BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 07:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] DKP co to za parametr
PostNapisane: 2 lutego 2013, 17:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: DĂŞbica
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
Witam jak w temacie , co to za parametr w INPA DKP angle i czego dotyczy . Podejrzewam że coś z przepustnicą ale co dokładnie , u mnie caly czas pokazuje wartość 0 . Silnik M54
Pozdrawiam i prosze o pomoc i ewentualne wyjaśnienie jak to hula :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DKP co to za parametr
PostNapisane: 2 lutego 2013, 20:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: DĂŞbica
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
Dowiedziałem się jakoś DKP to czujnik położenia przepustnicy.
DKP angle podejrzewam że to kąt położenia przepustnicy .
Tylko czemu u mnie niezależnie ile dodam gazu czyli w konsekwencji ile uchyle przepustnice INPA pokazuje wartość 0 ?
Pomoże ktoś :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DKP co to za parametr
PostNapisane: 2 lutego 2013, 22:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 246
Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży :) & UK
Moje BMW: E61
Kod silnika: N52B25
d_octor napisał(a):
DKP angle podejrzewam że to kąt położenia przepustnicy

Raczej jest to czujnik położenia pedału gazu. Kąt położenia przepustnicy to TPS (Throttle Position Sensor) ponieważ wychyla się względem własnej osi więc jest liczony jej kąt :oczami:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DKP co to za parametr
PostNapisane: 3 lutego 2013, 10:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: DĂŞbica
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
Znalazłem na stronce file:///D:/BMW/Zobacz%20temat%20-%20Oznaczenia%20i%20nie%20tylko,%20stosowane%20w%20motoryzacji..webarchive
taki opis DKP - Drosselklappenpotentiometer - czujnik położenia przepustnicy, potencjometr
Tylko dlaczego przy dodawaniu gazu przepustnica wychyla się a INPA pokazuje permanentne zero i blędów brak.
Mam taką przypadłość że ja np dojeżdżam do świateł , puszczam gaz sprzęgło i hamulec obroty spadaja do 600 odbijają się i stabilizują na 700. Może walnięta przepustnica jest przyczyną ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DKP co to za parametr
PostNapisane: 10 lutego 2013, 20:20 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 8
Lokalizacja: Preston
Moje BMW: e46, e30
Kod silnika: M47TU, M20
Kolego jesli chodzi o obroty to przyczyn moze byc bardzo duzo. jesli to silnik 1.9 to stawiam na odme lub prtzeplywke.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DKP co to za parametr
PostNapisane: 10 lutego 2013, 20:44 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
czytaj uwaznie kolega w pierwszym poscie napisal ze m54, jak obroty Ci skaczą to na 99% masz nieszczelne tłoki na vanosie...

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DKP co to za parametr
PostNapisane: 11 lutego 2013, 10:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1377
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
vanos owszem ale jeśli to falowanie jest na zimnym, jeśli byłby to wanos obroty by bardziej falowały w dosyć równych odstępach. Auto nawet może zgasnąć.
Bardziej stawiam na zapłon, odme, przepływke, krokowiec do sprawdzenia również disa.

wartość 0 na jałowym biegu to raczej poprawna wartość.

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DKP co to za parametr
PostNapisane: 11 lutego 2013, 20:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: DĂŞbica
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
Silnik to M54 2,2 l 170 KM
To falowanie czy może raczej odbijanie się obrotów występuje na zimnym i ciepłym silniku. Puszczam pedał gazu obroty spadają do 600-650 odbijają się i stoją na 700. To teraz po czyszczeniu przepustnicy i krokowca. Przed czyszczeniem spadały do jakieś 450-500 obrotów aż zatrzęsło całym samochodem. Odma nowa , świece nowe, cewki nowe, pompa paliwa nowa, czujnik położenia wałka wydechowego rozrzadu podmieniony, disa sprawdzona, krokowy i przepustnica czyszczone, tylko przepływki jeszcze nie sprawdzilem , nie mam od kogo podmienić, a nie bedę kupował w ciemno(ale ją przeczyściłem specjalnym srodkiem). Co do wskazań INPA, ok na biegu jałowym kąt wychylenia przepustnicy będzie wskazywał 0, ale czemu jak dodam gazu nic się nie zmienia ? Na chłopski rozum jak dam gaz do dechy to jakas cyferka różna od zera chyba powinna się pojawic na ekranie komputera :zdziwko:
Zdażyło mi się ze dwa może trzy razy że jak zjeżdzałem z górki i hamowałem silnikiem , obroty na poziomie 1500,predkość 30 km/h chce się zatrzymać wciskam sprzegło i hamulec i auto gasnie.
O co tu chodzi :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DKP co to za parametr
PostNapisane: 12 lutego 2013, 10:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1377
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
Z tym DKP to jakies czary są :P więc musimy czekać na magika który zdradzi nam ocb.

Ale na to raczej nie patrz. Bo DKP prawie zawsze pokazuje 0 jedynie jeśli będziesz miał jałowe obroty i bardzo szybko wciśniesz gaz to może pokazać nagła zmianę ;).

Pamiętaj to nie jest profesjonalny sprzęt więc często się wiesza ;) w sensie jak za dużo parametrów leci to przestaje czytać info(zwiesza sie) na jalowym pieknie dodasz gazu zwieszka.

DKP malo kiedy coś pokazuje , jak co spróbuj dodać gaz tak na szybko i ująć kilka razy.

Nowe cewki powiadasz ;> = nowe nowe czy nowe używane . Strasznie dużo podzespołów już wymieniłeś

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DKP co to za parametr
PostNapisane: 12 lutego 2013, 17:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: DĂŞbica
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
Cewki nówki prosto ze sklepu, BOSH .
Może i masz racje z tym DKP ale już nie wiem gdzie szukać przyczyny usterki , nawinęło się DKP :rotfl: pod ręke więc się go przyczepiłem :] . Dziś przyjrzałem się dokładnie wskazówce obrotomierza . Puszczam gaz obroty spadają do 640-670
odbija się i od razu zatrzymuje się na 700. Czasami tylko delikatnie zafaluje w okolicy 700.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DKP co to za parametr
PostNapisane: 12 lutego 2013, 19:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1377
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
odpal 1 test vanosa jesli skoczy na 1200-1400 obrotów to bedzie ok jeśli zacznie się dławić to będziesz musiał mu się przyjrzeć . Jak będziesz chciał przerwać test dodaj gazu obroty sie unormują. Jakie masz korekty ?

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DKP co to za parametr
PostNapisane: 12 lutego 2013, 21:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: DĂŞbica
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
Jutro zrobie test wanosa i dam znać jaki wynik.
Jęśli o chodzi o korekty (rozumiem że korekty wtryskiwaczy) to jest tak że rano po odpaleniu zimnego silnika czasem podlewa mi bardzo 5 cyl aż trzęsie samochodem,a czasem nie i jest ok.Po wymianie cewek bardziej nie. Jak jest rozgrzany to czasami 5 i 3 w granicach 0.2 - 0.4 reszta tańczy na poziomie 0,0ileśtam, ale to tez nie jest regułom.
Generalnie korekty wyglądają jak wskazania korektora graficznego słuchając Bacha. Delikatne skaczace wychyłki na kazdym garze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DKP co to za parametr
PostNapisane: 13 lutego 2013, 20:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: DĂŞbica
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
Zrobilem te test vanosa F1
temperatura silnika okolo 40 stopni wciskam F1 obroty podnoszą się do 1400 i idealnie utrzymuja się, zrobiłem ten test pare razy w miare nagrzewania się silnika. Raz wyglądało to tak że wciskam F1 obroty wskakuja na 1600 spadają do 1400 i tak się utrzymują . Innym razem wskakują na 1400 chwile utrzymują się równo potem zaczynają falować 1350-1400


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DKP co to za parametr
PostNapisane: 29 marca 2014, 16:06 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 146
Lokalizacja: Staszów/UK
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
I jak rozwiązałeś proble?
Dlaczego jak ktoś upora się z usterką to nie poinfirmuje innych ??? :mur: Chyba po to się zakłada temat na forum żeby uzyskać pomoc i udzielić jej innym na przyszłość :dobani:

_________________
Moja 330Ci viewtopic.php?f=6&t=150953


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DKP co to za parametr
PostNapisane: 29 marca 2014, 17:00 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 351
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
Niestety wymiana uszczelniaczy vanosa nie rozwiązuje problemu z falowaniem obrotów spadających do 600-500 i powrót do 700 przy puszczaniu sprzegła :(
Od pewnego czasu zastanawiam się czy przypadkiem zużyte sprzęgło i dwumas nie powodują tych falowań, no i ten krokowiec :looka: , czy jest osoba na forum która kupiła całkiem nowy silniczek krokowy z ASO i testowała i czy rozwiązuje to problem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DKP co to za parametr
PostNapisane: 29 marca 2014, 19:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: DĂŞbica
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
U mnie wymiana uszczelniaczy vanosa nic nie dała.
Okazało się że winny wszystkiemu był silnik krokowy. A konkretnie luz na tulejkach wirnika.
Wirnik układał sie jak chciał wzgledem stojana i w konsekwencji dostarczał do silnika tyle powietrza ile mu się podobało a nie tyle ile chciał komputer. Niestety nie nacieszyłem się długo idealną pracą silnika . Wóz stoi teraz rozbity w garażu :rozpacz: . Może ktoś jest zainteresowany kupnem rozbitka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DKP co to za parametr
PostNapisane: 29 marca 2014, 20:06 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 351
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
oj to szkoda troche :(
a tego krokowca to nowego kupowałeś czy używke?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DKP co to za parametr
PostNapisane: 29 marca 2014, 20:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: DĂŞbica
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
Naprawiłem domowym sposobem starego.
Pare miesięcy przed ta naprawą kupiłem uzywke bo na logike wydawało mi się (i słusznie) że to krokowiec, niestety objawy nie ustąpiły i szukałem dalej. Po kilku miesiącach dalszej diagnostyki okazało się że ta używka też była felerna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DKP co to za parametr
PostNapisane: 29 marca 2014, 20:18 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 351
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
to czyli że da się wyciągnąć wnętrzności i trzeba podłubać przy nim?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DKP co to za parametr
PostNapisane: 29 marca 2014, 20:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: DĂŞbica
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
Da się, pewno że się da.
viewtopic.php?f=1&t=125091&start=120
w tym temacie chyba dwie strony wcześniej od tej z linka zamieściłem post z instrukcją iterpretacji INPA.
Przeczytaj dokładnie, może coś Ci pomoże.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 107 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL