BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 10:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [X3 E83]Ciężko pali,Błędy
PostNapisane: 30 marca 2013, 17:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 383
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 TOURING 2.0D
Panowie,właśnie jestem na etapie zmiany mojej E46 320D na X3 z takim samym silnikiem.Mam na szybko pytanie,dziś przyprowadziłem X-a ale ciężko pali na zimnym silniku nawet w pomieszczeniu ogrzewanym, trzeba kręcić zaskoczy i zgaśnie i tak pare razy.Jak odpali to chodzi nierówno.Jak się lekko rozgrzeje to pali normalnie.W mojej e46 słyszę wyraźnie pompkę progową po przekręceniu zapłonu a w X-ie nic nie słychać.Czy jeżeli pompka progowa jest padnięta to auto w ogóle nie odpala czy odpala z trudem.Przyznam się że nie podłączałem jeszcze pod kompa bo dziś przyprowadziłem ale sugeruje się tym że w e46 słyszę pompkę wyraźnie.


Ostatnio edytowano 4 kwietnia 2013, 09:31 przez Panorafix, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [X3 E83]Ciężko pali.
PostNapisane: 30 marca 2013, 19:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 767
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57
jak progowa by padła to byś nie odpalił auta. Być może nie słysz bo lepsze wyciszenie ma albo w innym miejscu pompkę (nie wiem jak jest w x3). Jak ciepły to wszystko OK? Jedzie prawidłowo?
Myślę, że bez podłączenia pod kompa będzie ciężko zdiagnozować gdyż może być wiele przyczyn tj.
niesprawne świece żarowe (najbardziej prawdopodobne po opisie)
sterownik od świec żarowych (lubią padać)
lejący wtrysk (nie kopci na niebiesko?)
filtr paliwa i pompa wstępna (ale jak po rozgrzaniu jest dobrze to wykluczam tę opcję)
od razu możesz sprawdźić ciśnienie paliwa w INPIE jak masz pod ręką.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [X3 E83]Ciężko pali.
PostNapisane: 30 marca 2013, 19:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 383
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 TOURING 2.0D
Tak jak ciepły jedzie normalnie obroty trzyma,zasugerowałem się tym,że w e46 słyszę pompkę i myślałem,że po prostu nie nabija odpowiedniego ciśnienia,ale to na ciepłym było by to samo.Więc pozostają świece i sterownik to już przerabiałem.No i oczywiście inpa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [X3 E83]Ciężko pali,Błędy
PostNapisane: 4 kwietnia 2013, 09:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 383
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 TOURING 2.0D
Dziś podłączyłem się pod inpa i takie oto błędy
4530 AIR CHARGE CONTROL,CONTROL DEVIATION
481A SYSTEM OF PARTICAL FILTER
480A SYSTEM OF PARTICAL FILTER
4242 GLOW PLUG ZYLINDER 4
4222 GLOW PLUG ZYLINDER 2
4212 GLOW PLUG ZYLINDER 1
4232 GLOW PLUG ZYLINDER 3
41BA EXHAUST IMPRESSION SENSOR
Domyślam się,że raczej mam padnięty przekaźnik świec,i tylko ten błąd rozumiem.A reszta?
Auto ma zaolejoną całą lewą stronę silnika,spaliny aż w oczy gryzą ale nie kopci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [X3 E83]Ciężko pali,Błędy
PostNapisane: 4 kwietnia 2013, 10:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 767
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57
Panorafix napisał(a):
GLOW PLUG ZYLINDER

błąd świecy żarowej (u Ciebie wszystkich 4 tak więc może być padnięty słynny sterownik jak sam zauważyłeś).

Panorafix napisał(a):
PARTICAL FILTER

błąd filtra cząstek stałych (być może trzeba będzie go wypalić?)

Panorafix napisał(a):
EXHAUST IMPRESSION SENSOR

jakiś czujnik spalin (z tłumaczenia tak wynika)

Panorafix napisał(a):
4530 AIR CHARGE CONTROL,CONTROL DEVIATION

link poniżej napisał(a):
Sam błąd jednoznacznie nie wskazuje przyczyny wiec może to być jeden z elementów tego systemu: turbina ( zapieczone łopatki od zmiennej geometrii), sterownik turbiny, złe wskazania czujnika

odnośnie tego tu masz temat co trzeba zrobić http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 0&t=156524

Panorafix napisał(a):
Auto ma zaolejoną całą lewą stronę silnika,spaliny aż w oczy gryzą ale nie kopci.

w takim wypadku pewnie czyszczenie EGR musisz zrobić plus sprawdzenie szczelności całego układu i zdiagnozowaniu wycieku oleju (być może uszczelka podstawy filtra oleju?).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [X3 E83]Ciężko pali,Błędy
PostNapisane: 4 kwietnia 2013, 17:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 383
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 TOURING 2.0D
EXHAUST IMPRESSION SENSOR-Czy może chodzić o sondę lamda?I czy to ona jest raczej uszkodzona czy błąd może wynikać z innej przyczyny?Bo błąd po skasowaniu od razu powracał.A zaolejona jest lewa strona stojąc przodem do auta,tak czy siak nie obejdzie się bez rozebrania odmy i kolektora.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [X3 E83]Ciężko pali,Błędy
PostNapisane: 4 kwietnia 2013, 17:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
Nie wiem jak w 2,0 ale tam masz chyba turbo? Musialeś to kupić czy za mało masz wrażen na codzien?

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [X3 E83]Ciężko pali,Błędy
PostNapisane: 4 kwietnia 2013, 18:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 383
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 TOURING 2.0D
Powoli myślę,że kupiłem niezłą minę.Buda i zawias jest w bdb stanie ale widzę motor dojechany do granic możliwości.Niby 180 tysi ori przebiegu tylko co z tego jak pewnie tylko olej był wymieniany.Mam nadzieję,że to nie z turbiny leci tylko gdzieś z odmy ale bez rozkręcenia się nie obejdzie.Na szczęście kupiłem w miarę przyzwoitej cenie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [X3 E83]Ciężko pali,Błędy
PostNapisane: 4 kwietnia 2013, 20:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
Jak jest problem z wypalaniem dpf to rośnie olej. Może już poszedł olej do turbo.

Napraw sterownik świec
Sprawdz termostat - dpf wypala sie tylko jak silnik ma 90st.
Umyj silnik - najłatwiej zmywaczem.
Obserwuj wyciek
Obserwuj poziom oleju w silniku

Daj vin to moze sprawdze ci przebieg w sobote, bo jutro jestem w wyjazdach.

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [X3 E83]Ciężko pali,Błędy
PostNapisane: 4 kwietnia 2013, 20:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 383
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 TOURING 2.0D
Na sterownik czekam od Rogera,we wtorek może porozkręcam dół i górę pomyję itp.Jestem w pracy do poniedziałku wieczór więc prędzej za to się nie zabiorę.
To włoszka więc nie wiem czy sprawdzisz.Książka kończy się na 60 tys,a wklejka z oleju na budzie na 166 tys.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [X3 E83]Ciężko pali,Błędy
PostNapisane: 4 kwietnia 2013, 22:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 767
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57
Panorafix, po pierwsze określ dokładniej skąd może cieknąć jak przedmówca mówi, póxniej wymień tę odmę oraz sprawdź czy nie gwiżdże jak wyciągniesz bagnet. Cały też przejrzyj dolot w IC czy aby jest zapocony czy mokry? (jak mokry to turbo się kończy), jak nie pomoże to sprawdź kompresję dodatkowo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [X3 E83]Ciężko pali,Błędy
PostNapisane: 10 kwietnia 2013, 19:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 383
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 TOURING 2.0D
Panowie dziś dopiero zarejestrowałem auto i jestem w fazie testów.Generalnie raz auto czuć że jedzie normalnie innym razem muł totalny czuć skoki mocy podczas jazdy.Dodatkowo pojawił się błąd
3FF0 AIR FLOW METER,nie występuje non stop tylko sporadycznie.Co oznacza.Dodatkowo zsuwa mi się pasek od klimatyzacji.Spina on tylko klimę z kołem pasowym.Czy jest jakaś regulacje naciągu tego paska czy coś jest uszkodzone,czy od biedy mogę go zdjąć i tak jeździć na razie.Koło pasowe nie jest jeszcze porwane?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [X3 E83]Ciężko pali,Błędy
PostNapisane: 10 kwietnia 2013, 20:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
przepływomierz?

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [X3 E83]Ciężko pali,Błędy
PostNapisane: 10 kwietnia 2013, 20:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 383
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 TOURING 2.0D
Obrazek
Dokładnie coś takiego.Czy to przepływka jest walnięta bo pojawia się tylko przy większych prędkościach.Czy można jakoś ją zresetować?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [X3 E83]Ciężko pali,Błędy
PostNapisane: 10 kwietnia 2013, 21:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 767
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57
darcyn napisał(a):
przepływomierz?

ewidentnie tak. Coś w nim niedomaga skoro wywala błąd przy większym zapotrzebowaniu powietrza. Podmień jak masz możliwość, a jak zdecydujesz się na wymianę to odradzam zamienniki ;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [X3 E83]Ciężko pali,Błędy
PostNapisane: 11 kwietnia 2013, 07:35 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Masa powietrza trochę mała jak na obroty, ale patrząc na doładowanie to nawet by się zgadzało.

Wyciągnij i wyczyść przepływomierz. Przepłucz go w alkoholu izopropylowym, albo użyj zmywacza do hamulców(to samo co izopropyl, ale w sprayu).
Wkładka w tych przepływkach jest teoretycznie niedemontowalna. Łatwiej dostać się do otworu pomiarowego od strony wlotu powietrza. Tą kratkę można "wydłubać" płaskim śrubokrętem, a później przykleić


Sprawdź jak wygląda EGR czy jest brudny. Sprawdź wężyki podciśnienia. Możesz też podobnie wypłukać elektrozaworek do sterowania EGR. Skasuj błędy i sprawdź jeszcze raz czy problem się pojawia.

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [X3 E83]Ciężko pali,Błędy
PostNapisane: 11 kwietnia 2013, 08:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 383
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 TOURING 2.0D
Szkoda,że wszyscy z większą wiedzą diagnostyczną ode mnie mieszkają tak daleko :)Dziś zrobię zrzuty z inpa bo auto ma jeszcze sporo niedomagań silnikowych.Wczoraj wymieniłem termostat bo nie trzymała temp. teraz ok (płyn czarny). Pojawiły się wczoraj podczas jazdy komunikaty o sterowaniu turbiną i wtedy było czuć zamulenie.EGR brudny ale zaworek chodzi na podciśnienie.Na wolnych silnik zmienia pracę tak jakby się otwierał,nie wiem czy tak ma być bo w mojej e46 tego nie słyszę.Mam jeszcze do roboty świece bo sterownik od Rogera a wywala błędy 2,koło pasowe bo spada pasek klimy.Musze posprawdzać czy auto ma zostać u mnie bez efektu skarbonki czy pchać dalej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [X3 E83]Ciężko pali,Błędy
PostNapisane: 13 kwietnia 2013, 19:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 383
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 TOURING 2.0D
Dziś byłem u fajnego ogarniętego diagnostyka.Sprawą moich problemów jest zapchany DPF w skutek uszkodzenia termostatu a kobieta tak jeździła.Termostat wymieniłem parę dni temu ale chyba pokuszę się jeszcze o termostat egr bo długo trwa zanim osiągnie pion i ok 85-90 stopni. wcześniej nawet do połowy nie dochodziło.Zapodawał procedurę wypalania, niby ją zaczynało temperatury były odpowiednie ale nic to nie dawało.Cały czas było za duże ciśnienie przed filtrem.Próbę powtórzyliśmy kilkakrotnie podczas jazdy i nic to nie dało.Więc zostaje mi wywalenie chwasta a on zmieni mi ustawienia sterownika.Myślę,że przy przebiegu prawie 190 tys.to nawet jak by go wyczyścić chemicznie albo przepalić to i tak na wiele się chyba nie zda bo problem będzie powracał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [X3 E83]Ciężko pali,Błędy
PostNapisane: 16 stycznia 2018, 10:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Moje BMW: x3 2.0d
Witam u mnie dziś rano -12 wchodze odpalam kreci dlugo raz zalapał jakby nie na wszystkie cylindry i po sec.zgasł. prubowałem kilka razy juz prawie lapał i gasł aż do rozładowania aku. sterownik swiec regenerowany u rogera a swiece prawdopodobnie pokazuje 2 ze spalone -błąd w inpe. Czy nie powienien zapalić i chodzić przez chwile nie rowno jak te 2 swiece nie działają , czy problem głebiej gdzieś lezy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [X3 E83]Ciężko pali,Błędy
PostNapisane: 17 stycznia 2018, 08:15 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
igna napisał(a):
Witam u mnie dziś rano -12 wchodze odpalam kreci dlugo raz zalapał jakby nie na wszystkie cylindry i po sec.zgasł. prubowałem kilka razy juz prawie lapał i gasł aż do rozładowania aku. sterownik swiec regenerowany u rogera a swiece prawdopodobnie pokazuje 2 ze spalone -błąd w inpe. Czy nie powienien zapalić i chodzić przez chwile nie rowno jak te 2 swiece nie działają , czy problem głebiej gdzieś lezy?

Jakby nie patrzeć, próbujesz odpalić silnik na połowie cylindrów
Raptem dwie świece grzeją.

Podstawa to pomiar rezystancji świec. Jeśli te są ok, to sterownik świec jest uszkodzony.
Naprawa przez Rogera nie oznacza 100%, że sterownik jest sprawny.

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL