BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 13:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E83] Dalsza walka z sondą lambda - bank 2 sonda 1
PostNapisane: 9 maja 2014, 20:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1782
Lokalizacja: Włodawa/Stoke on Trent
Moje BMW: A8L W12/ E34 518i
Garaż: Bylo:
X5 E70 4.8i
E61 535d
E63 630i
E60 530D
E39 525i
E39 530D
X3 2.5i SE
MB CLS 5.5
Siema,

jakiś czas temu pisałem tutaj o swoich problemach z autem i nadal nic nie zwalczyłem...

Otóż:

Kupiłem BMW X3 2.5i 193KM (2005r), przebieg to jakieś 160tyś km (100tyś mil). Podczas oględzin wiedziałem, że siedzą świece i sonda lambda przed katalizatorem (bank 2 sonda 1). Wymieniłem świece na nowe NGK podczas serwisu olejowo - filtrowego. Od jakiegoś miesiąca miałem 5 lambd (3 bosh'a i 2 zamienniki) i żadna z nich nie działała poprawnie: a to wywalało błąd lambdy albo misfire na 4/5/6 cylindrze. Wkurzyłem się i pojechałem do BMW zamówić oryginał, wydałem kupę kasy (prawie 1k zł) i dzisiaj mechanik wrzucił sondę na auto... nadal nic :mur: Auto nie ma mocy, obroty falują i pojawia się nadal jeden, jedyny błąd tej sondy. Ja już nie mam pomysłów, wydaję tylko kasę na paliwo (pali jak smok), mechaników i tracę swój czas i innych :wsciekly: Były sprawdzane ponownie świece, cewki i ciśnienie na cylidrach - wszystko ok. Macie może jakieś pomysły bo ja już rozkładam ręce....

Tutaj kilka różnych Screen shot'ów:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

O co chodzi z tym podgrzewaczem sondy ? Wcześniej tego błędu nie miałem w ogóle... do tego sprawdziłem przepływkę jak mogłem (odpiołem ją i nic się nie zmieniło w sumie), styki sprawdzone oraz wyczyszczone na sondzie i wtyczce. Z tego co zauważyłem to sonda ma cały czas stałe napięcie (0.43-0.44v)... ja już nie mam sił.

Pozdrawiam.

_________________
Life is too short to be slow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Dalsza walka z sondą lambda - bank 2 sonda 1
PostNapisane: 9 maja 2014, 21:24 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Jak masz dostęp do możliwości skasowania błędu, to skasuj błąd i nie daj silnikowi pracować na jałowych. Jeśli błąd sondy bank 2 nie wróci, to zostaw go popracować na jałowym.


Miałem taki przypadek w E46 325Ci. Okazało się, że winna była klapa DISA.
Na jałowym, pierwsza sonda pracowała prawidłowo, a druga(bank2) była bliska 0.
Po odłączeniu klapy DISA(odpiąłem wtyczkę z zaworka na klapie), sonda nagle ożyła i zaczęła pracować prawidłowo, tak jak pierwsza.
Okazało się, że klapa źle reagowała. Po zmianie na sprawną, wszystko wróciło do normy

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E83] Dalsza walka z sondą lambda - bank 2 sonda 1
PostNapisane: 9 maja 2014, 21:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1782
Lokalizacja: Włodawa/Stoke on Trent
Moje BMW: A8L W12/ E34 518i
Garaż: Bylo:
X5 E70 4.8i
E61 535d
E63 630i
E60 530D
E39 525i
E39 530D
X3 2.5i SE
MB CLS 5.5
Ogólnie nawet jak skasuję błąd i silnik chodzi na jałowych to ten błąd nie wraca przez jakiś czas (dopiero jak silnik trochę ostygnie - tak mi się wydaje) więc raczej tego nie sprawdzę w ten sposób kolego.

Mógłbyś mi napisać coś więcej o tej klapie disa? co to jest i jak to odłączyć? :wstyd:

Pozdrawiam

_________________
Life is too short to be slow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Dalsza walka z sondą lambda - bank 2 sonda 1
PostNapisane: 9 maja 2014, 21:49 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Poszukaj na temat M54B30( 3.0 benzyna z E46, E39, E83) i klapy DISA, bo w tamtym silniku to standard. Tam znajdziesz informację jak to działa i co się psuje

Sprawdź odczyty sond lambda na jałowym. Czy sondy pracują

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E83] Dalsza walka z sondą lambda - bank 2 sonda 1
PostNapisane: 9 maja 2014, 21:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1782
Lokalizacja: Włodawa/Stoke on Trent
Moje BMW: A8L W12/ E34 518i
Garaż: Bylo:
X5 E70 4.8i
E61 535d
E63 630i
E60 530D
E39 525i
E39 530D
X3 2.5i SE
MB CLS 5.5
No masz screeny w pierwszym poście i było to robione na jałowym... 3 pracują, a ta co wymieniłem ma cały czas stały odczyt.

Mam jeszcze jakieś dziwne stuki dochodzące z przodu samochodu. Jak podczas jazdy zrzucam na jałowy to przy obrotach biegu jałowego jest takie dziwne stuknięcie.. może to w czymś pomoże.

_________________
Life is too short to be slow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Dalsza walka z sondą lambda - bank 2 sonda 1
PostNapisane: 9 maja 2014, 22:27 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Podobne objawy miałem przy problemach z klapą.
Odłącz ją i sprawdź odczyty

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E83] Dalsza walka z sondą lambda - bank 2 sonda 1
PostNapisane: 10 maja 2014, 10:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1782
Lokalizacja: Włodawa/Stoke on Trent
Moje BMW: A8L W12/ E34 518i
Garaż: Bylo:
X5 E70 4.8i
E61 535d
E63 630i
E60 530D
E39 525i
E39 530D
X3 2.5i SE
MB CLS 5.5
cursor napisał(a):
Podobne objawy miałem przy problemach z klapą.
Odłącz ją i sprawdź odczyty


dzisiaj po pracy tak zrobię ;) dzięki za sugestię. Najgorsze jest to, że mam teraz 2 nowe sondy lambda za grube $$ i nawet nie wiem czy mi je przyjmą i zwrócą kasę... :zalamany:

_________________
Life is too short to be slow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Dalsza walka z sondą lambda - bank 2 sonda 1
PostNapisane: 10 maja 2014, 14:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1782
Lokalizacja: Włodawa/Stoke on Trent
Moje BMW: A8L W12/ E34 518i
Garaż: Bylo:
X5 E70 4.8i
E61 535d
E63 630i
E60 530D
E39 525i
E39 530D
X3 2.5i SE
MB CLS 5.5
Po wstępnych oględzinach z kolegą z innego forum doszliśmy do wniosku, że mam nieszczelny dolot. Sonda jest ok. Słyszać świst dochodzący z okolic zaworu Disa więc w poniedziałek odstawiam auto do mechanika i zobaczymy co z tego wyniknie.

Pozdrawiam.

_________________
Life is too short to be slow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Dalsza walka z sondą lambda - bank 2 sonda 1
PostNapisane: 15 maja 2014, 22:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1782
Lokalizacja: Włodawa/Stoke on Trent
Moje BMW: A8L W12/ E34 518i
Garaż: Bylo:
X5 E70 4.8i
E61 535d
E63 630i
E60 530D
E39 525i
E39 530D
X3 2.5i SE
MB CLS 5.5
Dziura w dolocie znaleziona - sprawa załatwiona. Błąd Lambdy jak był tak jest, obroty lekko falują, ja już się poddaję :cenzura:

Disa sprawdzona również i nie ma luzu na klapce. :wsciekly:

_________________
Life is too short to be slow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Dalsza walka z sondą lambda - bank 2 sonda 1
PostNapisane: 16 maja 2014, 07:45 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Sprawdzałaś odczyty sond lambda normalnie, a później po odłączeniu wtyczki z klapy DISa?

Klapa nie musi być luźna, żeby nieprawidłowo pracować

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E83] Dalsza walka z sondą lambda - bank 2 sonda 1
PostNapisane: 16 maja 2014, 10:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1782
Lokalizacja: Włodawa/Stoke on Trent
Moje BMW: A8L W12/ E34 518i
Garaż: Bylo:
X5 E70 4.8i
E61 535d
E63 630i
E60 530D
E39 525i
E39 530D
X3 2.5i SE
MB CLS 5.5
cursor napisał(a):
Sprawdzałaś odczyty sond lambda normalnie, a później po odłączeniu wtyczki z klapy DISa?

Klapa nie musi być luźna, żeby nieprawidłowo pracować



dzisiaj przekażę mechanikowi ;-)

Ale po odłączeniu wtyczki z klapy disa nic się nie zmieniło w pracy silnika, a błąd lambdy był jak jest gdy ja to sprawdzałem.

_________________
Life is too short to be slow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Dalsza walka z sondą lambda - bank 2 sonda 1
PostNapisane: 16 maja 2014, 14:20 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
blademan89 napisał(a):
Ale po odłączeniu wtyczki z klapy disa nic się nie zmieniło w pracy silnika, a błąd lambdy był jak jest gdy ja to sprawdzałem.

Zapłon włączony, silnik wyłączony
skasuj błędy
skasuj adaptację
wyłącz zapłon na 30s
włącz zapłon na 10-15s
przed odpaleniem odłącz klapę DISA(wtyczkę)
odpal silnik i daj mu pochodzić
Sprawdź czy błąd lambdy powraca i czy są w ogóle odczyty z tej sondy.

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E83] Dalsza walka z sondą lambda - bank 2 sonda 1
PostNapisane: 16 maja 2014, 14:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1782
Lokalizacja: Włodawa/Stoke on Trent
Moje BMW: A8L W12/ E34 518i
Garaż: Bylo:
X5 E70 4.8i
E61 535d
E63 630i
E60 530D
E39 525i
E39 530D
X3 2.5i SE
MB CLS 5.5
cursor napisał(a):
Zapłon włączony, silnik wyłączony
skasuj błędy
skasuj adaptację
wyłącz zapłon na 30s
włącz zapłon na 10-15s
przed odpaleniem odłącz klapę DISA(wtyczkę)
odpal silnik i daj mu pochodzić
Sprawdź czy błąd lambdy powraca i czy są w ogóle odczyty z tej sondy.


zrobie to ;) Dzieki raz jeszcze za pomoc.

_________________
Life is too short to be slow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Dalsza walka z sondą lambda - bank 2 sonda 1
PostNapisane: 16 maja 2014, 14:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 58
Lokalizacja: okolice Lublina
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Sprawdz ciągłość przewodów do tej sondy, może są gdzieś uszkodzone albo zwarte.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 113 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL