BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 15 maja 2024, 16:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 159 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 17 marca 2014, 13:17 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 36
Moje BMW: e39 540i
Kod silnika: m62b44
Garaż: Murowany, szeregowy
Byczus mam juz inne prioretytety, aczkolwiek dzwiek V8 to poezja a zastanawia mnie koszty eksploatacji 3.5 i 4.4 chodzi o apetyt na PB lub Lpg?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 17 marca 2014, 17:20 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 885
Moje BMW: F10 535d +
jak masz mieć w 3,0 LPG i ewentualnie w 3,5 albo 4,4 również gaz to brałbym V8. Spali więcej wiadomo ale na LPG będzie to mniej odczuwalne, ja osobiście brałbym V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 17 marca 2014, 18:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1233
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
V8 dużo kosztowniejsze w użytkowaniu, ale jeśli masz kasy na tyle i nie strach ci 8 garków, to dla samego dzwięku silnika polecam, chodź słyszałem R6 i V8 to znacznej róznicy w dzwięku silnika nie dostrzegłem. R6 znakomicie sobie radzi z tym. Lepiej było by ci kupic 3.0 R6 M54 albo mityczne jak koledzy mówią M52B28

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 17 marca 2014, 18:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 36
Moje BMW: e39 540i
Kod silnika: m62b44
Garaż: Murowany, szeregowy
davidoff napisał(a):
jak masz mieć w 3,0 LPG i ewentualnie w 3,5 albo 4,4 również gaz to brałbym V8. Spali więcej wiadomo ale na LPG będzie to mniej odczuwalne, ja osobiście brałbym V8


Stary jak bym nie byl na "smyczy" to startowalbym na e38 4.4, ale coz teraz musze patrzec na to wszystko troche realniej czyli auto w ktorym sie zakochalem juz w szkole sredniej, jak kolegi stary przyjechal po nas do internatu e39 2.0 zielona butelka. To wtedy bylo tak odczuwalne jak bys dzisiaj wsiadal do Maybacha. A opadniete szczeny wychowawcow w bursie w Slupsku, bezcenne. Wtedy tez powiedzialem sobie, ze kupie takie cos jak "dorosne". Wiec doroslem i mieze w 2.8 z podtlenkiem Lpg (wiadomo ekonomia) mialem juz Omege R6 2.5 tds i Omege V6 i ta ostatnia (pierwsza tez) generowala straszne koszta. Dlatego celuje w serce R6


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 17 marca 2014, 20:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
jeśli Omega generowała 'straszne koszta' to lepiej się zastanów czy na pewno chcesz E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 17 marca 2014, 20:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1233
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
Byczus napisał(a):
jeśli Omega generowała 'straszne koszta' to lepiej się zastanów czy na pewno chcesz E39


Dokładnie :) , można też nabyć corsę 1.0 jak ktoś szuka taniej gastronomi:)

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 17 marca 2014, 21:50 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1586
Byczus napisał(a):
bierz 535i/540i bez vanosa

lepiej 540 :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 18 marca 2014, 07:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1097
Lokalizacja: Krakow
Moje BMW: E39 520IA FL
Kod silnika: M54B22
Nawet ladne e39 to dwie takie omegi zjada rocznie na utrzymanie a ten z taka madroscia wyskakuje. :rotfl:

_________________
Bylo niezapomniane e39, jest drugie e39.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 19 marca 2014, 09:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 36
Moje BMW: e39 540i
Kod silnika: m62b44
Garaż: Murowany, szeregowy
W TDS robilem pape, turbo, wtryski i co tylko mozna a to kosztuje w nastepnej pier... Rozrzad i robilem dwie glowice i caly silnik a to tez kosztowalo pare PLN-ow.
Co do e39 to jakie koszta?? Nie bedzie to moj pierwszy samochod. Stac mnie na zdrowe e60, ale ten samochod mi sie nie podoba, a wczesniejsza generacja pasuje mi i dlatego poluje na ten samochod (nie chce na gwalt) jak kupie to mysle w auto bdb stanie, albo bede wiercil dziure komus z tego forum o odsprzedaz, a mam juz swoj typ ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 19 marca 2014, 10:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 50
Lokalizacja: o/Wieluń
Moje BMW: E46 330CI cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: w budowie ;)
R6 są mniej awaryjne i tutaj bym celował w M52B28TU lub polifty M54, najlepiej B30.
W V8 musisz się liczyć z wyższymi kosztami eksploatacji.
Mamy dwie głowice, trochę więcej czujników,wodny alternator (vanos), jest więcej rzeczy które mogą ulec uszkodzeniu.
Jeśli nie liczysz się z kosztami to bym celował w 540i bo dźwięk V8 i jazda nim nie zastąpi R6.
Miałem przyjemność jeździć trochę czasu E38 4.4 na vanosie i naprawdę robi robotę.
Gang silnika jeszcze przy zmodyfikowanym wydechu przyprawia o gęsią skórkę i non stop banana na twarzy.
Osobiście jeśli środki finansowe by się nie liczyły to zdecydowanie bym wybrał 540i oczywiście odpowiednio utrzymaną :hyhy:

_________________
Kliknij i zobacz black cabrio 330ci -->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=139961

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 19 marca 2014, 17:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1233
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
TDS to jest wogule nie udany silnik, zarówno marny 1.8 jak i 2.5 TDS, spróbujesz R6 benzyniaka to nie będziesz chciał nic innego.

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 19 marca 2014, 21:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Miałem TDSa i co prawda nie załapałem się na takie przyjemności jak bzyku ale faktycznie 2.8 jest dużo lepszy i trwalszy. Myślę, że wątpliwa jakość paliw nie pomaga dieslom znosić próby czasu ale tez przebiegi tych silników są już pokaźne (abstrahując od stanu licznika). m52 lub m54 + dobre gaziwo to IMO najlepszy wybór jeśli ma być w miarę szybko i w miarę tanio. Jeśli v8 to zdecydowanie bez vanosa bo koszty niektórych napraw są wysokie. Jeśli zastanawiasz się, czy stać Cie na ten większy silnik to znaczy, że powinieneś kupić mniejszy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 19 marca 2014, 22:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1233
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
Ogolnie to najlepsze z R6 to sa cała gama M52 i M52TU , M54 z 3 litrowym na czele silnikiem to paliwożłopy, do tego kąsające spore dawki oleju, do tego dochodzi też spalanie w granicach 14-15 litrów takie wartości jazdy nawet na gazie są już nawet nieopłacalne.

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 20 marca 2014, 19:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
ROBBMW napisał(a):
do tego dochodzi też spalanie w granicach 14-15 litrów takie wartości jazdy nawet na gazie są już nawet nieopłacalne.
Bez przesady, na gazie to kosztowo tyle co 7-8 litrów ON więc to nie jest nieopłacalne.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 20 marca 2014, 20:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
ROBBMW napisał(a):
M54 z 3 litrowym na czele silnikiem to paliwożłopy

urban legend, jest wręcz bardziej ekonomiczny od M52


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 21 marca 2014, 00:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23112
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
ROBBMW napisał(a):
do tego kąsające spore dawki oleju



Nie w odpowiednio zadbanym egzemplarzu trzymającym moc :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 21 marca 2014, 08:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Że jest bardziej ekonomiczny to rozumiem, ale akurat o braniu oleju to czytałem wiele razy. Moje m52 pomimo sporego przelotu na LPG bierze tak znikome ilości że nawet nie kontroluję tego pomiędzy wymianami :) Ofkors wolałbym m54b30 nawet jak bym miał litr czy dwa dolać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 23 marca 2014, 12:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
podol napisał(a):
Co kupiłeś? Pytam, bo ja za oryginały dałem chyba niecałe 600, tarcze i klocki, do 530d przed FL.

ja mam 528i przed FL czyli heble chyba identyczne, nawet opony te same szły.
Tarcze zimmermann 560zł jakoś i klocki ate ceramic 300zł ponad.
Poprzednie tarcze biły niemiłosiernie, więc kupując nowe nie miałem zamiaru przerabiać tego znowu.
Po przejechaniu jakichś 15.000km pojawiły się znowu wibracje na kierownicy przy hamowaniu, ale bardzo delikatne, więc to prędzej coś z przednim zawieszeniem.
N razie mnie to nie martwi, w lipcu będę robił zawiechę.

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Eksploatacja E39 - Kilka pytań przed kupnem
PostNapisane: 23 marca 2014, 13:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Pablo325i, sprawdź piasty, u mnie to było przyczyną gięcia tarcz.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 159 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 126 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL