BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 22:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E38] Objawy padniętych sond, a sondy działają
PostNapisane: 7 grudnia 2014, 06:35 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 33
Posty: 4
Moje BMW: E38 735
Kod silnika: M62B35
Witam, mam taki problem ze swoją E38 M62B35, wszystkie objawy prowadzą do sond lambda ( niepełna moc, wypadanie z cykli na wolnych i wysokie spalanie- 25l przy spokojnej jezdzie ;O ) + INPA pokazuje błędy obu sond. Problem w tym ze sprawdziłem te sondy i są dobre... Co o tym sądzicie ?

W aucie jest LPG stag300, może emulatory sond szwankują albo instalacja sie odpieła, wiecie gdzie szukac tych emulatorów ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Objawy padniętych sond, a sondy działają
PostNapisane: 7 grudnia 2014, 14:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 346
Lokalizacja: Mazury
u mnie przyczyna była padajaca pompa paliwa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Objawy padniętych sond, a sondy działają
PostNapisane: 8 grudnia 2014, 16:38 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 33
Posty: 4
Moje BMW: E38 735
Kod silnika: M62B35
piotrpisz napisał(a):
u mnie przyczyna była padajaca pompa paliwa


Co może miec wspólnego pompa do sond ? A zresztą na gazie ma takie same objawy wiec wykluczam pompe paliwa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Objawy padniętych sond, a sondy działają
PostNapisane: 8 grudnia 2014, 18:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 123
Lokalizacja: KT 34343 Tarnów
Moje BMW: E46 330ci
Kod silnika: M54B30
A jak sprawdzałeś Inpą to jak katy, bo może są zapchane w piz..u?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Objawy padniętych sond, a sondy działają
PostNapisane: 8 grudnia 2014, 21:31 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 883
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Podobnie ma moj dziadek w m60 3,0. w trakcie rozgrzewania wywala blad sond, jednak po rozgrzaniu zacynaja dzialac, ale korekty krotkoterminowe w inpie sa na ponad 100. Blad sond ze uboga mieszanka, a nie moge sie nigdzie doszukac lewego powietrza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Objawy padniętych sond, a sondy działają
PostNapisane: 9 grudnia 2014, 19:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 346
Lokalizacja: Mazury
ja gazu nie mialem, a za slabe cisnienie miałem na listwie i choc sądy chodziły to na okrągło byl ich błąd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Objawy padniętych sond, a sondy działają
PostNapisane: 11 grudnia 2014, 20:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Swapy przekładki części naprawa BMW
Sondy to pewnie wypadkowa innego problemu. Może nieszczelność może przepływka może...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Objawy padniętych sond, a sondy działają
PostNapisane: 14 grudnia 2014, 18:22 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 33
Posty: 4
Moje BMW: E38 735
Kod silnika: M62B35
Katalizatory nie są zapchane bo ich nie mam (poprzedni właściciel wyciął).
A jakie np inne przyczyny mogą wywalac błąd sond ? cały czas coś przy nim grzebę i nie doszukałem sie co mogloby to powodowac.

Impa pokazuje 4 błędy. 2x Sonda, 1- wypadanie zapłonu przy 680 obr/min i 1- wypadanie zapłonu na 5 cylindrze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Objawy padniętych sond, a sondy działają
PostNapisane: 15 grudnia 2014, 10:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 640
Lokalizacja: Bydgoszcz (4DON)
Moje BMW: e28
Kod silnika: m30b35
Garaż: E28 M535i
E39 B10 V8
R56 1.6D
Krolik58, a jak tam świece? zamień cewki miejscami, zwłaszcza z tym 5'tym cylindrem,
wracając do sond zastosuj taki 'EMULATOR' miałem podobnie w swojej 740... i po ich zastosowaniu problem odjęty jedną ręką (nowe sondy nic nie zmieniły)

Obrazek

_________________
Черный Bymep
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Objawy padniętych sond, a sondy działają
PostNapisane: 15 grudnia 2014, 12:16 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 883
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Te emulatory to na sondy regulujące czy na te za katalizatorem? Bo w moim przypadku nie ma sond za katem, silnik m60.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Objawy padniętych sond, a sondy działają
PostNapisane: 15 grudnia 2014, 12:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 640
Lokalizacja: Bydgoszcz (4DON)
Moje BMW: e28
Kod silnika: m30b35
Garaż: E28 M535i
E39 B10 V8
R56 1.6D
picia9669 napisał(a):
Te emulatory to na sondy regulujące czy na te za katalizatorem? Bo w moim przypadku nie ma sond za katem, silnik m60.


wszyscy to sprzedają jako rozwiązanie problemu check engine w nowszych konstrukcjach czyli na sondy za katem...

ja u siebie wrzuciłem na przednie... i jw. problem z mocną, falowaniem, missfire itd zniknęły...

_________________
Черный Bymep
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Objawy padniętych sond, a sondy działają
PostNapisane: 15 grudnia 2014, 13:00 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 883
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Niestety silnik m60 ze starym kompem nie pokaże nawet wypadania zapłonu ;/. W m62 już to poprawili także łatwiej dość do rozwiązania problemu.

Po założeniu tych emulatorów sondy dalej działają? jak wartości adaptacji ? I błędy miałeś dotyczące ubogiej czy zbyt bogatej mieszanki?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Objawy padniętych sond, a sondy działają
PostNapisane: 15 grudnia 2014, 13:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 640
Lokalizacja: Bydgoszcz (4DON)
Moje BMW: e28
Kod silnika: m30b35
Garaż: E28 M535i
E39 B10 V8
R56 1.6D
picia9669 napisał(a):
Niestety silnik m60 ze starym kompem nie pokaże nawet wypadania zapłonu ;/. W m62 już to poprawili także łatwiej dość do rozwiązania problemu.

Po założeniu tych emulatorów sondy dalej działają? jak wartości adaptacji ? I błędy miałeś dotyczące ubogiej czy zbyt bogatej mieszanki?


e38 nie mam już ze dwa lata, z tego co pamiętam, głównie chodziło o brak mocy i nierówną pracę, wymiana sond i przepływomierza nic nie dała, dlatego zastosowaliśmy takie 'emulatory'.
stare sondy stały równo, nowe pracowały na bogato :mur:

_________________
Черный Bymep
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Objawy padniętych sond, a sondy działają
PostNapisane: 15 grudnia 2014, 13:53 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 883
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Sam juz nie wiem co sie dzieje w tym m60 mojego dziadka, byl taki okres ze po wsadzeniu nowek sond boscha na benzynie bylo zajebiscie, a na gazie nie mial nic mocy i wywalalo blad ubogiej mieszanki, po wizycie u gazownika i ponownej regulacji gazu bylo dobrze i na gazie i benzynie przez ok. 2 tyg, pozniej znow sie zepsulo (bujanie na wolnych obrotach, cos jak wypadanie zaplonu) i na gazie i benzynie i slaba reakcja na lekkie dodanie gazu.
Teraz wywala blad sond dla zbyt ubogiej mieszanki, ze limit wzbogacania (adaptacja) zostal przekroczony. Kolektor ssacy ma nowe uszczelki, odma nowa, nowe swiece (choc jakby byly zuzyte to wywalalo by blad za bogatej mieszanki), guma przeplywomierza nie popekana, jedynie co zostalo to uszczelka przepustnicy. Jednak psikajac wszedzie samostartem zadnej roznicy nie ma, takze chyba jest szczelne. Aha i sondy raz pracuja, raz nie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Objawy padniętych sond, a sondy działają
PostNapisane: 24 grudnia 2014, 23:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 443
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Witam.
Znajomy ma E38 728 99' M52B28TU i ma podobny problem z lambdą.
Jak kupił wszystko było ok.
Umył silnik i zaraz wyskoczył błąd check engine.
Inpa pokazała sonde bank 2
Po wymianie jakiś czas było ok.
Po krótkim czasie sonda pracowała, nie pracował i znów pracowała.
Teraz już nie pracuje wcale.
Wszystko szczelne, wtyczki przedmuchane, przejrzane...
Gdzie może być problem?

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Objawy padniętych sond, a sondy działają
PostNapisane: 28 grudnia 2014, 12:37 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e46 328
Kod silnika: m52
Mam podobnie w E46, 328i z 99 roku. Było wszystko OK az nagle sonda za katem bank 2. Sonda wymieniona, wiązka przemierzona, katalizator drożny, kolektory szczelne. Check Engine sie świeci i mnie denerwuje. Chcialem zastosować emulatory jakieś z alledrogo, ale odradzono mi gdyż niesprawdzone moga narobić niezłego bigosu. Jeżeli te ktorych fotki koledzy zamieścili wyżej sa OK, to mogłbym prosić o namiary gdzie je wyrwać?




tigwelder napisał(a):
Witam.
Znajomy ma E38 728 99' M52B28TU i ma podobny problem z lambdą.
Jak kupił wszystko było ok.
Umył silnik i zaraz wyskoczył błąd check engine.
Inpa pokazała sonde bank 2
Po wymianie jakiś czas było ok.
Po krótkim czasie sonda pracowała, nie pracował i znów pracowała.
Teraz już nie pracuje wcale.
Wszystko szczelne, wtyczki przedmuchane, przejrzane...
Gdzie może być problem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Objawy padniętych sond, a sondy działają
PostNapisane: 28 grudnia 2014, 13:55 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 883
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Jezelo sonda za katalizatorem, to albo uszkodzona albo uszkodzony katalizator, jest to tylko sonda diagnostyczna sprawdzajaca czy katalizator jest sprawny czy nie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Objawy padniętych sond, a sondy działają
PostNapisane: 3 marca 2015, 16:46 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 33
Posty: 4
Moje BMW: E38 735
Kod silnika: M62B35
Sprawa z wszystkimi bolączkami juz sie wyjasniła.
Niestety było to związane z czyms totalnie innym niz było podejrzewane. Nagle rozleciał mi sie rozrząd, odpadły plastiki ze slizgów, doczytałem ze w M62 wytrzymują max 300tyś ja mam 260 (wszystkie czyniki wskazują na to ze jest to realny przebieg).

No ale rozebrałem silniczek i zabrałem sie za wymiane. Wczesniejszy własciciel robił głowice w niej... I to było całym woelkim problemem bo auto bylo poskładane nogami... Fazy na wałkach rozjechane w 3 światy, uszczelki nie siedzialy jak powinny, separator oleju za rozrządem pęknięty i zamiast separowac opary od oleju to zasiągał olej do kolektora i jeszcze maaase pokaleczonych rzeczy.

Poszło mase nowych rzeczy, łancuchy, wszystkie slizgi nawet te malutkie, nowy olej zeby napinacze prawidlowo dzialaly, oringi, uszczelki, odmy, pompy no dosłownie wszystko jak leci, na blokadach poskładane. Zapalił od strzała , nie dygota, nie ma spadków mocy na benzynie, na gazie jest deczko słabszy ale jeszcze nie byłem na regulacji.

Wiec dla tych którzy mają przejechane w granicach 300tys niech szykują sie na wymiane rozrządu, wyczytalem to na paru forach plus przezyłem na własnej skórze. Nie chodzi nawet o sam łańcuch ale o plastikowe elementy slizgów które ze starosci kruszą sie w palcach.

I POTWIERDZAM bo nie wierzyłem w to co ludzie piszą na temat pompy oleju w M62 ze co chwile sie luzuje... Po sciagnieciu miski olejowej zbladłem... wisiała na łańcuchu i na rurce do filtra oleju, śrubki pływały w misce...

Mam nadzieje ze to na tyle z wiekszych problemów z tym autkiem bo chciałem nim troche jeszcze pojezdzic ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 183 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL