BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 marca 2024, 08:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 425 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Nowe życie dla silnika by Leo -> str 19 f10 535i
PostNapisane: 28 października 2013, 23:00 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Jako że ostatnio coraz więcej składamy różnych (czasem dziwnych) silników, postanowiłem napisać nie mały artykuł jak dajemy nowe życie tu akurat m47N. Nasz skład to Ja i mój przyjaciel Maciek z którym sporo już działamy w temacie (Maciek miłośnik chłodzonych wiatrem VW). Na koncie mamy już sporo dziwnych przypadków.

Założeniem tego tematu jest pokazanie i uświadomienie że nawet bezawaryjne jednostki miewają dziwne przypadki, a także to że zawsze jest jakieś wyjście awaryjne. Tytuł tego tematu nie wziął się z powietrza. Dając nowe życie dajemy silnikowi dawny wigor i eliminujemy wszelkie choroby wieku dziecięcego których dopatrzył się producent a także my.
W temacie tym będziemy dokładnie opisywać różne usterki różnych silników z całą fotorelacją jak krok po kroku działamy. Przewiną się tu najróżniejsze silniki zarówno diesle jak i benzyny, zarówno turbo jak i wolnossące. Jedne będą składane w serie, inne będą składane pod większą moc...

Stay tuned...



Pierwszym pacjentem którego chciał bym wam przedstawić jest jakże popularny silnik diesla montowany w e46, mowa o m47n. Ten przyjechał do nas aż z przepięknej Bawarii. Po odpaleniu silnik kopcił, nierówno pracował i dziwnie szumiał. Po wstępnym osłuchaniu silnika padło na pękniętą łyżwę rozrządu. Tak więc przystąpiliśmy powoli do pracy. Na pierwszy ogień poszła czapeczka która musiała opuścić swoje legowisko aby można było zajrzeć do środka. Oczywiście standardowo kolektor ssący w środku wręcz zarośnięty sadzą nagarem i olejem, a cały silnik otulony czarną brudna mazią.

Obrazek

Obrazek



Po wyciągnięciu wtryskiwaczy, listwy wtryskowej kolektora i chłodniczki spalin przyszedł czas na pokrywę zaworów. Ta ostatnia po odkręceniu ukazała nam wstęp do całkiem ciekawej historii.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po ściągnięciu pokrywy ulotnił się bardzo nieprzyjemny zapach, a nasze oczy ujrzały olej o konsystencji smaru/masła. Było wiadomo że kolorowo nie będzie, ale nie takie rzeczy widzieliśmy. Wszystko czarne i brudne. Ściągnęliśmy czapkę a pod nią niespodzianka. Tłoki bez nagaru idealnie ukopcona komora spalania, cylindry nosiły piękne ślady honowania żadnych rys czy innych niepokojący znaków. Silnik dziewica nigdy nie otwierany (na blacie 240 tys km potwierdzone historią serwisową).

Obrazek

Obrazek

Po głowicy przyszedł czas na przedni dekiel, po jego demontażu nie byliśmy zaskoczeni. Co prawda nie pęknięta łyżwa ale zatarty napinacz rozrządu który wcisnął się i nie napinał łańcucha rozrządu idącego od wału do pompy paliwa. W tym dieslu wał napędza pompę paliwa a ta napędza jeden wałek który trybem napędza drugi. Pompa oleju napędzana jest bezpośrednio z wału trybem.
Napinacz stanął więc i łańcuch był luźny. Z tego też powodu wał napędzał wałki i pompę paliwa udarowo, przyczyniło się to do wykruszenia kilku zębów z kółka od pompy a reszty przeciągnięciu (coś na styl zębatki w starym rowerze której zęby są przekrzywione w jedną stronę).


Wszystko było już jasne, trzeba wypruć cały silnik żeby zobaczyć co tam słychać w pompie oleju i oglądnąć panewki. Za pół godziny silnik już mięliśmy na stojaku. Niespodzianek ciąg dalszy, wałek wyrównoważający wyszedł bokiem z pompy oleju i połamał jej korpus. Stało się tak zapewne za sprawą wykruszonego zęba z kółka od pompy który to wszedł pod wałek i spowodował pęknięcie obudowy, panewki wyglądały znośnie ale niektóre miały małe rysy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Tak więc zabraliśmy się za dokładne mycie wszystkiego alby nie pozostawić najmniejszego brudu w środku. Nie trzeba być geniuszem aby zauważyć że każdy element tej układanki był bardzo ale to bardzo zabrudzony, wręcz skoksowany od oleju. Wszystko zostało dokładnie umyte i przygotowane do składania.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Czekamy na nowe panewki które powinny być jutro. Później lecimy dalej z tematem :)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Ostatnio edytowano 3 lipca 2014, 20:23 przez Leo, łącznie edytowano 16 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Nowe życie dla silnika by Leo
PostNapisane: 28 października 2013, 23:33 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
O tak, bardzo fajny temat, chociaż nie ukrywam, że chętnie poczytałbym coś takiego o m52/m54 :D

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Nowe życie dla silnika by Leo
PostNapisane: 28 października 2013, 23:40 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Spokojnie m54 już czeka na swoją kolej także jak ogarniemy tego klepaka to następna w kolejce jest m54b30 :)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Nowe życie dla silnika by Leo
PostNapisane: 29 października 2013, 00:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
ciekawy temat :ok:
jak jest z awaryjnością M57, często u was goszczą? ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Nowe życie dla silnika by Leo
PostNapisane: 29 października 2013, 00:29 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
M57 jest najmniej awaryjny i jeśli właściciel się do tego nie przyczyni to jest to naprawdę trwała konstrukcja :)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Nowe życie dla silnika by Leo
PostNapisane: 29 października 2013, 08:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Adaś a może pisz średnie koszty części / pracy będzie fajnie :)




Mega poradnik :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Nowe życie dla silnika by Leo
PostNapisane: 29 października 2013, 09:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
I jeszcze jedno kolego, co sadzisz o wytrzymalosci tej glowicy? Co sadzisz o jej przepustowosci, zaworach? Nie masz gdzieś gory od n47 do porownania?

Bo zastanawiam się nad portingiem glowicy, bo n47 ma duzo wieksza wydajnosc... i chyba jedyne co nas moze trzymac to glowica i kolektory...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Nowe życie dla silnika by Leo
PostNapisane: 29 października 2013, 09:34 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Spokojnie o kosztach nic nie bede pisał bo to forum a nie giełda, pokazuje wam TYLKO i wyłącznie co robimy w wolnym czasie i jak do tego podchodzimy. Temat ten ma na celu zabranie waszego czasu na czytanie i oglądanie i to wszystko co chciałem w tej kwestii napisać, mam nadzieję że się rozumiemy ;) ;)

Co do huśtawki obrotów o zrób sobie kolego vanosa bo w 99% przypadkach od niego te wszystkie dziwne sytuacje...

Jeśli chodzi o głowicę to wydaje mi się że ma ona małe grzybki zaworowe i dość małe wzniosy i stąd może brać się jej mała wydajność... głowic z m47 jest mnóstwo na allegro ja takiej nie posiadam bo jakoś daleko mi do składania m47 (z całym szacunkiem dla posiadaczy tego silnika, sam go kiedys miałem).

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Nowe życie dla silnika by Leo
PostNapisane: 29 października 2013, 10:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Leo, a jak wygladają panewki po takim przebiegu masz zdjęcie?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Nowe życie dla silnika by Leo
PostNapisane: 29 października 2013, 18:24 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Czym myłeś silnik ?

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Nowe życie dla silnika by Leo
PostNapisane: 29 października 2013, 18:31 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Bobby Vintage napisał(a):
Czym myłeś silnik ?


Ludwikiem a czym :hyhy: ostatnio ktoś polecał w innym dziale, do lakieru ... także ... :rotfl:

Super temat :ok: Również będę obserwował :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Nowe życie dla silnika by Leo
PostNapisane: 29 października 2013, 19:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 16
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
fixxxer1 napisał(a):
Czekam z niecierpliwością na temat o M54 :hurra:
na ten odcinek będzie chyba sporo chętnych, mam nadzieje że fotorelacja będzie bogata :)



maaaad napisał(a):
Czerwony nick mu... ;)
x2

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Nowe życie dla silnika by Leo
PostNapisane: 29 października 2013, 20:44 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
dzięki Panowie za słowa uznania :ok:

mój tata zawsze mi mówił że jak będę robił coś co lubię to będę robił to dobrze i zmęczenia materiału nie będzie, miał chłop rację ;)

Paneweczki do klepaka jeszcze nie przyszły ale jutro zapewniali mnie że będą także jeszcze dziś odpoczywam.

Co do hamowania mojego furaka to jest szansa jeśli pogoda dopiszę że zrobię to jeszcze w tym tygodniu bo hamować chce na drogowej a nie stacjonarnej, tak sobie wymyśliłem i już :)

Fotorelacja m54 będzie a pewno ciekawa bo duże prawdopodobieństwo że silnik będzie przygotowywany pod doładowanie, swoją drogą teraz mi się przypomniało że jeszcze jedno m54 na mnie czeka i m20 do sportu na lekkim wale i ostrym wałku z przepustnicami ITB także następne odcinki będą na pewno bardzo ciekawe

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Nowe życie dla silnika by Leo
PostNapisane: 30 października 2013, 00:37 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 14119
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Leo napisał(a):
mój tata zawsze mi mówił że jak będę robił coś co lubię to będę robił to dobrze i zmęczenia materiału nie będzie, miał chłop rację
święte słowa :)

Dobra robota LEO.

_________________
Obrazek
"Yes, Lucifer has come to our little world of milk and petrol"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Nowe życie dla silnika by Leo
PostNapisane: 30 października 2013, 09:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
OnlieSt napisał(a):
nie chce nic mówić ale on zawsze ma najlżejszą prace

to nie temat o robieniu podjazdu :hyhy:

Mr.Klopot napisał(a):
No ciekawe kto to myl ze to takie czyste?


jak to kto ekspeler z mackiem :D

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Nowe życie dla silnika by Leo
PostNapisane: 30 października 2013, 18:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 343
Lokalizacja: Brodnica
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57T2D30
Leo, widziałem filmik z regeneracji Vanosów i nie wygląda to tak strasznie. Dam radę. Wiesz może gdzie można dostać taki zestaw naprawczy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Nowe życie dla silnika by Leo
PostNapisane: 30 października 2013, 19:55 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Zestawów masz trochę na allegro, z tym ze wymiana samych uszczelek nie zawsze daje taki efekt jak by się chciało.

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Nowe życie dla silnika by Leo
PostNapisane: 30 października 2013, 20:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 343
Lokalizacja: Brodnica
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57T2D30
No tam są jeszcze takie pierścionki, je masz na myśli?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Nowe życie dla silnika by Leo
PostNapisane: 30 października 2013, 20:15 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1586
Leo miał na myśli ustawienie rozrządu.

Dobra robota.
Gratuluję czerwonego nicku :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Nowe życie dla silnika by Leo
PostNapisane: 30 października 2013, 23:18 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Dokładnie jak kolega wyżej pisze, same uszczelki to nie wszystko, powiedział bym nawet że 1/3 sukcesu :)

Dobra a teraz do rzeczy.

Przyszły w końcu panewki korbowodowe, nie bez przyczyny glyco (glyco i kolbenschmidt szły na pierwszy montaż).

Obrazek

oczywiście sputtery jak na diesla przystało :)

Obrazek

Deeyes pytał prędzej o panewki, niżej masz zdjęcie jak wyglądały panewki z tego silnika, widać że coś przez nie przeleciało i trochę je pocharatało. Jeśli silnik nie miał awarii to zawsze najbardziej dojechane są 1 i 4. Trudno wyjaśnić dlaczego, wydaje mi się że to za sprawą krańcowych panewek i one są najbardziej obciążane.

Obrazek

Tutaj nowe zastępują stare, wał idealny bez ryski. Widać że wały w BMW są dobrze robione :)

Obrazek

Nowa pompa oleju też znalazła swoje miejsce

Obrazek

Dolny łańcuch też powrócił na swoje miejsce, oczywiście cały kpl rozrząd z kółkami poszedł nowy stary przywitał śmietnik.

Obrazek

Przedni dekiel na miejscu i zakładamy miskę, oczywiście z nową uszczeleczką

Obrazek

Obrazek

Miska na miejscu

Obrazek

A tutaj już prawie gotowy do włożenia, brakuje tylko podstawy filtra oleju

Obrazek

Obrazek

Zawsze wkładamy bez głowicy bo łatwiej jest ją później dokręcać, stojaczek jest fajny i poręczny ale za bardzo ucieka :)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 425 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL