BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 14 maja 2024, 12:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 159 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 11 września 2013, 18:29 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Nikt nie powiedział, że to Ty powiedziałeś. Jednak czytając dowolne forum BMW można takie opinie znaleźć.
Ciekawostka - 523iA touring ma do setki tyle co 520i sedan.


Ostatnio edytowano 11 września 2013, 18:59 przez ULLISSES, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 11 września 2013, 18:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 186
Lokalizacja: Coventry
Moje BMW: E38 & E34
Kod silnika: M62B44 & M30B35
Rozumiem, ze chodzilo Ci o 528iA Touring? Sprawdzilem, faktycznie.. nawet 0,2s gorszy wynik (9,3s 528iA Touring - 9,1s 520i) ale to w przypadku 170 konnej 2 litrowki (2171ccm, od 2000 roku). 150 konna (1991ccm) ma do setki 10.2s

_________________
E38 740i viewtopic.php?f=6&t=134257&p=1720019#p1720019
E34 535i Sport.. viewtopic.php?f=6&t=133495


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 11 września 2013, 19:01 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Nie. Edytowałem posta. Wg autocentrum czasy są identyczne 10.2.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 11 września 2013, 20:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 186
Lokalizacja: Coventry
Moje BMW: E38 & E34
Kod silnika: M62B44 & M30B35
A, 523iA touring 170KM... to tez sie zgadza.. 10.2s, identycznie jak 150 konne 2.0 w manualu i sedanie. No ale to nie az takie zaskoczenie.. automat i buda z tylu robia swoje.

_________________
E38 740i viewtopic.php?f=6&t=134257&p=1720019#p1720019
E34 535i Sport.. viewtopic.php?f=6&t=133495


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 11 września 2013, 20:46 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Nie jest zaskoczenie... dopóki nie zobaczysz na czas 523i touring bez automatu - skrzynia robi 1.3s.

Uprzedzając ewentualne pytanie autora wątku lub przyszłych zainteresowanych: wymiana skrzyni na manual jest raczej nieopłacalna, chyba że mamy idealną budę z idealnym wnętrzem i B28/B30 pod maską.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 11 września 2013, 20:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 186
Lokalizacja: Coventry
Moje BMW: E38 & E34
Kod silnika: M62B44 & M30B35
W pelni popieram przedmowce. Dlatego najlepiej dluzej poszukac i znalezc to co sie chce z rozsadku, a nie brac tego co sie trafi. Wiadomo, mniej istotne rzeczy mozna olac, ale model, silnik, skrzynia, minimalnie interesujace Cie wyposazenie i przede wszystkim stan.. okresl na poczatku i trzymaj sie kurczowo.. bo inaczej bardzo szybko zacznie sie "eh, moglem poczekac.. moglem poszukac", albo "Trudno sie mowi, taka byla taka wzialem..". Trzeba podejsc jak do polowania na unikatowego zwierza.. zapoznaj sie z gatunkiem, wybierz ofiare, sledz, szperaj chocby w najgestszych krzaczorach.. i traf w samo sedno! :D Powodzonka!

_________________
E38 740i viewtopic.php?f=6&t=134257&p=1720019#p1720019
E34 535i Sport.. viewtopic.php?f=6&t=133495


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 15 września 2013, 12:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 131
Lokalizacja: Warszawa, sercem Parczew
Moje BMW: E39 520
Kod silnika: M52B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142945
Dziekuje bardzo za takie zainteresowanie.. Duzo rzeczy się dzieki temu dowiedziałem , czytałem też duzo i mój wybór padł na :

528 z pojedyńczym vanosem , manual w sedanie , ew. silnik 2.5 (+ ew gaz) - To obowiązkowe wymagania.
Dobrze też by było z drewienkiem w środku , 4x elektr szyby i multifunkcyjna kierownica
Może ktoś z forumowiczów ma takową w dobrych pieniądzach ?:)

Oglądałem juz kilka sztuk , jednakże albo coś mi nie odpowiadało , albo stan był fatalny..
Za to przy oględzinach rzuciła mi się jedna rzecz, która mnie ciekawi..

Otóz - Niektóre modele posiadały mały wyświetlacz pod zegarami a niektóre taki dosyć szeroki , chodzi o ten wyświetlający przebieg - Czym one się różnią? Ten szeroki prócz przebiegu co jeszcze wyświetla ?

Kolejną jeszcze rzeczą którą napotkałem w ogladanych autach - Znikające piksele , dosłownie wszędzie - Kazde auto czy to '97 czy '03 miało w duzej ilości "wypalone" piksele czy to na przebiegu czy na radiu.. - Tutaj w tym wypadku tylko wymiana czy mozna to również jakość naprawić ? Piksele padają same z siebie czy też jest to czymś spowodowane ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 15 września 2013, 12:59 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
1. Dobry wybór, chociaż zamiast drewienek (brązowych) wolałbym szare lub srebrne.
2. Szeroki wyświetlacz odpowiada za wyświetlanie informacji z kompa - spalanie, zasięg, spalona żarówka itp. Świetna sprawa.
3. Brakujące piksele w BMW to praktycznie norma. Można to naprawić samemu (opis na forum) lub komuś zlecić (koszt bodajże 300PLN). W temacie jest opisane z czego to się bierze. Na podstawie E34 odniosłem wrażenie, że wpływ na to mają długie postoje zamkniętego auta na słońcu - po kilka/kilkanaście dni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 15 września 2013, 13:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
nioop, wybór dobry. 528 lub 523 ,mam to drugie i jestem zadowolony,tylko manual.
Mam listwy,gałkę z drewna orzechowego wysoki połysk i ta wersja wygląda świetnie,pewnie widziałeś na zdjęciach. Zwróć uwagę jeszcze na radio,gdyż wiele ma tę tanią,paskudną wersję z wąskim wyświetlaczem,szukaj z szerokim wyświetlaczem. Ponadto większość ma kaseciaki więc plusem będzie CD.
W takim aucie kaseciak jest do wymiany i ja to zrobiłem,jednak ceny odtwarzaczy CD to ok 500 zł i nie ma tego za dużo :) Ja kupiłem za 350 zł 2 lata temu i to była cena okazyjna.
Oczywiście jak mamy dobre auto to nie można go nie kupić z powodu kiepskiego radia... ale to wszystko potem kosztuje.
Zdarzają się auta bez automatycznej klimatyzacji(niższa cena) , nawet nie trać czasu na oglądanie.
Ten wyświetlacz to alfanumeryczny Check control(mam taki) ,wyświetla komunikaty o np. o przepalonej żarówce, niedomknięciu drzwi,bagażnika itd,jeśli wszystko działa to po naciśnięciu prawego przycisku zegarów pojawia się check control OK, a jeśli coś nie tak słychać gong,pojawia się komunikat,który gaśnie ale po obu stronach świecą się czerwone strzałki. Mając to lepsze radio i check control ma się pełny komputer pokładowy.
Dużym plusem jest PDC-czujniki cofania, wiele razy mi pomogły, przy 30 cm słychać ciągły sygnał więc można blisko podjechać do przeszkody.
Kolego,szukaj dobrego E39,nawet 520i (choć nie popieram) manual,zadbane,dobrze wyposażone(rzadkość ) nie będzie złym wyborem.
Absolutnie żadne inne auto w tej cenie a nawet trochę wyższej nie da Ci takiego zadowolenia z jazdy jak E39.

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 15 września 2013, 14:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 75
Lokalizacja: Piaseczno
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B25
Ja ostatnio szukałem właśnie 525/528 e39, pojeździłem trochę, w sumie obejrzałem 6 sztuk, takie parchy że szkoda gadać, ludzie przez telefon kłamią jak z nut, a na miejscu to nie wiedzieli że pół samochdu szpachlowane (autentycznie!!!) a że pęka szpachla na podłużnicach (!!!!) czy na dachu to nie zauważyli itp, to jak podliczyłem ile mnie kosztuje każdy taki wyjazd, czyli paliwo + drugi kierowca którego trzeba nakarmić itp. to kupiłem 520 bez szpachli, rdzy itp, dobrze wyposażoną, zimę przelatam a na wiosnę robię swapa. Swap w e39 z 520i na inny silnik r6 bardzo prosta, mało inwazyjna i stosunkowo tania sprawa, tym bardziej że jeszcze stary silnik też sprzedaż, także ja polecam żeby priorytetem w poszukiwaniach była zdrowa buda i ewentualnie wyposażenie, motor wymienić to pryszcz przy kosztach odnawiania zardzewiałego/szpachlowanego/składanego z trzech nadwozia
Może ja miałem pecha, życzę Ci żebyś szybko znalazł ładne 528, ale u nas w kraju chyba nie jest łatwo
P.S. szkoda że w dziale giełda nie można pisać poniżej 100 postów, bo bym parę rodzynków opisał z tych moich wycieczek, może ktoś potem nie jechałby na darmo

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 15 września 2013, 16:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 186
Lokalizacja: Coventry
Moje BMW: E38 & E34
Kod silnika: M62B44 & M30B35
Kombinujesz w dobrym kierunku i tak trzymaj. I radzilbym jednak nie przejmowac sie rzeczami typu "jakie ma radio". Radio to sie bierze i sie wrzuca. 30 minut i po temacie. A swapa robic.. nie kazdy ma warunki jednak, albo czas na to zeby zostawic komus do roboty.. albo brak dobrego fachmana w okolicy.. no generalnie problematyczne troche. Jak Ci to ktos zle posklada, to potem sie zaczna kwiatki.

A co do tych rdzewiejacych bud... hmmm.. dziwne, moze to kwestia kraju wlasnie, bo u nas w UK jakos nie bardzo sie sypia, choc pada dosc czesto jak wiadomo. Moja standardowo miala robiony tylny blotnik, ale to tylko jeden.. drugi byl zdrowy. Drzwi zdrowe, progi zdrowe.. no moze w jednym miejscu prychol byl, ale nic powaznego. Ach, przepraszam.. spawalem raz podloge, dokladnie w miejscu wspornika na podnosnik, bo sie komus wczesniej zapadlo :) To byla ta sama strona co i blotnik, wiec podejrzewam, ze kaluze i byc moze brak odpowiedniego zabezpieczenia. Ale zeby podluznice czy dach?! Lojojoj.. to takich cudow to w E39 nie widzialem jeszcze.. Uwazajcie co kupujecie, bo Polak potrafi ;) Jeszcze raz powodzenia zycze w poszukiwaniach!

_________________
E38 740i viewtopic.php?f=6&t=134257&p=1720019#p1720019
E34 535i Sport.. viewtopic.php?f=6&t=133495


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 15 września 2013, 17:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 75
Lokalizacja: Piaseczno
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B25
Sam byłem w szoku widząc pękającą szpachlę na podłużnicy, oczywiście właściciel nic o tym nie wiedział:) Rdza też według mnie bez przyczyny się nie bierze, musiała być jakaś wypadkowa przeszłość, nawet u mnie w mieście jest jedna 525 do sprzedania z zardzewiałym progiem jak w polonezie: "Panie musiałem gdzieś przytrzeć po kamieniach":):)
Swap to może trochę groźnie brzmi, jest to problem jak wkładasz m50 do e30, ale w tym przypadku to plug and play, każdy mechanik który umie wyjąć silnik z auta sobie z tym poradzi, nie trzeba nic przerabiać, rzeźbić itp, więc nie wiem jakie mogą potem być problemy? Wiadomo, są mechanicy którzy jak wymienią płyn chłodzący to źle odpowietrzą i też są kwiatki

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 15 września 2013, 19:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 131
Lokalizacja: Warszawa, sercem Parczew
Moje BMW: E39 520
Kod silnika: M52B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142945
Dziekuje za informacje.. Naprawde nie sądziłem ze aż tyle cennych informacji dzieki Wam uzyskam - Człowiek uczy się całe zycie :)
Właśnie obejrzałem dzisiaj 8 sztuk E39 i każda z nich miała problemy z pikselami..
Jako iż narazie oglądałem w stolicy , juz wiem ze znaleść stan conajmiej dobry będzie ciężko.. Człowiek twierdzi ze auto sprzedaje jako osoba prywatna jednakże sprzedaje jednocześnie 15 aut :) Stan wszystkich był wyjątkowo mizerny..
Jeden "bezwypadkowy" egzemplarz mi się trafił fajny.. Sprzedawca upiera się ze auto nie miało nigdy nawet stłuczki.. - Jade.. Auto z kazdej strony krzywe , jedna lampa inna, druga inna.. Inne udcienie kolorów kazdego elementu. Silnik 2.8 a emblemat z tyłu na klapie 520 :] Heh..
A pytanie mam , może troche niefortunne.. Napotkałem się z jedną bawarką, która zamontowane miałą tylnie światła diodowe.. Tj. wyłaczone wygladały jak oryginał , dopiero po zapaleniu ich ujawniały swoje diody - Osobiscie na pierwszy rzut oka spodobało mi się , dodało takiej "nowoczesności" , ale po przemyśleniu - według was takie lampy to nie jest tzw "wiocha" ?:)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 15 września 2013, 19:34 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Na pewno podjedź autem na szarpaki - 30 zł dupy nie ma, a zawias swoje kosztuje.
Radyjko można wymienić - cenowo wychodzi tyle, co pomalowanie porządnie 1-2 elementów nadwozia.
Czujnik cofania to rzeczywiście obłędna sprawa - tym bardziej w aucie, które ma 4.8 metra.
Podobnie multifunkcyjna kiera - niby nic a jednak cieszy.

Diody to fajna sprawa - przede wszystkim nie będziesz musiał wymieniać żarówek co chwilę. Swoją drogą, że tylne akurat się zbyt często nie pala - gorzej z przednimi w E39.


Ostatnio edytowano 15 września 2013, 19:37 przez ULLISSES, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 15 września 2013, 19:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
jedyna lampy ktore wygladaja bardzo ladnie na e39 to ori led hella po liftowe

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 15 września 2013, 19:42 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
A tą oglądałeś?
http://allegro.pl/bmw-528i-w-perfekcyjn ... 79252.html
Poza drzwiami kierowcy w wgniotkami na masce, to znośnie wygląda.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 15 września 2013, 19:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 2808
Lokalizacja: Tomaszów Lub i okolice :)
Moje BMW: E36 318i 96r.
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88829
nioop,
Wiocha nie wiocha, na ori (ale tylko poliftowych :P) e39 wygląda lepiej
Obrazek

_________________
Moja Bunia: viewtopic.php?f=6&t=88829



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 15 września 2013, 21:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 131
Lokalizacja: Warszawa, sercem Parczew
Moje BMW: E39 520
Kod silnika: M52B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142945
A czy powyzsze lampy poliftingowe pasują do aut sprzed liftingu?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 15 września 2013, 21:59 
Offline
Lokalny Ekscentryk

Posty: 763
Garaż: było: E39 525TDS, E39 528i, E46 330Ci, E39 M5
nioop napisał(a):
A czy powyzsze lampy poliftingowe pasują do aut sprzed liftingu?


Potrzebna jest jakaś lekka rzeźba. Jakich wymagają przeróbek, to już musisz sobie doczytać, bo ludzie jakoś to robią ;)

Hella kiedyś oferowała tylne lampy poliftingowe, przystosowane do samochodów przed liftem, ale ciężko coś takiego znaleźć.

Pozdrawiam.

_________________
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 16 września 2013, 03:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 186
Lokalizacja: Coventry
Moje BMW: E38 & E34
Kod silnika: M62B44 & M30B35
ULLISSES napisał(a):
A tą oglądałeś?
http://allegro.pl/bmw-528i-w-perfekcyjn ... 79252.html
Poza drzwiami kierowcy w wgniotkami na masce, to znośnie wygląda.


Ej, fajna calkiem.. wyglada na w miare swieza.. ale uwazalbym na sprzedawce i jego prawdomownosc. W ogloszeniu nie ma wzmianki o tych wgniotkach, a ta na masce to nie wyglada na cos co mozna by pominac, czy nie zauwazyc. Widac, ze jakas historyjka ciekawa za nimi sie kryje, i w sumie moglaby sie kryc, ale dlaczego ktos to ukrywa? Teksty typu 100% bezwypadkowy, w stanie idealnym, nie porysowany.. a tu na masce cos takiego? Dziwne..

_________________
E38 740i viewtopic.php?f=6&t=134257&p=1720019#p1720019
E34 535i Sport.. viewtopic.php?f=6&t=133495


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 159 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL