BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 23:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Wymiana części w zawieszeniu - jakich>??
PostNapisane: 20 października 2007, 16:42 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Witam wszystkich, piszę iż potrzebuję fachowej informacji na temat wymiany wszystkich podzespołów zawieszenia, które są do wymiany po jakimś czasie. Mam na myśli wszystkie tuleje, gumy sworznie, poduszki, łączniki stabilizat., ogólnie wszystko co sie niszcze po jakimś czasie(omińmy amorki bo to wiadomo:)) . Jeśli ktoś byłby skłonny o tym napisać byłbym wdzięczny... bo sam nie wiem ile tego tam jest..:/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2007, 17:10 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Witam Szczawnicę :D Byłeś na miejscowym festynie 19 sierpnia, kiedy to grali BlackSeven ????

Co do części.....wiele tego nie ma, ale że nic, tego też nie można powiedzieć.

Wahacze:
Zewnętrzne sworznie lecą dość szybko. Są one osadzone na gumie tłumiące drgania koła podczas jazdy i często w tej gumie się obrywają (przy czym sam sworzeń jest jeszcze dobry)....kwalifikuje to jednak sworznia do wymiany.
Wewnętrzne sworznie są trwałe i rzadko się je wymienia co jednak nie oznacza, że kiedyś i na nie przychodzi kres.
Tuleja gumowa.....znajduje się na tylniej części wahacza w jarzmie, który przykręcany jest do podłużnicy. Tuleja ta amortyzuje uderzenia koła napotykającego przeszkody drogowe, czyli wszystkie twory powodujące ruch koła przód/tył. Zalecam wymianę tych tuleji....drogie nie są.
Występują dwa wahacze (prawy i lewy) z osadzonym pojedyńczo sworzniem zewnętrznym, sworzniem wewnętrznym i tuleją . Wszystkie elementy wchodzące w skład wahacza są identyczne (brak podziału lewa, prawa strona).

Układ kierowniczy:
Drążek kierowniczy składa się z drążka wewnętrznego (przegub kulisty lub inaczej jabłuszka albo stawonóg :D ) i końcówki kierowniczej (gałki).
Najczęściej lecą wewnętrzne drążki i są trudniejsze do zdiagnozowania luzu na nich......minimalny luz może powodować wibracje kierownicy podczas hamowania.
Z racji tego, że rozkręcenie końcówki kierowniczej od drążka wewnętrznego wymaga stalowych nerwów można się pokusić o zakup całości......ale to już znaczny wydatek (nie duży ale jest)
Drążki kierownicze są dwa (lewa, prawa strona). Wewnętrzne drążki są identyczne, a końcówki kierownicze są różne.

Układ stabilizacji.
Drążki stabilizatora lecą najczęściej spośród wszystkich elementów przedniego zawieszenia. Gumy stabilizatora są raczej trwałe, ale wymienić raz na 10 lat także można :rotfl:
Drążki stabilizatora są dwa identyczne niezależnie od typu (występują dwa rodzaje dla E36....krótki i długi). Gumy stabilizatora także jest sztuk dwie i tu należy dobierać pod grubość drążka.

Usatysfakcjonowałem Cię :dontgetit:

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2007, 17:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: Krusin
http://www.4cars.pl/c/auto_czesci/zawie ... _486/2.php
popatrz sobie "układ zaw. II"

_________________
Rafalindo 750iL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2007, 17:39 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
<robertbmw> :) widzę że nawet Szczawnica nie jest obca na forum:), pewnie że byłem na koncercie takiej okazji nie można przepuścić:) i mam nadzieje że w tym roku też dadzą czadu nie tylko oni:)

Ale wracając do naszych podzespołów zawieszenie przednie gitara wiem co wymienie.. ale jeszcze tylnie nam pozostało.. a z tego co widziałem jest tam kilka podobnych do tulei zardzewiałych rzeczy:), no i poduszkę pod silnikiem też wypada chyba wymienić??

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 października 2007, 18:03 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
:D Tak się złożyło, że i ja byłem.....jak mogłem nie wpaść kiedy braciszek gra :rotfl:
muszę przyznać, że byłem mile zaskoczony ich repertuarem.....chłopcy się wzięli za siebie.....a Arturowi (klawisze) się kiedyś oberwie za przeciąganie :rotfl: i od żony za koszulki :rotfl:


W tylnim zawieszeniu lecą siedliska amortyzatorów, tuleje gumowe na wzdłużnym wahaczu (przed kołem mocowanie do karoserii) i czasem wypada przyjrzeć się górnym tulejom wahliwym na wahaczu będącym osadzeniem sprężyny (nad przegubem półosi mocowanie wahacza przy kole)

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 121 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL