś zero dosłownie zero falowań? (myślę że przy takim systemie pracy opóźnionej przepustnicy + krokowiec jest to niemożliwe ale pytam - dla dowodu: http://www.youtube.com/watch?v=FYBaJAF0o14)

2. Jak macie u siebie jak wbijecie sprzęgło? Spada Wam do 1000 obr. a potem powoli opada do 700 czy inaczej? Ktoś kiedyś pisał na forum że tak powinno być jeśli wszystko jest "zdrowe" ale ja tak nie mam. U mnie spada od razu na 700 obr. ale już (w końcu!) nie faluje. Czyli idąc tym tropem nadal to nie jest tak jak powinno. Chyba że to nie była prawda i mam teraz tak jak powinno być.
Ciekawi mnie Wasza opinia w tej sprawie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 6 września 2013, 21:59 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Jak wciskasz sprzęgło to obroty rosna o jakieś 100-150

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 6 września 2013, 22:32 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... gory-50821
Warto czasem pooglądać części na motoallegro. Można wiele zobaczyć/porównać/dowiedzieć się bez rozbierania.
Skopiować i powiększyć.
Tutaj:
http://allegro.pl/bmw-e39-m54-523-kolek ... 14586.html
Na zdjęciu drugim, po lewej stronie troszkę w dół widać biało-czarną obudowę jakiegoś zaworka/dławika/ filtra-nie wiem co to jest bo w moim tego nie ma. Wężyk od tego zaworka idzie własnie do jednego z tych otworków/króćców , które jeśli nie ma jakiegoś dodatkowego urządzonka(chyba pompy powietrza wtórnego/egr) powinny być zaślepione gumowymi kapturkami.
To zdjęcie zrobione jest kolektorowi leżącemu "do góry nogami". Czyli normalnie, patrząc na kolektor od strony lewego koła, te króćce są po prawej stronie - w 5-tkach można je wymacać lub lepiej się przyjrzeć gdy wyjmie się obudowę z filtrem przeciwpyłkowym. W 3-kach nie wiem jak tam z łatwością dostępu.
Na różnych zdjęciach w necie można się także lepiej poprzyglądać, skopiować, powiększyć i ma się już pewną orientację.
Ja na początku też chodziłem koło tego samochodu jak koło jajka. No... bo to przecież bełemW... Baadzieewian Motoren Werke ;)
ad. pkt2.
Dobrze Ci pracuje i "spada", w czasie jazdy(toczenia się) może w okolicach 1000 troszkę się pozastanawiać i podtrzymać żeby silnik nie zdechł i lepsza zmiana biegów była.
Zresztą.. ja mam tylko m52tu.. Na Zrazie :ok:

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 8 września 2013, 22:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Leo mi chodziło o wbicie sprzęgła nie na postoju tylko jak wytracasz prędkość. Bo na postoju to zauważyłem że o ok.100 wzrastają.

RobertTOEZ dzięki za wypowiedź i Twoje zdanie w temacie ;) Uspokoiłeś mnie ;]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 8 września 2013, 22:50 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Jutro sprawdzę ale na pewno obroty nie powinny lecieć na łeb na szyję do 1000 tylko spokojnie opadać

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 8 września 2013, 22:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
No to widać wypowiedzi i opinie są różne. Nie wiem co wg Ciebie Leo oznacza na łeb na szyję ale u mnie (i jak "słyszę" nie tylko u mnie) spadają od razu na 700. Niektórzy mówią że powinny zrobić "przystanek" wcześniej na ok.1000 i potem spokojnie opaść do 700.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 20 września 2013, 13:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
EDIT:

No cóż po przejechaniu już kawałka drogi (koło 200KM) mogę powiedzieć nadal że jest dobrze ale czy idealnie? Może te silniki już tak mają żeby przyfalować sobie czasami. Czasami nie ma nic a czasem bywa spadanie obrotów po wbiciu sprzęgła np na ok.500 i powrót na 600 ale raz tylko i spokój tak jakby korekta "krokowca". Jak nie patrze na obrotomierz to nawet tego nie czuje ale to zboczenie czasem mnie dogania ;p Także nieszczelności już chyba nie ma :) sprawdziliśmy co mogliśmy ale o czymś może nie wiemy. Dodam że w miedzy czasie znalazłem coś o zaworach EGR (zapchane, nie zamykające się) które mogły by to powodować no ale to nie w benzynach i u nas (chyba z tego co wiem) tego nie ma. Ciśnienie na listwie także sprawdzone 3,5 bara tez zarzutu także chyba wszystko git. Regulator ciśnienia jest w filtrze a ten kupiłem niedawno ori nowy. Odma sprawdzana metodą z youtube i jest git. Jeśli ktoś będzie miał jeszcze jakieś pomysły to piszcie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 20 września 2013, 14:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: E46 325ti
Kod silnika: M54B25
Cisnienie 3,5 bara na wolnych? a jak ma być pod obciazeniem? Ktos sie orientuje? Ma sie wahac czy trzymac blisko 3,5?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 21 września 2013, 09:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 474
Lokalizacja: Południowa granica
Moje BMW: E60 530xi
Kod silnika: N53
VADIM: nie czytałem całego tematu ale jak u Ciebie z kondycją DIS-y? Ja jestem po wymianie i nowa nie ma kompletnie luzu na cięgle i osi, a od kiedy pamiętam jak pierwszy raz patrzyłem na swoją czyli jakieś 2-3 lata temu to już wtedy klapka miała minimalnie wyczuwalny luzik co pewnie wiązało się z jakąś nieszczelnością samej DIS-y. Co mogę powiedzieć po wymianie..... :super: nie ma falowań, auto lepiej przyspiesza pomiędzy 2000-3500rpm, spalanie też spadło.

Stara DIS-a w momencie wymiany była już niesprawna, klapka obracała się na osi prawie swobodnie więc sam zawór praktycznie jej nie zamykał.

Co do obrotów to po wymianie DISy stały się praktycznie liniowe, nie ma żadnych niekontrolowanych skoków czy szarpnięć, wcześniej miałem wrażenie, że wskazówka obrotomierza jest "nerwowa". Ogólnie to z tej wymiany jestem bardzo zadowolony szczególnie, że roczną DISe w super stanie kupiłem za 200zł. :hyhy: Wyglądała jak wyjęta z pudełka, a nie wykręcona z auta. :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 26 września 2013, 19:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
DISA chodzi ładnie sztywno w sensie jak powinna ta klapka co dymyka lecz zauważyłem pękniętą pomarańczową uszczeleczkę czy raczej obwolutę nie wiem jak to nazwać. Ale czy takie mini mini cuś może coś wnieść do omawianego problemu? Nie sądzę by to miało wpływ.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 6 października 2013, 15:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Panowie sprawdzając wszystko co mogłem w INPA po wyczyszczeniu adaptacji i przejechaniu 1000km czyli już ładnego dystansu zobaczyłem coś takiego:

Obrazek

Możecie mi powiedzieć co to oznacza? Czy to może mieć wpływ na falowanie obrotów ? To chyba jest związane z mieszanką więc może to coś Nam powiedzieć według mnie, za bogata mieszanka czy za uboga?

Dzięki za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 22 grudnia 2013, 18:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1377
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
widze temat ucichł. Są jakieś nowe fakty ?

Z tego co ja zaobserwowałem to są 2 rodzaje falowania to vanosowe czyli takie regularne na nie nagrzanym silniku . Występuje ono regularnie np tak na oko co 5 sek. Zazwyczaj chwilę przed spadkiem obrotów zmniejsza się wartoś odczytów na wejściu vanosa .

Oraz 2 falowanie o którym pisze autor czyli występujące przy spadku obrotów. czyli dodajemy gaz obroty spadają za nisko tak jakby za wolno coś reagowało.

Podejrzewałem czujnik wałka ssącego ktory pokazywał 0 daliśmy taki który w moim aucie pokazywał 2 i jest jeszcze gorzej. Ten który miał 0 siedzi w moim aucie i pokazuje mi teraz zamiast 2 okolo 0-0,7 ale auto chodzi dobrze więc to raczej nie to. Myśle jeszcze czy wałek ssący nie może być zasyfiony.
No i oczywiście w wolnej chwili będzie czyszczony krokowiec

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 22 grudnia 2013, 20:55 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Podczas nagrzewania silnika wyłącz zupełnie ogrzewanie wnętrza-oba zawory do nagrzewnicy zamknięte i dodatkowa pompka elektryczna w obiegu układu ogrzewania wyłączona lub odwrotnie, ustaw temp. wnętrza na full.
Wtedy sprawdzaj kompem.
Oprócz tego separator-odma zawsze wtrąca swoje 3 grosze na niskich obrotach, przejściu z niskich na średnie i przeciwnie. Chyba te typy najczęściej tak mają(m52tu->....).
Żeby się przekonać też jak na którym czujniku pracuje i dme jak w końcu go zaadatpuje i będzie to miało wpływ na resztę, to trzeba zrobić z 200km na tym nowym czujniku.
Kompem tego nie sprawdzałem, ale straciłem już duuużo kasy na wypierdzianą w powietrze benzynę żeby się o tym przekonać.
Nawet na youtube specjalnie szukałem bmw z silnikami m52tu, m54tu i jak goście powoli ruszali i manewrowali-zawracali-ruszali to normalnie
jakby każdy miał podobnie chory silnik. Przy cofaniu to już normalka, w moim też. Przy jeździe do przodu, pracy na wolnych obrotach na postoju, hamowaniu itd. udało mi się dojść do ładu. Tylko ja nie mam separatora ino swoje rozwiązanie. Jednak przy delikatnym cofaniu muszę pamiętać, że to bełemka z silnikiem m52tu.
Nie mam w poblizu żadnego toru, bo chyba bym się poswięcił zrobił mu adaptację do tyłu-też tak z 200km-może by się kurna chata nauczył ruszania i jazdy wstecz :rotfl: . Albo... może do czujnika-wyłącznika świateł cofania trzeba podłączyć kabelek do dme, żeby mu dawał znać że teraz ruszamy do tyłu!!! cofamy!!! cieciu pierd :cenzura: y :mad: .

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 26 grudnia 2013, 03:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Nie wiem do końca momentami co miałeś na myśli ale ok :)

Ze swojego doświadczenia wiem, że wymieniłem masę rzeczy w sumie i wszystko praktycznie co dało radę sprawdziłem i wszytko ok a falowanie nadal jest obecne także odpuściłem. Wymieniałem już kilka razy ale dla formalności napisze raz jeszcze:

WYMIENIŁEM:

- nowy ori BOSCH krokowiec
- nowe świece NGK dedykowane do M54B30
- nowy ori BOSCH filtr paliwa
- nowe ori sondy lambdy regulacyjne BOSCHA (x2)
- uszczelki do kolektora ssącego
- olej + filtr oleju dla pewności (MOBIL 1 5W50)

SPRAWDZIŁEM:

- przepustowość odmy czyli separatora oleju, było przedmuchiwane i zero problemów, drożny
- uszczelniany był cały kolektor ssący, zarówno uszczelki jak i króćce oraz zgrzania zaklejone poxipolem dodatkowo dla świętego spokoju
- ciśnienie na listwie wzorowe 3,5 bara
- na kompie zero błędów
- vanos był sprawdzany w czerwcu przez serwis robiący i znający się tylko na BMW - był ok (ich diagnoza to lambda i krokowiec)
- przepływka nie pokazuję błędów a i wg tego co szukałem jej wskazania są ok
- szczelność całego dolotu także sprawdzona kilka razy

Jedyne co mnie niepokoi (a i co mnie skłoniło do zakupu nowych lambd) to to że zawyżona jest mieszanka paliwa na plus. I powiem Wam że polecali kupić sondy bo to pewnie one się kończą ale na nowych to samo, mieszanka zawyżona. Także nie wiem o czym to świadczy. Jest to chyba jedyny pkt zaczepienia który teraz mam ale także nie wiem co z tym zrobić. Przy czasie wtrysku na kompie także nie ma wykrzyknika nic ani zero błędów. Objawy to spadające obroty, falowanie przy wbiciu sprzęgła szczególnie mowa o "wbijaniu" przy niskich obrotach czyli np od 1,800 w dół. Gdy wbije sprzęgło wcześniej np przy 2 lub ponad 2 tyś obrotów to obroty spadną do ok.600 i się nie ruszają ale gdyż zrobię to np podczas "zabawy" (co kiedyś przy poprzednim aucie innej marki robiłem zawsze a teraz muszę ze względu na te obroty się powstrzymywać) czyli hamowanie silnikiem, redukowanie biegów przed światłami i wytracanie w taki sposób prędkości (do najmniejszych nawet wliczając hamowanie "jedynką") to obroty spadną na 500 i się podniosą zaraz i czasem 2x tak. Tak jakby auto się dusiło przez chwilę. Ale tak jak pisałem zrobiłem co mogłem i pomysłów dalej brak. Chyba że to normalne...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 449 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 23  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL