BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2024, 23:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36]M52 Problem sondy błąd 55 202 203 emulator sondy lambda
PostNapisane: 28 października 2012, 21:23 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 572
Lokalizacja: Sanok-Darmstadt
Moje BMW: e46 320i e36 330i
Kod silnika: M57-M52-M54
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 3#p1116823
Witam .
Mam zamontowany u siebie sportowy kolektor wydechowy firmy no name i jakiś chińczyk (tak podejrzewam) przyspawał w nieodpowiednim miejscu gwintowaną tulejkę do wkręcenia sondy lambda przez co sonda dotyka drugiej polowy kolektora i dochodzi do mechanicznego uszkodzenia sondy (wgniecenie metalowej części sondy). Na portalu aukcyjnym zakupiłem emulator sondy lambda który montuje się np po wycięciu kata.

Mój problem polega na tym że dochodzi do strzałów w kolektorze ssącym i zaburzeń pracy silnika, po podłączeniu do kompa wyskoczył błąd 55, 202, 203, wymieniłem sondę lecz to nic nie dało bo uległa ponownemu uszkodzeniu, wkręciłem kontowy emulator sondy lambda (kolanko lecz ono w dalszym ciągu dotyka drugiego kolektora) i inną używaną sondę.
Co ciekawe gdy sondy są poprawnie podłączone to znaczy 1 sonda na cylindry 1-2-3 a sonda 2 na 4-5-6 to silnik się trzęsie przy dodawaniu gazu strzela w kolektor ssący na każdym biegu i każdych obrotach ale tylko podczas jazdy na włączonym biegu bo na biegu jałowym nie dochodzi do strzałów lecz czasem obroty falują. Jeżeli natomiast zmienię kolejność i 1 sondę podepnę na cylindry 4-5-6 a 2 na 1-2-3 to na niższych obrotach auto jedzie normalnie i strzela tylko przy mocnym wciśnięciu pedału gazu i czasem na dziurach przy przyśpieszaniu.

Wymieniłem już czujnik impulsów wału korbowego i czujnik impulsów wałka rozrządu separator oleju wraz z rurkami (odmę) sprawdziłem szczelności układu ssącego wraz z wymianą Zaworu regulacji biegu jałowego (silniczek krokowy) zmieniłem przepływomierz powietrza.

Nie wiem co mam robić sonda którą założyłem była używana i nie wiem czy jest sprawna a po za tym kolanko dotyka drugiego kolektora i nie wiem czy ma to wpływ na poprawne działanie sondy.

Strzela na dziurach gdyż być może kolanko dotyka drugiego kolektora nie wiem czy mam zrobić wgięcie w drugim kolektorze by nic więcej nie dotykała go sonda lub kolanko.

Na pewno muszę sprawdzić czy sonda działa poprawnie tylko jak?

Co powiecie na temat Emulatora sondy lambda czy w moim przypadku jest wskazany czy raczej będzie zaburzał właściwa pracę ECU.

Niżej parę fotek jak to wygląda.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Bardzo proszę o opinię i może ktoś miał podobny problem i nie były to sądy.

_________________

!!!!!! KUPIĘ SPOJLER TRZYCZĘŚCIOWY AC SCHNITZER !!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36]M52 Problem sondy błąd 55 202 203 emulator sondy lambda
PostNapisane: 29 października 2012, 18:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
o ile się orientuję,to takie emulatory stosuje się za katem
a Ty założyłeś je na sondach regulacyjnych,więc jak one mają pracować?
tego typu sonda musi być w środku rury
pracę sondy możesz sprawdzić na kompie na live data
błąd 55 to brak grzania sondy bank 2,trzeba sprawdzić czy to grzałka,czy coś z zasilaniem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36]M52 Problem sondy błąd 55 202 203 emulator sondy lambda
PostNapisane: 29 października 2012, 18:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Tak jak kolega wyżej pisze, te emulatory są po to żeby oszukać 2 pare sond które oryginalnie mają przed sobą katalkizatory. WYwal te emulatory i wkręć sondy bezpośrednio do kolektora ale w innym miejscu, no niestety musisz zrobić jeszcze jedną tulejkę gwintowaną w innym miejscu

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36]M52 Problem sondy błąd 55 202 203 emulator sondy lambda
PostNapisane: 9 marca 2014, 19:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 300
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: BMW E87
Kod silnika: M47N2
Kumpel ma problem z błędem 55:

Obrazek

Czy BMW E36 M52B20 98' ma dwie sondy? Jeżeli tak to, której błąd wyskoczył? I czy błąd grzałki świadczy o wymianie sondy czy mogą być uszkodzone kable?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36]M52 Problem sondy błąd 55 202 203 emulator sondy lambda
PostNapisane: 9 marca 2014, 20:07 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
błąd 14 dotyczy czujnika temperatury powietrza,ważny czujnik
bład 55 to podgrzewanie sondy bank2 czyli cylindry 4,5,6
do grzałki sondy musi dochodzić 12V,zasilana jest ona przez przekażnik
trzeba to sprawdzić
jeżeli napięcie dochodzi,to trzeba wymienić sondę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36]M52 Problem sondy błąd 55 202 203 emulator sondy lambda
PostNapisane: 9 marca 2014, 22:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 300
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: BMW E87
Kod silnika: M47N2
ryszard55 napisał(a):
błąd 14 dotyczy czujnika temperatury powietrza,ważny czujnik
bład 55 to podgrzewanie sondy bank2 czyli cylindry 4,5,6
do grzałki sondy musi dochodzić 12V,zasilana jest ona przez przekażnik
trzeba to sprawdzić
jeżeli napięcie dochodzi,to trzeba wymienić sondę


ok dzięki ale...

1) Gdzie znajduje się CTP?
2) Ten silnik ma dwie sondy? Na kolektorze i za katalizatorem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36]M52 Problem sondy błąd 55 202 203 emulator sondy lambda
PostNapisane: 10 marca 2014, 20:05 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
silnik M52b20 ma dwie sondy na kolektorach wydechowych przed katem,wtyczki od nich są na górze silnika
na środku pod wąską czarną osłoną
tam możesz sprawdzić napięcie 12V na grzałkę, dwa białe przewody
czujnik CTP jest pod kolektorem ssącym


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36]M52 Problem sondy błąd 55 202 203 emulator sondy lambda
PostNapisane: 10 marca 2014, 20:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 300
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: BMW E87
Kod silnika: M47N2
Dzięki. Gdzie dokładnie są te wtyczki? Od góry się do nich dostanę?

Obrazek

Dobre zdjęcie załączyłem? Czyli jak mam błąd sondy 2 to ta druga sonda ze zdjęcia?

I druga sprawa czy są takie same? Ten sam model sond tam jest? W sumie jak tak to mogę podmienić wtyczki i zobaczę czy inny błąd sondy wyskoczy i będę wiedział czy wystarczy sondę wymienić żeby się pozbyć problem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36]M52 Problem sondy błąd 55 202 203 emulator sondy lambda
PostNapisane: 10 marca 2014, 21:12 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
bank1 liczy się od przodu silnika czyli cylindry 1,2,3
bank2 cylindry 4,5,6
wtyczek nie wolno zamieniać bo komputer będzie wariował,sondy są takie same
sprawdż na wtyczce ma być 12V
można też sprawdzić na drugiej części wtyczki oporność grzałki,ale w tej chwili nie pamiętam jaka wartość,trzeba poszukać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36]M52 Problem sondy błąd 55 202 203 emulator sondy lambda
PostNapisane: 10 marca 2014, 21:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 300
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: BMW E87
Kod silnika: M47N2
Czyli podsumowując to zdjęcie jest dobrze opisane? Jeżeli kumplowi wyskakuje błąd grzałki sondy 2 to sprawdzić wtyczkę banku 2 ze zdjęcia?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36]M52 Problem sondy błąd 55 202 203 emulator sondy lambda
PostNapisane: 11 marca 2014, 07:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Sprawdz jak leci kabel.Bo wtyczki mogą być dobrze opisane tylko że banki liczy się od przodu silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36]M52 Problem sondy błąd 55 202 203 emulator sondy lambda
PostNapisane: 11 marca 2014, 09:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 300
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: BMW E87
Kod silnika: M47N2
No i dziś kumplowi wrócił błąd czujnika temperatury powietrza dolotowego:

Obrazek

Gdzie szukać tego czujnika? I jaki jest jego nr?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36]M52 Problem sondy błąd 55 202 203 emulator sondy lambda
PostNapisane: 14 marca 2014, 11:36 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
Pod kolektorem na wysokości przeustnicy obok wejścia odmy i krokowego.

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 176 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL