http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=152 i 3 solenoid z oringiem(oring podczas dokręcania ma się wsuwać-chować w obudowie vanosów)
Nr 4 !!! tłok ze sprężynką. Ten tłoczek jest przyciskany przez solenoid. Tłoczek szwymi kołnierzami puszcza olej w różne kanały(to opisywalem).
Sprężyna odpycha go w położenie wyjściowe-gdy solenoid nie jest uruchamiany.
Spręzyna musi odpowiednią siłę. Gdy jest za mocna to solenoid nie popchnie z pocycji np.1 do poz. 2 tłoczka zaworu.
Gdy za słaba to ciśnienie oleju może próbować przepchnąć tłoczek.
Sam napisaleś, że znalazłeś tam 10-groszówki. Może ktoś kombinował, żeby miał lepszego kopa. Ja kombinowałem bo wku....ł mnie rzegot, klekot, a wiedziałem, że nie jest to wina wanosów-szukałem co jest.
Gdy tłoczek jest przyciśnięty całkiem to w skrócie wałek ustawia się "do przodu".
Cicho bo kropelkuję na ośkę obrotomierza