BMW Sport

Największe forum dyskusyjne fanów marki BMW w Polsce

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Ogłoszenia
Teraz jest 22 listopada 2014, 00:46


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 250 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 23 listopada 2012, 01:23 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 451
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Mam jedną wątpliwość i ciekawość-za którym razem gdy się włączy zapłon(pompka przez określony czas podpompowuje) to ciśnienie w listwie ma wynosić 3bary=3atm?.
Regulator ciśnienia paliwa puszcza paliwo z powrotem do zbiornika gdy ciśnienie w układzie przekroczy 3,5 bara.
Po kilkugodzinnym postoju ciśnienie paliwa powoli spada-paliwo powoli wraca przez pompę, regulator, wtryski też mają określoną czasowo szczelność.
Dobra pompa daje ciśnienie min. 3,5 bara-w określonych warunkach
Po kilkugodzinnym postoju, za pierwszym przekręceniem kluczyka w pozycję zapłonu pompa może nie uzyskać 3,5 bara w ukł. wtryskowym.
Trzeba pamietać, że na regulator(zawór-tłoczek dociśnięty sprężyną) nie działa podciśnienie z kolektora, separatora i puści on tylko gdy P>3,5 bara.
Za drugim razem powinno być już 3,5bara-regulator puści resztę do zbiornika.
I jeśli chodzi o dokladność to powinno być nie mniej niż 3,5bara w układzie wtryskowym po maks. drugim-trzecim podpompowaniu i to mierzone bezpośrednio po zakończeniu pracy pompy-przed odpaleniem silnika.
Natomiast ciśnienie w układzie na pracującym silniku można mierzyć dopiero po nagrzaniu silnika do jego właściwej temp. pracy.
Zależność podciśnienia w kolektorze ssącym od zadanych warunków pracy jest bardzo skomplikowana, a podciśnienienie to wpływa na charakterystykę regulatora ciśnienia paliwa.
Tylko przy nagłym, pełnym otwarciu przepustnicy podciśnienie mocno spada, ale zwiększa się przepływ czynnika-powietrza. W tym momencie regulatorem ciśnienia paliwa steruje tylko jego sprężyna i wtedy powinno być nie mniej niż 3,5bara. Oczywiście pod warunkiem że pompa jest w pełni sprawna i filtr ma swoją przepustowość.Przy nagłym "depnięciu" wtryski znów mają dłuższe czasy otwarcia i koło się zamyka.
Twierdzenie, że ciśnienie paliwa rośnie wraz ze wzrostem podciśnienia w kolektorze ssącym poprzez zwiększanie obrotów jest po prostu błędne. Ani pompa paliwa nie zwiększa obrotów, ani wtryski nie dopompowują mocniej. Im większe podciśnienie w kolektorze ssącym, tym regulator ciśnienia wytrzyma niższe ciśnienie w układzie wtryskowym-podciśnienie osłabia działanie sprężyny wewnątrz regulatora.
Ale odjechałem od tematu zupełnie.
Na wolnych obrotach powinno być min. 3 bar. Nie około.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 23 listopada 2012, 17:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 336
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116497&start=0
ym co do falowania, to przyczyną może być ,,popychacz,,?? nie wiem co to jest ale gadałem dzisiaj z gościem który miał 330ci i po naprawieniu tego wszystko wróciło do normy, szczegółów nie znam, bo on dał to do roboty innemu koledze, co to jest ten popychacz?

_________________
Obrazek




UPS jest jak koniec świata, będzie ale nie wiadomo kiedy:P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 24 listopada 2012, 01:06 
Online
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 956
Moje BMW: E90 318i LCI
Kod silnika: N43B20A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=139783
kajper,musisz chyba dopytać kolegę co miał na myśli bo ciężko się domyślić.

Ja mam już taką fobię, że za każdym razem jak zwalniam albo dojeżdżam do świateł to patrzę na obrotomierz (zamiast na drogę :hyhy: ) i obserwuje jak zachowują się obroty.

Dzisiaj co prawda stwierdzam, że jest już lepiej i uważam, że jest to dziwne bo generalnie nie robiłem nic od czasu regeneracji VANOS-ów i wymiany odmy jakiś tydzień temu (500 km) bo dzisiaj falowanie było już bardzo mało zauważalne. Mówię o jeździe bez włączonej klimy. Być może to silnik nabiera oddechu po wymianie odmy bo przed wymianą miałem cały kolektor od środka zabrudzony.
Z drugiej jednak strony nie zdziwię się jeśli jutro ni z tego ni z owego znowu będzie miała humory :zdegustowany:

Poczytałem trochę fora Amerykańskie i dokopałem się do tematu, w którym gościu miał podobny problem tyle, że u niego obroty spadały do 500/obr min (jak u mnie) natomiast u niego trzymały się tak parę chwil i podnosiły do normalnych 900 obr/min. Gość co prawda ma M3 ale chodzi o zasadę.
Rozwiązaniem tego problemu u niego była wymiana czegoś co nazywa się "Suckin jet pump" :niepewny:
Trochę się naszukałem, żeby to jakoś przełożyć "na nasze" i okazuje się że po naszemu nazywa się to Pompa ssąca strumieniowa (11617545382) nr 1 na poniższym schemacie (cały zestaw ale chyba będziecie wiedzieć o co chodzi)

Obrazek

No i tutaj pytanie do Was.
Co to takiego jest, do czego to służy no i przede wszystkim czy może to mieć jakiś wpływ na opisywany przeze mnie problem ??
Sprawdziłem u siebie i faktycznie siedzi nieco głębiej coś takiego i jest to połączone z serwem od hamulców (?)

_________________
Obrazek
BMW E90 318i LCI - GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 24 listopada 2012, 09:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 254
Lokalizacja: DĂŞbica
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
To najprawdopodobniej zawór zwronty. Kolektor ssący wysysa powietrze z serwa i tworzy w nim podciśnienie, ten zawór zapobiega zassaniu powietrza spowrotem do serwa. W każdym samochodzie jest coś takiego , kazde serwo dziala na tej samej zasadzie. Gdy ten zawór jest niesprawny to moga dziac się takie żeczy z obrotami , ale przedewszystkim efektywność hamowania jest mniejsza. Trzeba mocniej cisnąć na pedał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 24 listopada 2012, 09:55 
Online
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 956
Moje BMW: E90 318i LCI
Kod silnika: N43B20A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=139783
d_octor napisał(a):
przedewszystkim efektywność hamowania jest mniejsza. Trzeba mocniej cisnąć na pedał.


No to raczej odpada, bo u mnie hamulce są bez zarzutu

_________________
Obrazek
BMW E90 318i LCI - GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 24 listopada 2012, 12:23 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 97
Lokalizacja: TSZ
Moje BMW: E46 COUPE
Kolega zmień stację gdzie tankujesz, to samo miałem i od tamtej pory bajka a też myślałem ze coś w silniku dolega. Skakały tak jakby ktoś naciskał gaz. A jeśli chodzio delikatne skoki ok 1 mm góra dół na rozgrzanym to wina czujnika położenia wałka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 24 listopada 2012, 12:53 
Online
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 956
Moje BMW: E90 318i LCI
Kod silnika: N43B20A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=139783
dominatorek napisał(a):
Kolega zmień stację gdzie tankujesz, to samo miałem i od tamtej pory bajka a też myślałem ze coś w silniku dolega.


Tankuję na różnych stacjach i nie widzę różnicy.

dominatorek napisał(a):
jeśli chodzio delikatne skoki ok 1 mm góra dół na rozgrzanym to wina czujnika położenia wałka.


No u mnie właśnie są takie minimalne ruchy ale na kompie nic nie wychodzi. Wiem już, że wcale nie oznacza to, że czujniki są w porządku tak jak mówił Hubertdo. Także najpewniej będę się musiał przyjrzeć tym czujnikom.

_________________
Obrazek
BMW E90 318i LCI - GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 24 listopada 2012, 15:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 336
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116497&start=0
właśnie w tym miejscu dzisiaj przy wymianie obudowy filtra powietrza zauważyłem ,,pot,, , generalnie za tydzień biorę się za naprawę vanosa i przy okazji zobaczymy z czego tam daje... :(

nie wiem jak Wy ale w pewnym sensie zaczyna mi się to podobac... nie lubie prostych rzeczy, bo zbyt łatwo jest je naprawic i mało przy tym kombinacji a zatem muzg nie jest zmuszony do wysilenie, więc mądrzejemy panowie męcząc się z zagadkami hehe :hyhy:

_________________
Obrazek




UPS jest jak koniec świata, będzie ale nie wiadomo kiedy:P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 24 listopada 2012, 16:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 354
Moje BMW: 540i
Kod silnika: M62B44
kajper napisał(a):
nie wiem jak Wy ale w pewnym sensie zaczyna mi się to podobac... nie lubie prostych rzeczy, bo zbyt łatwo jest je naprawic i mało przy tym kombinacji a zatem muzg nie jest zmuszony do wysilenie, więc mądrzejemy panowie męcząc się z zagadkami hehe

No spoko, tylko ciekawe co powiesz, jak wydasz niemało $,posiedzisz sporo godzin w garażu i żadnego efektu nie zobaczysz :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 24 listopada 2012, 18:43 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 451
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Cześć
Łukasz_P-mam pytanie, czy podczas delikatnego (zasprzęglania i ruszania) ruszania na 1 biegu na tzw. półsprzęgle, cofania powolnego-także na tzw. półsprzęgle- czy obroty falują?
Śledzę ten wątek-temat, ponieważ z wolnymi obrotami walczę odkąd mam swoje bmw-tzn z zachowaniem podczas szczególnie "delikatnego" cofania. Mam taki wjazd na podwórze, że muszę robić ten manewr uważnie-a wtedy właśnie silnik "hula" od 500 do 1000obr/min.
Proszę nie przyjmować tego co napisałem wcześniej jako wymądrzanie-tylko sprawdzałem co mogłem.
Tylko ciekaw jestem jak się zachowuje Twój silnik w sytuacjach opisanych przeze mnie wcześniej.
Natomiast, zachowanie wolnych obrotów podczas włączania klimy i innych odbiorników(klima daje obciążenie) związane jest z dobraniem przez DME odpowiednich parametrów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 24 listopada 2012, 21:27 
Online
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 956
Moje BMW: E90 318i LCI
Kod silnika: N43B20A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=139783
RobertTOEZ, to zależy jak operuję pedałem gazu. Tutaj raczej nie widzę problemów bo pedał gazu jest moim zdaniem dość czuły i wszystko tutaj zależy od niego. Szczególnie przy cofaniu trzeba dość precyzyjnie operować gazem. Mój kolega narzeka na to samo :P

Ale jak cofam i jadę sobie powoli do tyłu to nie zauważyłem, żeby falowały. To samo jak powoli ruszam też nie falują.

Tak jak pisałem wcześniej u mnie problem tego falowania z dnia na dzień zanika co mnie dość mocno dziwi :dontgetit: ale i cieszy :) Obecnie są już jedynie milimetrowe wahnięcia wskazówki. Może uszczelniacze Beisan-a do Vanosów już się dotarły... kto wie. Pisali na opakowaniu, że należy zrobić minimum 320 km jazdy miejskiej żeby nowe uszczelniacze się dotarły a mi od wymiany "pękło" wczoraj 400 km.

_________________
Obrazek
BMW E90 318i LCI - GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 25 listopada 2012, 00:39 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 451
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
No to właśnie o to mi chodziło. Same wolne obroty powoli dojdą do "ładu".
Ja bym się nie przejmował zbytnio delikatnymi wahaniami obrotów podczas szczególnie włączania różnego rodzaju odbiorników-to się powoli ustatkuje-dme znajdzie sobie odpowiednie krzywe i będzie nazwę to w przybliżeniu spokój.
Z tym co ja walczę, to jeszczę nie znalazłem recepty :/ .
Ja walczę z tym, co po krótce opisałem od początku posiadania bmw. Zmieniłem uszczelniacze vanosów, odmę(obecnie bez odmy) i dzieje się to samo. Wszysstko OK, tylko szczególnie przy bardzo delikatnym cofaniu obroty "Hulają".
Zauważyłem to samo w youtube, jak rosyjski gość reklamuje ten sam typ co ja mam.
Przeglądałem różne fora i...-kicha.
A w Twoim przypadku radziłbym się uzbroić w cierpliwość-dme dojdzie z charakterystykami i będzie w miarę spokój.
"Deutsche automobile" często mają kłopoty z obrotami biegu jałowego.
To, że beisan napisał tak czy tak, to nie ma żadnego znaczenia.
Jak "przyzwyczaisz" PC do gry w NEED for SPEED którejś tam częsci, to nie znaczy że od razu dobrze pójdzie na np. DOOM x części.
Gaźnikom potrafiłem dać rady, ale z tymi układzikami nie pogadasz!!!
W pewnych sytuacjach INPA nic nie wykaże.
Chwilami dla mnie to jest śmieszne. Niedługo inpą ktoś będzie się starał sprawdzić stuki na wale napędowym.
Niepotrzebne proszę skreślić(moderator).
Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 4 grudnia 2012, 23:33 
Online
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 956
Moje BMW: E90 318i LCI
Kod silnika: N43B20A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=139783
Odkopię nieco swój temat bo zauważyłem dość dziwne zależności.

Tak jak pisałem falowanie u mnie obecnie nie jest jakieś tragiczne no ale cały czas występuje w zakresie mniej więcej 600-800 obr/min (zafaluje 2 razy i się uspokaja) i to jest mniej więcej co 5-te zejście z obrotów.

To co zaobserwowałem:

1) Pierwsza sprawa to ekonomizer. Za każdym razem jak zatrzymuję auto (niezależnie czy obroty falują czy też nie) to ekonomizer tuż przez zatrzymaniem auta spada do zera (tak jak powinno) sekundę później podnosi się do 10-ciu litrów na 2 sekundy i spada znowu do zera tak jak powinien. W trakcie jazdy ekonomizer działa tak jak powinien bo nie zacina się, nie blokuję, normalnie wskazówka podchodzi do 20 l/100 km.

2) Druga sprawa to sytuacja w której dojeżdżając do świateł/skrzyżowania na sprzęgle przy zejściu do wolnych obrotów praktycznie za każdym razem obroty falują natomiast gdy zrzucę na luz z wyższych obrotów i na tym luzie będę aż do samego zatrzymania to praktycznie mało kiedy obroty falują... To jest dziwne :looka:

Generalnie to nie wiem czy o tym pisałem czy nie ale całe ten problem z falowaniem zaczął się jak zaraz po zakupie pacany z szybkiej stacji obsługi wymianiali rozrusznik przez co musieli zdjąć cały kolektor. No i złożyli tak, że od teraz jest problem... Kolektor był miesiąc później rozkładany jeszcze raz, żeby poprawić ewentualne błędy tych kołków no i okazało się, że coś tam było nie podpięte, nie dokręcone (podciśnienie) no i niby teraz wszystko jest z nim ok a problem pozostał. Nie wiem czy to ma jakiś wpływ ale gumy od kolektora są cały czas te same. (nie zmieniane przy zdejmowaniu kolektora)

Dlatego własnie Wasze podpowiedzi dotyczące pompy paliwa i czujników wałków uważam za mało prawdopodobne, chociaż i to zamierzam sprawdzić. Szczelność ukł. dolotowego jest sprawdzona także pytanie co jeszcze innego mogli źle złożyć/zamontować demontując i ponownie montując kolektor ?? :zdegustowany:

_________________
Obrazek
BMW E90 318i LCI - GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 5 grudnia 2012, 22:40 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 29
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46 Compact M-Pak II
Kod silnika: M54B25
Cześć Panowie!

Ja walczę z tym tematem od półtorej roku. Mam takie samo delikatne falowanie i przydławianie oraz opóźnioną reakcję na dodawanie gazu.
Więcej w tym wątku na innym forum:
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=115900

Na razie nie udało mi się z tym wygrać a zrobiłem już duuuużo:
- uszczelki Beisen
- separator oleju
- oba czujniki wałków rozrządu
- nowy przepływomierz
- czyszczenie wtryskiwaczy ultradźwiękami
- zaktualizowanie sterownika silnika
- nie piszę nawet o nowych świecach, wymytej przepustnicy, zamienionych miejscami nastawnikach Vanosa itp. itd. etc.
- zmierzyłem ciśnienie na listwie - 3,5 bara
- odpalałem silnik bez założonych pasków

Ostatnio nagrałem filmik, na którym widać jak pracuje zawór wolnych obrotów i przepustnica w zależności od wciśnięcia pedału gazu, jakie są czasy wtrysków i jak reagują na to wszystko obroty. Przy okazji słychać jakie są źródła dźwięków z silnika po wyłączeniu zapłonu (buczenie, syknięcie itp.)

https://www.youtube.com/watch?v=FYBaJAF0o14 - Filmik z pracy zaworu i przepustnicy

Na filmie widać dokładnie, że obroty spadają trochę za nisko, zanim się ustabilizują, i to dokładnie to samo zjawisko co u kolegi wyżej. Widać pod koniec filmu, że jak dłużej przytrzymam wciśnięty gaz to silnik zasysa powietrze - słychać ssanie - ale słabo się wkręca bo nie dostaje odpowiedniej dawki paliwa. I ja od zawsze jestem przekonany, że to właśnie dlatego ta opóźniona reakcja na gaz - za mało paliwa. Ale na filmiku widać też, że to przydławienie przy zejściu z obrotów to wina komputera, który obcina w tym momencie dawkę paliwa i za bardzo przymyka zawór - ale dlaczego? Czy coś wprowadza go w błąd czy program jest do d...

I mój plan to teraz wykonać chiptuning - czyli wgrać sportowy soft, który zmieni "Throttle map" czyli kąt otwarcia przepustnicy w stosunku do wychylenia pedału gazu i dawkowanie paliwa itp. I mam nadzieję, że to załatwi sprawę.

Throttle map z e46 m3 - również z elektroniczną przepustnicą - ustawienie zmieniane przyciskiem (normal i sport)
Obrazek


A tu krótkie wyjaśnienie:

5oul napisał(a):
Łukasz_P napisał(a):
Co do pompy paliwa to ciśnienia jeszcze nie sprawdzałem ale dostałem informacje, że skoro auto wkręca się bez problemu to raczej i pompa odpada.

Wg mnie to bzdury. Mówię Ci że miałem podobną akcje i samochód wkręcał się na obroty jak trzeba. Żadnych ubytków mocy nie zauważyłem, żadnych problemów z przyspieszeniem. Z "pięćset" rzeczy wymieniłem i okazało się że ciśnienie na listwie było za małe i problemem był regulator ciśnienia w filtrze paliwa.

Łukasz_P napisał(a):
Natomiast co do czujników wałków rozrządu to z tego samego źródła usłyszałem, że jeśli auto odpala bez problemu to i tutaj również najpewniej wszystko jest w porządku
To też jakaś bzdura. U mnie w obu silnikach był uszkodzony czujnik wydechowego wałka rozrządu i w obu przypadkach nie miałem najmniejszych problemów z odpaleniem. Problem z odpalaniem miałbyś gdyby czujnik wału korbowego miał userkę


To ja byłem źródłem tych informacji. Wiem, że gdy pompa nie będzie podawać odpowiedniego ciśnienia paliwa to silnik nie będzie się wkręcał na obroty bo nie będzie miał paliwa, znam to z samochodów rajdowych, gdzie często występuje taka usterka. Więc to nie jest bzdura, a u kolegi 5oul ciśnienie nie było aż tak niskie, żeby takie objawy wystąpiły, były pewnie inne - bardzo rzadko jest tak, że dany objaw świadczy tylko o jednej przyczynie.

Co do czujników, to też bzdurą nie jest, że przy wadliwych będą problemy z odpaleniem - czasem zimny silnik odpala a ciepły już niechce. Kiedy odłączyłem wydechowy, raz na jakiś czas silnik załapywał dopiero po kręceniu o pół sekundy dłużej, a nie od razu i to właśnie na ciepłym. Odpalałem też silnik z odłączonym czujnikiem wału - odpalił ale chodził nierówno, brał informacje z czujników wałków. I wówczas też miałem problem z jego odpaleniem.
Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 5 grudnia 2012, 23:58 
Offline
Forumowicz

Wiek: 30
Posty: 378
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=55642&start=40
Też już sporo rzeczy wymieniłem u siebie, ale zdarza się, że pofalują. Kilka razy nawet zgasł silnik przy dojeżdzaniu do świateł, jak już po zrzuceniu do 2-ki wysprzęglałem na luz. Na mojej liście priorytetów chcę wymienić zawór odpowietrzenia zbiornika paliwa. Kilka razy wyskoczył mi taki błąd w INPA.
Część nr 1 na schemacie, w ASO ok 240 PLN:
Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 27 sierpnia 2013, 10:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 125
Lokalizacja: pod Warszawą
Moje BMW: E46 CABRIO
Kod silnika: M54B30
Mam to samo Pitz i walczę z tym. Z dwójki jak wysprzęglam jest najgorzej ze 3 razy już mi także zgasł. Jak z wyższych obrotów zrzuce na luz jest dużo lepiej. Dziwne...

Wymieniłem juz:

- krokowiec nowy ori bosch
- filtr paliwa nowy ori bosch
- świece x6 NGK katologowe
- lambda przed katem nr 2 dla świętego spokoju (błąd nadal co jakiś czas : 191 EVAP -Reed Przełącznik Zamknięty lub napięcie za kat Bank 2 (MS43))
więc chyba spróbuje też wymienić za katalizatorem dla świętego spokoju choć te lambdy nie miały wpływać na prace silnika)
- będę wymieniał na dniach uszczelki 2 x potrójna od kolektora ssącego dla świętego spokoju że nie ma tam nieszczelności

Sprawdzałem za pomocą INPY pracę lambd i było od 0,2 do 0,8 czyli wg info wszystko ok, przy żadnych wykresach nie mam wykrzyknika itp więc przepływka rozumiem że także ok, nie czuje utraty mocy itp,

Powiedzcie ocb z tymi pompami hamulcowymi co piszecie? Co to ma wspólnego z falowaniem i silnikiem?

_________________
Obrazek

"Proste są dla szybkich samochodów, Zakręty dla szybkich kierowców"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 30 sierpnia 2013, 09:54 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 16
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: 316Ti E46 Compact
Kod silnika: N42
Podłączę się pod temat, ponieważ też kiedyś miałem problem z falowaniem obrotów i magicy nie potrafili znaleźć przyczyny i już nie pamiętam czy znalazłem gdzieś na zagranicznym forum czy gdzie indziej się dowiedziałem, że silniki BMW są bardzo delikatne jeżeli chodzi o ciśnienie w samym silniku... nie znam się na mechanice więc może źle to określiłem ale wyczytalem wtedy coś o zużytej gumie korka wlewu oleju i postanowiłem wymienić korek na nowy, po czym falowanie natychmiast ustało i od tamtej pory problem falowania się nie pojawia.
pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 30 sierpnia 2013, 11:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 125
Lokalizacja: pod Warszawą
Moje BMW: E46 CABRIO
Kod silnika: M54B30
maribiza od samego korka oleju?! No to na prawdę są wrażliwe... Tylko idąc takim tokiem to można wszystko prawie pod maską
(i znając życie nie tylko) wymienić... Czekam cały czas na wymianę tych uszczelek i dam znać wtedy ale boję się że to nie to. W sumie raz jest lepiej raz gorzej...

Cytuj:
też kiedyś miałem problem z falowaniem obrotów


ale falowanie falowaniu nie równe z tego co oglądałem np na youtube jednym się waha tak że praktycznie nie wpływa to na jazdę i raptem 800-900 faluje na jałowym tylko no ale to nie to co w moim przypadku. Też potrafił Ci w krytycznych sytuacjach spaść do zera nawet przy wbiciu sprzęgła i zgasnąć? Bo u mnie się zdarzyło. Zazwyczaj przy wbiciu (szczególnie na dwójce ale nie tylko), zatrzymywaniu leci do 500 obrotów i odbija się do 900 i czasem nawet tak ze 3 razy zanim się ustabilizuje (mam wrażenie że efekt jest pogłębiony jak jadę do tyłu). Ale tak na luzie jak stoi to praktycznie nic nie faluję, może czasem minimalne ale to praktycznie muszę się jakiś czas wpatrywać w obrotomierz. Diagnoza silnika była cała więc uprzedzam, że Vanosy itp itd wszystko ok.

_________________
Obrazek

"Proste są dla szybkich samochodów, Zakręty dla szybkich kierowców"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 30 sierpnia 2013, 18:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 262
Lokalizacja: Brodnica
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TUB20
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=128909
Witam. To może ja się podzielę z moimi spostrzeżeniami. Generalnie falowanie przestało mi przeszkadzać, po prostu przestałem zwracać na to uwagę, natomiast objawy są takie. Noc pod chmurką, odpalam silnik - póki wskazówka temperatury nie zejdzie z niebieskiego pola to co jakiś czas obroty spadną do ok 500. Po zagrzaniu silnika obroty trzyma. Tzn trzyma przy dojazdach do świateł i takie tam. Gorzej jak zajdzie potrzeba pomanewrowania przód-tył na parkingu. Wtedy obroty szaleją i nieraz silnik nawet zgaśnie. Dodatkowo zauważyłem, że objawy nasilają się gdy włączony jest panel klimatronika (same nawiewy - nie klima!), dlatego latem pierwszą rzeczą jaką robiłem to wyłączałem cały panel. Gdy włączę śnieżynkę, czyli pompę klimatyzacji falowanie w ogóle nie występuje.

Pozdrawiam.

Ps. Ja też jestem w stanie postawić dużą flaszkę za rozwiązanie i opisanie od A do Z problemu z falowaniem obrotów :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Falowanie wolnych obrotów - Drugi Update i nowy FILM
PostNapisane: 31 sierpnia 2013, 08:07 
Online
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 956
Moje BMW: E90 318i LCI
Kod silnika: N43B20A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=139783
VADIM, daj znać czy wymiana uszczelek od kolektora coś dała bo i ja miałem plan żeby z tym powalczyć...
U mnie falowanie się zaczęło od momentu w którym w serwisie ściągali mi kolektor, żeby zdemontować rozrusznik do regeneracji a po całej operacji zamontowali kolektor z powrotem...na starych gumach/uszczelkach

_________________
Obrazek
BMW E90 318i LCI - GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 250 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL