BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 kwietnia 2024, 11:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Duża masa powietrza i vacum, a kopcenie - rozwiązany
PostNapisane: 19 lipca 2013, 00:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Wieruszów
Moje BMW: [E46] 320dA - 2003
Kod silnika: M47N 150 KM
Swego czasu borykałem się z potężnym dymieniem na czarno w swojej buni - 3 dni temu przysiadłem sam i rozwiązałem problem. Przyczyną był nieszczelny dolot (dziura w IC).
W sumie wszystko by było ok, ale mam problem puszczania czarnego dyma podczas momentu ładowania turbawki.
Mógłby ktoś mi powiedzieć czy na biegu jałowym czasem przepływomierz nie zawyża pomiaru?

Obrazek

Ogólnie podejrzewam, że coś jest z nim nie halo ze względu na to, że w momencie nawet delikatnego dodania gazu przez 2-3 sekundy mierzy tyle ile chce ECU, ale gdy obroty się stabilizują to znowu zaczyna zawyżać.
Co ciekawe przy pełnym obciążeniu nie zadymia i pomiary są całkiem dobre.
Oczywiste, że przy takim pomiarze jak na screenie nie osiągnie się wymaganego przez ECU ciśnienia na czujniku kolektora, bo zwyczajnie EGR przydusza silnik swoimi spalinami.
Mam jeszcze jeden przepływomierz i niestety zawyża o kolejne 100 mg co doprowadza do takiego obniżenia ciśnienia w kolektorze, że wywala mi CHECKENGINE pod którym się kryje błąd EGR (4501 - control of exhaust re-circulation) i nawet nie chcę pisać jak się zachowuje na nim samochód...

Uprzedzając odpowiedzi:
a) dolot na 100% szczelny - przy okazji jak zrzucałem kolektor to wrzuciłem nowe uszczelki.
b) korekty wtryskiwaczy prawie wzorowe (oczywiście na ciepłym silniku):
cyl. 1: -0.09
cyl. 2: 0.02
cyl. 3: 0.6
cyl. 4: 0.2
c) silnik nie pożera oleju - od wymiany do wymiany nic nie ubywa.
d) turbo zdrowe (zero luzów, grucha działa jak należy) bo od Rogera :ok:
e) wymienione elektrozaworki turbo i egr
f) wymienione wszystkie węże podciśnienia od ww. zaworków
g) wywalone klapki zawirowań z kolektora
h) nowy filtr powietrza ;)
i) mam jeden błąd w ECU - 40A1 Generator load signal - szumi mi strasznie alternator, więc w przyszłym tygodniu wykręcę i oddam do regeneracji.

Na koniec dodam, że przejechałem się z wypiętym przepływomierzem co skutkowało wywaleniem checkengine'a, pojawieniem się kilku błędów dot. właśnie przepływki, zlikwidowaniem kopcenia (plus) i wyraźnemu spadkowi mocy (ECU zaczęło zwyczajnie przeładowywać powietrze w stosunku do potrzeb mieszanki).

edit:

edytowałem temat aby łatwiej było znaleźć go przez wyszukiwarkę :ok:


Ostatnio edytowano 22 sierpnia 2013, 05:47 przez Dr.Parnassus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Poprawne wskazania przepływomierza w 320d M47N
PostNapisane: 19 lipca 2013, 07:04 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
EGR w ogóle się otwiera? Taka masa na jałowym oznaczałaby, że EGR jest zamknięty

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Poprawne wskazania przepływomierza w 320d M47N
PostNapisane: 19 lipca 2013, 07:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Wieruszów
Moje BMW: [E46] 320dA - 2003
Kod silnika: M47N 150 KM
cursor napisał(a):
EGR w ogóle się otwiera? Taka masa na jałowym oznaczałaby, że EGR jest zamknięty


Tak, otwiera się, sprawdziłem przed momentem. ;)

Jeszcze dorzucę aby uprzedzić kolejną odpowiedź, że filtr odmy był wymieniony na początku roku jakieś 5-6 tysięcy kilometrów temu - oczywiście na wersję z plastikowym separatorem.

edit:
ogólnie rozglądam się po okolicy żeby przełożyć ze sprawnego auta przepływkę i zobaczyć jak się będzie zachowywać, a w ostateczności kupię z boscha albo pierburga nową. Do końca lipca mogę się z bunią bawić, później zważając na okres wakacyjny chciałbym ją mieć poskładaną :) .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Poprawne wskazania przepływomierza w 320d M47N
PostNapisane: 19 lipca 2013, 09:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: e46 320d
Witam,
wskazany przez Ciebie błąd jednoznacznie wskazuje na niepoprawną pracę zaworu EGR. Tłumaczy to także wysoki poziom wskazań przepływomierza. Na Twoim miejscu sprawdziłbym DIS`em przepływkę poprzez test. Winny może być (co wielce prawdopodobne) elektrozawór sterujący pracą EGR. Jakie masz wskazania czujnika doładowania w kolektorze przy wyłączonym silniku? No i pytanie które powinno być zadane na początku. Czy masz zrobiony program? Jaki numer przepływki oraz wgrane oprogramowanie? Może potrzebna jest adaptacja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Poprawne wskazania przepływomierza w 320d M47N
PostNapisane: 19 lipca 2013, 09:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
może przejażdżka z odpiętą przepływką coś pomoże???

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Poprawne wskazania przepływomierza w 320d M47N
PostNapisane: 19 lipca 2013, 14:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Wieruszów
Moje BMW: [E46] 320dA - 2003
Kod silnika: M47N 150 KM
darcyn napisał(a):
może przejażdżka z odpiętą przepływką coś pomoże???

Pisałem w pierwszym poście:
Cytuj:
Na koniec dodam, że przejechałem się z wypiętym przepływomierzem co skutkowało wywaleniem checkengine'a, pojawieniem się kilku błędów dot. właśnie przepływki, zlikwidowaniem kopcenia (plus) i wyraźnemu spadkowi mocy (ECU zaczęło zwyczajnie przeładowywać powietrze w stosunku do potrzeb mieszanki).


Jaisu napisał(a):
Witam,
wskazany przez Ciebie błąd jednoznacznie wskazuje na niepoprawną pracę zaworu EGR. Tłumaczy to także wysoki poziom wskazań przepływomierza. Na Twoim miejscu sprawdziłbym DIS`em przepływkę poprzez test. Winny może być (co wielce prawdopodobne) elektrozawór sterujący pracą EGR. Jakie masz wskazania czujnika doładowania w kolektorze przy wyłączonym silniku? No i pytanie które powinno być zadane na początku. Czy masz zrobiony program? Jaki numer przepływki oraz wgrane oprogramowanie? Może potrzebna jest adaptacja

Ok, po pracy sprawdzę przepływkę i spiszę z niej numery. - co do adaptacji to wiem, że w DDE 5.0 po zmianie należy odpiąć klemy od akumulatora (gdzieś Roger pisał o tym na forum).
Elektrozawory wymieniałem (brałem nowe z pierburga), ale mam jeszcze jeden ori w garażu sprawny - podmienię i zobaczę co będzie dalej.
Wskazania na wyłączonym silniku podrzucę wieczorem.
Nie mam aktualnie programu. ;)

Co do błędu 4501 to nie występuje on z tym przepływomierzem który mam aktualnie w samochodzie tylko z drugim który jeszcze bardziej zawyża pomiar.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Poprawne wskazania przepływomierza w 320d M47N
PostNapisane: 19 lipca 2013, 14:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
4501 to egr

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Poprawne wskazania przepływomierza w 320d M47N
PostNapisane: 19 lipca 2013, 22:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Wieruszów
Moje BMW: [E46] 320dA - 2003
Kod silnika: M47N 150 KM
darcyn napisał(a):
4501 to egr

Wiem o tym ;)

Właśnie wróciłem z garażu i spieszę ze screenami i moimi obserwacjami:

Tak wygląda wskazania przed odpaleniem:
Obrazek
Obrazek

Tak wyglądają wskazania moment po odpaleniu:
Obrazek
Obrazek

Później na postoju dodałem gazu delikatnie tak aby doszło do 1500 obr./min. i moim oczom ukazuje się coś takiego:
Obrazek

Po odpuszczeniu gazu masa znowu rośnie po za wymagania ECU.

Następnie samochód zwyczajnie stał, skrzynia w pozycji P, około 750 obr.min. i wcisnąłem do oporu pedał hamulca co dało taki efekt:
Obrazek

Jak to jest możliwe, że w momencie wciśnięcia pedału hamulca zwiększa mi się ciśnienie w kolektorze i spada tak drastycznie pomiar przepływomierza? Jakie jest tu powiązanie?

Co do błędów to jednak mam w ECU błąd 4501, ale nie wywaliło mi CHECKENGINE:
Obrazek

Dodatkowo zamieniłem elektrozawór od EGR na kompletnie inny i nie wniosło to zmian.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Poprawne wskazania przepływomierza w 320d M47N
PostNapisane: 20 lipca 2013, 08:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
to z tym hamulcem to chyba tak ma być.
walcze z takimi samymi objawami, tyle że mi nie wybija błędu.
też wymieniałem elektrozaworki - niepotrzebnie.
jeszcze nie doszedłem do celu bo nie mam disa.
mnie nakierowano na to żeby skasować przepływkę w disie + ogrniczyć egr

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Poprawne wskazania przepływomierza w 320d M47N
PostNapisane: 20 lipca 2013, 09:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Wieruszów
Moje BMW: [E46] 320dA - 2003
Kod silnika: M47N 150 KM
darcyn napisał(a):
to z tym hamulcem to chyba tak ma być.
walcze z takimi samymi objawami, tyle że mi nie wybija błędu.
też wymieniałem elektrozaworki - niepotrzebnie.
jeszcze nie doszedłem do celu bo nie mam disa.
mnie nakierowano na to żeby skasować przepływkę w disie + ogrniczyć egr


Hmmm, nie mam skonfigurowanego DISa na tym laptopie - w niedzielne popołudnie go zrobię i coś niecoś pokombinuję.
Mamy weekend więc teraz nie zdobędę na 100% sprawnej przepływki lub EGR.
Ograniczyć jak najbardziej można - już to robiłem w zeszłym roku, ale żeby nikogo nie kusiło zaślepiać (to nie wyeliminuje raczej przyczyny, a prawdopodobnie tylko objawy) :)
Uważam, że nie ma problemu nie do rozwiązania :hyhy:

Swoją drogą musiałbym do kogoś w okolicy podjechać i zrobić aktualizację softu. Jest ktoś blisko mnie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Poprawne wskazania przepływomierza w 320d M47N
PostNapisane: 21 lipca 2013, 00:00 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Wpływ hamulca na pomiary miałem w kilku 3.0d 218KM, gdzie pompa vacuum nie dawała rady i brakowało jej wydajności

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Poprawne wskazania przepływomierza w 320d M47N
PostNapisane: 21 lipca 2013, 02:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Wieruszów
Moje BMW: [E46] 320dA - 2003
Kod silnika: M47N 150 KM
cursor napisał(a):
Wpływ hamulca na pomiary miałem w kilku 3.0d 218KM, gdzie pompa vacuum nie dawała rady i brakowało jej wydajności


Hmmm, to może być to :ok:
Wiesz może jak ją sprawdzić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Poprawne wskazania przepływomierza w 320d M47N
PostNapisane: 21 lipca 2013, 08:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
Na szybko znalazlem takie info:
Sciągnąć rure z egr. Jeśli tłoczek egr uchyla się na kilka milimetrów to pompa niedomaga.
Oczywiscie nie może być ograniczony w disie

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Poprawne wskazania przepływomierza w 320d M47N
PostNapisane: 21 lipca 2013, 15:44 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Spójrz w odczyty masy powietrza i pompuj pedałem
We wspomnianych samochodach, masa powietrza skakała z zadanych o ponad 100mg/skok(czyli tak jakby EGR po prostu zamknąć), chwilę potem pojawiał się błąd EGR i już nie wysterowywał go w ogóle. Po skasowaniu błędu znowu masa powietrza zgadzała się, do ponownej zabawy pedałem hamulca. Po zmianie pompy vacuum, pompowanie pedałem powodowało, że masa także rosła, ale w krótkiej chwili wracała do prawidłowych wskazań



Odłączenie rury od egr może spowodować zamknięcie EGR bo zmieni się odczyt masy powietrza

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Poprawne wskazania przepływomierza w 320d M47N
PostNapisane: 21 lipca 2013, 22:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Wieruszów
Moje BMW: [E46] 320dA - 2003
Kod silnika: M47N 150 KM
Dzisiaj tylko zdążyłem przyjrzeć się pompie vacum. Przyłożyłem ucho jak najbliżej się dało i słychać cykanie których częstotliwość wzrasta wraz ze wzrostem obrotów silnika.

Jutro wypadła mi niestety mała trasa do pokonania i wrócę za 3 dni, więc nieco przeciągnie się naprawianie buni.

Co do EGR, jeśli dobrze pamiętam to w INPA da się go otwierać za pomocą "Activate" od 5-95% więc po ściągnięciu gumowej rury spokojnie można obserwować jak się otwiera. Zacząć od 5% i zwiększać co 5 aż do maksymalnej wartości. - dobrze myślę? ;)

cursor, dokładnie sprawdzę to o czym piszesz, ale mogę wspomnieć, że gdy pompowałem pedałem hamulca to pomiar przepływki drastycznie spadał - tamten screen jest zrobiony podczas pompowania i jest to skrajnie najniższa wartość jaką otrzymałem. sprawdzę jak to jest z tym błędem 4501, czy pojawia się w takim momencie jak piszesz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Poprawne wskazania przepływomierza w 320d M47N
PostNapisane: 22 lipca 2013, 08:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
ale to nie chodzi żebyś sobie go ograniczył, tylko czy go pompa wciągnie.

to że cyka vacum to nic, bo jak są wytarte łopatki to się kręcą ale nie robią próżni

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Poprawne wskazania przepływomierza w 320d M47N
PostNapisane: 23 lipca 2013, 17:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
faktycznie po zdjęciu rury, egr zamyka się

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Poprawne wskazania przepływomierza w 320d M47N
PostNapisane: 25 lipca 2013, 23:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Wieruszów
Moje BMW: [E46] 320dA - 2003
Kod silnika: M47N 150 KM
Cursor, możesz mi jeszcze powiedzieć czy wspomniane 3.0d po za błędem EGR również lekko zadymiały?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Poprawne wskazania przepływomierza w 320d M47N
PostNapisane: 26 lipca 2013, 07:05 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Nie zwróciłem na to uwagi. Na pewno korekcje mocno się rozjeżdżały

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Poprawne wskazania przepływomierza w 320d M47N
PostNapisane: 28 lipca 2013, 10:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Wieruszów
Moje BMW: [E46] 320dA - 2003
Kod silnika: M47N 150 KM
U mnie też się rozjeżdżają, więc nie pozostaje mi nic innego jak zmienić vacum i zobaczyć czy da to jakiś efekt.
Przez ostatnie dwa dni sprawdziłem jeszcze szczelność dolotu i jest ok.
Opornie idzie, ale przy okazji jeszcze zmieniłem wahacze i stabilizatory z przodu ^^.

Do tego dorzucam fotkę z EGR i powiem szczerze, że jest źle, gdyż przejechałem około 500 km i mam znowu miliard syfu gdzie po czyszczeniu był jak nowy.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL