BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 06:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E90] METALICZNY STUKOT Z SILNIKA N47
PostNapisane: 18 lutego 2013, 17:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: Londyn
Moje BMW: E91 318d
Kod silnika: N47D20A
Ponad rok czasu cieszylem sie z bezawaryjnej jazdy ale niestety szczescie mnie opuscilo.
Auto 318d 2008 rok silnik LCI N47 143KM, przebieg 280 tys km, olej wymieniony 6 tys km temu.
Objawy: wczoraj nagle podczas ostrego przyspieszania uslyszalem stukot. Auto nie kopci, nie stracilo na mocy, odpala normalnie, stukot wyraznie metaliczny ktory staje sie wyrazniejszy wraz ze wzrostem obrotow (przy obrotach biegu jalowego rowniez wyraznie slyszalny)

Stukot dochodzi z okolic gornej czesci silniki tzw klawiatury, jutro mechanik bierze sie za sprawdzenie czy ktorys z popychaczy nie walnal. Rowniez po glownie chodzi mi awaria slynnego mechanizmu rozrzadu (lancuch) ale wydaje mi sie ze bylby to raczej wyrazny odglos tzw metalicznego szurania a nie stukot...

Co wy na to?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] METALICZNY STUKOT Z SILNIKA N47
PostNapisane: 18 lutego 2013, 18:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 119
Lokalizacja: Zabrze/Londyn
Moje BMW: E90 335d
Kod silnika: M57N2
Ja mam taki ale w 335d a twoj jest podobny ??
Kolega sprawdzal w innym aucie i z tym silnikem co ja mam i podobno tez tak bylo... narazie nie mysle o tym ale chetnie poczytam w twoim watku co i jak ;)


_________________
Zauwazyliscie Ze Kazdy Jadacy Wolniej Od Nas To Palant , a Szybciej Szaleniec...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] METALICZNY STUKOT Z SILNIKA N47
PostNapisane: 18 lutego 2013, 18:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: Londyn
Moje BMW: E91 318d
Kod silnika: N47D20A
Wlasnie nagralem filmik z odglosami z silnika



http://www.youtube.com/watch?v=NuKRylx_PtU&feature=youtu.be


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] METALICZNY STUKOT Z SILNIKA N47
PostNapisane: 18 lutego 2013, 21:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 175
FIDO, to pompa vacuum, od podciśnienia, aby się upewnić na 100% możesz ją wyklecić i odpalić samochód, jak przestanie stukać to masz rozwiązanie.


bolouk, przypomina panewkę ale odpukać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] METALICZNY STUKOT Z SILNIKA N47
PostNapisane: 18 lutego 2013, 21:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 119
Lokalizacja: Zabrze/Londyn
Moje BMW: E90 335d
Kod silnika: M57N2
Bartos napisał(a):
FIDO, to pompa vacuum, od podciśnienia, aby się upewnić na 100% możesz ją wyklecić i odpalić samochód, jak przestanie stukać to masz rozwiązanie.


a to normalne pukanie czy niezbyt??

_________________
Zauwazyliscie Ze Kazdy Jadacy Wolniej Od Nas To Palant , a Szybciej Szaleniec...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] METALICZNY STUKOT Z SILNIKA N47
PostNapisane: 18 lutego 2013, 22:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 175
trudno powiedzieć, trochę głośnie, porównaj z m57 z e39 http://vimeo.com/19133208 wiele osób pisze, że im też stuka, jeżdżą i się nie przejmują, ja bym jednak sprawdził pompę i jak się okaże że to ona to kupił używkę,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] METALICZNY STUKOT Z SILNIKA N47
PostNapisane: 18 lutego 2013, 22:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 119
Lokalizacja: Zabrze/Londyn
Moje BMW: E90 335d
Kod silnika: M57N2
Bartos napisał(a):
trudno powiedzieć, trochę głośnie, porównaj z m57 z e39 http://vimeo.com/19133208 wiele osób pisze, że im też stuka, jeżdżą i się nie przejmują, ja bym jednak sprawdził pompę i jak się okaże że to ona to kupił używkę,


to samo i u mnie... koledze w x5 tez tak wali podobno.. a w e46 184KM cisza i spokoj po maxie.. dziwne te nowe silniki... stukaja pukaja , turba sie wylaczaja , zapalaja sie kontrolki DPF oraz jakies klapki ;) hehe :)
dzieki za film :) mnie uspokoilo to co pokazales ;)

_________________
Zauwazyliscie Ze Kazdy Jadacy Wolniej Od Nas To Palant , a Szybciej Szaleniec...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] METALICZNY STUKOT Z SILNIKA N47
PostNapisane: 18 lutego 2013, 23:18 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Nie wydaje mi sie zeby to byla vacu pompa, dla mnie to rozrzad napiernicza a dokladnie puscil napinacz lancucha. Standard w tych silnikach, masz pewnie N47 o oznaczeniu A sprawdz na naklejce znamionowej....

Rozrządy w tych silnikach to norma, robiliśmy ich już sporo niestety większość za późno bo kiedy rozrzad się już urwał...

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] METALICZNY STUKOT Z SILNIKA N47
PostNapisane: 19 lutego 2013, 20:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: Londyn
Moje BMW: E91 318d
Kod silnika: N47D20A
Mechanik sciagnal dzisiaj wtryski i dostal sie do popychaczy (pierwsze podejrzenie padlo na walniety popychacz).

"Niestety" wszystkie popychacze wygladaja na sprawne, ale przy okazji okazalo sie lancuch rozrzadu (gorny rozrzad) jest nieprzyzwoicie luzny... - prawie palcami idzie przeskoczyc o zab...

Wszystko wskazuje ze luzny rozrzad uszkodzil panewke stad wyrazne pukanie.....

Pojutrze bedzie wyciagniety caly silnik i dokladnie sprawdzony rozrzad ale juz szukuje sie na najgorsze....

Warto naprawiac (komplet panewek, moze wal byc rowniez uszkodzony, rozrzad....) czy lepiej kupic uzywany silnik bez osprzetu i podmienic osprzet ze starego?

Ma ktos dojscie do takiego silnika N47D20 - 318d?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] METALICZNY STUKOT Z SILNIKA N47
PostNapisane: 19 lutego 2013, 23:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1263
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E90 320d +
Kod silnika: N47
Garaż: Jest :
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 79&start=0
Było :
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=42401&start=0
Leo,to co w tych silnikach lepiej profilaktycznie wymienić rozrząd ? u mnie jest cisza,ładnie pracuje silniczek,nic nie stuka ale jak czytam ostatnio właśnie tematy o rozrządzie to coraz bardziej się martwię i zastanawiam czy tego nie zrobić za wczasu.Na bmw-klub jest dość obszerny temat o pękaniu rozrządu w N47.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] METALICZNY STUKOT Z SILNIKA N47
PostNapisane: 20 lutego 2013, 00:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: Londyn
Moje BMW: E91 318d
Kod silnika: N47D20A
Czy silnik od wersji 320d tj 177km bedzie rowniez pasowac? ma takie same oznaczenie - N47D20C


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] METALICZNY STUKOT Z SILNIKA N47
PostNapisane: 20 lutego 2013, 01:03 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Panowie rozrządy to bolączka tych silników. Robimy ich sporo w ciągu roku i schemat się powtarza: luźny rozrząd powoduje stuki w silniku.

Kolego na moje nic sie z panewka nie stalo stuka ci łańcuch, ciesz się że się nie urwał. Wymień kółka łańcuchy, łyżwy, napinacze, natrysk na łańcuch uszczeleczki świeży olej i jeździj dalej.

Wszystko zależy od przebeigu, niektórym pękaj uz przy 100 tys inni przelatuja 170 więc trudno stwierdzić ale myślę że 150 tys to taka rozsądna granica. Jeśli cos zaczyna rechotac to nie ma co ryzykowac bo jak pęknie rozrząd to zwykle pekają wałki i rozsypują się koniki a nich wylatuja malutkie wałeczki które rozpływają sie po całym silniku i wtedy jest nieciekawei bo pompa oleju musi być nowa, no chyab że ktoś lubi ryzyko to moze poskładac na starej.

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] METALICZNY STUKOT Z SILNIKA N47
PostNapisane: 20 lutego 2013, 07:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 175
Może warto zakupić łańcuch innego producenta niż stosuje BMW? skoro on taki wadliwy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] METALICZNY STUKOT Z SILNIKA N47
PostNapisane: 20 lutego 2013, 12:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: Londyn
Moje BMW: E91 318d
Kod silnika: N47D20A
Fotka gornej czesci silnika po zdjeciu wtryskow - wszystkie popychacze wyglada na zdrowe.

Obrazek

Chodzi mi po glowie wymiana calego kompletnego silnika na wersje 184KM (z poprawionym mechnizmem rozrzadu).

Nawet jesli teraz wymienie caly rozrzad to koszt czesci i robocizny (po brytyjskich stawkach) przewyzszy koszt nowego/uzywane silnika i zostane ze starym osprzetem z przebiegiem 300 tys km...

Znalazlem takie cos:

http://allegro.pl/bmw-x3-e90-f10-2-0d-n ... 50906.html

Co myslicie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] METALICZNY STUKOT Z SILNIKA N47
PostNapisane: 20 lutego 2013, 12:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 175
wydaje mi się że popychaczy bez wymontowania to nie za bardzo określisz ich stan


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] METALICZNY STUKOT Z SILNIKA N47
PostNapisane: 20 lutego 2013, 14:09 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
Leo napisał(a):

Kolego na moje nic sie z panewka nie stalo stuka ci łańcuch, ciesz się że się nie urwał. Wymień kółka łańcuchy, łyżwy, napinacze, natrysk na łańcuch uszczeleczki świeży olej i jeździj dalej.




Wymiana tych elementów pozwoli pozbyć się ewentualnego problemu z urwaniem łańcucha w tych silnikach?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] METALICZNY STUKOT Z SILNIKA N47
PostNapisane: 20 lutego 2013, 14:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: Londyn
Moje BMW: E91 318d
Kod silnika: N47D20A
jestem juz prawie zdecydowany na wlozenie silnika z 2011 roku najlepiej z wersji 184km - czy ktos sie orientuje czy bedzie pasowac i dzialac w tym BMW 143PS - kod silnika jest ten sam N47D20C ale te nowsze maja chlodniczke intercoolera mocowana do kolektora dolotowego a mnie (patrz foto powyzej) wchodzi prosto do bloku? Chyba nie bedzie mialo to znaczenia jak kupie kompletny? Co z programowaniem ECU ze 143km na 184km?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] METALICZNY STUKOT Z SILNIKA N47
PostNapisane: 20 lutego 2013, 18:51 
tu nawet napisali o tych silnikach: http://www.auto-swiat.pl/1-problemy-rozrzadu-dieslu-n47


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E90] METALICZNY STUKOT Z SILNIKA N47
PostNapisane: 20 lutego 2013, 22:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: Londyn
Moje BMW: E91 318d
Kod silnika: N47D20A
Czy ktos podmienial silniki N47D20A (143km) z N47D20C (177km)? Wyglada na to ze sa dwie wersje silnika N47D20C - jedna starsza - prawie identyczna co moj z N47D20A (tylko rozni sie wtryskami oraz turbo)

to fotka tej starszej wersji (ktora jest u mnie):

Obrazek


oraz nowsza wersja (produkowana zdaje sie od okolo 2010 roku):

Obrazek

Widac wyrazna roznice w budowie chlodniczki EGR (ktora w starszej wersji wchodzi bezposrednio do bloku silnika) oraz w budowie kolektora dolotowego (nowsza wersja ma mechanizm przepustnicy z przodu)

Prosze mnie poprawic jesli sie myle ale wyglada na to ze tylko silnik N47D20A lub N47D20C (starsza wersja) bedzie pasowac u mnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] METALICZNY STUKOT Z SILNIKA N47
PostNapisane: 21 lutego 2013, 21:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: Londyn
Moje BMW: E91 318d
Kod silnika: N47D20A
Czy ktos przerabial temat wsadzenia nowej wersji silnika N47D20C 184 km? Podobno mocowania sa identyczne bo sam blok silnika sie nie zmienil, pozostaje kwestia przerobienia rurek od wody oraz rury od kolektora dolotowego? Nie wiem jeszcze jak wyglada kwestia kostek i czujnikow, czy beda pasowac...???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL