BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 09:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] M57 problemm z podciśnieniem do turbo
PostNapisane: 3 sierpnia 2013, 11:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57B30
Witam.
Szukałem na necie i na forach, ale nic nie znalazłem, więc proszę o wyrozumiałość.
Od miesiąca borykam się z problemem utraty mocy w beemku. Było wszystko okey aż tu nagle (powoli) zaczął tracić na mocy... Coraz większe obroty potrzebował żeby przyspieszać jak wcześniej... Zrobiłem tak może ze 2k km. A teraz to mocy ma jak 90 konny diesel :/ Mocy nie ma a wskazówka ekonomizera idzie na max od 1000 obrotów :/ Organoleptycznie stwierdziłem (będąc oczywiście laikiem w temacie), że nie zaciąga się sztanga od turbo nawet po dodaniu gazu...
Sprawdziłem co się dało. Czy sztanga od turbo się zaciąga od samej gruszki. Działa jak podepnę przewód podciśnienia pod strzykawkę i zaciągnę to się wychyla. Ciśnienie w gruszce trzyma. Ciśnienie do samego elektrozaworu dociera od Vacum, bo jak przyłożę do wężyka palec to czuć że działa. Problem jest z podciśnieniem idącym od elektrozaworu do gruszki turbo. Odłączyłem wężyk od samej gruszki i przy dodawaniu nawet gazu nie czuć ssania :/
Elektrozawór wymieniony z EGRrem i to samo. Czyli na 90% to nie wina jego.

Mam zatem pytanie co steruje elektrozaworem? Przepływomierz też podmieniałem i nic, żadnej poprawy :/

POMOCY :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 problemm z podciśnieniem do turbo
PostNapisane: 3 sierpnia 2013, 11:29 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
podmien zaworek od dzialajace beemki bo te od egru czesciej padaja niz od turbo

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 problemm z podciśnieniem do turbo
PostNapisane: 3 sierpnia 2013, 21:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Na chwilę do testów możesz pominąć elektrozawór, wtedy będzie szło pełną mocą, z tym że nie wolno tak normalnie jeździć, ale będziesz miał pewność czy to elektrozawór czy coś innego, przy okazji wymień też wężyki podciśnienia bo lubią parcieć z czasem.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 problemm z podciśnieniem do turbo
PostNapisane: 4 sierpnia 2013, 01:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57B30
podol napisał(a):
Na chwilę do testów możesz pominąć elektrozawór, wtedy będzie szło pełną mocą, z tym że nie wolno tak normalnie jeździć, ale będziesz miał pewność czy to elektrozawór czy coś innego, przy okazji wymień też wężyki podciśnienia bo lubią parcieć z czasem.


Tego nie próbowałem raz że boję się konsekwencji, a dwa że do elektrozaworu podciśnienie jednak dochodzi, brak tylko wyjścia, więc turbo zaciągnie. Mówisz że po przejechaniu 500 metrów nic nie powinno się stać?

Pytam się przy okazji co steruje elektrozaworem? Bo sam sobie ciśnienia nie załącza przecież... Raczej ciężko mi uwierzyć, żeby to 2 elektrozawory (bo i ten od EGRa) były uwalone...
Wężyki sprawdzone i są dobre.
Turbo żyje własnym życiem po przekroczeniu 2,5k obrotów (to normalna rzecz)

Zauważyłem też, że olej zbiera się na wylocie z turbo (na tej rurze i przy egr też jest)?? To normalna rzecz czy trzeba się bać?
Filtr odmy na wiosnę wymieniany. Odma była czysta to jeszcze szmatką przetarłem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 problemm z podciśnieniem do turbo
PostNapisane: 4 sierpnia 2013, 06:27 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Jak chcesz to zobacz czy egr działa na obu elektrozaworach, na wolnych obrotach powinien się ciągle otwierać i zamykać. CO to podciśnienia z turbo to jak działa prawidłowo to po uruchomieniu silnika na wolnych obrotach podciąga sztangę, więc jak podłączysz bezpośrednio to od razu powinieneś zobaczyć, że dół zrobił sięmocniejszy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 problemm z podciśnieniem do turbo
PostNapisane: 4 sierpnia 2013, 09:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57B30
Ponowna podmiana elektrozaworu z egr raczej nie wchodzi w grę z uwagi na konieczność demontażu kolektora (czasochłonne i pracochłonne).
Podczas podmiany elektrozaworów były one czyszczone, łącznie z rozbieraniem i dostaniem się do membrany.
Przy uruchamianiu silnika sztanga turbiny nie zmienia pozycji ani na wolnych ani przy dodaniu gazu... Po odpięciu wężyka od gruszki turbo palcem nie czuć ssania... Brak podciśnienia na wyjściu z elektrozaworu do gruszki turbiny. Na dojściu do elektrozaworu jest ciśnienie.

Jeszcze raz się spytam - co steruje elektrozaworem turbiny, bo tak jak by sygnału otwarcia nie dostawał... Nie jestem elektrykiem, więc nie sprawdzę napięć... Może jest jakiś bezpiecznik od elektrozaworu? Jak tak to który sprawdzić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 problemm z podciśnieniem do turbo
PostNapisane: 5 sierpnia 2013, 09:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: e46 320d
Nie wiem Kolego po co tak kombinujesz, skoro problem wydaję się wałkowany setki razy i rozwiązanie jest dość proste. Masz najprawdopodobniej do wymiany elektrozawór sterujący zmienną geometrią turbiny. Jeżeli chcesz się upewnić że to on, to podepnij podciśnienie bezpośrednio. Nic się nie stanie, tylko jeżeli przejedziesz jakiś kawałek to komputer przeżuci auto w stan awaryjny poprzez przeładowanie. Ale po takim zabiegu powinieneś już być pewny. Jeżeli masz komputer to sprawdź czy są błędy. Jeżeli nie działa sterowanie tym zaworem to powinien pojawić się błąd. Jeżeli elektronicznie jest on ok, błędu nie będzie, co nie oznacza że pracuje dobrze...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 problemm z podciśnieniem do turbo
PostNapisane: 5 sierpnia 2013, 19:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57B30
Kupiłem nowy pierburg za 250zł ...i nic... dalej nie ma na wyjściu podciśnienia :/
Podłączony jest dobrze tak jak na schemacie z realoem bo już myślałem że wężyki zamieniam ...
Po pominięciu elektrozaworu gruszka zaciąga sztangę od razu na wolnych obrotach (więc jest dobrze) ...
Nie mam już pomysłów dlatego radzę się na forum ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 problemm z podciśnieniem do turbo
PostNapisane: 5 sierpnia 2013, 20:17 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Pozostaje niestety brak sterowania eletrozaworkiem, musisz po prostu iść od tej wtyczki przy elektrozaworze po kablu do kompa i zobaczyć czy coś sie z nim nie stało. Może będziesz miał szczęście i to tylko kabelek, a może nieszczęście i komp...

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: M57 problemm z podciśnieniem do turbo
PostNapisane: 8 sierpnia 2013, 06:52 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 47
Posty: 26
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: M57
Witam!
Ja podobnie jak kolega nadal drąże temat spadku mocy.
Już jakiś czas temu zaczął się ten problem i do tej pory nie moge go rozwiązać. Dodam że jestem zadowolony użytkownikiem do tej pory nie będę zmieniał na inny model.

Problem jest teraz taki te turbo dmucha na maxa od razu jak zapalam silnik, na wolnych obrotach silnika jest takie doładowanie (przeładowanie) turbiny że słychać w rurze wydechowej aż świszczy, próbując dodać gazu silnik dławi sie powietrzem i drży aż chce go wyrwać z ramy.
Zaprowadziłem do mechanika który tylko zajmuję sei serwisem BMW
i powiedział że jest uszkodzony sterownik silnika. na komputerze pokazuje że sterownik od razu po zapaleniu silnika daje sygnał na max doładowanie turbiny.

I moje pytanie czy to jest możliwe?
zrobiłem z nim małe doświadczenie:
wykręciłem czujnik ciśnienia doładowania z kolektora podłączyłem strzykawkę z wężykiem do niego zassałem powietrza strzykawką (podpięty komputer pod samochód) patrzymy na dane z silnika (ciśnienie doładowania, przepływomierz , wtryski) wszystkie dane książkowe , tak powiedział mechanik.
Sam zachodzi w głowę jak to jest możliwe ze teraz wszystko jest ok.


może mała podpowiedz od kolegów albo puście temat dalej na forum może ktoś miał podobny przypadek , mi już ręce opadają .

Z góry dziekuje za pomoc

Sławek

530d 2003r 193km


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 problemm z podciśnieniem do turbo
PostNapisane: 8 sierpnia 2013, 09:36 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Rozumiem, że pokazuje błąd za dużego ciśnienia?

Może być tak, że komp padł i podaje cały czas napięcie na elektrozaworek. Słyszałem o tym kilka razy... Ale sam tego nie widziałem. Wystarczy odpiąć wtyczkę i sprawdzić czy dalej się dławi, przeładowywuje. Ewentualnie podmienić elektrozawór z egra.

Wrzuć najlepiej jakieś screeny z inpy.

Można by było jeszcze podmienić czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym zanim wymienisz kompa. Innej możliwości chyba nie ma.

Jeśli chodzi o podmianę kompa to po wymianie trzeba będzie go zsynchronizować z EWSem żeby odpalił;).

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 problemm z podciśnieniem do turbo
PostNapisane: 9 sierpnia 2013, 19:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57B30
Problem rozwiązany... przyczyną była uszkodzona (naderwana) wtyczka widocznie przy demontażu elektrozaworu... Faktycznie musiały być padnięte 2 elektrozawory, gdyż na nowym wszystko wróciło do normy. Stare nie dają podciśnienia na turbo... Jest śmoc jest radość :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: M57 problemm z przeładowaniem turbo
PostNapisane: 16 sierpnia 2013, 07:59 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 47
Posty: 26
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: M57
Nadal nic.
Nie udało sie naprawić do tej pory, juz 2 zakłady mechaniczne odwiedziłem które naprawiają bmw i sami są zdziwieni takim problemem.

Turbo dmucha na maxa jak tylko silni zapali i nikt nie wie od czego to moze być.
Podmieniane zaworki od podciśnienia , elektryka cała sprawdzona , komputer silnika podmieniony od innego samochodu i tez zadnej poprawy.
Już robie tak że z mojego auta wkładam do innego (takiego samego modelu) czesci i samochód śmiga aż miło a w mojej nie działa?
Chyba to nie jest problem ze sterowaniem turbo ale usterka mechaniczna.

Jeśli ktoś miał podobne problemy proszę o podpowiedzi mi już ręce opadają :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 problemm z podciśnieniem do turbo
PostNapisane: 16 sierpnia 2013, 08:18 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 372
Lokalizacja: Jaworze
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131576
kajetan1976, a sztanga normalnie u Ciebie pracuje?

_________________
Pozdrawiam
Grzesiek
==========================================================================
Non in verbis, sed in rebus est!
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat, es aufzuschließen - Walter Röhrl
Gdzie kończy się przyczepność, tam zaczyna się zabawa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 problemm z podciśnieniem do turbo
PostNapisane: 16 sierpnia 2013, 09:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
a co na to inpa??

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 problemm z podciśnieniem do turbo
PostNapisane: 16 sierpnia 2013, 11:46 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 47
Posty: 26
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: M57
na kompie nie ma żadnych błedów
a sztanga chodzi płynnie (odpinam wtyczke od zaworka) przy turbinie i sztanga chodzi w górę i w dół


a mam pytanie czy jest możliwe aby zaworek od podcisnienia w kolektorze oszukiwał ? jest odczyt z niego ale może zły


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 problemm z podciśnieniem do turbo
PostNapisane: 16 sierpnia 2013, 12:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
zastanawia mnie ta podmianka kompa z inego auta. no nie wie czy to takie "hop" z tą podmianką

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 problemm z podciśnieniem do turbo
PostNapisane: 16 sierpnia 2013, 12:24 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 47
Posty: 26
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: M57
komputer został podmieniony i adoptowany przez mechanika
to jest warsztat gdzie jest serwis bmw nieautoryzowany


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 problemm z podciśnieniem do turbo
PostNapisane: 16 sierpnia 2013, 12:26 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
kajetan1976 napisał(a):
na kompie nie ma żadnych błedów
a sztanga chodzi płynnie (odpinam wtyczke od zaworka) przy turbinie i sztanga chodzi w górę i w dół


a mam pytanie czy jest możliwe aby zaworek od podcisnienia w kolektorze oszukiwał ? jest odczyt z niego ale może zły

Jest to możliwe, bo gdy odpiąłeś wtyczkę i sztanga poszła do góry to ciśnienie powinno spaść, poza tym chyba jest nie możliwe, żeby turbo na wolnych obrotach przeładowało bo inaczej turbo dziura by nie istniała


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M57 problemm z podciśnieniem do turbo
PostNapisane: 16 sierpnia 2013, 12:52 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 47
Posty: 26
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: M57
a właśnie tutaj mam taki problem że jak tylko uruchomisz silnik turbina daje max cisnienie i nie możesz dodać gazu nawet na 2000obr bo rzuca silnikiem
wszyscy mi mówią ze to niemożliwe a jednak

jak wypniesz wtyczke od elektrozaworka ciśnienia spada.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 133 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL