BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 18:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 1,8+gaz grzeje sie, gubi płyn chłodniczy
PostNapisane: 9 maja 2013, 12:14 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E46
Pojechałem do sklepu po 10 min wracam a tu siwy dym z pod maski i plama płynu najprawdopodobniej chłodniczego, auto na hol bez odpalania do mechanika, okazało się że ciśnienie rozsadziło jakiś wąż z tyłu, wąż został wymieniony płyn uzupełniony, auto chodzi ale po 10-15 min temperatura dochodzi do krytycznej i trzeba się zatrzymać żeby auto ostygło. Termostat totalnie się rozleciał i jest do wymiany. Nie mam zbytnio kasy i chęci (od początku pakuje w to auto) i jeżeli to ma być tylko termostat to OK. Ale jeżeli to ma być uszczelka pod głowicą albo nie daj boże coś jeszcze gorszego to auto sprzedaje. A więc tak sprawdzałem następujące rzeczy:

- Na odpalonym silniku który chwile pochodził, trochę po-gazowałem, ściskałem wąż (ten gruby) od chłodnicy i nie wyczułem żądnego pulsowania, był miękki.

- Na zapalonym silniku odkręcałem korek od chłodnicy (pisze na nim 200 a silnik jest 1,8 ale to chyba prawidłowy korek) nie wyczuwałem żadnego powietrza nad korkiem, tz. żadne ciśnienie z wlewu nie waliło.

Te dwie metody wyczytałem w internecie i według nich rzekomo uszczelka będzie sprawna. Ale nic mi nie daje 100% pewności jakieś pomysły co może być popsute albo co jeszcze i jak warto sprawdzić ?

Dodam że teraz (bez termostatu) jak przejadę z 5-8 km i staje żeby auto ostygło, otwieram maskę to dostrzegam jakby z jednego miejsca w silniku ulatniał się jakiś płyn i delikatnie kapał na silnik przez co powstaje para i takie syczenie słychać. Dodaje zdjęcia, tam jest zaznaczone gdzie to się ulatania i "smaży". - Teraz po dłuższej jeździe z tego miejsca praktycznie sie leje, jest to płyn chłodniczy, a ten gruby wąż od chłodnicy jest bardzo gorący ze wręcz parzy, a pod korkiem jest duże ciśnienie. Z czego to tam leci ? co może mu dolegać ?

Obrazek


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 1,8+gaz grzeje sie, gubi płyn chłodniczy
PostNapisane: 9 maja 2013, 12:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
uszczelinij pierw cały układ żeby nie było żadnych wycieków,tu gdzie wylatuje ci płyn to króciec termostatu.jesli dalej bedzie sie gotowal to prawdopodobnie uszczelka.

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] 1,8+gaz grzeje sie, gubi płyn chłodniczy
PostNapisane: 9 maja 2013, 13:04 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E46
Dzisiaj dopiero sprawdziłęm ale wentylator (ten duży przy chłodnicy) nie chodzi, powienien on sie uruchamiać wraz z samochodem ? teraz pytanie czy to że o nie chodził mogło być powodem tak dużych uszkodzeń i problemów ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 1,8+gaz grzeje sie, gubi płyn chłodniczy
PostNapisane: 9 maja 2013, 13:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
powinien sie wlączyć w przypadku gdy silnik bedzie miał za duża temperature .moze bo po prostu mógł nie schłodzić silnika gdy tego potrzebował i został przegrzany.sprawdz czy wentylator chodzi na krótko a później czy wogóle czujnik go załącza(podgrzej go,np zapalniczką)

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] 1,8+gaz grzeje sie, gubi płyn chłodniczy
PostNapisane: 9 maja 2013, 14:57 
Offline
Compact z wyboru
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3741
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... lit=malina
Wróbel91 napisał(a):
powinien sie wlączyć w przypadku gdy silnik bedzie miał za duża temperature .moze bo po prostu mógł nie schłodzić silnika gdy tego potrzebował i został przegrzany.sprawdz czy wentylator chodzi na krótko a później czy wogóle czujnik go załącza(podgrzej go,np zapalniczką)

co do sprawdzania elektorwiatraka to nie ma sensu kombinować i podłączać go na krótko, lepiej włącz klimę, wiatrak powinien się wtedy włączyć.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 1,8+gaz grzeje sie, gubi płyn chłodniczy
PostNapisane: 11 maja 2013, 21:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Moje BMW: e39 523i
Kod silnika: M52B25
popieram-na włączonej klimie chodzi zawsze na pierwszym zakresie, a co do tematu to nie masz ciśnienia w układzie dlatego że króciec puszcza więc nie wytwarza się podciśnienie, tak jak kolega wyżej wspomniał-układ musi być szczelny-jeśli nie pomoże to szukamy dalej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 133 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL