BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 11:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Sprzegło w bmw e36 318is
PostNapisane: 28 października 2007, 23:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: Stamford UK
Witka maniacy [shadow=red]BMW[/shadow]uch.
Mam maly problem wczoraj stojac na swiatlach moja 318 is (e36) chcialem szybciej ruszyc ale tak zeby sie kola nie krecily, bez przesady. Dalem gazu a tu wrazenie jakby silnik mial ok 3,5 tys obr. a furka ruszala ale sprawiala wrazenie jakby sie sprzeglo slizgalo, dalem 2ke i to samo. Dopiero jak wskoczylem lagodniej na 3-ke, obroty byly juz dostosowane do prdkosci. pomyslalem ze sprzeglo mi sie slizga. Zatrzymalem sie na drugich swiatlach i dalem po garach na co pisk opon i fura idzie jak z procy.Wiec norma?! PYTANIE co to bylo za pierwszym razem, czy moze ten typ nak ma??jesli to sprzeglo jak to najlatwiej sprawdzic??
Z gory dzieki.Piszcie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2007, 00:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Może za długo odpuszczałeś sprzęgło.Jeśli strzeliłeś ze sprzęgła i normalnie zamieliła kołami to raczej się nie ślizga,gdybyś dodał gazu strzelił ze sprzęgłą a auto mimo wszystko ruszyło by powoli wyjąc tylko obrotami to myślę że to byłby powód do tego żeby myśleć że się slizga. ;)

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2007, 00:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: Stamford UK
dzieki kolego CiOoS. Byc moze za dlugo puszczale sprzegło. Rozumiem ze jest to norma? Pozdro :super:

_________________
Zobacz mojÂą iske:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=15389


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2007, 00:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Pewnie trzymałeś sprzęgło dodałeś więcej gazu ale sprzegło odpuściłeś jak zwykle przy wolniejszym ruszaniu :P Strzel ze sprzęgła i zobaczy czy bez problemu zamieli kołami.Poza tym spróbuj ruszyć dynamicznie ( bez zrywania przyczepności ) szybko zmieniając biegi.Jeśli sprzegło niedomaga poczujesz napewno.Po prostu przy wyższych prędkościach obrotowych nie będzie dawało rady przenieść mocy i odczujesz to przy zmianie biegu.

Pzdr

P.S.
Nie dziękuj,wciskaj pomógł :D ;)

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2007, 00:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: Stamford UK
CiOoS, spoko juz jestem spokojny.

_________________
Zobacz mojÂą iske:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=15389


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2007, 19:55 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Witam-jeżeli kolega chce sprawdzić sprzęgło to proszę włączyć trzeci bieg i zaciągnąć ręczny pomału puszczać sprzęgło jeżeli silnik zgaśnie to sprzęgło OK jeżeli nie to znaczy że ma poślizg-pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 października 2007, 22:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 57
Lokalizacja: Stamford UK
ryszard55 napisał(a):
Witam-jeżeli kolega chce sprawdzić sprzęgło to proszę włączyć trzeci bieg i zaciągnąć ręczny pomału puszczać sprzęgło jeżeli silnik zgaśnie to sprzęgło OK jeżeli nie to znaczy że ma poślizg-pozdrawiam


dzieki Rysiek za rade.napewno skorzystam i przetestuje. Swoja droga czy można w jakiś sposób podciagnać sprzegło?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2007, 12:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 3232
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
jest pare sposobow na sprawdzene taki jak napisal ryszard55, ale wydaje mi sie ze lepszy jest jadac stala predkoscia, wciskajac gaz do 1/4 wciskasz sprzeglo bez puszczania gazu, oczywiscie obroty rosna i dosc mocno i wtedy puszczasz sprzeglo odrazu i jesli auto szarpnie obroty momentalnie spadna sprzeglo ok, jelsi powoli beda schodzic bez szarpniecia, slizga sie.

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2007, 19:54 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
We wszvstkich silnikach BMW sprzęgła są sterowane hydraulicznie i niestety nie da się go podciągnąć


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2007, 20:00 
podciągnąć to się tylko da moment, w którym łapie :P


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2007, 20:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
a ja mam pytanie bo sprzęgło chodzi mi dosyć ciężko jak zrobić żeby lżej chodziło??

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2007, 21:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 802
Lokalizacja: w-m
Moje BMW: 535d
30 przysiadow dziennie i bedzie lzej :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2007, 22:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
arrov napisał(a):
30 przysiadow dziennie i bedzie lzej :rotfl:


nie jest tak że nie dam rady wciśnać ale jak przesiąde sie z bmw do punta to czuć wyrażną różnice... no i nie wiem czy bmw tak mają czy u mnie jest coś nie tak... a przysiadów nie potrzbuje bo jak bym chciał to mógbym zrobić dziure w podłodze :P:P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2007, 14:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 802
Lokalizacja: w-m
Moje BMW: 535d
lukas88, hehehe mam podobnie kiedy przesiadam sie do focusa, prawie oporu nie czuc, no coz bejce tak maja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2007, 17:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 3232
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
Cytuj:
lukas88, hehehe mam podobnie kiedy przesiadam sie do focusa, prawie oporu nie czuc, no coz bejce tak maja


tak jak pewno uzytkownicza forum napisala, BMW jest tylko dla PRAWDZIWYCH facetow ;) ja juz mam sliniejsza lewa noge odkad zaczalem jezdzic BMW ;)

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2007, 17:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Wejherowo
A macie też takie coś że rano na zimno sprzęgło puszcza szybciej (niżej) a po rozgrzaniu później (wyżej)?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2007, 22:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
nie no jak bmw tak ma to spoko mi to wcale nie przeszkadza, tylko myślałem że mam coś nie tak ... ale jak tam ma być to git :D:D

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 listopada 2007, 19:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Toronto
Proponuję wcisnąć sprzęgło w Subarynie a od razu miną wam wszelkie "opory" ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 122 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL