BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 16:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] Stukanie silnika przy obciążeniu i dziwny wtyk m57d30
PostNapisane: 6 lutego 2013, 14:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Lidzbark
Moje BMW: 530d
Kod silnika: m57d30
Witam. Jako iż to mój pierwszy post na tym forum chciałbym sie przywitać. Przejdę od razu do rzeczy.Jadąc podczas dodawania stopniowo gazu przy rozpędzaniu słychać stukanie w silniku, gdy puszcze gaz stukanie ustępuje.Dodam że nieraz przy dużych mrozach przy odpaleniu stukanie było głośniejsze,ale po chwili wracało do poprzedniego stanu. czy przyczyną mogą być popychacze, pompa Vacum. Wyczytałęm gdzieś o sprawdzenie wtyczki 3 pinowej między silnikiem a ściana grodziowa. niestety u mnie jest odłączona: http://zapodaj.net/42e492c8d9a13.jpg.html
na dodatek urwałem linkę od maski ale to już inna sprawa.. :/
pozdrawiam i z góry dziekuje za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Stukanie silnika przy obciążeniu i dziwny wtyk m57d30
PostNapisane: 6 lutego 2013, 15:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 767
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57
gutowski88, automat czy manual? Skąd dokładniej ten hałas się wydobywa? Z góry silniką, od przodu, a może od spodu jest głośniej? Jaki przebieg? Kiedy wymieniałeś olej? Jaki olej zalany? Na zimnym lub ciepłym silniku objaw się nasila, zanika? Podłączałeś auto pod kompa?

hałasować może np.: wtryski, koło pasowe, popychacze itp...


Toudi napisał(a):
Czy ten dźwięk die dochodzi z okolicy któregoś wtryskiwacza??
Nieszczelność będzie słyszalna jako stukanie.

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 06&start=0


co do urwanej linki
spider napisał(a):
Jak pekla zaraz za uchwytem do otwierania (bo tam najczesciej peka) to ok.Wymontujesz ten maly schowek po lewej stronie kierownicy i tam zobaczysz pancerz linki,pociagnij go do siebie,a potem kombinerkami zlap koncowke linki co wystaje z pancerza i maska otwarta.No chyba ze pekla pod maska,to wtedy trzeba poswiecic jedna nerke

lenam napisał(a):
Linka w ASO kosztuje mniej niż w niektórych ofertach na allegro - 79 zł.

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=47067


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Stukanie silnika przy obciążeniu i dziwny wtyk m57d30
PostNapisane: 6 lutego 2013, 18:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Lidzbark
Moje BMW: 530d
Kod silnika: m57d30
szosti, manual, przebieg 275000 raczej realny, olej wymieniany miesiąc temu 5w30
od spodu nie sprawdzałem ale tak jak napisałem podczas jazdy gdy rozpędzam auto powoli to częstotliwośc tych stuków tylko wzrasta,a gdy spuszcze z gazu lub gdy silnik ma lekko to nic takiego nie słychać. jedynie podczas dużego mrozu podczas ruszania bez dodawania gazu słychać było głośniejszy stukot. dodam że podczas odpalania i gaszenia chwilowo zatrzesie autem. prawdopodobnie mam też do wymiany termostat bo wskazówka jeszcze nigdy nie była w pionie. pod kompa jeszcze nie podpiałem, czekam aż przyjdzie adapter z neta.
a co z tym odłączonym wtykiem? od czego on jest?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Stukanie silnika przy obciążeniu i dziwny wtyk m57d30
PostNapisane: 6 lutego 2013, 23:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 767
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57
a masz jakiś numer na tej wtyczce czy coś? Bo nie wiem co to może być :chytry:
co prawda ja mam e46 ale pod maską przy ścianie grodziowej, a raczej tam w miejscu na akumulator lub webasto mam podobną wtyczkę od czujnika alarmu tzn. tego, który "pokazuje" czy maska jest otwarta/zamknięta (gdy otwarta to alarm się włącza).

Jak masz możliwość to może nagraj to stukanie. Na jałowym na postoju gdy dodajesz gazu to też się tłucze? Czy tylko podczas jazdy?
Jak podjedziesz na kompa to zobacz w odczytach na żywo jakie korekcje mają wtryski. Mogą mieć korekcję od 0 do 2 (im bliżej 0 tym lepiej).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Stukanie silnika przy obciążeniu i dziwny wtyk m57d30
PostNapisane: 7 lutego 2013, 16:30 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
TO nie przypadkiem wtyk od czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym? Mam wrażenie, że na 95% to właśnie od tego wtyk...auto nie osłabło przypadkiem?
Jeszcze dalej jest wtyk od sterowania listwą wtryskową, ale chyba bez niego auto by nie odpaliło :rotfl: więc stawiam na czujnik ciśnienia, musisz wymacać palcami, bo tam jest ten czujnik na kolektorze ssącym przykręcony śrubką 10tką jedną;>

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Stukanie silnika przy obciążeniu i dziwny wtyk m57d30
PostNapisane: 7 lutego 2013, 21:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Lidzbark
Moje BMW: 530d
Kod silnika: m57d30
narazie nie mogę sprawdzić bo nie moge otworzyć maski. jutro sie za to wezmę. tylko dziwi mnie dlaczego jest on przymocowany tą czarną spinką- nie wskazuje to na samoistne odłączenie.auto sprowadziłem niecałe 3 miechy temu z niemiec, szwaby musieli coś grzebać. spadku mocy raczej nie odczułem chociaz nie mam punktu odniesienia..
poczekam aż przyjdzie adapter i podepne go pod kompa.
widziałęm ze linka od maski urwała sie przy samym uchwycie. jak zdejme boczek to uda mi sie do niej dostać i pociągnać? jest jakaś większa odległość między pancerzem a uchwytem?
czytałem też o klapkach w kolektorze. po vinie na realoem nie moge dokłądnie stwierdzić czy mam czy nie. jesli tak to usunąć?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Stukanie silnika przy obciążeniu i dziwny wtyk m57d30
PostNapisane: 7 lutego 2013, 22:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
stuka ci kolego wtryskiwacz to raz, dwa to klapki masz na pewno a trzy jeśli masz zardzewiale zamki to nie obejdzie sie bez magii ;)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Stukanie silnika przy obciążeniu i dziwny wtyk m57d30
PostNapisane: 7 lutego 2013, 23:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Lidzbark
Moje BMW: 530d
Kod silnika: m57d30
tylko nie rozumiem po co ktoś go odłączył. ma on jakiś wpływ na pracę/moc/spalanie silnika?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Stukanie silnika przy obciążeniu i dziwny wtyk m57d30
PostNapisane: 8 lutego 2013, 00:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 767
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57
Leo napisał(a):
dwa to klapki masz na pewno

czy oby na pewno??
Klapki występowały seryjnie w m57n i m57 z automatem.
W silniku m57b30 z manualem jak u kolegi klapek nie było!
Leo napisał(a):
stuka ci kolego wtryskiwacz to raz

na jakiej podstawie wróżysz, że to na pewno wtrysk skoro nawet silnika nie słuchałeś? ;) przypuszczenia już wymieniłem. Teraz należy poczekać na potwierdzenie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Stukanie silnika przy obciążeniu i dziwny wtyk m57d30
PostNapisane: 8 lutego 2013, 09:27 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 116
Moje BMW: E39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=115233
szosti napisał(a):
Leo napisał(a):
dwa to klapki masz na pewno

czy oby na pewno??
Klapki występowały seryjnie w m57n i m57 z automatem.
W silniku m57b30 z manualem jak u kolegi klapek nie było!


W manualach klapki też występowały :cisza:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Stukanie silnika przy obciążeniu i dziwny wtyk m57d30
PostNapisane: 8 lutego 2013, 09:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 297
Moje BMW: R12S
Kod silnika: m57n
Garaż: niebmw s4, był: e39 turas z m57, był: e46 330d 303@705
to jest na 100% wtyczka do czujnika ciśnienia paliwa na szynie CR
i przez to najprawdopodobniej wtryski Ci stukają


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Stukanie silnika przy obciążeniu i dziwny wtyk m57d30
PostNapisane: 8 lutego 2013, 13:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 767
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57
condii91, mówisz to na potwierdzonym źródle? Bo ja dalej upieram się, że w m57 produkowanych do 2002r. w wersjach z manualną skrzynią biegów klapki nie występowały. (w manualach tak ale tych nowszych). A informację tą posiadam z tego forum przeglądając temat owych klapek zawirowań.
Obrazek

m57tu30 to ten z 204KM
m47tu20 to ten z 150KM
a więc te nowsze silniki jak niektórzy piszą (i ja wyżej) m57n.

Chyba, że ja coś źle rozumuję to proszę o wyjaśnienie.

EDIT:
Dla osób chcących samodzielnie sprawdzić czy mają klapki czy też nie zachęcam do sprawdzenia na stronie http://realoem.com/bmw/select.do (należy wpisać 7 ostatnich znaków z VINu), a następnie wcisnąć PRZEGLĄDAJ CZĘŚCI. Teraz przechodzimy do tematu SILNIK, a następnie do pod tematu KOLEKTOR SSĄCY. Poniżej wyświetlą nam się schematy, zdjęcia, z którego wybieramy INSTALACJA SSĄCA AGR i porównujemy.

Wersja bez klapek
Obrazek

Wersja z klapkami
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Stukanie silnika przy obciążeniu i dziwny wtyk m57d30
PostNapisane: 8 lutego 2013, 18:48 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Pierniczysz kolego weź ściągnij sobie plastik i zobaczysz czy masz klapki, jak masz e46 to klapki masz na 100% jak bys miał e39 2,5 to w niektórych nie było.... jak masz odpiety czujnik od listwy to masz stałe ciśnienie utrzymywane przez sterownik.

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Stukanie silnika przy obciążeniu i dziwny wtyk m57d30
PostNapisane: 9 lutego 2013, 03:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 767
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57
Leo napisał(a):
Pierniczysz kolego weź ściągnij sobie plastik i zobaczysz czy masz klapki, jak masz e46 to klapki masz na 100% jak bys miał e39 2,5 to w niektórych nie było....

Leo, ja miałem klapki bo jak widać z lewej strony mam e46 z automatem. Może na potwierdzenie swojej tezy, że we wszystkich e46 były klapki jak i we wszystkich 3.0d także dasz jakieś potwierdzenie?!
Bo jak widać wkleiłem foto z realoem.com, że w e39 są kolektory z klapkami jak i bez (w e46 jest tak samo), także wkleiłem informacje w jakich silnikach występowały ''flaps'y''. Jeżeli nie chcesz wierzyć w forumowe prawdy na ten temat to wklejam link z innego źródła, które rzecze tak samo!
Cytuj:
Należy zaznaczyć, że nie każde BMW z silnikami M47 i M57 ma wspomniane klapki. W ciągu produkcji pojazd jest poddawany ciągłym modyfikacjom. Dwa modele o tym samym oznaczeniu z tego samego rocznika mogą się od siebie różnić. Przykładowo: modele 525d (163 KM) i 330d (193 KM) z silnikiem M57D mają klapki tylko w wersjach ze skrzynią automatyczną. Jak sprawdzić, czy silnik jest wyposażony w takie klapki? Najprostszym sposobem jest weryfikacja po numerze nadwozia, np. na stronie Real OEM. Można także odkręcić kolektor (dostęp nie jest przesadnie utrudniony) i przyjrzeć mu się od spodu

http://siecwarsztatow.pl/klapki-zawirow ... ac-czy-nie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Stukanie silnika przy obciążeniu i dziwny wtyk m57d30
PostNapisane: 9 lutego 2013, 12:07 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
ale ty mi kolego nie musisz mówić co jest białe a co czarne... siedzę w tym od dawna i zamiast bić piane i szukać h.. do d... ściągnął byś plastik i zaglądnął pod przepustnice. M47 nie miały klapek (wszystkie) m47n miały wszystkie, m57 i m57N w e46 miały wszystkie w e39 bywało juz różnie. 318d w e46 też różnie z nimi było jedne miały jedne nie.... tak samo jak 118d....
jak ktoś sobie kolektor z e39 z m57 bez klapek założył do e46 to klapek nie miał (pasuje p&p)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Stukanie silnika przy obciążeniu i dziwny wtyk m57d30
PostNapisane: 9 lutego 2013, 12:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 767
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57
kolego Leo, nie bulwersuj się tak bo przecież na przekór Tobie ze złośliwości tego nie piszę tylko jak widać wiedzę swoją opieram o dość bujny temat, w którym sam uczestniczyłeś, a nie wyczytałem tam (być może mało uważnie to czyniłem) informacji takich jak piszesz, że klapki były we wszystkich 330d. Jestem laikiem z ciemnogrodu, a klapki widziałem raz w życiu jak wywalałem je u siebie.
Za to jest tam napisane, że
Roger-Nysa napisał(a):
Klapki są w e46 w wszystkich opcjach silnika 3l 204 ps automat i manual.
Klapek nie ma w wersji 3l 184 ps manual , natomiast są w automatach.
e46 320d 150 ps są w automatach i manualach.
W e46 318 silniki CR automat ma klapy ,manual nie ma.

Pozdrawiam Krzysiek

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=420
Jak dla mnie Krzysiek jest guru w tych sprawach więc co jest napisane przez niego (z potwierdzeniami swoich słów) uważam za oczywistość.

Na realoem także po wpisaniu auta z 2002 330d czyli 184KM pokazuje nam, że wersje manual były bez klapek, a automat z klapkami. Tutaj potwierdzenie: http://realoem.com/bmw/partgrp.do?model ... g=11&fg=40

Jeżeli jest tak jak mówisz to utwierdź moją duszę laika, gdyż mechanikiem nie jestem tylko majsterkowiczem z zamiłowania, a nie insynuujesz mi, że szukam ''czegoś'' do ''czegoś'' negując moje wypowiedzi poparte jedynie swoimi słowami. Jeżeli wskażesz mi link czy inne źródło potwierdzające, że się mylę to oczywiście chylę przed Tobą czoła bo nie mówię, że ludzie są nieomylni. Ale fakty to fakty.
Pozdrawiam, Ciemniak bijący pianę szukający ch... do d... :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Stukanie silnika przy obciążeniu i dziwny wtyk m57d30
PostNapisane: 9 lutego 2013, 15:50 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Co mam wrócić do pracy i pstryknąć Ci zdjęcie e46 w manualu który ma klapki? Cięzko u nas takiego znaleźć bo większość po wizycie u nas już odjeżdża bez nich...

Klapek nie było w niektórych e39 m57 w manualu, a kondi jest tego przykładem który chciał żebym mu klapki wydłubał a klapek nie miał.

Ja opieram swoją wiedze na własnych doświadczeniach i tym co robię na codzień. Rogera znam i wiem że chłop ogarnia temat bardzo dobrze.

Nie bulwersuje się ale dla mnie takie dywagacje są trochę... głupie? Każdy może sobie looknąć pod przepustnicę i sprawdzić czy ma klapki czy nie i nie wymaga to większej wiedzy.

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Stukanie silnika przy obciążeniu i dziwny wtyk m57d30
PostNapisane: 9 lutego 2013, 17:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 767
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57
Leo, skoro tak to sorry za niepotrzebne drążenie tematu :wstyd: teraz będę mądrzejszy o tę informację. Tylko czego nikt tego nie napisał w cytowanym temacie oraz dlaczego na realoem są z i bez klapek :hyhy:
Ale skoro masz z tym styczność na co dzień i takie są Twoje wnioski więc nie wypada mi nic innego jak upaść na kolana i błagać o przebaczenie :padam:

A tak wracając do tematu togutowski88, podłączyłeś już tę wtyczkę?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Stukanie silnika przy obciążeniu i dziwny wtyk m57d30
PostNapisane: 10 lutego 2013, 02:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Lidzbark
Moje BMW: 530d
Kod silnika: m57d30
Panowie, nawiązując do Waszej dyskusji w moim manualu nie mam klapek. Zdemontowałem kolektor ssący i przy okazji wyczyściłem egr (chociaż ktoś i tak już go zaślepił) ale niestety nawet przy użyciu siły nie da razy poruszyć tłoczkiem.
wracając do czujnika paliwa to widać na zdjęciu http://zapodaj.net/b43c9d2e50e8e.jpg.html że jest podłączony ale nadal nie moge dojść gdzie ma być ten luźny. ciekawią mnie jeszcze 2 bordowo czarne wężyki http://www.tinypic.pl/0hhervafub2w http://www.tinypic.pl/qnigrccyxq58 od czego one są?
nagrałem filmik pracy silnika ze zdjętymi osłonami http://www.tinypic.pl/qnigrccyxq58 martwi mnie troche ten dzwięk silnika podczas wyłączania oraz to że tatrzęsie całą budą.. czy to normalne?
oraz drugi filmik z bliska http://www.youtube.com/watch?v=WvjS_CUtaAw po zbliżeniu do wtryskiwaczy słychać cykanie-to ich prawidłowa praca?
jeszcze chciałbym sie dowiedzieć od czego jest takie ustrojstwo z prawej strony kolektora przy bagnecie -kopułka z literką B .mam to wyłamane i nie wiem co tam było.
jeszcze nie zdążyłem podłaczyć kompa :/ ale postaram sie dzisiaj.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Stukanie silnika przy obciążeniu i dziwny wtyk m57d30
PostNapisane: 10 lutego 2013, 08:48 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Ta kopułka z B przy bagnecie służy do podpięcia zasilania przy rozruchu "na kable" zamiast klemy +, bo jak wiesz aku znajduje się w bagażniku. To stukanie może być od wtryskiwaczy, sprawdzałeś korekty wtrysków? I test przelewowy sobie zrób. Co do wtyczki obstawiałbym ciśnienie doładowania w kolektorze, jak ściągałeś kolektor to pewnie wiesz czy ją rozpinałeś czy nie, jest na samym końcu kolektora tuż przy grodzi (na rys z kolektorem numer 13). Co do wężyków są od podciśnienia, poszukaj, czy masz wszystkie elektrozawory podciśnienia podpięte, bo może przewody są wymienione tylko nikomu się nie chciało ich usunąć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 117 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL