BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 kwietnia 2024, 22:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] m47n , poziom otwarcia zaworu egr
PostNapisane: 8 maja 2014, 18:10 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47TU2
Witam serdecznie, to moj pierwszy post na forum, ktore sledzę dłuzszy juz czas. Piszę ze wzgledu na watpliwosci, ktore mam po ostatnim podpieciu auta do kompa. Pacjent to m47n euro4.
Mianowicie, zawor egr otwiera sie i zamyka pod kompem , chyba prawidlowo bo w zakresie 0-60%. Dziwi mnie jednak że kiedy auto jest zagrzane i pracuje na jałowych obrotach zawór otwarty jest w 60%. Zawor jest wyczyszczony i pracuje plynnie. Ustawienie zmienia się , wiec pracuje, tylko dlaczego otwiera sie tak znacznie? Musialem juz przez to czyscic kolektor bo byl zawalony sadzą,
Nie powinno byc tak że po zagrzaniu auta zawór powinien pracowac w zakresie 0-5% ?

Co może być przyczyną tego, i jak tak naprawde powinna wygladac praca zaworu egr
Z gory dzieki za odpowiedz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] m47n , poziom otwarcia zaworu egr
PostNapisane: 8 maja 2014, 20:42 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Takie informacje bez problemu znajdziesz np. w WDS.

Na jałowym EGR otwiera się znacznie dla ekologi.
Po 3min pracy na jałowym zamyka się.
Bodajże przy zwiększonym obciążeniu(np. klima) też zostaje zamknięty.

Da się ograniczyć pracę EGR używając DIS.

Sadza z wydechu to nic dziwnego.
Problem pojawia się w autach z jakimś przebiegiem, gdzie turbo zaczyna się lekko pocić. Wtedy sadza miesza się z olejem w dolocie i klei do ścianek dolotu

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 169 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL