BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 21:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] EGR M57 zaślepiony
PostNapisane: 8 października 2012, 11:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 323
Moje BMW: X5 E70
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141256
Siema,

temat wałkowany pewnie z milion razy, ale co tam. Mamy wraz z kolegą identyczne 330d, kolega jest mechanikiem z zawodu i gadżeciarzem, który zawsze lubi wyszukiwać prostych sposobów modyfikacji. Jakiś czas temu stwierdził, że u siebie zaślepił EGR i jeśli chcę, zrobi u mnie to samo, bo niby jest lepiej itd. Wyjął jakiś wężyk, wsadził coś w środek i wężyk założył. Pytanie czy lepiej jak jest zaślepiony, czy jak działa normalnie i jest czysty, ewentualnie lekko przymknięty programowo??

Czy silnik dzięki temu nagrzewa się szybciej? Mój jest chyba niedogrzany wiecznie, ale to chyba znana usterka w E46 - termostat :/

Co to daje tak naprawdę? Chciałbym zweryfikować ten zabieg na hamowni :)

_________________
Holo Garage:
X5:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141256&p=1834440#p1834440
A6:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=139477&p=1805442#p1805442
S1kRR:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=158891


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] EGR M57 zaślepiony
PostNapisane: 8 października 2012, 11:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E36 318is coupe
Kod silnika: M42
Moze nie dam ci wyczerpujacej odpowiedzi ale u mnie w poprzednim samochodzie kumpel zrobil to samo i jedyny plus byl taki, ze auto przestalo dymic. Niby mialo mniej palic ale przy prawie 500000 przebiegu najwidoczniej to nie podzialalo :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] EGR M57 zaślepiony
PostNapisane: 8 października 2012, 11:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
Z nagrzewaniem jest na odwrót chyba, bedzie się dłużej nagrzewał kiedy bedzie zaślepiony, no i u mnie spalanie wzrosło ok. 1l/100km.

Weryfikacja na hamowni bedzie bardzo ciekawa. Osobiście nie zauważyłem znaczącej poprawy dynamiki podczas jazdy, jedynie jakby szybsza reakcje na gaz (a może to był efekt placebo, ciężko mi stwierdzić).

Jestem ciekaw Twoich wyników :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] EGR M57 zaślepiony
PostNapisane: 8 października 2012, 11:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 323
Moje BMW: X5 E70
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141256
Właśnie jestem zaskoczony tym, że spalanie po wycięciu katów + zblokowaniu EGR moim zdaniem wzrosło o jakiś litr, przynajmniej wg kompa, a chyba powinno spaść, zwłaszcza przez to pierwsze.
Swoją drogą jakby ktoś był zainteresowany hamownią w Wawie to drugi kolega dysponuje taką w przystępnej cenie :)

Dziś postaram się wydłubać tę blokadę i zobaczymy ;)

_________________
Holo Garage:
X5:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141256&p=1834440#p1834440
A6:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=139477&p=1805442#p1805442
S1kRR:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=158891


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] EGR M57 zaślepiony
PostNapisane: 8 października 2012, 12:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 8338
kaloh1,skoro masz kolegę na hamowni to możesz robić pomiary :P

Sprawdź parametry z podłączonym egr i odłączonym/zaślepionym.
Sam jestem ciekaw,czy będzie jakaś różnica,bo ja bodajże od stycznia br. jeżdżę z zaślepionym egr-em.
Z zauważalnych efektów po zaślepieniu egr-u to na pewno mniejsze dymienie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] EGR M57 zaślepiony
PostNapisane: 8 października 2012, 12:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 323
Moje BMW: X5 E70
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141256
Ogółem nic dobrego, jeśli silnik jest niedogrzany, prawda? Nie wiem czy większy wpływ ma ten EGR, czy jednak jebnięty (nie sprawdziłem jeszcze) termostat.
Co do dymienia, nie dymił ani wcześniej, ani teraz jakoś mocno, tylko spaliny teraz śmierdzą zdecydowanie, ale to chyba katalizator jednak ;)

_________________
Holo Garage:
X5:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141256&p=1834440#p1834440
A6:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=139477&p=1805442#p1805442
S1kRR:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=158891


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] EGR M57 zaślepiony
PostNapisane: 8 października 2012, 12:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 8338
kaloh1 napisał(a):
Ogółem nic dobrego, jeśli silnik jest niedogrzany, prawda?

Jak najszczersza prawda,ale to już nie wina egr-u,tylko termostatu lub termostatów w zależności od wersji.
Ja akurat mam dwa termostaty i przechodziłem wymianę obydwu zeszłej zimy,bo wskazówka od cieczy chłodzącej wariowała,tzn silnik się normalnie nagrzewał,a w trasie temp. spadała.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] EGR M57 zaślepiony
PostNapisane: 8 października 2012, 12:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
Miałem tak samo, w korkach pion, a za światłami po przekroczeniu 60km/h spadała ruchem jednostajnym i tak w kółko :kwasny:
Z pewnością termostat, kwestia teraz tylko diagnozy, tak jak byku powiedział, który wymienić, a może najlepiej oba dla świętego spokoju ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] EGR M57 zaślepiony
PostNapisane: 8 października 2012, 14:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 961
Lokalizacja: Polkowice / Oława
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57D30
kaloh1 napisał(a):
jestem zaskoczony tym, że spalanie po wycięciu katów + zblokowaniu EGR moim zdaniem wzrosło o jakiś litr


Przepraszam, że wetnę się w temat ale może ktoś podpowiedziec czym to jest spowodowane? Znam co najmniej 4 osoby, łącznie ze mną, które wywaliły katy, zrobiły przelot i spalanie wzrosło...

Ostatnio zatankowałem 20 litrów i przejechałem na tym bez szaleństw 280 km. Ale jak zasuwam mocniej to 10 spokojnie weźmie. Wcześniej tyle nie paliła... Help???

P.S. Potrzebna korekta mapy silnika czy co?

_________________
OBECNE:
E38 M57D30 Ciornyj Bumier
viewtopic.php?f=6&t=159992
BYŁE:
E46 M57D30 Orient Express by Forest
viewtopic.php?f=6&t=70227&start=0
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] EGR M57 zaślepiony
PostNapisane: 8 października 2012, 19:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
MaTiMa, wymień termostat EGR i będzie :ok:
ja od 4lat jeżdżę z zaślepionym EGR, spalanie z roku na rok niższe :)
co do spalin: bardziej śmierdzą po wywaleniu kata a nie zaślepieniu EGR

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] EGR M57 zaślepiony
PostNapisane: 8 października 2012, 20:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
rorafalki mój początek zdania wskazuje, że z tym problemem już się dawno uporałem :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] EGR M57 zaślepiony
PostNapisane: 8 października 2012, 22:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 323
Moje BMW: X5 E70
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141256
Hmm, ja jeszcze doszukuję się wzrostu spalania w niedogrzanym silniku/zwalonym termostacie. Tak czy siak, spalanie jest o litr wyższe niż było wcześniej. Najzabawniejsze, bo gość, który mi wycinał katalizator, powiedział, że spalanie wzrośnie właśnie o litr - prorok jakiś, bo na początku schrzanił robotę :P
Korekta programu chyba nie jest konieczna, bo skoro wydech jest luźniejszy i oporów jest mniej, to i podlać można grubiej, a to na spalanie chyba zadziała odwrotnie :P

_________________
Holo Garage:
X5:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141256&p=1834440#p1834440
A6:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=139477&p=1805442#p1805442
S1kRR:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=158891


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] EGR M57 zaślepiony
PostNapisane: 9 października 2012, 07:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 8338
kaloh1 napisał(a):
Hmm, ja jeszcze doszukuję się wzrostu spalania w niedogrzanym silniku/zwalonym termostacie

Zepsuty termostat na pewno będzie miał znaczący wpływ na spalanie,sam się o tym przekonałem.
Zeszłej zimy wszystko było w porządku,miałem taka mała trasę ok.400 km,wyjeżdżam z domu,przejechałem kilka km,auto się normalnie rozgrzało,wskazówka w pionie.Wyjechałem na obwodnicę i jadę sobie równo,a tu nagle patrze wskazówka od temp. spada i się wku#wiłem,bo akurat musiało się zyebać jak miałem zrobić trochę km :kwasny:
Na dodatek w tym czasie temperatura w ciągu dnia wahała się w granicach -20 st.C,największe mrozy ubiegłej zimy :rotfl:
Przyznam,że spalanie było spore,w granicach 11-12 L/100 km,z czego ponad 80 % to była trasa,reszta miasto,Kraków.
Jak na 2 litrowego diesla to trochę sporo :D
Po wymianie termostatów spalanie wróciło do normy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] EGR M57 zaślepiony
PostNapisane: 23 listopada 2012, 11:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 323
Moje BMW: X5 E70
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141256
Pełen sukces! :) EGR odślepiony, termostat wymieniony - samochód pali znowu tak jak kiedyś.
Katalizatory nie rzutują tak, jak co niektórzy twierdzą :)

_________________
Holo Garage:
X5:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141256&p=1834440#p1834440
A6:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=139477&p=1805442#p1805442
S1kRR:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=158891


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 169 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL