BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 13:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] Modyfikacja swiatel bi-xenon a dzienne...
PostNapisane: 22 kwietnia 2015, 23:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46 320d
Witam.
Jestem nowy na forum. Na pewno polecą posty, że to co opiszę już było. Nie mogę jednak takich dokładnych informacji znaleźć.
Tak więc:
BMW E46 r 2001 320d przed lift.
Modyfikacja świateł-zainstalowałem soczewkę H1 mini 6.0 (bi-xenon) czyli mamy w niej zasilanie do elektromagnesu, które podłączamy do ...
no i tu się zaczyna mój problem... Podłączyłem je pod wiązkę świateł długich. Jednak dzisiaj uruchomiłem (przez wcześniej zamówiony kabel) system do jazdy dziennej tzw DRL, czyli świecą mi się długie ale słabiej. No i w tym miejscu zaczyna się największy problem. Żarówka dostaje 1.9V i tyle samo automatycznie idzie na elektromagnes od soczewki i słychać takie brzęczenie jak zaświecę w soczewkę to widzę, że elektromagnes pracuje góra / dół robiąc ruch okolo 2-3mm. Czy ktoś może już spotkał się z taką sytuacja? Czy muszę zastosować jakiś moduł, diodę prostowniczą(która obniży o 1,5V i zostanie 0,4V chyba wtedy już nie ruszy ale nadal jakiś prąd tam popłynie) czy po prostu muszę znaleźć jakieś inne prądy, które uaktywniają się po włączeniu długich świateł(tylko gdzie ich szukać, ciągnąć kable do kabiny to trochę niezłe wyzwanie...a jak sądzę tylko tam będzie najbezpieczniejsze miejsce).
Cała moja modyfikacja jest związana z tym że:
1. dużo podróżuje szkoda mi wypalać HID'y (nie były tanie) na jazdę za dnia,
2. może uda się zmniejszyć zużycie paliwa,
3. wygoda (nie muszę pamiętać o światłach),
4. auto prezentuje się nowocześniej,
Z góry dziękuje za pomoc. Administratora przepraszam jeśli powieliłem temat lub dałem go w złe miejsce(jednak jestem nowy, szukałem i starałem się używać opcji szukaj)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Modyfikacja swiatel bi-xenon a dzienne...
PostNapisane: 23 kwietnia 2015, 11:10 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
W przypadku bixenonu fabrycznie był osobny przewód z modułu LSZ(moduł świateł) do przesłon(mała wtyczka przy przetwornicy)

Poszukaj czy masz w module LSZ opcje związane z bixenonem.
Jeśli tak, to jest szansa na uruchomienie tego, a w tym momencie dzienne czy mignięcie długimi nie uruchamia przesłony.

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e46] Modyfikacja swiatel bi-xenon a dzienne...
PostNapisane: 23 kwietnia 2015, 22:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46 320d
Kolego cursor mam w takim razie pytanie: czy w każdej wersji e46 wychodziły dodatkowe kable tak, że przy zmianie całych lamp wyglądało to jak typowe plag&play? Wydaje mi się, że trzeba by było coś modować.
W moim konkretnym przypadku nie było xenonów. Kupiłem soczewkę (h1 mini 6.0 z opcją BI czyli przesłona otwarta/zamknieta tzn mijania/długie), którą zamontowałem w miejsce starych świateł mijania czyli zewnętrzne odbłyśniki.
Wewnętrzne odbłyśniki(długie lub dzienne DRL) zostały i pod te kable (długie/DRL) podłączona jest przesłona od soczewki h1 mini 6.0 tak by w momencie włączenia świateł długich otworzyła się przesłona uwalniając tym samym 100% mocy żarnika i soczewki oraz zapalają się wewnętrzne światła czyli długie... do tego momentu wszystko jest tak jakbym tego chciał.
Jednak problem pojawia się kiedy hmmm... Najprościej:
Kiedy już rano wsiądę do auta włączam silnik... I w tym momencie włączają się światła DRL-dzienne (wewnętrzne z którymi zmostkowana jest przesłona od soczewki h1 mini 6.0) co powoduje, że światła do jazdy dziennej świecą z obniżoną mocą (tak jak wcześniej zaprogramowałem w NCS-expert) a efektem ubocznym tego całego procederu jest to, że skoro świecą się długie czyli tzw DRL w tym momencie idzie też prąd na samą przesłone soczewki ( mimo że xenony-mijania są wyłączone) co powoduję, że elektromagnes od przesłony w soczewce dostaje prąd jednak za słaby i próbuje otworzyć przesłonę tym samym emitując buczenie i mój niepokój.
Coś mi się wydaje, że przecieram szlaki w tym temacie. Większość ludzi pewnie zostawiło by bi-xenony a długie(stare dlugie porpostu by odcieli pozbawiając się tym samym świateł DRL)
Staram się wytłumaczyć jak najprościej i zrozumialej choć wiem, że nie jest to łatwe ani dla was czytających jak i dla mnie starającemu się wytłumaczyc :)
Ludzi, którzy mają jakieś pomysły proszę o pomoc.
I zastanawiam się jeszcze czy w przełączniku świateł lub w manetce od kierunkowskazów znajdę może jakieś osobne zasilanie lub jakikolwiek sygnał związany z długimi....\Pozdrawiam i dziękuje za podpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Modyfikacja swiatel bi-xenon a dzienne...
PostNapisane: 24 kwietnia 2015, 10:25 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Manetki nie ruszałbym. Sygnał działa tam na zasadzie oporu(inny opór to inna funkcja), a nie jak kiedyś osobny styk


Jeśli nie masz jakiejś funkcji, to z reguły nie ma też instalacji.

To kwestia poprowadzenia jednego przewodu z modułu LSZ(moduł/włącznik świateł) do obu lamp i podłączenia ich pod przesłony.
Najpierw tylko należy sprawdzić, czy Twój moduł ma odpowiednią funkcję do sterowania tego.

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e46] Modyfikacja swiatel bi-xenon a dzienne...
PostNapisane: 24 kwietnia 2015, 11:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 259
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43
Garaż: własny
może wina tkwi nie w żarnikach tylkow w przetwornicy n niej musi być stabilne napięcie bez wachań


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Modyfikacja swiatel bi-xenon a dzienne...
PostNapisane: 25 kwietnia 2015, 14:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46 320d
Jedynak przeczytaj uwaznie co pisze... zarniki przetwornice i wszystko jest dobre. Potrzebuje sygnalu jakiegos innego od dlugich takiego ktory jest w momecie pociagniecia za dzwignie dlugich bez sygnalu od dziennych. Cursor tym razem to co napisales ma sens tylko jak to znalesc... i gdzie jest modul lsz w pokretle od swiatel.?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Modyfikacja swiatel bi-xenon a dzienne...
PostNapisane: 25 kwietnia 2015, 14:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
Może to Ci jakoś pomoże viewtopic.php?f=25&t=73650

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Modyfikacja swiatel bi-xenon a dzienne...
PostNapisane: 10 marca 2018, 22:01 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 33
Posty: 4
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TU B20
Cześć, borykam się z tym samym problemem co Ty Tas, wiem że to stary temat ale może masz rozwiązanie na bi Xenon i drl ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 110 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL