BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2024, 03:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Blokada koła zamachowego przy silniku o kodzie M47N
PostNapisane: 14 maja 2013, 02:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 156
Lokalizacja: Wrocław / Zielona Góra
Moje BMW: E46 320d
Leo napisał(a):
Tak pracuję w BMW Stando we Wrocku

jaki ten świat mały :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Blokada koła zamachowego przy silniku o kodzie M47N
PostNapisane: 14 maja 2013, 21:11 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Sory mój błąd nie doczytałem że autor czytał o m47 :)

U nas jak obrobią się ząbki to tniemy gume dookoła koła i łapiemy ja dużymi kleszczami, ale NIGDY nie łapiemy za koniec wału. Na prawdę nie jest to mądra ani dobra metoda bo 10 wałów wytrzyma a 1 strzeli i co wtedy>

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Blokada koła zamachowego przy silniku o kodzie M47N
PostNapisane: 19 kwietnia 2014, 15:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: EZD
Moje BMW: e39 525tds 318tds
Kod silnika: M51/41
Przeczytalem ten temat oraz inne o odkręcaniu kola pasowego.
Swego czasu na studiach zajmowalem się troszkę obliczaniem silników spalinowych.
Otóż już przy wstępnym obliczaniu walu (statycznym) przyjmowane są bardzo wysokie wspólczynniki bezpieczeństwa (rzędu 4-5) i oznacza to,że dla silnika o max.momencie obrotowym np.400 Nm wal musi wytrzymać statyczne (czyli np.takie odkręcanie rurą) obciążenie momentem 1600-2000 Nm. Więc nikt mi nie powie,że odkręcając ową śrubę przedlużką z rurą (a wal zablokowany blokadą na kole zamachowym) można ukręcić wal..
Może tak się stać tylko w jednym przypadku-jeżeli już jest pęknięty..
W przypadku zdrowego walu znacznie szybciej powinno się ukręcić samą śrubę lub ściąć blokadę kola zamachowego-porównajcie pole przekroju śruby lub blokady z polem przekroju np.ramienia wykorbienia.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Blokada koła zamachowego przy silniku o kodzie M47N
PostNapisane: 19 kwietnia 2014, 17:09 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Czyli dajesz gwarancje ze nie pęknie wał odkręcając go rurą i bolując na końcu? ?

Widać matematyka to jedno a życie to drugie, rozrządy w bmw też miały być wieczne :hyhy:

Moja pani profesor na studiach miała jedno fajne powiedzenie które baaaardzo często się sprawdzało: papier przyjmie wszystko, praktyka już nie koniecznie

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Blokada koła zamachowego przy silniku o kodzie M47N
PostNapisane: 19 kwietnia 2014, 17:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: EZD
Moje BMW: e39 525tds 318tds
Kod silnika: M51/41
Leo,pomijając matematykę-zdarzylo Ci się przy takim odkręcaniu ukręcić tą śrubę kola pasowego? Myślę,że nie..a to zaledwie 28 mm.kw przekroju.
PS.Absolutnie nie neguję zastosowania specjalnych przyrządów do odkręcania tego kola. Jeżeli jest-to należy go zastosować.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Blokada koła zamachowego przy silniku o kodzie M47N
PostNapisane: 19 kwietnia 2014, 18:59 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Nie zdarzyło mi się jej ukręcić ale moim zdaniem nie możemy porównywać śruby z wałem który jest azotowany i wykonany z zupełnie innego materiału niż śruba która jest pewnie dużo bardziej elastyczna

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Blokada koła zamachowego przy silniku o kodzie M47N
PostNapisane: 19 kwietnia 2014, 21:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: EZD
Moje BMW: e39 525tds 318tds
Kod silnika: M51/41
Material walu nie jest taki zupelnie inny,natomiast zgodzę się co do większej elastyczności materialu śruby. Ale ta jej elastyczność też ma swoją granicę,a wal ze swoimi znacznie większymi przekrojami (nawet w najslabszym miejscu) ma również znacznie większą odporność na skręcanie.
PS.Azotowanie stosuje się tylko na czopy jako powierzchniowa obróbka utwardzająca i jest to warstwa liczona w dziesiętnych mm-nie mająca wplywu na wytrzymalość walu na obciążenia.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Blokada koła zamachowego przy silniku o kodzie M47N
PostNapisane: 19 kwietnia 2014, 21:28 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
zgadza sie ale wg mnie kruchość tych dwóch materiałów jest zdecydowanie inna, gdyby były choć podobne to śruba by się nie ukręcała a pękała a wał by się ukręcał a nie pękał ;)

ja Ci mówię jak jest a co mówi matematyka w tym wypadku jest bardzo interesujące ale nie przekłada się na rzeczywistość i ani ja ani Ty nic na to nie poradzimy, a szkoda

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Blokada koła zamachowego przy silniku o kodzie M47N
PostNapisane: 22 kwietnia 2014, 22:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: EZD
Moje BMW: e39 525tds 318tds
Kod silnika: M51/41
Cóż-każdy z nas ma swoje argumenty-i niech tak zostanie ;)
A propos ukręconych walów-nie zachowaly Ci się przypadkiem jakieś fotki tego walu od e90 163KM?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Blokada koła zamachowego przy silniku o kodzie M47N
PostNapisane: 23 kwietnia 2014, 05:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Dimo napisał(a):
Cóż-każdy z nas ma swoje argumenty-i niech tak zostanie ;)
A propos ukręconych walów-nie zachowaly Ci się przypadkiem jakieś fotki tego walu od e90 163KM?



mimo że robię bardzo dużo zdjęć to pechowego 163 km nie zrobilem, tam byla szybka akcja pan pojechał do dex premium na wymiane koła pasowego i przyjechał ze stukajacym silnikie, zdjelismy skrzynie, miske i okazało się że wał pęknięty i auto pojechało na lawecie

choc widok jak przy kazdym innym np 136km ukreconym :)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Blokada koła zamachowego przy silniku o kodzie M47N
PostNapisane: 27 sierpnia 2015, 13:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Moje BMW: E30 325i 1985
Witam, a jeśli ktoś posiada takie koło:
Obrazek
Przyrząd ogólnodostępny nie pasuje. Mowa tu o czymś takim:
Obrazek

Więc jak wygląda przyrząd do kół takich jak na foto (na 4 śruby)?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Blokada koła zamachowego przy silniku o kodzie M47N
PostNapisane: 4 stycznia 2016, 21:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 95
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Moje BMW: e36/e46
Kod silnika: M43B16
Garaż: Było e36 touring, jest e46 touring
Witam, powiecie mi jak zablokować wał korbowy przy skrzyni automatycznej? Próbowałem na P,R,D, i dalej wszystko się obraca.

_________________
Obrazek Przejdź na ciemną stronęObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 91 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL