BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 11:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 530D turbo ciągnie od 3tyś obr.
PostNapisane: 10 grudnia 2012, 17:58 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e39 530dA
Kod silnika: M57
Witam,
turbina ciągnie od 3tyś obrotów, były wymieniane przewody podciśnieniowe, sprawdzany zawór i "gruszka"
mechanik stwierdził uszkodzoną turbinę...
Nie kopci, powyżej 3tyś ciągnie jak trzeba...

zdjęcia z inpy na biegu jałowym

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Martwi mnie trochę wartość soll-air mass i ist-air mass
Czy tak powinno być?


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D turbo ciągnie od 3tyś obr.
PostNapisane: 10 grudnia 2012, 18:43 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Na biegu jałowym nic mądrego nie odczytasz. Musisz niestety podłączyć auto pod kompa poprosić jakiegoś kolegę, aby jechał Twoim autem dynamicznie. A Ty będziesz obserwował dane. Interesuje CIE najbardziej Soll Charge Air pressure i act. Charge/Air-mass flow. Jedno i drugie kolego musi być mniej więcej na takim samym poziomie. W szczycie max 2400. Jeśli nie ma, tzn. że coś nie tak z turbiną albo sterowaniem nią. Uzupełnij profil o info skąd jesteś!

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D turbo ciągnie od 3tyś obr.
PostNapisane: 10 grudnia 2012, 19:18 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
To samo tyczy sie przeplywu powietrza przez przeplywomierz, jak ten nie odmierzy to auto nie pojedzie :)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D turbo ciągnie od 3tyś obr.
PostNapisane: 10 grudnia 2012, 20:12 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e39 530dA
Kod silnika: M57
Dzięki hammet1 ;)
Wrzucam screeny z inpy
Jak widać act. Charge/Air-mass flow odbiega od soll-charge-air pressure...


Obrazek

Obrazek

Obrazek


Jakieś pomysły, co to może być?
Definitywnie turbina?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D turbo ciągnie od 3tyś obr.
PostNapisane: 10 grudnia 2012, 21:45 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Turbina. Alm to nie oznacza wymiany turbo. Masz turbine ze zmienna geometria lopatek, ktora czasem lubi sie zaciac albo uszkodzic zawor, brak podcisnienia itd. W jaki sposob sprawdzales zawor? Disem? Sztanga chodzi lekko? Powinienes moc ja ruszyc palcami w zakresie 10mm. Wina lezy po stronie turbo, przez co przeplywka za malo zmierzyla, a wiec nie ma mocy.
Wiec najpierw dobra diagnoza disem, a pozniej dopiero ewentualnie regeneracja turbiny.

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D turbo ciągnie od 3tyś obr.
PostNapisane: 12 grudnia 2012, 20:58 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: 320
Witam, pisałeś że sprawdzone zostały podciśnienia i wymienione przewody podciśnieniowe. Proponuję sprawdzić czy w wężyku co dochodzi do samej gruszki jest podciśnienie i jaką ma dokładnie wartość w milibarach. Sprawdzanie na palec "że jest" bo czuć się nie liczy. Poza tym zobacz czy elektrozawór co reguluje podciśnieniem działa poprawnie bo może się zaciął i nic nie podaje. Może być jeszcze zblokowana zmienna geometria lub gruszka stanęła dęba. Ktoś pisał o przepływomierzu ale on chyba jest przed turbiną ale za filtrem powietrza. Błąd przepływki powinien wyjść na diagnostyce jak się do kompa podłączy. Według mnie na 90% zmienna geometria jest w pozycji otwartej ponieważ (jedno zapewne trafione):

1) do gruszki nie dochodzi żadne podciśnienie 60%
2) geometria się zapiekła w pozycji otwartej 30%
3) gruszka skorodowała w środku i się zblokowała na cięgnie (mało prawdopodobne) 10%

Dajcie znać jak już będzie po naprawie !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D turbo ciągnie od 3tyś obr.
PostNapisane: 13 grudnia 2012, 11:39 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e39 530dA
Kod silnika: M57
Witam,
mechanik sprawdzał gruszkę, zawór itp... Niestety nie jestem w stanie stwierdzić w jaki sposób to robił...
Miałem w inpie błąd przepływki ale przy przebiegu 200 tyś...
Po skasowaniu tego błędu, pojawił się nowy...

Obrazek

jeżeli zmienna geometria walnięta, to tylko regeneracja lub wymiana?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D turbo ciągnie od 3tyś obr.
PostNapisane: 13 grudnia 2012, 13:42 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Ewidentnie nie masz ciśnienia w kolektorze ssącym, bo turbina nie dmucha jak trzeba. Najprawdopodobniej zacięta zmienna geometria albo coś ze sterowaniem zmiennej geometrii jak z resztą CI już pisaliśmy.

Sprawdź czy masz zaciętą zmienną geometrię - musisz rozebrać parę osłon od góry silnika i włożyć rękę w okolicę gruszki i poruszać tą sztangą - jeśli ruszy się na około 10mm tzn, że jest ok. Jeśli nie, zapieczone, zablokowane, zacięte kierownice zmiennej geometrii.

Ewentualnie możesz sprawdzić czy jest podciśnienie na wężyku nr 9 idącym do zbiornika podciśnienia nr 6 na rysunku. Jeśli jest to na chwilę możesz podłączyć bezpośrednio do gruszki i obserwować czy wychyla się sztanga. Jeśli tak to jest ok, jeśli nie to turbina do regeneracji albo nowa.

Obrazek

Wiem, że zimno jest, ale jak chcesz mieć sprawne auto to musisz się poświęcić.

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D turbo ciągnie od 3tyś obr.
PostNapisane: 13 grudnia 2012, 19:36 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: 320
Jak jesteś z Wawy lub okolic to podjedź ze swoją 530d do nas do firmy STS Turbo na Owczarską 7 (Warszawa - Bemowo) i sprawdzę ci turbosprężarkę i podciśnienia na samochodzie od ręki. Zajmie mi to 15 minut.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D turbo ciągnie od 3tyś obr.
PostNapisane: 13 grudnia 2012, 19:38 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: 320
oooo widzę że Wołomin, więc Toruńską szybko polecisz i zjazd z S8 na Lazurową / Górczewską, ewentualnie dzwoń 666-111-915


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D turbo ciągnie od 3tyś obr.
PostNapisane: 10 maja 2015, 14:51 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e39 530d touring
Kod silnika: m57 184km
Voltcher co było przyczyna twoich problemów?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D turbo ciągnie od 3tyś obr.
PostNapisane: 23 czerwca 2018, 11:53 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57d30
Witam u mnie tez nie ciągnie do 3000 obrotów ale tylko na rozgrzanym silniku.Pomoze ktos ocenić wartości z inpy? https://www.youtube.com/watch?v=Yjmh62j ... e=youtu.be
Dodam ze wywala blad 7728


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D turbo ciągnie od 3tyś obr.
PostNapisane: 27 czerwca 2018, 10:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Sprawdź przewody podciśnienia od przetwornika sterującego turbiną (jego masz błąd), jak są ok to przetwornik do wymiany, możesz jeszcze spróbować wyczyścić filtr na nim.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL