BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 kwietnia 2024, 15:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Ciężko chodzi wspomaganie-jaka przyczyna
PostNapisane: 27 października 2007, 16:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Radom
Ciężko chodzi mi wspomaganie w moim E-36, jaka może być przyczyna? może ktoś wie, jakiś płyn czy może co innego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2007, 16:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Ale cały czas chodzi ci ciężko czy np. tylko rano zanim zrobi się ciśnienie w układzie hudraulicznym ??

Ogólnie to układ kierowniczy w bmw z natury nie jest zbyt mocny wspomagany =) To nie Fiat Panda =)

Sprawdź czy masz dobry poziom płynu i jaki ma kolor ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2007, 16:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Zalezy co chces zpowiedziec przez "ciezko chodzi".
Napisz jakie masz opony, sprawdz cisnienie w oponach. I tak jak kolega wyzej napisal zbadaj stan plynu

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2007, 17:36 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Z dnia na dzień Ci się pogorszyło, czy od początku posiadania auta ciężko pracuje?

Jeśli z dnia na dzień, to przyczyną może być pęknięty pasek tudzież uszkodzona pompa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2007, 13:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: GdaĂąsk
Pracuje w firmie która zajmuje się między innymi naprawą układów wspomagania.
Oto kilka wskazówek :
1.Sprawdź czy jest odpowiedni poziom w zbiorniczku( jeżeli nie to oznacza że gdzieś jest wyciek.
2.Jeżeli poziom jest o.k. to uruchomić samochód i przygazować na wyższe obroty.Gdy na wyższych obrotach wspomaganie się poprawia to na 100% pompa wspomagania. :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 listopada 2007, 16:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Radom
Dzięki. przepatrzę wszystko i zobaczę.
Ciężko chodzi cały czas bez względu na to czy rano czy jak jest rozgrzany.

[ Dodano: 28 Listopad 2007, 22:32 ]
Poziom jest ok, kolor płynu szary. Ciężej chodzi bez względu na porę dnia i obroty. Czy jak wymienię płyn to coś da, a i kierownica nie odbija tak jak trzeba - co się dzieje?
pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2008, 16:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 108
Lokalizacja: Kwidzyn
witam mam e36 316 compact z 1997 roku. mam troszke malo oleju we wspomaganiu i jest czarny. wydaje mi sie do wymiany. Ale mam dziwny objaw gdy skrece maksymalnie kolami czy to w lewo czy w prawo to piszczy mi jakby z ukladu wspomagania.... co to moze byc? tak samo jak np wchodze szybciej w ciasne rondo mam ten pisk wtedy bardziej skrecam kola. Prosze o pomoc.

_________________
Po prostu BMW

KVINEK (Marienwerder)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2008, 17:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: KrakĂłw
bowwer, Mialem to samo kolego. Okazalo sie ze za malo oleju we wspomaganiu. Wymienilem olej na nowy, uzupelnilem stan tak jak ma byc i jest cichutko. A jesli jest czarny to nadaje sie do wymiany. Pozdrawiam :D

[ Dodano: 3 Marzec 2008, 17:28 ]
Zapomnialem jeszcze dodac ze jak juz zlejesz stary olej i wlejesz nowy to odpal silnik i skrec kiera pare razy w prawo i w lewo zeby uklad sie odpowietrzyl.

_________________
Marcin


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2008, 17:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 108
Lokalizacja: Kwidzyn
marcin wielkie dzieki za pomoc. bo juz sie martwilem ze to cos powaznego. juz tylko jak bede mial przelew kupuje nowy olej i wymianiam na nowy. Wkurza mnie to piszczenie no i w ciasne zakrety jak wchodze to mi tez cos drzy i piszczy.

DZIEKI RAZ JESZCZE

_________________
Po prostu BMW

KVINEK (Marienwerder)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2008, 19:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: KrakĂłw
to napewno bedzie wina zbyt niskiego poziomu oleju a jak jest czarny to przy okazji wymienisz :D jak juz zrobisz to napisz czy wszystko ok. pozdrawiam :ok:

_________________
Marcin


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2008, 19:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 108
Lokalizacja: Kwidzyn
własnie ten dławik nie sięga wręcz do oleju od wspomagania. wiec pewnie chce plynu a jest go zbyt malo. Tak wogole ten zbiorniczek mam caly mokry pewnie gdzies minimalnie jest nieszczelny. Da sie go wymontowac ? ile kosztuje wymiana oleju od wspomagania z zwyklym wrasztacie? jaki plyn najlepszy dexron II czy Mobil atf 320 premium ? Jaki wy macie?

_________________
Po prostu BMW

KVINEK (Marienwerder)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2008, 19:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: KrakĂłw
No to jak dlawik nie siega to na bank za malo oleju i dlatego takie cyrki. Co do wymiany to jak masz garaz z kanalem to sam sobie to zrobisz bez zadnego problemu. nie pamietam juz jaki wlalem do siebie. W instrukcji obslugi wyczytalem jaki ma byc olej i taki wlalem. Odkrec korek od zbiorniczka i wyciagnij strzykawka stary olej. Nastepnie posciagaj przewody od spodu zbiorniczka i zlej z nich olej. Odkrec opaske od zbiorniczka i wtedy go wyjmiesz do mycia. Od spodu rowniez mozesz odkrecic przewody i zlac wszystko co w nich zostalo. Po tej operacji poskrecaj wszystko na swoje miejsce zalej olej tak zeby pokazywalo cos na miarce odpal silnik pare razy w lewo pare w prawo zgas silnik i uzupelnij stan. Napewno sobie poradzisz :super:

_________________
Marcin


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2008, 19:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 108
Lokalizacja: Kwidzyn
płyn to dexron II ATF juz wiem. A garazu nie mam. Dam do mechanika koszt okolo 30 złoty a bede mial pewnosc ze zrobilem dobrze. W najblizszy poniedzialek wymieniam plyn.

_________________
Po prostu BMW

KVINEK (Marienwerder)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 3 listopada 2010, 09:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: 316i
bowwer napisał(a):
płyn to dexron II ATF juz wiem. A garazu nie mam. Dam do mechanika koszt okolo 30 złoty a bede mial pewnosc ze zrobilem dobrze. W najblizszy poniedzialek wymieniam plyn.

Witam jak piszczy przy pełnym skręcie to może być też lużny pasek od pompy on musi być odpowiednio napięty.a jak w oleju są opiłki to pompa się kończy.Tak mi powiedział gość w serwisie BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Ciężko chodzi wspomaganie-jaka przyczyna
PostNapisane: 12 maja 2013, 13:09 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e36
Kod silnika: M40B18
Witam.Posiadam BMW e36 1.8i.Oddałem maglownice do regeneracji i było wszystko ok.Ale wczoraj po przejechaniu 20km układ mi tak stwardniał jak by ktoś mi trzymał kierownice nie szło skręcić przyjechałem do domu zadzwoniłem do mechanika który mi to regenerował i powiedział ze zawór ciśnieniowy może sie przyciął,więc rozebrałem pompę wymyłem ją założyłem ja z powrotem i to samo nie mogę skręcić kierownicą podniosłem auto do góry i nawet gdy koła są w powietrzu nie idzie kręcić kierownicą.
Płyn nowy(Mobil220 czerwony) zalałem płynem i dalej to samo.Może pompa siadła może sie już ktoś z tym zetknął. Proszę o POMOC :zalamany:


Pozdrawiam wszystkich posiadaczy BMW

B-Bezpieczeństwo
M-Moc
W-Wygoda


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Ciężko chodzi wspomaganie-jaka przyczyna
PostNapisane: 12 maja 2013, 13:51 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
BMW318i, wybacz ale zaczne od szydery :D
Cytuj:
Moje BMW: BMW e36
Kod silnika: M40B18
i
Cytuj:
B-Bezpieczeństwo
M-Moc
W-Wygoda


:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Widziałeś jak się składa e36 w testach ncap ? Moc jaka moc :D R4 to takie padliny że szkoda gadać , wiem bo mam :D Co do wygody to tragedii nie ma :D ale wracając do tematu !! :D

Mi ostatnio poszła pompa w e46 coupe i miałem mały problem bo tam były cuda z pompami nowa pompa koszt 1600 zł , używka niedostępna , ale udało się wstawić nowszy model. Sprawdz tak , odpal auto daj mu na obroty i spróbuj kręcić kierownicą , zobacz czy to coś daje. Na moje to Ci się też pompa skończyła ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Ciężko chodzi wspomaganie-jaka przyczyna
PostNapisane: 13 maja 2013, 16:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Mam ten sam problem tylko po przejechaniu jakies 10 km wtedy wspomaganie chodzi cieżej i w dodatku pojawia sie jakieś skrzypienie na zimnym z rana jest wszystko ok. Zawieszenie jest całe nowe wachacze i tak dalej...,zmieniałem już płyn wspomagania dwa razy za 2 gestszy i nic dalej to samo wspomaganie wspomaga z taką samo siłą nawet po przygazowaniu a sprzypienie dochodzi jakby z maglownicy ???(problem jest tylko po przejechaniu około 10km na zimnym wszystko ok)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Ciężko chodzi wspomaganie-jaka przyczyna
PostNapisane: 16 maja 2013, 08:52 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e36
Kod silnika: M40B18
Witam ponownie. Ja już wiem jaka była przyczyna.Szukałem zaworka który znajduje sie w pompie.Trzeba rozkręcić pompę są tam 4 śruby na klucz 13mm i centralnie w środku pompy jest ten zaworek jeśli on sie nam zatnie to wspomaganie znika. jest tam taka mała czarna blaszka ja wyjmujemy i wystrzeli nam zaworek z taka dość długa sprężyną także uważajcie przy demontażu.Jeśli nie chce wyjść to zaworkiem do dołu i tak puknąć o blad stołu w taki sposób zadnym młotkiem tam nie stukać!!! Pompa nie ma zadnych przewodów wiec na moje tam sie nie ma co zepsuć jedynie sie przytnie ten zaworek :D Ja to przemyłem benzyną ekstrakcyjna wydmuchałem kompresorem i wlałem mu tam troszke płynu zeby lepiej chodził.Założyłem zalałem płynem i wspomaganie takie ze jednym palcem kręce.

Dodam jeszcze że jesli są odgłosy na maglu to tam jest śruba regulująca luz na listwie klucz 17mm można ją popuścić w przypadku gdy kierownica ciężko chodzi a jeśli jest za czuły układ to dokręcić.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Ciężko chodzi wspomaganie-jaka przyczyna
PostNapisane: 30 maja 2013, 12:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Witam! Dla potomnych mój problem rozwiązany zacierający sie wspornik drażka głównego (zlokalizowany przy wymianie drążka) taki stawiał opór że madlownica aż skrzypiała :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 112 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL