BMW Sport

Największe forum dyskusyjne fanów marki BMW w Polsce

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Ogłoszenia
Teraz jest 23 października 2014, 14:46


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39 m52b20] Separator oleju, diagnoza
PostNapisane: 13 sierpnia 2013, 18:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 103
Lokalizacja: Małopolska
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52
Witam, moja e39 cierpi na dymienie na niebiesko, nie zawsze, gorący silnik, ale to nie zawsze. Wczoraj zrobiłem test, na właczonym silniku zrobiłem tak: http://www.youtube.com/watch?v=EJaFsNFf ... e=youtu.be słychać jak by była uszkodzona membrana. Dzisiaj wymontowałem ją miejsce gdzie wchodzi separator w kolektor był olej, rozebrałem separator, membrana cała bez pęknięć, przewody drożne i ten od silnika i ten idący do miski, złożyłem wszystko do kupy, odpalilem silnik i powtórzyłem test z korkiem, bagnetem i to samo... separator ma rok, kupiłem nowy ehh. Może mi ktoś doradzić co może byc nie tak ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39 m52b20] Separator oleju, diagnoza
PostNapisane: 13 sierpnia 2013, 20:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 62
Posty: 4142
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
zdejmij ten przewód,który idzie do pokrywy zaworów i dmuchnij w niego
powinieneś usłyszeć jak zabulgocze olej,jeżeli tak będzie,to odma jest drożna
a dymić na niebiesko może z innego powodu
M52 właściwie gaśnie albo bardzo kuleje po odkręceniu korka oleju


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39 m52b20] Separator oleju, diagnoza
PostNapisane: 13 sierpnia 2013, 20:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 103
Lokalizacja: Małopolska
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52
Drożna na pewno jest, bo ją wyciągnąłem dzisiaj, w linku podałem film z dzwiękiem jaki pojawia sie po wyciagnieciu bagnetu, korka, on mnie niepokoi, a przede wszystkim ten olej w gumowej mufie i dziurze gdzie mocowany jest separator, wyglądalo by mi na to, ze tamtędy zasysa olej kolektor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39 m52b20] Separator oleju, diagnoza
PostNapisane: 13 sierpnia 2013, 20:57 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 62
Posty: 4142
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
sprawdzałeś węże,ale ten dolny wchodzi do rurki bagnetu i czasami tam jest zakorkowane
dlatego napisałem o tym dmuchnięciu w górny wąż
olej do kolektora może się przedostać przez pękniętą membranę a napisałeś,że jest cała


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39 m52b20] Separator oleju, diagnoza
PostNapisane: 13 sierpnia 2013, 21:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 103
Lokalizacja: Małopolska
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52
do miski jest drożny, nawet przetykałem go drutem, rurką, nie wiem może ta sprężynka jest nie tak coś i przez nią do kolektora zasysa olej, nawet nie chce myslec co może byc w nim..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39 m52b20] Separator oleju, diagnoza
PostNapisane: 13 sierpnia 2013, 21:39 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 62
Posty: 4142
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
zdejmij przepustnice i będziesz miał jakiś dostęp do kolektora,jeżeli będzie tam olej
to na bank winna jest odma i będziesz znał przyczynę dymienia
zawsze to lepsze niż dymienie przez pierścienie na tłokach,jeżeli poddymia na rozgrzanym


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39 m52b20] Separator oleju, diagnoza
PostNapisane: 14 sierpnia 2013, 10:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 103
Lokalizacja: Małopolska
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52
żebym wiedział tylko co w tym separatorze może być nie tak, zobacze na ten kolektor. Jeżeli w kolektorze ssącym będzie olej to będzie trzeba go wyciągnąć, wyczyścić, nową odme założyć i patrzyć ehh! Ale lepsze to jak robienie pierścionków. Dziwi mnie jeszcze jedno, skoro ta membrana jest dobra, tzn nie widze żadnych dziur, pęknięć to skąd ten dźwięk ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39 m52b20] Separator oleju, diagnoza
PostNapisane: 14 sierpnia 2013, 10:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 390
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: e 36 323
Kod silnika: m52b25
Mębrane ci nie domyka i ciagnie olej i powietrze z tąd to pierdzenie i ci dymi jak zarżnięta . z lipnego materiału była wykonana zdarza się.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39 m52b20] Separator oleju, diagnoza
PostNapisane: 14 sierpnia 2013, 12:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 103
Lokalizacja: Małopolska
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52
od poprzedniego ten separator różni się kolorem tej membrany, jest cała czarna, a nie jak poprzednia czerwona/pomarańczowa, może jest troszke twardsza, :dobani: Dziekuje za rade, czeka mnie zakup nowego separatora i zrzucenie kolektora, bo czekaż aż sie sie sam olej wypali nie ma co


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39 m52b20] Separator oleju, diagnoza
PostNapisane: 29 grudnia 2013, 11:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 24
Posty: 465
Moje BMW: e36 320ci '95r
Kod silnika: m50b20tu
Garaż: Bmw 320ci '95 qp + Kawasaki zx6r '98
panowie miałem problem z dymieniem, odma zapocona olejem, wymieniłem odmę na nową, mechanik wyczyścił kolektor, przpustnice itp. Przez 1 mśc spokój teraz znowu to samo. Po zdjęciu węża z z pokrywy wydostaje się smużka olejowa pod ciśnieniem. Wąż w środku zabrudzony "masłem".
Mówicie że lubi się zapychać ten wąż spływowy do miski? (co schodzi do rurki od bagnetu)
Dmuchnięcie to sprawdzi?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39 m52b20] Separator oleju, diagnoza
PostNapisane: 29 grudnia 2013, 12:03 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2083
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52g28
Garaż: poza bmw stoi również 125p kombi http://sfiatowcy.blogspot.com
warto sprawdzić też drożność metalowej części która wraz z bagnetem wchodzi w miskę - zdejmujesz przewód odmy z metalowego króćca, zakładasz jakiś długi gumowy i dmuchasz - bulgoce olej w misce - drożne, nie bulgoce - zapchane. wtedy trzeba wyjąć cały bagnet (na szczęście w tym silniku to proste - 1 śruba) i czyścisz bo nie jest trudne acz upierdliwe. najlepiej zalać tę część jakimś rozpuszczalnikiem coby rozmoczyć osad. robiłem to ostatnio ;)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39 m52b20] Separator oleju, diagnoza
PostNapisane: 29 grudnia 2013, 14:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 24
Posty: 465
Moje BMW: e36 320ci '95r
Kod silnika: m50b20tu
Garaż: Bmw 320ci '95 qp + Kawasaki zx6r '98
ok dzięki, w wolnej chwili sprawdzę tą drożność, bo właśnie wydaje mi się że tam może być problem.
Masz jakiś link do realoem czy DIY z tym bagnetem jak to wygląda


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39 m52b20] Separator oleju, diagnoza
PostNapisane: 29 grudnia 2013, 15:24 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2083
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52g28
Garaż: poza bmw stoi również 125p kombi http://sfiatowcy.blogspot.com
no bagnet jak bagnet, wtykasz go w rurkę mierząc poziom oleju. nieco niżej od tej rurki odchodzi druga do której podpinasz dolny przewód odmy i właśnie to powinno być drożne. mocowane jest to wszystko do bloku śrubką, po jej odkręceniu musisz mocno pociągnąć w górę żeby wyjąć

http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=10

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39 m52b20] Separator oleju, diagnoza
PostNapisane: 29 grudnia 2013, 18:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 24
Posty: 465
Moje BMW: e36 320ci '95r
Kod silnika: m50b20tu
Garaż: Bmw 320ci '95 qp + Kawasaki zx6r '98
teraz i tak mam kanał zawalony a i za zimno. Zlece mechanikowi i go przypilnuje bo rozwiązał "połowicznie" problem wymienia, po prostu wyczyścił wszystko i nie kopciło. Z tego co widać roboty dużo nie jest, żeby tylko oringa nie zgubidzć i będzie gitara. Thx


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39 m52b20] Separator oleju, diagnoza
PostNapisane: 3 stycznia 2014, 23:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 24
Posty: 465
Moje BMW: e36 320ci '95r
Kod silnika: m50b20tu
Garaż: Bmw 320ci '95 qp + Kawasaki zx6r '98
rozmawiałem dziś z mechanikiem, mówił że sprawdzał drożność tego spływu i mówi że był ok. Ponoć jak by był zatkany to po wyjęciu bagnetu by gwizdało podczas pracy silnika...
nie mam już pojęcia czemu tak się dzieje. Jakieś uszkodzenie mechaniczne silnika? pierścienie ? uszczelniacze? wygląda typowo na odme ale już sam nie wiem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39 m52b20] Separator oleju, diagnoza
PostNapisane: 6 stycznia 2014, 11:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: e39 TOURING
Kod silnika: m52 b20/b28 SWAP
U siebie to czyściłem przy okazji wymiany silnika.
W tej rurce spływ oleju z odmy jest wykonany w formie bardzo wąskich szczelin. CZyszczenie tego przy wyjętej rurce mam sens bo inaczej to szkoda fatygi.

Ale duże ilości oleju w odmie sa trochę dziwną sprawą bo w obecnym silniku w odmie jest zaledwie lekko tłusto.

W starym silniku miałem tam pełno oleju i syfu. Zmieniłem odme na nową i niczego to nie zmieniło bo szybko tam ponownie gromadził się olej. Powodem tego był zajechany silnik i żadne zmienianie odmy tu nic nie pomoże.

Jeszcze tylko dodam , że w pokrywie zaworów miejśce podłaczenia węża od odmy nie jest zwykłą dziurą na wylot ale rurka podłączona jest do takiego jakby pudełka z małym otworem wlotowym.

Może tam trzeba tez czyścić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39 m52b20] Separator oleju, diagnoza
PostNapisane: 6 stycznia 2014, 11:59 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 422
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Tak. Właściwa drożność, przepływ przez to "pudełko" to jeden z podstawowych warunków właściwego działania separatora-odmy.
Jesli tam (w pokrywie zaworów) przepływ jest utrudniony, to inną możliwą drogą przez którą podciśnienie w kolektorze ssącym dopuszczane przez zawór memranowy odmy, jest zasysanie oleju z miski przez rurkę bagnetu i robi się kuuuupa! dymu.
Zdjąć rurkę przy pokrywie zaworów, założyć na nią jakiś wąż, odkręcić korek wlewu oleju i próbować zasysać-dmuchać przez założony wąż. Powinno dosyć lekko iść powietrze. Tylko uważać przy zasysaniu, żeby nie łyknąć jakiegoś gluta lub kawałka nagaru :D zastałego w tym pudełku. W pudełku prawdopodobnie jest mały labiryncik spowalniający, wyhamowujący wieksze krople oleju żeby wróciły na klawiturę.
Jeśli przelot jest przytkany, to nie ma mowy o prawidłowym działaniu odmy
Wtedy demontaż pokrywy, wlewać ropę+rozpuszczalnik ekstrakcyjny+nafta w otworek-króciec rurki(z drugiej strony wewnątrz pokrywy czymś przytkać wewnętrzny otworek) i telepać :) pokrywą. Zlać, przedmuchać w miarę możliwość z obu stron(np. wężyk na króciec i pompka nożna). Operację powtarzać do zadawalających efektów ;).
Zdrowia w Nowym Roku!(przy używanym BMW to zdrowie szczególnie jest potrzebne).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39 m52b20] Separator oleju, diagnoza
PostNapisane: 1 marca 2014, 19:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 24
Posty: 465
Moje BMW: e36 320ci '95r
Kod silnika: m50b20tu
Garaż: Bmw 320ci '95 qp + Kawasaki zx6r '98
panowie pomóżcie bo sobie nie uporałem z problemem, dodam że po odkręceniu korka przy pracującym silniku auto mocno kuleje czyli teoretycznie ok
jak zdejme wężyk od odmy przy kolektorze to auto też mocno kuleje, chyba że zatkam palcem ten wąż od odmy, z otworu przy kolektorze bije powietrze z mgiełką czyli chyba też ok.

Teraz jak auto poganiałem na trtasie codziennie to nie mam już masła w tym przewodzie do odmy, wszystko czyściutko.

jak pogonie auto na trasie np 140 km\h przez dłuższą chwilę to po nocy i odpaleniu zadymi przez 5-10s.

Może to uszczelniacze? chociaż jak jeżdże wolno do 3.000 obr\min to auto praktycznie wogole nie dymi.
Może silnik kondycyjnie jest już w kiepskim stanie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39 m52b20] Separator oleju, diagnoza
PostNapisane: 1 marca 2014, 19:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: e39 TOURING
Kod silnika: m52 b20/b28 SWAP
Rozgrzej go ile się da w normalny sposób i następnie na postoju daj mu po gazie pod odcinkę.
Tak kilka razy kolejno daj mu ogn ia i dokładnie patrz na wydech.
Jak zadymi to szukaj powoli silnika.

A uszczelniacze dymią rano w kilka sekund po odpaleniu i po kilku sekundach przestają.
A w trasie dymią jak zdejmiesz noge z gazu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39 m52b20] Separator oleju, diagnoza
PostNapisane: 1 marca 2014, 20:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 24
Posty: 465
Moje BMW: e36 320ci '95r
Kod silnika: m50b20tu
Garaż: Bmw 320ci '95 qp + Kawasaki zx6r '98
ok sprawdzę tak jak mówisz, przed wymianą odmy przy gwałtownym ruszaniu potrafiło zadymić jak było blisko odciny, teraz wydaje mi się że tego nie ma, ale sprawdze dokładnie i napiszę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL