BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 czerwca 2025, 23:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] M62B44 1996 problemy z silnikiem
PostNapisane: 27 stycznia 2013, 19:05 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 17
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 540i
Kod silnika: M62B44
Mój M62B44 z 1996 roku (brak instalacji gazowej) pali jak smok - nie zrobisz 100km za 100PLN. Czy ktoś wie co w tych silnikach śpi??? Moja cierpliwość powoli się kończy... Jak jest ciepły, to wydaje się że wszystko jest OK, nie ma błędów, pracuje w miarę równo, choć jak się zrobi przegazówkę na postoju parę razy tak do 4000 obr/min to zaczyna gubić zapłony przez jakąś chwilę, potem wraca do normy. Jak jest zimny to wolne obroty potwornie falują tak jakby silnik miał zgasnąć, zalewał się i nie mógł utrzymać właściwych obrotów.

INPA informuje o błędach:
ad. 1. Miałem chińskie sondy lambda, wymieniłem na BOSCH, na drugi dzień po wymianie wyskoczyły błędy ---> Errors, dlaczego?
ad. 2. Nowe sondy na zimnym nie pracują, tak być chyba nie powinno? (lambda-sensor voltage 1 i 2) ---> Analog values 2 [1], Analog values 2 [2],
Tu mam pytanie - w jakim celu INPA podaje jakąś wartość monitor-sensor 1 i 2 behind CAT, skoro M62 bez TU ma tylko dwie sondy przed katalizatorami?

ad. 3. Nawet Total air consumption HLM wyskoczyło poza skalę, co zwykle mieściło się w normie ---> Air consumption
Znowu pytanie - co to jest "needed air i.s. controler"? Cały czas jest poza skalą :(

ad. 4. Pojawia się adaptacja addytywna 1 i 2 ---> Adaptation value additiv. Co jest tego powodem?
ad. 5. sm-measuring na zimnym silniku strasznie wariują ---> Smoothness [1], Smoothness [2], Smoothness [3]
Jak auto się zagrzeje sm-measuriing się uspokaja, choć jak dla mnie dalej odbiega od normy - Smoothness [4]

Co mam zrobić aby na zimnym silnik zaczął pracować jak należy?

_________________
ObrazekObrazekObrazek


Ostatnio edytowano 29 stycznia 2013, 17:12 przez Ruppercik, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M62B44 1996 problemy z silnikiem
PostNapisane: 27 stycznia 2013, 19:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 246
Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży :) & UK
Moje BMW: E61
Kod silnika: N52B25
Nie wyświetla się foto :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M62B44 1996 problemy z silnikiem
PostNapisane: 27 stycznia 2013, 19:23 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
sprawdzałeś przepływomierz na kompie? foto się nie wyświetla

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M62B44 1996 problemy z silnikiem
PostNapisane: 27 stycznia 2013, 20:03 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 17
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 540i
Kod silnika: M62B44
Elliot napisał(a):
sprawdzałeś przepływomierz na kompie? foto się nie wyświetla
Załączyłem screeny w PDF - są teraz widoczne?
Jak sprawdzić przepływomierz w INPA?

_________________
ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M62B44 1996 problemy z silnikiem
PostNapisane: 29 stycznia 2013, 05:05 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
odłącz przepływomierz - jak będzie lepiej to znaczy , że przepływomierz nie żyje

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M62B44 1996 problemy z silnikiem
PostNapisane: 29 stycznia 2013, 17:05 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 17
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 540i
Kod silnika: M62B44
Na zimnym po odpięciu przepływomierza silnik zupełnie gaśnie. Na ciepłym jakoś pracuje ale słychać że bardziej nerwowo, a wartości total air consuption HLM wychodzą wtedy poza skalę 20kg/h podobnie jak tutaj ---> Air consumption.
Odnośnie ad. 1. ---> na trzeci dzień po zmianie sond, nie było już żadnych błędów w silniku :szok: zapewne musiały się "rozgrzać"?
Odnośnie ad. 3. ---> z innych screenów INPA wniosuję, że "air i.s. controler" to "air idle speed controler" ---> po polskiemu to silniczek krokowy?

_________________
ObrazekObrazekObrazek


Ostatnio edytowano 29 stycznia 2013, 17:22 przez Ruppercik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M62B44 1996 problemy z silnikiem
PostNapisane: 29 stycznia 2013, 17:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
By sprawdzić przepływkę skasuj adaptacje, najlepiej przez odłączenie aku na gdzinkę /inpa nie zawsze kasuje/ rozgrzej auto, na wolnych obrotach /powinno być ok. 600-700 obr/ air consuption powinno być 12-16 kg/h a po przegazowaniu /na luzie/ ponad 300. Jeśli mocno wartości odbiegają to przepływka do wymiany, pod warunkiem że nie ma innych błędów /bo mogą wpływać na wartości przepływki/...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M62B44 1996 problemy z silnikiem
PostNapisane: 29 stycznia 2013, 17:51 
Offline
Forumowicz

Wiek: 52
Posty: 498
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: F01 750i x-drive
na początek sprawdz kolego odme czy jest ok i przewody od niej.Bo jak bedzie słaba odma to do ładu nie dojdziesz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M62B44 1996 problemy z silnikiem
PostNapisane: 31 stycznia 2013, 10:57 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 17
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 540i
Kod silnika: M62B44
Poprzedni właściciel zmieniał odmę, ponoć własnie zaczęła mu dymić na biało. Teraz tego objawu nie ma, z wydechu czuć czystą benzynkę...

(napisałem post podwójnie - nie ma możliwości usunięcia?)

_________________
ObrazekObrazekObrazek


Ostatnio edytowano 1 lutego 2013, 08:50 przez Ruppercik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M62B44 1996 problemy z silnikiem
PostNapisane: 1 lutego 2013, 08:48 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 17
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 540i
Kod silnika: M62B44
jaro5 napisał(a):
na początek sprawdz kolego odme czy jest ok i przewody od niej.Bo jak bedzie słaba odma to do ładu nie dojdziesz.

Poprzedni właściciel zmieniał odmę, ponoć własnie zaczęła mu dymić na biało. Teraz tego objawu nie ma, z wydechu czuć czystą benzynkę i to dosłownie, bo aż w oczy kole. Dawka paliwa z pewnością jest za duża...

_________________
ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M62B44 1996 problemy z silnikiem
PostNapisane: 1 lutego 2013, 08:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 17
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 540i
Kod silnika: M62B44
przemekwww napisał(a):
By sprawdzić przepływkę skasuj adaptacje, najlepiej przez odłączenie aku na gdzinkę /inpa nie zawsze kasuje/ rozgrzej auto, na wolnych obrotach /powinno być ok. 600-700 obr/ air consuption powinno być 12-16 kg/h a po przegazowaniu /na luzie/ ponad 300. Jeśli mocno wartości odbiegają to przepływka do wymiany, pod warunkiem że nie ma innych błędów /bo mogą wpływać na wartości przepływki/...


Adaptację kasujemy na zimnym silniku - przed odpaleniem następnego dnia - czy na rozgrzanym 108 °C ?

_________________
ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M62B44 1996 problemy z silnikiem
PostNapisane: 8 lutego 2013, 20:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 17
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 540i
Kod silnika: M62B44
Ktoś się orientuje??

_________________
ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M62B44 1996 problemy z silnikiem
PostNapisane: 9 lutego 2013, 05:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
generalnie nie ma znaczenia kiedy kasujesz adaptacje, jednak ja zawsze kasuje na zimo...
co do twojego przypadku objawy są jak przy nieszczelnym dolocie, odma to nie wszystko trza wymienić wszystkie uszczelki kolektora.
poczytaj tu http://7er.pl/showthread.php/16916-Separator-oleju-odma


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M62B44 1996 problemy z silnikiem
PostNapisane: 12 lutego 2013, 12:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 17
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 540i
Kod silnika: M62B44
Dzięki kolego za linka. Rzeczywiscie ładnie tam wszystko opisują.
Mam jednak pytanie co do "ssania" bagnetu - przecież to zupełnie normalne że silnik zasysa tędy powietrze, czy się mylę? Jak dotąd każdy silnik jaki miałem BMW tak właśnie zasysał. Np. w M30 gdy silnik jest w idealnym stanie, to po odkręceniu korka wlewu oleju lub po wysunięciu bagnetu silnik powinien zgasnąć. Nie rozumiem zatem dlaczego ssanie bagnetu ma oznaczać problemy?

_________________
ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M62B44 1996 problemy z silnikiem
PostNapisane: 19 lutego 2013, 20:12 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 17
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 540i
Kod silnika: M62B44
Z czystej ciekawości - niech ktoś kto ma M62 wyciągnie bagnet w trakcie pracy i sprawdzi :)

_________________
ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M62B44 1996 problemy z silnikiem
PostNapisane: 19 lutego 2013, 23:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Ruppercik edytuj posty, nie klep jednego pod drugim....

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M62B44 1996 problemy z silnikiem
PostNapisane: 18 marca 2013, 19:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 17
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 540i
Kod silnika: M62B44
Spoko ;)

Co do auta - pożyczyłem przepływkę i silnik krokowy - auto dalej pali jak smok, a efektu żadnego nie ma. Jak z tym ssaniem bagnetu w M62 - robił ktoś próbę???

_________________
ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M62B44 1996 problemy z silnikiem
PostNapisane: 18 marca 2013, 21:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: Lodz
Moje BMW: Alpina B10 V8
Kod silnika: M62B46
Ruppercik napisał(a):
Mój M62B44 z 1996 roku (brak instalacji gazowej) pali jak smok - nie zrobisz 100km za 100PLN. Czy ktoś wie co w tych silnikach śpi???


Biorąc pod uwagę że paliwo jest po 5,60 to wychodzi, że samochód pali Ci niecałe 18L. Jak na zimę i jazdę po mieście to bardzo dobry wynik.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M62B44 1996 problemy z silnikiem
PostNapisane: 17 kwietnia 2013, 11:47 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 17
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 540i
Kod silnika: M62B44
Rozumiem że nikt nie ma tutaj silnika V8 i nie może zrobić próby z rzekomym ssaniem bagnetu?

_________________
ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M62B44 1996 problemy z silnikiem
PostNapisane: 17 kwietnia 2013, 20:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1396
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: 535i/330xd
Kod silnika: M57
Ja mam, ale nie wiem, więc się nie wypowiem niestety...

_________________
535d
Obrazek

330xd
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL