BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 kwietnia 2024, 02:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e53] problem z odpaleniem 3.0 d
PostNapisane: 13 września 2007, 15:40 
Na wstępie witam serdecznie - jako że jest to mój 1. post tutaj :)

Problem z autkiem polega na tym, że nie chce ono zapalić - nie znalazłem żadnej reguły - czy silnik ciepły czy zimny, pogoda deszczowa czy sucho - to nie ma znaczenia. Silnik 3.0 diesel. Dodam, że wymieniona została pompa paliwa, czujnik położenia walu oraz sprawdzone przewody do tego czujnika - wszystko działa, a przynajmniej powinno, ale tak nie jest - raz odpala, raz nie.

Z góry dziękuję za odpowiedzi i sugestie.

Pozdrawiam
Rufus


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 września 2007, 19:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 419
Lokalizacja: Pruszków
Moje BMW: S420CDI/E36 Compact
Kod silnika: OM629/ M52B28
Garaż: 323ti http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 2&start=60

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=115261
moze jeszcze czujnik polozenia walka rozrzadu ~ 328PLN w ASO (nr: 13627794646), mialem podobny problem do wczoraj wymienilem czujnik poł. walu i chyba przeszlo bo dzisiaj odpalala.

_________________
Merctedes viewtopic.php?f=55&t=115261
Compact viewtopic.php?f=6&t=124922&start=60


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2007, 08:09 
hmm to trzeba nad tym pomyśleć... czujnik polożenia walu korbowego wymienione, ale czujnik polożenia walka rozrządu nie... trzeba sprawdzić! dzięki...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2007, 18:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 419
Lokalizacja: Pruszków
Moje BMW: S420CDI/E36 Compact
Kod silnika: OM629/ M52B28
Garaż: 323ti http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 2&start=60

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=115261
u mnie znowu umarlo?? gosc z aso powiedzial zebym sprawdzil przekazniki w e39 sa w bagarku nad bezpiecznikami u mnie sa 3szt. koloru zielonego. bylem na diagnostyce i 0 bledow cisnienie na pompie w normie, wtryski w normie jeden delikatnie odbiega od reszty ale do granicy normy mu jeszcze daleko. podobno jakas pompa paliwa w progu moze sie zacinac:/ 930pln w aso

_________________
Merctedes viewtopic.php?f=55&t=115261
Compact viewtopic.php?f=6&t=124922&start=60


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2007, 12:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 365
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25i
pompa jest w baku i poza aso nowa kosztuje 250 zl. jesli to szlag by trafial pompe, to bylyby tez problemy z wkreceniem silnika na obroty, a w przewodach przed filtrem paliwa nie byloby napedu. w dodatku jesli szlag trafia ta pompe to wyrzuca Ci blad nawet przez kontrolke DDE.
nie chcialbym plesc bzdur, ale... kiedys slyszalem anegdotke, ze za takie chocki, klocki jest odpowiedzialny regulator cisnienia na pompie lub listwie wtryskowej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2007, 08:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: Gdansk
Miałem taki problem u siebie ale na skanerze wyskakiwało mi brak napięcia na sterownikach skrzyni , w efekcie okazało się że w skrzynce sterowników i przekaźników która znajduje się w komorze silnika po prawej stronie na podszybiu był słaby styk masy na spinkach. Pomogło spryskanie specjalnym preparatem poprawiającym przepływ prądu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2007, 08:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 365
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25i
stawiam tak jak mówiłem na cisnienie w szynie CR.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2007, 10:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 84
Lokalizacja: WAWA
milek napisał(a):
pompa jest w baku i poza aso nowa kosztuje 250 zl. jesli to szlag by trafial pompe, to bylyby tez problemy z wkreceniem silnika na obroty, a w przewodach przed filtrem paliwa nie byloby napedu. w dodatku jesli szlag trafia ta pompe to wyrzuca Ci blad nawet przez kontrolke DDE.
nie chcialbym plesc bzdur, ale... kiedys slyszalem anegdotke, ze za takie chocki, klocki jest odpowiedzialny regulator cisnienia na pompie lub listwie wtryskowej.
a słyszałes moze jakie sa tego koszta bo sie przymierzam do jego wymiany. Byłem na dwuch diagnostykach i nic mi powaznego nie znaleźli dopiero 3 facet wiedział co i jak w bmw sprawdził mi ciśnienie ze regulatorem i wyszło ze skoki o 100bar czyli do wymiany u mnie objawy szarpanie:/ a i dowiedziałem sie ze po zdjęciu regulatora jesli są w nim jakieś metalowe opiłki to musze jeszcze nową pompe CR wstawic bo inaczej nie ma sęsu nawet go zmieniać wiec w sumie wesoło mam ale tak jest jak sie chce mieć szybkie i ekonomiczne auto na początku trzeba treoche wsadzić $$$

_________________
330d kapeĂŚ na rope


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2007, 07:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: Warszawa WB
Podepnę się pod temat http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=163288#163288

_________________
Autoelektronika. Elektryka. Mechanika. PrzeglÂądy. Warszawa ul. PotaÂżowa 27 Pn-Pt 9.00-17.00 0694679252 Maciek. Tanie czĂŞÂści i oleje!
UWAGA!! Pomoc techniczna TYLKO przez forum.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e53] problem z odpaleniem 3.0 d
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 21:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: ÂŚlÂąsk
rufus napisał(a):
Na wstępie witam serdecznie - jako że jest to mój 1. post tutaj :)

Problem z autkiem polega na tym, że nie chce ono zapalić - nie znalazłem żadnej reguły - czy silnik ciepły czy zimny, pogoda deszczowa czy sucho - to nie ma znaczenia. Silnik 3.0 diesel. Dodam, że wymieniona została pompa paliwa, czujnik położenia walu oraz sprawdzone przewody do tego czujnika - wszystko działa, a przynajmniej powinno, ale tak nie jest - raz odpala, raz nie.

Z góry dziękuję za odpowiedzi i sugestie.

Pozdrawiam
Rufus


Kolego Piotrze, jeśli odwiedzasz jeszcze to forum, a udało Ci Się naprawić tą usterkę, napisz proszę co to było. Mam dokładnie ten sam problem i nie wiem co z tym zrobić

Pozdrawiam,
Wojtek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 15:20 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
Sprawdzie sobie czujnik na szynie...
u mnie poszarpywała i zasniedziały kable na tym czujniku zdjołem wtyke psiklem wd40 nawaliłem wazeliny technicznej i plynnie jezdzi a dodam ze tez miałem skoki na listwie i to bardzo fajne bo na wolnych walila nawet 1800bar

_________________
Nie bądż cieć, kup R6...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 października 2009, 09:43 
Nie wiem czy juz usunieta usterka u was,ale mialem podobny problem.Sprawdz jakims testerem czy problem jest na wysokim lub niskim cisnieniu.U mnie bylo zdechle niskie.Pod zbiornikiem paliwajest jeszcze jedna pompa elektryczna i ona lubi miec martwe punkty.i nie ma znaczenia wtedy pogoda,temperatura itd.jak zatrzyma sie w martwym punkcie to nie uruchomi auta.Jesli slychac na zaplonie pompe w baku to wymien najpierw przekaznik cisnienia bo to duzo nizszy koszt,a jak nie pomoze to ta pompe i po problemie.
Chyba ze diagnostyka wykaze wysokie cisnienie.Przedewszystkim najlepiejprzeskanowac furke.Ja skanowalem carsoftem i w warsztatach prof. a info bylo tylko bload niskiego cisnienia.Po wymianie tej pompki nie ma problemu.
Pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e53] problem z odpaleniem 3.0 d
PostNapisane: 19 lutego 2014, 21:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 2808
Lokalizacja: Tomaszów Lub i okolice :)
Moje BMW: E36 318i 96r.
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88829
Panowie mój brat cioteczny ma problem ze swoją e53
jest z 2005r. 3.0d M57N

wszystko było ok do wczoraj nie chce zapalić mówił że na wyświetlaczu wyświetla błąd nr 15
sprawdzał w instrukcji (z Włoch) i po rozszyfrowaniu wyszło coś "problem z podgrzewaniem silnika"

niedawno był wymieniany aku ( w tamtym tygodniu) ale podobno tak że ani na chwilę auto nie pozostawało bez napięcia

kręci ale nie łapie

_________________
Moja Bunia: viewtopic.php?f=6&t=88829



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e53] problem z odpaleniem 3.0 d
PostNapisane: 20 lutego 2014, 22:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 2808
Lokalizacja: Tomaszów Lub i okolice :)
Moje BMW: E36 318i 96r.
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88829
Nikt nic nie wie?

_________________
Moja Bunia: viewtopic.php?f=6&t=88829



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 121 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL