BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 00:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E46 luzna nakretka trzymajaca piaste
PostNapisane: 19 listopada 2012, 23:15 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E 46
Witam,

Moj problem polega na tym, iz ostatnio zauwazylem ze bardzo zebralo mi prawa tylna opone. Podczas jazdy troche zarzucalo tylem. Zakupilem nowe opony i podczas wymiany doznalem szoku. Mechanik podniosl samochod i okazalo sie, ze prawe kolo jest luzne poniewaz nakretka,ktora trzyma piaste (ta gwiazdka) poluzowala sie. Wydawalo sie, ze ogolnie jest rozwiazanie problemu, poniewaz w czerwcu pewien mechanik wymienial mi pol oske i nie zaklepal tej nakretki na kolnierzu. Nakretke dokrecilem i od razu zaklepalem w rowki na przegubie. Wymienilem tez klocki bo byly tak przetarte, ze tarcze tarly juz o mechanizm, ktory trzyma klocki hamulcowe. Po przejechaniu ok 300 km zauwazylem ze nakretka pomimo tego ze byla zabezpieczona znowu sie odkrecila. Jechalem do Niemiec, trasa byla makabryczna. Lozysko zaczelo tak huczec ze szok. Co mam teraz zrobic? Wiadomo wymienic lozysko ale czy piaste tez? Jaki moze byc powod tego ze ta nakretka sie luzuje i odkreca? Jestem w NIemczech, nawet nie chce myslec ile bedzie kosztowala naprawa u mechanika... Moze ktos cos pomoze? Co nalezy wymienic w tym momencie?

Pomozcie Panowie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 luzna nakretka trzymajaca piaste
PostNapisane: 19 listopada 2012, 23:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
Wymień łożysko i piastę która najprawdopodobniej też jest uszkodzona, w zestawie powinna być nowa nakrętka, dla pewności przy skręcaniu możesz dać ją na klej ale ten najsłabszy .
Dziwne że odkręciła się ponownie, może źle ją zaklepałeś.

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 luzna nakretka trzymajaca piaste
PostNapisane: 19 listopada 2012, 23:53 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E 46
myslalem tez czy moze poloski nie wymienic? Nie wiem gdzie lezy wina.. No i klocki tez od razu musze zmienic znowu... :/ czy jakies skomplikowane narzedzia sa potrzebne? Oprocz klucza do nakretki?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 luzna nakretka trzymajaca piaste
PostNapisane: 20 listopada 2012, 00:03 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
Półoś można dość tanio kupić więc sam zdecyduj, żeby ją zdemontować potrzebujesz nasadkę takiego typu jak do nakrętki ale w kształcie torx-a.
Reszta narzędzi to standard , jeśli będziesz odkręcał dolną śrubę od kąta koła lepiej kup nową bo często się urywają. Przy skręcaniu trzeba ustawić ją tak samo.
Jeśli zdemontujesz cały wahacz to obowiązkowo trzeba zrobić geometrię.

Najtańsza opcja jaka możesz zrobić to zakup całego wahacza razem z łożyskiem i piastą, koszt używki to ok 100zł, i przełożyć całość + nowa nakrętka

Robotę idzie wykonać bez kanału przy odpowiednich narzędziach w max 2 godziny.

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 luzna nakretka trzymajaca piaste
PostNapisane: 20 listopada 2012, 00:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30
Oprócz klucza nic więcej nie potrzebujesz. No może jeszcze imbus 7mm do jażma hamulca.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 luzna nakretka trzymajaca piaste
PostNapisane: 20 listopada 2012, 08:55 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 214
Lokalizacja: sulejów
Moje BMW: E-46
Kod silnika: M 47
A ,może ten mechanik tak dokręcił jak w aucie z przednim napędem,ze po dokręceniu lekko poluzował nakrętkę.Ta nakrętka musi być dokręcona na maxa.Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 luzna nakretka trzymajaca piaste
PostNapisane: 20 listopada 2012, 17:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
tomek1975 napisał(a):
Ta nakrętka musi być dokręcona na maxa.Pozdrawiam.
250Nm.

gazman, jeśli piasta jest w minimalnym stopniu przytarta i tak trzeba ją wymienić, może być używka ale w idealnym stanie. Moja miała małą fazę, oddałem do napawania żeby zniwelować luz, nowe łożysko, nakrętka dokręcona i po pół roku zonk.
Obrazek
Koło trzymało się na nakrętce, którą dokręcałem palcami jak tylko zauważyłem luz :/

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 113 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL