BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 21:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2006, 20:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 295
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 330CiC
Nie ma sprawy Jaro, po to jest to forum :)

_________________
wczesniej: E32 750 iL, E30 325 iX,
E34 540 iA obecnie: E30 320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2007, 22:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 75
Lokalizacja: lubuskie
tony h. napisał(a):
jezeli w e36 po nacisnieciu chec pojawiaja ci sie kwadraty to znaczy ze masz ktos pogrzebal w kompie i go przestawil, kiedys sam sie bawilem i tak samo sobie po przestawialem. normalnie wyswietla sie komunikat check control ok. moze sprobuje sobie przypomniec jak to sie ustawialo i ci napisze albo dopiero zerkne w samochodzie jak powinno byc ustawione i wtedy sie odezwe



Witam, u kumpla rowniez po nacisnieciu CHECK CONTROL pojawiaja sie kwadraciki zamiast CHECK CONTROL OK jak to zmienic ??pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lutego 2007, 23:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 229
Lokalizacja: Siedlce/Otwock
Moje BMW: E36 COUPE 330i 6b
Kod silnika: E36 TOURING 344i 6b
Witam. Chciałbym sie dołączyć do tematu z zapytaniem.... chciałbym zmienić komputer pokładowy z 11 przycisków na 18. Mam wszystko co potrzebne: kostki, schemat... tylko nie wiem jak to zrobić, nie jestem elektrykiem i nie chciałbym coś spartolić. Może ktoś już coś takiego robił albo może kogoś ktoś poleci... Najlepiej z okolicy Siedlec, może być też i z Warszawy... Z góry dzieki :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2007, 00:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 75
Lokalizacja: lubuskie
Akrobeta napisał(a):
Witam. Chciałbym sie dołączyć do tematu z zapytaniem.... chciałbym zmienić komputer pokładowy z 11 przycisków na 18. Mam wszystko co potrzebne: kostki, schemat... tylko nie wiem jak to zrobić, nie jestem elektrykiem i nie chciałbym coś spartolić. Może ktoś już coś takiego robił albo może kogoś ktoś poleci... Najlepiej z okolicy Siedlec, może być też i z Warszawy... Z góry dzieki :)




Potrzebny jest taki zestaw jak tu: http://allegro.pl/item167684982_bmw_e36 ... azja_.html manetka do BC w kierunkowskazie oraz pelny komputer 18 klawiszowy. Podlaczenie polega na podlaczeniu reszty przewodow do licznika by mogl zczytywac i sumowac dane z licznika podczas jazdy. Na allegro mozna kupic schemat polaczenia .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2007, 10:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 229
Lokalizacja: Siedlce/Otwock
Moje BMW: E36 COUPE 330i 6b
Kod silnika: E36 TOURING 344i 6b
mam wszystko... manetke BC,komputer 18 przycisków, czujnik temperatury i schemat... tylko nie wiem jak to zrobić... dlatego pytam czy ktoś może mi w tym pomóc.. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2007, 13:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 75
Lokalizacja: lubuskie
Akrobeta napisał(a):
mam wszystko... manetke BC,komputer 18 przycisków, czujnik temperatury i schemat... tylko nie wiem jak to zrobić... dlatego pytam czy ktoś może mi w tym pomóc.. :)




jak masz schemat to jaki problem z podlaczeniem tego wszystkiego ?? Masz juz nagorszy do podlaczenia modul CHECK CONTROL, reszta to pikus. W ciagu 1h mozna polaczyc reszte. Jak nie masz pojecia o podlaczeniu tego to jedz do goscia z allegro on nie dosc ze sprzedaje pelne komputery to jeszcze moze podlaczyc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2007, 17:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 136
Lokalizacja: Brighton/Kroscienko
Witam. Jak juz kiedys pisalem na Waszym forum,nosilem sie z zamiarem kupna jakiejs ladnej 3,no i dwa dni temu stalem sie szczesliwym posiadaczem ladnego okazu.Jest to sedan 328 z 1996 roku,srebrny,ma duuuzo bajerow.Mysle ze dobry egzemplarz bo poprzedni wlasciciel dal mi ksiazke serwisowa i ostatni wpis jest z 22 lutego ;). Komputer tez posiada,jeszcze go nie rozgryzlem i nie wiem do czego co jest,ale jest przycisk CHECK i jak go wcisne to pojawia sie komunikat CHECK CONTROL OK.
Przy okazji mozecie mi napisac czy istnieje mozliwosc wylaczenia klimatronika,tzn caly czas pokazuje temp i moc nawiewu i nie wiem czy to zn ze on caly czas dziala.Pytam bo np w lwciejak otworze okna to klimatronik bedzie mi chlodzil wnetrze do temp ustawionej na kompie.Np. kolega w audi moze go wylaczyc. Dzieki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2007, 19:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 75
Lokalizacja: lubuskie
gagapuk napisał(a):
Witam. Jak juz kiedys pisalem na Waszym forum,nosilem sie z zamiarem kupna jakiejs ladnej 3,no i dwa dni temu stalem sie szczesliwym posiadaczem ladnego okazu.Jest to sedan 328 z 1996 roku,srebrny,ma duuuzo bajerow.Mysle ze dobry egzemplarz bo poprzedni wlasciciel dal mi ksiazke serwisowa i ostatni wpis jest z 22 lutego ;). Komputer tez posiada,jeszcze go nie rozgryzlem i nie wiem do czego co jest,ale jest przycisk CHECK i jak go wcisne to pojawia sie komunikat CHECK CONTROL OK.
Przy okazji mozecie mi napisac czy istnieje mozliwosc wylaczenia klimatronika,tzn caly czas pokazuje temp i moc nawiewu i nie wiem czy to zn ze on caly czas dziala.Pytam bo np w lwciejak otworze okna to klimatronik bedzie mi chlodzil wnetrze do temp ustawionej na kompie.Np. kolega w audi moze go wylaczyc. Dzieki.



Klimatronik to jest nazwa potoczna a prawidlowo mowi sie na to KLIMATYZACJA AUTOMATYCZNA (klimaautomatik) sterowanie jest po przyciskami a nie pokretlami. To ze swieci sie wyswietlacz z aktualna temperatura to bardzo dobrze. Gorzej jakby sie nie swiecil :kwasny: Tobie pewnie chodzi o klimatyzacje, jesli nie masz zapalonego przycisku z mrozkiem czy platkiem sniegu to jest OK. ten przycisk odpowiada za wlaczenie calej klimatyzacji. Nawiew moze pracowac caly czas nic mu nie bedzie, mozna go rowniez wylaczyc trzeba zmniejszyc predkosc nawiewu i ponownie wcisnac klawisz - w celu wylaczenia calkowicie nawiewu. Co do komputera to sciagnij sobie polska instrukcje obslugi do e36 to sie dowiesz wiecej. pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2007, 22:55 
tony h. napisał(a):
jezeli w e36 po nacisnieciu chec pojawiaja ci sie kwadraty to znaczy ze masz ktos pogrzebal w kompie i go przestawil, kiedys sam sie bawilem i tak samo sobie po przestawialem. normalnie wyswietla sie komunikat check control ok. moze sprobuje sobie przypomniec jak to sie ustawialo i ci napisze albo dopiero zerkne w samochodzie jak powinno byc ustawione i wtedy sie odezwe

ja mam kompa tego z Check Control,ale po jego przytrzymaniu,pojawiaja sie te kwadraciki..... :zly:
.......Tzn,ze ktos u mne tez mógl grzebac przy kompie? :kwasny: .....
.......napewno wiem ze komp z czytuje bo jak jest - 3'C to pipczy i pokazuje.........
....natomiast nieraz jest,ze cos pipczy,a niewiem OCB :zalamany: bo mi sie niewyswietla......
...czym to moze byc spowodowane,czy mogło by mi ten komunikat pokazywac jak by Check działał :wstyd:
czyzby zostalo tylko podłaczenie pod kompa...i sprawdzenie błedów :niepewny:
czy w ASO moga mi zrobic zeby działał Check jak jest poprzestawiany :wstyd:
dzieki za odpowiedzi
pozdro


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2007, 10:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 75
Lokalizacja: lubuskie
kasan napisał(a):
czy w ASO moga mi zrobic zeby działał Check jak jest poprzestawiany




Po to jest ASO ze powinni tego dokonac


Ostatnio edytowano 1 marca 2007, 00:03 przez mnowak, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2007, 15:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 423
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Moje BMW: e91/e46/e82
oj widze ze z tymi kwadracikami jest wiecej szukajacych wiec postaram sie to wam wyjasnic:
- musisz miec odblokowany komputer zeby wejsc w test 11
(odblokowywanie robi sie tak wciskasz przyciski 1000 i 10 razem a potem w zaleznosci jakiego dnia to robisz dodajesz date np dzisiaj jest 02.28 to wpisujesz 0030, nie pamietam czy pozniej wciskasz set ale chyba tak i powinien wyskoczyc komunikat ze odblokowales obc)(aha najpierw sprawdzcie moze macie juz odblokowany i da sie juz wcisnac numer testu, jezeli nie to sprawdzcie czy macie dobrze ustawiona date w kompie bo jak macie inna niz jest aktualnie to go nie odblokujecie hahahaha)
- zawsze chcac wlaczyc jakas ukryta funkcje obc najpierw wciskasz 1000 i 10 a potem przyciskami 1, 10,100,1000 zmieniasz numer testu o jaki ci chodzi i wciskasz set
testy
1. Test komputera
2. Aktualne spalanie (litrow/100km)
3. Srednie spalanie (litrow/godzine)
4. Srednie spalanie (litrow/100km)
5. Aktualny zasieg
6. N/A
7. Srednia ilosc paliwa w zbiorniku (litry)
8. Aktualna predkosc (kph)
9. Napiecie instalacji (V)
10. Kraj/Jezyk (Us.Spa.Ger.Jap etc.)
11. Zegar am/m
12. Srednia predkosc
13. ETA
14. Data systemu komputera
15. Diagnostyka
16. N/A
17. Dane samochodu
18. Zmiana alarmu
19. Zablokowac/odblokowac OBC
20. Korekcja pojemnosc zbiornika.
21. Resetowanie wszystkich bledow
- wiec wchodzimy na test 11 i tam powinny byc ustawione 2 funkcje
einheit 1: 08 *
einheit 2: F7 *

1000 zmienia sie na einheit2 a 100 na einheit 1 (pozostale wartosci musicie sie juz pobawic 10 i 1)jak juz ustawicie te wartosci na obydwu einheitach to wcisnijcie set i powinien juz byc komunikat Check control ok

to co opisuje sam przetestowalem ale na najwiekszym obc 18 przyciskow, nie wiem jak jest na mniejszych


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2007, 10:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 423
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Moje BMW: e91/e46/e82
i co próbowal ktos tak ustawic jak pisalem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2007, 11:05 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 55
Lokalizacja: Dolny Slask
Tony H. w tamtym temacie ja Ci pomoglem na BKP jezeli jeszcze pamietasz :hyhy: rozpiska widze tez moja ;) Ale nie jest tak jak piszesz - jest tak jak napisal KOWAL - sa wersje z przyciskiem CHECK a bez modulu checka a Ty akurat namieszales sobie w ustawieniach z tego co pamietam.


Najprostszy sposob aby dowiedziec sie ze jest CHECK aktywny to zobaczec czy sa czujniki np. w zbiorniczku do spryskiwaczy/chlodnicy...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2007, 14:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 75
Lokalizacja: lubuskie
tony h. napisał(a):
i co próbowal ktos tak ustawic jak pisalem?




tak ,kwadraciki znikly ale jest komunikat CHECK CONTROL INAKTIV i pipa. Zostaje serwis, resetowanie kompa przez test 21 nic nie wnioslo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2007, 14:34 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 55
Lokalizacja: Dolny Slask
Zapomnialem dodac, test nr. 21 to: RESETOWANIE WSZYSTKICH USTAWIEN, a nie bledow :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2007, 16:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6181
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e36 328i cabrio
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=49287
mnowak napisał(a):
tak ,kwadraciki znikly ale jest komunikat CHECK CONTROL INAKTIV


Na 99% masz kompa bez checka.
Zobacz kolego czy masz czujnik poziomu w chłodnicy (jeżeli nie masz to będzie tam taka plastikowa zaslepka na dole)

_________________

A może chciałabyś kupić
Ramki 3D z logo forum
albo
Smycze z logo forum?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2007, 18:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 75
Lokalizacja: lubuskie
Pułkownik Zuber napisał(a):
mnowak napisał(a):
tak ,kwadraciki znikly ale jest komunikat CHECK CONTROL INAKTIV


Na 99% masz kompa bez checka.
Zobacz kolego czy masz czujnik poziomu w chłodnicy (jeżeli nie masz to będzie tam taka plastikowa zaslepka na dole)




Na 100% mam kompa z CHECK CONTROL. Jest to fabryczny 18-keys OBC fabrycznie zamontowany z przyciskiem BC w manetce kierunku. Gdzies wyczytalem ze taki komunkat moze wyskoczyc gdy jest jakis czujnik od CHECK uszkodzony. mozliwe ze auto uczestniczylo w jakiejs kolizji. Co do czujnika w chlodnicy to jest on na swoim miejsu, zatem mozliwe ze jest jakis inny czujnik uszkodzony.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2007, 18:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 55
Lokalizacja: Dolny Slask
mnowak: jezeli masz modul to powinno dzialac, probowales wyciagnac obc/odlaczyc i podlaczyc na nowo te 2 kostki ?? Mialem kiedys identyczny problem jak opisany przez Ciebie - przez pare dni wyskakiwalo mi CHECK INACTIVE (stalo sie to nagle), pomoglo dokladne spsikanie gniazdek w kostkach KONTAKTOL-em i do tej pory takiego komunikatu nie widzialem ;) Zawsze mozesz sprobowac, jezeli nie pomoze to juz tylko polaczenia albo uszkodzony modul.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2007, 21:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 423
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Moje BMW: e91/e46/e82
hahaha jack'u pamietam, ciagle wisze ci flache za pomoc, myslalem ze tak po lebkach pomoge komus i ja( tamto bylo na innym forum :) )
u mnie pomoglo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2008, 15:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Krosno
Witam
Kupilem wczoraj 325 i mam problem z podwietleniem komp poklad. godzina i napisy sa praktycznie niewidoczne, trzeba sie dobrze wpatrzyc z bliska zeby zobacz jakikolwiek napis, sterowanie z kierownicy dziala wszystko sie zmienia ale nie wiem co zrobic aby je bardziej podswietlic zeby mialy kontrast jak na desce rozdzielczej. Z gory dziekuje za pomoc. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 101 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL