BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 09:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Wycieki oleju + płynu chłod.
PostNapisane: 23 czerwca 2013, 14:36 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 109
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46
Kod silnika: TYTANOWY
Garaż: Niebawem
Witam, pragnę zasięgnac również waszej opinii odnośnie sytuacji która niestety mnie spotkała..

Jestem szczesliwym posiadaczem bmw e46 1.9 benzyna + ToudiGaz 2000r (moj pierwszy samochód ,obdarzony miłoscia :))

Jakiś czas temu coś mnie podkusiło (ludzie na innym forum BMW) aby wlać olej 5W Motula , ponieważ bedzie lepszy , ma lepsza specyfikacje itd, pomimo , że od ponad 5 lat wlewany był rok w rok mobil 10W40, jako zielony człowiek nie miałem prawa wiedzieć o tym , że może spowodować to szkody , dlatego też pisałem z ludzmi z forum którzy zapewniali mnie, że nic nie moze sie złego wydarzyć. Zaufałem im i po jakimś czasie (około tygodnia po wymianie) widze na parkingu plame oleju.. podejrzewam , że zanim ja zobaczyłem już z dobry miesiac tak jeździłem.. pojechałem więc do mechanika (niestety nie do tego co zawsze ponieważ on jest za daleko) , tez widzac , że wlałem 5W ochrzanił mnie i powiedział , ze tak sie nie robi bo wypłucze mi uszczelki i nagar i rozp$@(*$@ silnik , wiec zostawiłem samochód u niego. Ten umył karcherem cały silnik od góry do dołu (aż nie poznałem jak maske podniosłem,że on moze byc taki czysty) wymienił simering wału korb., uszczelke na górze od pokrywy , świece 4szt. , oraz wlał mobil 10W40 który zalewałem zawsze wczesniej. ((czesci z intercarsu)zainkasował za to 600 zł z czesciami, pewnie ostro mnie zjadl ale co zrobić)
Ok, szczesliwy jak dziecko ,że wszystko jest OK odebrałem samochod. Na drugi dzien rano odpalam auto , chodzi chodzi nagle zgasło.. odpalam drugi raz, znowu chodzi chodzi gaśnie , za trzecim razem podtrzymałem je dodajac gazu i po rozgrzaniu chodziło ok ( moze to dlatego, że robił mi cos przy przepustnicy ponieważ twierdził , ze ktos mi cos spie$*@*$@ i on poprawi ) tak czy siak , kolejny dzien rano wyskoczyła kontolka z silnikiem (check engine?) , zadzwoniłem do niego i powiedział zebym sie nie przejmował ze to cos z przepustnica ze pojade do niego w tygodniu to poprawi , wiec OK , jezdzilem z ta kontrolka , zrobiłem około 50km , wracam do domu , otwieram maske a tam płyn chłodz. leci jak ze szlaufa od gory do dołu , silnik chodzi głosno pod maska , ze az ze strachu odrazu go wylaczylem (moze pompa wodna?) oczywiscie teraz , zeby w ogole zaprowadzic go do mechanika musze holować ? bo za kazdym razem gdy opadalam auto płyn cieknie jak poje@#& ,schodzac na kanał zobaczyłem tez ze ze skrzni biegów przednia czesc tez kropelkuje olej (1kropla na 2 min) , co wdłg was sie stało ? czy to ten mechanik cos rozwalił czy to ciagle efekt wlania złego oleju ?

bardzo was przepraszam jezeli napisałem masło maślane ale jestem cały czas roztrzesiony i załamany , to jest moj pierwszy samochod i bardzo starałem sie o niego dbać , a teraz zyje w przekonaniu ,ze nie uda sie juz go podtrzymać na zyciu..

kazda wasza rada/uwaga bedzie cenna.. w pon mam dzwonic do Toudiego zeby zapraowadzic mu samochod ,jedynie od niego zawsze odbieram zadowolony samochod i bez problemów.. cos mnie kurw podkusiło zeby teraz jechac gdzie indziej...

_________________
BedzieszMiałWydatek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wycieki oleju + płynu chłod.
PostNapisane: 23 czerwca 2013, 19:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Ten wyciek to jest ten sam simering wału korb. tylko ten od strony sprzegła.
Znajć ten wyciek płynu chłodniczego i zlikwiduj podokrecaj opaski,zalej płyn i odpowiecz układ.(być może nadcią wodą pod ciśnieniem jakiś wąż i teraz wypadła dziura )


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wycieki oleju + płynu chłod.
PostNapisane: 23 czerwca 2013, 19:34 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 109
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46
Kod silnika: TYTANOWY
Garaż: Niebawem
Wiem , że ciezko jest powiedzieć cos jak sie tego nie widzi ale uwazasz , ze da sie to wszystko tak zrobić , zeby po jakims czasie znowu gdzies uszczelka nie padła ? i jest to wina mechanika , ze mył karcherem i cos uszkodził czy cały czas jest to wina oleju który wlałem ? a moze to mechanik wymieniajac simering zle odpowietrzył i wywaliło płyn do chłodz. teraz ?

_________________
BedzieszMiałWydatek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wycieki oleju + płynu chłod.
PostNapisane: 23 czerwca 2013, 19:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 58
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: E46/E90
Kod silnika: M43/N46N
w tym modelu silnika to w standardzie masz wyciek na wale korbowym + obudowa filtra oleju... wiec pewnie stad zaczal podciekac olej który zauwazyles...

kolejny temat - to krocce od ukladu chlodzenia - niestety wszystkie masz do przegladu a w szczegolnosci jeden ktory lubi leciec to ten od strony sciany grodziowej... a zeby do niego sie dostac to masakra....

i to ze koles umyl silnik karcherem - to ja bym goscia za taki numer chyba wychłostał.... - nie wolno czegoś takiego robic kategorycznie.... uszczelki czujnikow nie sa dostosowane do takich cisnien jak z karchera.... a takie cisnienia nie powstaja podczas normalnej jazdy - wiec wszystkie wtyczki tez masz w gratisie do nasmarowania jakims kontaktem....

a sama zmana oleju z 10w na 5w to drastyczna zmiana dla silnika... - olej 5w jest naprawde plynny i bardziej wyplukuje silnik z nagaru... i skoro silnik wyplukal i slychac bedzie klekotanie to znaczy ze silnik tez swojego zywota nie ma za duzego... - pozostaje ewentualnie zalac dobrym olejem... i niekoniecznie mobilem.... bo to nie jest zbyt renomowany olej... sa znacznie lepsze oleje...

_________________
Obrazek
Jazda z tylnym napędem jest jak sex, po co jeździć na ręcznym skoro można dać ostro w piz..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wycieki oleju + płynu chłod.
PostNapisane: 23 czerwca 2013, 19:47 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 109
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46
Kod silnika: TYTANOWY
Garaż: Niebawem
dobry mechanik przywróci go do zycia ? jaki może być koszt tego wszystkiego co napisałeś ? :mur:

_________________
BedzieszMiałWydatek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wycieki oleju + płynu chłod.
PostNapisane: 23 czerwca 2013, 19:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 58
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: E46/E90
Kod silnika: M43/N46N
koszt krocca to 50 zl...

koszt uszczelki filtra oleju - to 30 zl

koszt uszczelniacza walu okolo 30 zl....

robocizna moze kosztowac okolo 300 - 400 zl... + plyn ukladu chlodzenia jak i odpowiedni olej...

2 pierwsze punkty to bez wiekszego problemu sie zrobi.... ale na wale - to fiu fiu... czasami trzeba nawalczyc sie z kolem zeby zeszlo..... u to jest jedyny szkopul....

przeczyszczenie wtyczek "kontaktem" to zrobisz sam.... - koszt kontaktu to 25 zl

_________________
Obrazek
Jazda z tylnym napędem jest jak sex, po co jeździć na ręcznym skoro można dać ostro w piz..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wycieki oleju + płynu chłod.
PostNapisane: 23 czerwca 2013, 19:57 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 109
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46
Kod silnika: TYTANOWY
Garaż: Niebawem
to nie ma tragedii , najwazniejsze żeby udało sie wszystko naprawić bo jak patrze, że stoi rozwalona w garazu to czuje taka bezsilność , że szkoda gadać..

Wielkie dzięki za pomoc , aa i ostatnie pytanie , jaki olej proponujesz teraz wlać ?

_________________
BedzieszMiałWydatek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wycieki oleju + płynu chłod.
PostNapisane: 23 czerwca 2013, 19:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Niestety wycieki oleju jak simeringi są spowodwane zalaniem tego rzatszego oleju 5W tym bardziej że już dłuszy czas pracował na 10W ale po wymianie tych uszczeleki i sim.,powinno być dobrze .
Przy wymianie tego simeringu nie odpowiecza sie ukł,chłodenia .Wyciek płynu chłodniczego mógł być spowodowany nieuważnym myciem karcherem zbyt bliskim przyłożeniem lamcy i nadcieciem wodą weża płynu ale to jest moja sugestia ?
Tak jak mówiłem zlikwiduj ten wyciek płynu podokrencaj opaski i odpowiecz układ ...
Co do tego obecnego wycieku oleju z okolic skrzyni to jest ten simering co pisałem w pop.poscie ,i bedzie konieczne sciągniecie skrzyni do jego wymiany chyba ze po jakimś czasie wyciek ustanie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wycieki oleju + płynu chłod.
PostNapisane: 23 czerwca 2013, 20:00 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 109
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46
Kod silnika: TYTANOWY
Garaż: Niebawem
aha , to nawet nie pytam ile bedzie mnie kosztowało sciagniecie skrzyni :zakrecony:

twoja sugestia z karcherem jest chyba najbardziej prawdopodobna , bo leci tak mi sie wydaje z wezyka od gory do dołu , i po osłonie do tyłu samochodu , wiec pewnie uszkodził matoU cisnieniem..

_________________
BedzieszMiałWydatek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wycieki oleju + płynu chłod.
PostNapisane: 23 czerwca 2013, 20:01 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Laweta, albo dobry holownik i zatargaj samochód do Toudiego!. Odradzam Ci już jakichkolwiek prób "na prowizorkę", bo jeśli nawet się uda dojechać o własnych siłach to ta droga może być ostatnią dla silnika.
W tym przypadku mycie silnika karcherem jest potwierdzeniem stwierdzenia: "Dwie rzeczy nie mają granic:wszechświat i ludzka głupota"Albert Einstein.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wycieki oleju + płynu chłod.
PostNapisane: 23 czerwca 2013, 20:04 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 109
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46
Kod silnika: TYTANOWY
Garaż: Niebawem
RobertTOEZ napisał(a):
Laweta, albo dobry holownik i zatargaj samochód do Toudiego!. Odradzam Ci już jakichkolwiek prób "na prowizorkę", bo jeśli nawet się uda dojechać o własnych siłach to ta droga może być ostatnią dla silnika.
W tym przypadku mycie silnika karcherem jest potwierdzeniem stwierdzenia: "Dwie rzeczy nie mają granic:wszechświat i ludzka głupota"Albert Einstein.


masz swieta racje.

Zawsze jezdze do Toudiego i zawsze jest wszystko zrobione tak jak trzeba , ten jeden raz pojechałem gdzie indziej ponieważ było dużo blizej (do toudiego mam 40km), no i mam nauczke..
Pozostaje mi czekac az Toudi znajdzie dla mnie chwile.. a z tym u niego ciezko , trzeba sie umawiać jak do dentysty na NFZ :D heheh

btw Lawete juz znalazłem i to o dziwo 1zł40gr za km, ciekawe gdzie jest haczyk bo cos tanio...

_________________
BedzieszMiałWydatek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wycieki oleju + płynu chłod.
PostNapisane: 23 czerwca 2013, 20:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Nie przesadajcie z tymi lawetami i howowaniem nie ma tragedi....!
Weś posprawdzaj te weż od płynu zlikwicuj ten wyciek odpowiecz układ (znajdziesz na forum jak) sprawć stan oleju, pal i jedz... jak sie boisz że nie poradzisz sobie to weś jakiegos kumpla z min.wiedzą i powinniście sobie poradzić...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wycieki oleju + płynu chłod.
PostNapisane: 23 czerwca 2013, 20:25 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 109
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46
Kod silnika: TYTANOWY
Garaż: Niebawem
bawarczyk88i napisał(a):
Nie przesadajcie z tymi lawetami i howowaniem nie ma tragedi....!
Weś posprawdzaj te weż od płynu zlikwicuj ten wyciek odpowiecz układ (znajdziesz na forum jak) sprawć stan oleju, pal i jedz... jak sie boisz że nie poradzisz sobie to weś jakiegos kumpla z min.wiedzą i powinniście sobie poradzić...



w sumie wyciek bym moze znalazł bo to chyba nic skomplikowanego , uszczelnić , troche boje sie tego odpowietrzania , ale moze spróbuje , tak czy siak , wielkie dzieki za rady

Napiszcie jeszcze jaki olej proponujecie teraz wlać , zeby był lepszy od tego mobil 10W40 , bo i tak musze wymienić a nie chce juz przygód z wyciekami...

_________________
BedzieszMiałWydatek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wycieki oleju + płynu chłod.
PostNapisane: 23 czerwca 2013, 20:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
10W40 valvoline


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wycieki oleju + płynu chłod.
PostNapisane: 23 czerwca 2013, 21:18 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Pisząc o lawecie, czy holowaniu nie chciałem napędzić strachu.
Tylko: raz cieknie z przodu silnika, raz z tyłu, wywala płyn po karcherowym zabiegu.
Jeśli ten motul jeszcze coś w środku rozpuścił i to coś poszło w obieg, to różnie może w końcu ten dojazd wyglądać.
Chyba, że zrobisz tak jak radzi bawarczyk88i weźmiesz kogoś obeznanego przynajmniej podstawowo i dacie sobie radę.
Tak, czy tak to asekurowałbym się tym, żeby ten ktoś pojechał za tobą w "pogotowiu" z jakąś linką w razie "w"-oby oczywiście nie było takiej potrzeby.
Ja także radzę valvoline 10W40, tylko durablend(a moim szczerym zdaniem K-classic 10W40, czerwony z kaufa- i to nie jest żart).

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wycieki oleju + płynu chłod.
PostNapisane: 23 czerwca 2013, 22:04 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 109
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46
Kod silnika: TYTANOWY
Garaż: Niebawem
RobertTOEZ napisał(a):
Pisząc o lawecie, czy holowaniu nie chciałem napędzić strachu.
Tylko: raz cieknie z przodu silnika, raz z tyłu, wywala płyn po karcherowym zabiegu.
Jeśli ten motul jeszcze coś w środku rozpuścił i to coś poszło w obieg, to różnie może w końcu ten dojazd wyglądać.
Chyba, że zrobisz tak jak radzi bawarczyk88i weźmiesz kogoś obeznanego przynajmniej podstawowo i dacie sobie radę.
Tak, czy tak to asekurowałbym się tym, żeby ten ktoś pojechał za tobą w "pogotowiu" z jakąś linką w razie "w"-oby oczywiście nie było takiej potrzeby.
Ja także radzę valvoline 10W40, tylko durablend(a moim szczerym zdaniem K-classic 10W40, czerwony z kaufa- i to nie jest żart).



lol , ten z kauflandu ? no ja też już teraz wole dmuchać na zimne i wole wydać te 150zł na lawete i mieć pewność ze nic nie spiep@#*@ bo ryzykować już nie mam zamiaru , pozniej płace za to 2x wiecej..

a holować to na jedno wychodzi bo musze zalać jeden samochód , musze wziać kolege do holowania któremu tez musze zapłacic (dobra flaszka) , + dochodzi do tego stres zwiazany z holowaniem + ryzyko wypadku i nie przyjemnych sytuacji na drodze a jest to 33km wiec kawałek , reasumujac zalanie paliwa + flaszka dla kolegi = 100 zł , dokładam 30-40zł i mam lawete która bezpiecznie (mam nadzieje) przewiezie Beatke do Toudiego

Btw za co podczepiać samochod z przodu zeby go holowac ? ;O bo tak teraz sie zastanawiam i srednio mi przychodzi cos na mysl

_________________
BedzieszMiałWydatek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wycieki oleju + płynu chłod.
PostNapisane: 24 czerwca 2013, 08:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
Wy naprawdę sądzicie że to przez zmianę oleju z 10w na 5w ?
5w to gęstość oleju w niskich temperaturach, tzn że jest on poprostu rzadszy zimą, dzięki temu jest go łatwiej zassać pompie olejowej.

Nie wygłaszajcie tu herezji o tym że po zmianie na 5w rozszczelni się silnik.
W moim poprzednim aucie (audi a4) też był zalany 10w castrola,
auto nie sprawiało problemów, ale po przeczytaniu wielu tematów
zdecydowałem o zmianie, kupiłem 5w Liqui Moly, wymiana w zimę.
Auto zdecydowanie lepiej odpalało, zużycie oleju spadło praktycznie do zera,
olej wymieniany co 15 tys. km. Przejechałem 40tys., sprzedałem koledze z pracy który
przejechał 10tys km, wycieków brak. Przebieg auta 320tys. potwierdzony.

W obecnym aucie też zalany był 10w(mobil), silnik miał wyciek z pod podstawy filtra oleju i spod miski.
Olej wymieniłem na 5w Millersa (przed wymianą płukanka Liqui Moly), wycieki zlikwidowane. i wszystko jest ok, po zmianie oleju zrobione 7tys km.

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wycieki oleju + płynu chłod.
PostNapisane: 24 czerwca 2013, 08:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Cytuj:
Wy naprawdę sądzicie że to przez zmianę oleju z 10w na 5w ?
5w to gęstość oleju w niskich temperaturach, tzn że jest on poprostu rzadszy zimą, dzięki temu jest go łatwiej zassać pompie olejowej.

Nie wygłaszajcie tu herezji o tym że po zmianie na 5w rozszczelni się silnik.
W moim poprzednim aucie (audi a4) też był zalany 10w castrola,
auto nie sprawiało problemów, ale po przeczytaniu wielu tematów
zdecydowałem o zmianie, kupiłem 5w Liqui Moly, wymiana w zimę.
Auto zdecydowanie lepiej odpalało, zużycie oleju spadło praktycznie do zera,
olej wymieniany co 15 tys. km. Przejechałem 40tys., sprzedałem koledze z pracy który
przejechał 10tys km, wycieków brak. Przebieg auta 320tys. potwierdzony.

W obecnym aucie też zalany był 10w(mobil), silnik miał wyciek z pod podstawy filtra oleju i spod miski.
Olej wymieniłem na 5w Millersa (przed wymianą płukanka Liqui Moly), wycieki zlikwidowane. i wszystko jest ok, po zmianie oleju zrobione 7tys km.

A gdzie napisałem że to jest zły zabiek z 10W ma 5W ???
Napisałem że po takim zabiegu mogą wystapic problemy typu wycieki i są :kwasny:
A co do twojej a4 to sie ciesz że nic nie ciekło z nie bluzgaj kogoś, ja nie wiem w jakim stanie były te sim.i uszczelka i zaczeły ciec, w twojej audicy były w lepszym i dlatego nie ciekło !
Nie takie znam przypadki negatywne i pozytymwe zmian oleju...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wycieki oleju + płynu chłod.
PostNapisane: 24 czerwca 2013, 08:54 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
:rotfl: Ja nie wygłaszam herezji, tylko przeszła mi już ochota walczyć właśnie z teorią że 5W40 rozszczelni silnik a 10W go uszczelni.
Po za tym herezją jest pisanie o gęstości, bo w parametrach technicznych olejów podawana jest ona tylko przy 15 stopniach celcjusza a to nijak się nie ma do określenia czy to jest olej 5W,10W / 20,30,40 itd..
Tutaj brana jest pod uwagę lepkość(przy 40 i 100C), temp. płynięcia, pompowalność-w skrócie ciśnienie jakie trzeba wytworzyć żeby w określonej temp.ujemnej przepompować daną ilość oleju w określonych przekrojach itd..
Dlatego też podałem K-Classic 10W40 :) , bo on ma najprawdopodobniej 90mm2/s przy 40C i 13,7mm2/s przy 100C. Jak dla oleju 10W w 40C to dosyć mało i w dodatku ma temp. płynięcia -33C i 5900 mPas przy -25C. Są to parametry lepsze od valvoline i mobila 10W40, mieszczące się chyba już w 5W40. Skąd to wiem: wiem ale nie powiem :rotfl: :rotfl:
Jeździłem na tym oleju i wiem, że nie trzeba go tyle "rozgrzewać" w zimie co valvo czy mobil, a w lecie nie robi się wodnisty tak jak mobil.
A przyczyną obu nagłych wycieków z uszczelniaczy może być przytkane odpowietrzanie-odgazowanie skrzyni korbowej.
Po zalaniu oleju motul 5W-40(nie wiadomo też czy z pewnego źródla)istnieje też taka możliwość, że nowy "rześki" :) olej cosik tam rozpuścił i to cosik przytkało znów cosik itd. i silnik się nadyma i uszczelniacze nie wytrzymują.
Alee.. jak zwykle namamrotałem, a przyczyna pewnie jakaś inna....
Sory bo poprawiałem kilka razy, gdy zobaczyłem co napisałem :zawstydzony:

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wycieki oleju + płynu chłod.
PostNapisane: 24 czerwca 2013, 10:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
bawarczyk88i napisał(a):
Cytuj:
Wy naprawdę sądzicie że to przez zmianę oleju z 10w na 5w ?
5w to gęstość oleju w niskich temperaturach, tzn że jest on poprostu rzadszy zimą, dzięki temu jest go łatwiej zassać pompie olejowej.

Nie wygłaszajcie tu herezji o tym że po zmianie na 5w rozszczelni się silnik.
W moim poprzednim aucie (audi a4) też był zalany 10w castrola,
auto nie sprawiało problemów, ale po przeczytaniu wielu tematów
zdecydowałem o zmianie, kupiłem 5w Liqui Moly, wymiana w zimę.
Auto zdecydowanie lepiej odpalało, zużycie oleju spadło praktycznie do zera,
olej wymieniany co 15 tys. km. Przejechałem 40tys., sprzedałem koledze z pracy który
przejechał 10tys km, wycieków brak. Przebieg auta 320tys. potwierdzony.

W obecnym aucie też zalany był 10w(mobil), silnik miał wyciek z pod podstawy filtra oleju i spod miski.
Olej wymieniłem na 5w Millersa (przed wymianą płukanka Liqui Moly), wycieki zlikwidowane. i wszystko jest ok, po zmianie oleju zrobione 7tys km.

A gdzie napisałem że to jest zły zabiek z 10W ma 5W ???
Napisałem że po takim zabiegu mogą wystapic problemy typu wycieki i są :kwasny:
A co do twojej a4 to sie ciesz że nic nie ciekło z nie bluzgaj kogoś, ja nie wiem w jakim stanie były te sim.i uszczelka i zaczeły ciec, w twojej audicy były w lepszym i dlatego nie ciekło !
Nie takie znam przypadki negatywne i pozytymwe zmian oleju...


Nie mówię że tak napisałeś, po co ta spina ?
Gdzie wg Ciebie kogoś zbluzgałem ?

Wpływu na te wycieki wg mnie nie ma wymiana oleju na 5w, tyle ode mnie.

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL