BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 czerwca 2024, 20:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] N42B20 - jaka poprawna kompresja?
PostNapisane: 28 stycznia 2015, 21:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 58
Lokalizacja: DWR
Moje BMW: E46, E61
Kod silnika: N42B20, M57B25
Witajcie

Mam od grudnia 318i z silnikiem jak w temacie i póki co moje działania skupiają się niestety wyłącznie na doprowadzeniu silnika do stanu używalności. Jak na razie wiem o bardzo dużym paleniu oleju (jakiś 1 litr na 500km) i wysokim spalaniu (po mieście 14 litrów, automat). Wyszły dwa duże wycieki oleju - spod pokrywy zaworów i podstawy filtra, które są właśnie uszczelniane, do tego uszkodzony termostat (błąd mapy termostatu czy coś w tym stylu), więc i on będzie wymieniony.

Ale przechodząc do kompresji - w ramach diagnostyki robiony był pomiar. Na każdym cylindrze wynik jest podobny - na zimnym silniku 15-15,5, a na ciepłym 15,5 do prawie 16. Niby wartość dobra, ale za nic nie mogę znaleźć w sieci informacji o tym, jaka kompresja jest właściwa dla tego silnika :/ Ma ktoś pojęcie? Przeczesałem już kilka forów, zarówno polskich jak i zagranicznych, przejrzałem "sam naprawiam" (w którym praktycznie nic nie ma na temat N42 :mad: ), przeglądałem Haynesa, ale albo źle szukam, albo nigdzie nikt nic na ten temat nie wie.
Będę wdzięczny za każdą informację, włącznie z wynikami w Waszych silnikach dla porównania.

_________________
Nie trzeba być zamkiem by być nawiedzonym


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42B20 - jaka poprawna kompresja?
PostNapisane: 28 stycznia 2015, 22:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
9-18 bar ciśnienie sprezania (stan normalny) takze masz jakies 85%+

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42B20 - jaka poprawna kompresja?
PostNapisane: 29 stycznia 2015, 07:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 58
Lokalizacja: DWR
Moje BMW: E46, E61
Kod silnika: N42B20, M57B25
Dzięki wielkie! Przynajmniej ten jeden parametr jest ok;)

_________________
Nie trzeba być zamkiem by być nawiedzonym


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42B20 - jaka poprawna kompresja?
PostNapisane: 29 stycznia 2015, 08:36 
fun_tha_mental napisał(a):
Ale przechodząc do kompresji - w ramach diagnostyki robiony był pomiar. Na każdym cylindrze wynik jest podobny - na zimnym silniku 15-15,5, a na ciepłym 15,5 do prawie 16


No to masz zle te wartosci, spalanie stukowe na bank masz, chyba, ze paliwo o liczbie oktanowej ponad 100 lejesz :D

Cos Ty tam kitu nawciskal do komory spalania, czy co? :D


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42B20 - jaka poprawna kompresja?
PostNapisane: 29 stycznia 2015, 08:49 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1864
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
"Jeżeli nie znamy wartości nominalnej ciśnienia sprężania sprawdzanego pojazdu – wówczas możemy korzystać z niżej podanych wzorów:

a). silniki czterosuwowe z zapłonem iskrowym

Pspr = 0,125 x ε
gdzie:

Pspr – ciśnienie sprężania w (MPa)

ε – stopień sprężania badanego silnika

0,125 - stała wartość"

Pspr = 0,125 x 10 = 1,25 MPa = 12,5 bar

Twoje sprężanie jest zadużę, podejrzewam ze w cylindrach pływa olej... Spotkałem się z takim problemem w Vectrze, cisnienie spreżania 18 bar, wkoncu wyciagneło swiece z głowicy na tym cylindrze.

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42B20 - jaka poprawna kompresja?
PostNapisane: 29 stycznia 2015, 10:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
nagromadzenie nagaru w komorze spalania jest rzeczą naturalną (silnik jest całkowicie sprawny)

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42B20 - jaka poprawna kompresja?
PostNapisane: 29 stycznia 2015, 10:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 58
Lokalizacja: DWR
Moje BMW: E46, E61
Kod silnika: N42B20, M57B25
Hm, no to jak w końcu powinno być? Pawelos666 pisze że max 18, wy że 12,5 :/

Olej w cylindrze nie jest wykluczony, bo zyżycie oleju duże, niebieski dymek przy mocnym dodaniu gazu na rozgrzanym silniku, więc mogą być pierścienie. Tyle że z tego co widzę ten silnik do jedna wielka zagwozdka i niczego nie można być przy nim pewnym.

Czarny, piszesz o spalaniu stukowym. Co w związku z tym powinienem zrobić? Błędów żadnych na kompie nie ma.

_________________
Nie trzeba być zamkiem by być nawiedzonym


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42B20 - jaka poprawna kompresja?
PostNapisane: 29 stycznia 2015, 10:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
12,5 to moze byc w jakiejs hondzie d15z8 po remoncie. w n42b20 do 18 bar, w m43b16 w bmw e46 moze byc 10 bar, w m54b30 tak samo nominalne to 10-11
silnik ma 86% kompresji, czyli stawiamy mu 4+ po 10 latach, w emkach sprezanie wynosic moze kolo 11 a max 12 zalezy w ktorej, w n54 do 16 bar, w pozostalych N... do 18. nic ni sprawdzaj. stosuj tylko jakis 0w30 ll-01 fe pelnysyntetyk i wypali nagar w komorze. od nagaru moze troszke byc wiekszy wynik

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 29 stycznia 2015, 10:27 przez pawelos666, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42B20 - jaka poprawna kompresja?
PostNapisane: 29 stycznia 2015, 10:23 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 58
Lokalizacja: DWR
Moje BMW: E46, E61
Kod silnika: N42B20, M57B25
Ok.
Dodam jeszcze, że pomiar był robiony przed wymianą oleju, a więc na jakimś lipnym 10W40, który poprzedni właściciel zalał w Norauto. Olej gęstszy, więc pewnie na obecnym motulu 5w30 kompresja byłaby trochę niższa.

Ale faktycznie warto sprawdzić ten olej w cylindrze. Dziś będę w warsztacie, może zdążę zanim poskładają wszystko do kupy, więc spróbuję dojrzeć coś przez otwory od świec. Przy pomiarze kompresji oglądałem świece i były suche i nalot wyglądał na poprawny, był popielaty i nie było go wiele.

I teraz jeszcze pomyślałem, że muszę sprawdzić czy z rurki bagnetu po jego wyjęciu nie wali ciśnieniem.
Eh, ta N42.

_________________
Nie trzeba być zamkiem by być nawiedzonym


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42B20 - jaka poprawna kompresja?
PostNapisane: 29 stycznia 2015, 10:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
zly olej lejesz do tego silnika, ten silnik zadowala sie mala lepkoscia. 10w40 to przesada do n42. olej bierze uszczelniaczami wymien sobie je. i uszczelnij silnik

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 29 stycznia 2015, 10:35 przez pawelos666, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42B20 - jaka poprawna kompresja?
PostNapisane: 29 stycznia 2015, 10:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 58
Lokalizacja: DWR
Moje BMW: E46, E61
Kod silnika: N42B20, M57B25
Tak, tak, to już wiem, ten silnik nie może jeździć na 10W między innymi ze względu na valvetronik. Taki olej był wlany kiedy kupiłem w grudniu ten samochód, od razu go zmieniłem na motula x-clean 5W30 i teraz na takim właśnie jeżdżę.

_________________
Nie trzeba być zamkiem by być nawiedzonym


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42B20 - jaka poprawna kompresja?
PostNapisane: 29 stycznia 2015, 10:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
pisales ze palil olej wiec masz odpowiedz = nagar = lekko podwyzszone cisnienie ale w normie, o ile olej nie splywal po silniku
http://www.jokin.de/news/34/Oelliste.pdf - olej 0w30 z aprobata bmw ll-01 fe, jak bedzie palil usun przyczyne, uszczelniacze zrob
0w30 sa najlepszymi olejami jezeli masz nagar to go usunie

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42B20 - jaka poprawna kompresja?
PostNapisane: 29 stycznia 2015, 10:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 58
Lokalizacja: DWR
Moje BMW: E46, E61
Kod silnika: N42B20, M57B25
Po silniku lało się w dwóch miejscach - spod podstawy filtra (całkiem sporo) i spod pokrywy zaworów (baaardzo dużo, lało się na kolektor). Te rzeczy właśnie dziś będą już uszczelnione i będę obserwował dalej, ale wiem też że na bank część oleju jest palona, bo widzę ten niebieski dymek.
Teraz cała sztuczka polega na tym, żeby wybadać czy to uszczelniacze (żeby wymienić uszczelniacze), czy pierścienie (żeby wymienić silnik).

_________________
Nie trzeba być zamkiem by być nawiedzonym


Ostatnio edytowano 29 stycznia 2015, 10:46 przez fun_tha_mental, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42B20 - jaka poprawna kompresja?
PostNapisane: 29 stycznia 2015, 10:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
najpierw to wlej olej ktory przeczysci nagar i zrob pare tys km. spalanie oleju moze spasc do minimum. polecam Ci fuchs 0w30 LL01FE i 5000km jazdy, jak nic to zrob uszczelniacze

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42B20 - jaka poprawna kompresja?
PostNapisane: 29 stycznia 2015, 10:52 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 58
Lokalizacja: DWR
Moje BMW: E46, E61
Kod silnika: N42B20, M57B25
Cenna rada, dzięki. Co prawda mam teraz świeżo wlanego tego motula, ale pojeżdżę na nim i zobaczę co z tym zużyciem oleju się dzieje. Jeśli nadal będzie dużo chłeptał, to może jeszcze przed tym Fuchsem zrobić płukankę z jakimś uszlachetniaczem? Co myślisz?

_________________
Nie trzeba być zamkiem by być nawiedzonym


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42B20 - jaka poprawna kompresja?
PostNapisane: 29 stycznia 2015, 10:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
zrob z 1000-2000km sprawdz czy cos wypije, jak mega duzo to zmien uszczelniacze, jak nie duzo to tylko olejh zmien przy nastepnej wymianie

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42B20 - jaka poprawna kompresja?
PostNapisane: 29 stycznia 2015, 13:51 
pawelos666 napisał(a):
silnik ma 86% kompresji, czyli stawiamy mu 4+ po 10 latach


pawelos666, masz czerwony nick, wiec wypadaloby sie dowiedzec co to jest ta kompresja, nie powielac bledow i nie wprowadzac w bledy innych userow.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42B20 - jaka poprawna kompresja?
PostNapisane: 29 stycznia 2015, 14:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
zabawne...
jemu nie chodzi o stopien sprezania tylko o cisnienie sprezania ktore zmierzyli, nazwal to "kompresją", ale wiadomo, że chodzi o cisnienie w barach
i nadal stoje przy swoim, bo cisnienie sprezenia ma wynosic aż tyle ile podalem
epsilon tutaj nikogo nie obchodzi, i podliczajac pod wzor wyszlo by wiecej niz dla silnikow ZI na pewno powyzej tych 8-12, te silniki sa szczegolne, on juz podchodzi pod ZS wartością stopnia s...
ps. tych wartosci na zimnym silniku to mozna nie brac pod uwage, to sie mierzy na goracym silniku

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42B20 - jaka poprawna kompresja?
PostNapisane: 29 stycznia 2015, 14:57 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1864
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
"Compression pressure: 9 ... 18 bar

Minimum and maximum values depending on position of
Valvetronic.

Maximum devaition of all cylinders to each other: 2 bar"

Cos w tym musi być co pisze pawelos666

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42B20 - jaka poprawna kompresja?
PostNapisane: 29 stycznia 2015, 15:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
100% jestem pewny

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 148 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL