BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 10:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] dwumasa czy jednomasa?
PostNapisane: 21 września 2014, 19:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 154
Moje BMW: e89 Z4
Kod silnika: M20B20
Garaż: e46: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=133201
e89: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159682
Koledzy muszę wymienić sprzęgło i przy okazji wymienienic tez dwumase bo pewnie od nowości nie ruszana. Przebieg 290tys. Czip na 350nm. Od 3 dni czytam co kupić i nadal nie wiem. Sprzęgło i dwumasa LUK, czy Zestaw Valeo sztywne kolo? Juz miałem brać Valeo ale znowu zwatpilem. Jutro rano muszę zamówić. Koszt identyczny. Auta nie planuje sprzedawać :) pomozcie!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] dwumasa czy jednomasa?
PostNapisane: 21 września 2014, 20:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 909
Lokalizacja: Tczew
A masz jakieś problemy z dwumasą? Szarpie przy gaszeniu? Może wcale nie trzeba jej wymieniać. Niech Ci to rozbierze jakiś ogarnięty mechanik, sprawdzi czy są luzy i będziesz wiedział, czy zamawiać.

_________________
320d Touring - 227 KM i 545 Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] dwumasa czy jednomasa?
PostNapisane: 21 września 2014, 20:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 154
Moje BMW: e89 Z4
Kod silnika: M20B20
Garaż: e46: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=133201
e89: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159682
Nie wiem czy mam problemy z dwumasą. Pomyślałem ze przy wymianie sprzegla wypadaloby wymienić dwumase przy takim przebiegu. Trochę mi telepie deska rozdzielczą przy niskich obrotach. Poduszki wymienione i delikatna poprawa tylko. Zakładam po prostu ze jak nie teraz to i tak pewnie niedługo by mnie to czekało...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] dwumasa czy jednomasa?
PostNapisane: 24 września 2014, 10:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 132
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: E65 730d
Kod silnika: M57N
Też nad tym się zastanawiam. Myślałem nawet o zamontowaniu mocnieszego sprzęgła, co do dwumasay czy jednomasy to zostaje przy dwumasie.

_________________
Krystos


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] dwumasa czy jednomasa?
PostNapisane: 24 września 2014, 13:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
Ja wymieniałem u siebie w Oplu combo koło dwumasowe tarczę i docisk ,wysprzęglik firmy LUK. Ogólnie jest ok.Kupione na allegro. Wymieniałem wszystko półtora roku temu. Jak na razie wszystko oki. Za zestaw zapłaciłem jakoś 1700zł plus robocizna oczywiście.

Jako ciekawostkę powiem, że w zeszłym tygodniu w ramach gwarancji wymieniali w Audi A3 mojej żony też koło dwumasowe i na part katalogu ASO widnieją dwie możliwości albo dwumas firmy LUK (tańszy o około 600zł) lub oryginał za 3tys zł Audi TDI CR wersja 170konna. Czyli gdyby były złe to by takiej możliwości klientowi nie dawali. Co do valeo to się nie wypowiem bo nie wiem jak u nich z trwałością?

pozdro

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] dwumasa czy jednomasa?
PostNapisane: 24 września 2014, 19:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 132
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: E65 730d
Kod silnika: M57N
Słyszałem, że jest firma która przerabia sprzęgła. Chodzi mi o zamontowanie sprzęgła z silnika 150 KM lub wiekszego do silnka 136 KM (po wirusie 170 KM/350 Nm), a nie chcę wstawiać seryjnego, bo nie wiem jak długo wytrzyma. Obecne ma przelotu 260 tyś.i czuć, że się kończy :(

_________________
Krystos


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] dwumasa czy jednomasa?
PostNapisane: 24 września 2014, 20:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 540
Lokalizacja: Stalowa Wola
Moje BMW: E36 Cabrio x2 :)
Kod silnika: M52B20&M52TUB28
Wsadzaj dwumas LUK. Valeo niby znana i poważna firma, ale sprzęgła robią słabe i reklamacji nie uznają. Wiem co piszę bo na co dzień mam z częściami do czynienia. Jak kupisz nowy dwumas to spokojnie powinien wytrzymać tyle, że pewnie wczesniej sprzedasz auto niż dwumas się zdąży wysypać, no chyba że robisz jakieś super duże przebiegi. Przypuszczaam też, że z dwumasem jednak wibracje będą ciut mniejsze.

_________________
Obrazek

Zobacz żółtka!!!

Zobacz czarną waryjatkę!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] dwumasa czy jednomasa?
PostNapisane: 6 października 2014, 23:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Moje BMW: e46
ja brałbym jednomas, co to drgań nie ma rożnicy wszystkie przyjmuje sprężyna tarczy sprzęgła podobnie jak guma, z tego co się orientuje jednomas nawet taniej wychodzi i taki zestaw jest trwalszy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] dwumasa czy jednomasa?
PostNapisane: 7 października 2014, 20:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57
jak nie chcesz kolosalnych modyfikacji robić bierz dwumas i ciesz się normalną jazdą


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] dwumasa czy jednomasa?
PostNapisane: 7 października 2014, 22:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 410
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E92
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=440
zakładaj normalny dwu-mas oryginalny. Polatasz pewnie i długo, nawet po modyfikacjach.

_________________
BYŁO E46 M47N 320d 150KM @ 194KM 430NM > JEST COŚ FAJNEGO :)))


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] dwumasa czy jednomasa?
PostNapisane: 7 października 2014, 22:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 469
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46 323Ci
Kod silnika: M52TU25
Zalezy ile chcesz tym autem smigac. Znam ludzi co zakladali jednomasy i jezdza i nie narzekaja :) No i tez zalezy ile masz kasy

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] dwumasa czy jednomasa?
PostNapisane: 8 października 2014, 13:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: e30 328i
Kod silnika: m52b28
Ja bym brał dwumasa. :) Najprostsze i najlepsze rozwiązanie:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] dwumasa czy jednomasa?
PostNapisane: 8 października 2014, 15:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 380
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54B30
kupujecie auto klasy premium, do którego przewidziano dwumase jako najlepsze rozwiązanie, a niektórzy chcąc być mądrzejsi i "poprawiają" po inżynierach. A potem płacz, bo moje beemwu nie jeździ tak jak powinno.

Jednym z powodów, dla których stosuje się dwumasę jest ochrona skrzyni


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] dwumasa czy jednomasa?
PostNapisane: 8 października 2014, 17:23 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Nie radzę zakładania koła jednomasowego ponieważ nie odbiera drgań które idą na wał korbowy i przyczyniają się do ich pękania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] dwumasa czy jednomasa?
PostNapisane: 8 października 2014, 17:28 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
dwumasy trwale byly do 2003 moj z 330 po wyjeciu przy zmianie na 6 biegowa skrzynie byll w lepszym stanie niz nowy dwumas 6b tj nowszej generacji ten z e60 ...

lipne sa strasznie dwumasy im nowsze tym bardziej sie sypia. sam mysle o wywaleniu zestawu i wstawieniu uuc albo ori sprzegla z jednomasem custom tylko ze do 6 b drogooooo, tylko ze ja mam 330ci a w dieslu inna sprawa.

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] dwumasa czy jednomasa?
PostNapisane: 6 września 2017, 20:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 7
Moje BMW: e46 touring
Kod silnika: m54b25
Odświeżę wątek, bo właśnie stoję przed tym dylematem. W sumie zdecydowałem się na ofertę z olx na zestaw jak w zacytowanym opisie
oferuję lekkie koła zamachowe wraz z nowym zestawem sprzęgła LUK. Jednomas pasuje silników serii m50 m52 m54 s50 s52 s54. Dzięki zastosowaniu mocnego docisku z poliftowego diesla m57 sprzęgło przenosi znacznie większy moment obrotowy niż sprzęgła dedykowane do tych silników. Koła zamachowe obrobione na precyzyjnych maszynach CNC z wysoką precyzją, ważą 5,7kg, co poprawia lepszą reakcję na pedał gazu. Zestaw zawiera: lekkie jednomasowe koło zamachowe, oryginalny nowy docisk LUK M57- 3.0D, tarczę sprzęgłową 240mm (mały frez, na życzenie może być pod duży lub pod drobny frez), podporę łapy łożyska oporowego dostosowaną do tego zestawu
Minęło trochę czasu od ostatniego posta w tym wątku, więc może coś więcej teraz wiadomo. Co z własnego doświadczenia możecie na ten temat powiedzieć?

_________________
moje drugie bmw :)
---
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] dwumasa czy jednomasa?
PostNapisane: 13 maja 2019, 12:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 141
Moje BMW: E46 320i Touring
Kod silnika: M54B22
Garaż: było E36 316i Coupe, E46 touring 318i M43, jest e46 320i touring M54

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135300
Podczepię się pod temat. BMW 320i touring M54b22 2001 rok. Mam problem ze sprzęgłem, czasem nie wchodzi 1 lub wsteczny, puszcze sprzęgło i wcisnę jeszcze raz i jest ok. Zdążyłem się zorientować na forum że to koniec sprzęgła. Nic się nie śliska i nic nie hałasuje. Ponoć lepiej wymieniając sprzęgło zrobić to od razu z dwu-masą. Czy ktoś z użytkowników ma realne doświadczenia z setami poniżej? Może ktoś to już montował u siebie? Kusi mnie valeo - niby ma to być trwalsze rozwiązanie niż LUK...

Zestaw sprzęgła z kołem jednomasowym VALEO 835087 do BMW 3 (E46)
https://www.sprzeglo.com.pl/produkt/zes ... BMW-3-(E46)-320-I-170KM%2F125KW-[M54-B22-(226S1)]&fbclid=IwAR21TDv-eV0vCEdo2ERqsRq6Ie5-eaZP2b3MdPIqyOB423zh6-GEzzUY-l4#opis_start

Zestaw sprzęgła z kołem jednomasowym RYMEC SF1060 do BMW 3 (E46)
https://www.sprzeglo.com.pl/produkt/zes ... BMW-3-(E46)-320-I-170KM%2F125KW-[M54-B22-(226S1)]&fbclid=IwAR2n2QBGfTpO_rYSsdE8tpPXyLg9i29einIXnYlLLLqQ5xtorFKQIck4_zU#opis_start


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 76 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL