BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 21:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Ściąganie po zmianie amortyzatorów
PostNapisane: 7 maja 2015, 14:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 81
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M52TUB20
Witam, temat tyczy się tylko przedniego zawieszenia bo tył jest ok. Ostatnio wymieniłem amortyzatory w E39 (2.0i 99r.) . Do wymiany mam jeszcze tuleje dolnych wahaczy (jak powiedział mechanik) . Ale o co chodzi . Chodzi o to że przed wymianą amortyzatorów samochód "ściągał" mniej, niż po zmianie amortyzatorów na nowe . Teraz "ściąga" na lekkim pochyleniu nawierzchni i podczas hamowania (do osi jezdni). O wybojach na drodze nawet nie wspomnę. Wahacz dolny lewy i prawy ma wyczuwalny luz może nie jest jakiś najgorszy ale jest. Drążki stabilizatora są ok. Co do górnych wahaczy to też są luzy wyczuwalne - można ręką przechylać na boki. Na sworzniach mechanik mówił że jest dobrze. Czy to "ściąganie" przodu samochodu może być spowodowane tulejkami od wahaczy dolnych ? I jeszcze jedno pytanie - czy opłaci mi się wymienić tuleje wahaczy czy lepiej kupić komplet całych wahaczy ?


Ostatnio edytowano 7 maja 2015, 15:00 przez Perski102, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Ściąganie po zmianie amortyzatorów
PostNapisane: 7 maja 2015, 14:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Może wystarczy czymś posmarować ? Mi po golaniu też się strasznie skóra ściąga jak nie kremuje...

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Ściąganie po zmianie amortyzatorów
PostNapisane: 7 maja 2015, 15:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 23
Posty: 2668
Lokalizacja: PIASECZNO
Moje BMW: E36 2fab 4you
Kod silnika: M57 ruleZ
Garaż: E36 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144075
czy przy wymianie amorków złożyłeś zgodnie ze sztuką?
ja nie dałem jednej podkładki pod górne mocowanie i miałem takie ściąganie (sprężyna się blokowała) ciężko jest to zauważyć ale samochód ewidentnie jechał w jedną stronę dopóki nie skontrowałem....

_________________
Obrazek
E36 330 TURBO
tuned TC-PERFORMANCE swap AIE serwis Andrew Performance mod RST
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 75&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Ściąganie po zmianie amortyzatorów
PostNapisane: 7 maja 2015, 15:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 81
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M52TUB20
HansiO napisał(a):
czy przy wymianie amorków złożyłeś zgodnie ze sztuką?
ja nie dałem jednej podkładki pod górne mocowanie i miałem takie ściąganie (sprężyna się blokowała) ciężko jest to zauważyć ale samochód ewidentnie jechał w jedną stronę dopóki nie skontrowałem....


Amortyzator wymieniał mechanik (nie mam ściągacza i pneumata) - ja tylko wmontowałem całego mcpersona w zawieszenie. Nie widziałem żeby wypadła mu jakaś podkładka czy coś z tej kolumny podczas zdejmowania. Nie rozkładał łożyska górnego - wyjął całe i potem to skręcił z powrotem jak było. Amory wmontowałem zgodnie ze oznaczeniami R (na prawą ) i L (na lewą) . A może po zmianie amorów na nowe , tuleje bardziej "pracują" przez co ściąga samochód ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Ściąganie po zmianie amortyzatorów
PostNapisane: 7 maja 2015, 15:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 23
Posty: 2668
Lokalizacja: PIASECZNO
Moje BMW: E36 2fab 4you
Kod silnika: M57 ruleZ
Garaż: E36 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144075
chodzi o podkładkę między czpieniem a poduszką (sprawdź na reolem) mój "mechanik" też o tym nie wiedział dopiero drugi raz ustawiając geometrie zauważyliśmy że sprężyna się naciąga...
co do ściągania raz miałem zastany tłoczek, który blokował tarcze :) proponuje podnośnik i spraawdz koła czy któreś nie ma za ciężko !!! bo wtedy jedzie w bok jak znalazł...
http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts ... Id=31_0255
11
i to zabacz
http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts ... Id=31_0256

_________________
Obrazek
E36 330 TURBO
tuned TC-PERFORMANCE swap AIE serwis Andrew Performance mod RST
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 75&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Ściąganie po zmianie amortyzatorów
PostNapisane: 7 maja 2015, 16:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 259
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43
Garaż: własny
zrób zbierzność u mnie po wymianie maflownicy zaczął ciąnąć w prawo dwa obroty drążkiem przyciąniećje koła prawego i oddalenie lewego pomogło jest na zero


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Ściąganie po zmianie amortyzatorów
PostNapisane: 7 maja 2015, 19:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 81
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M52TUB20
HansiO napisał(a):
chodzi o podkładkę między czpieniem a poduszką (sprawdź na reolem) mój "mechanik" też o tym nie wiedział dopiero drugi raz ustawiając geometrie zauważyliśmy że sprężyna się naciąga...
co do ściągania raz miałem zastany tłoczek, który blokował tarcze :) proponuje podnośnik i spraawdz koła czy któreś nie ma za ciężko !!! bo wtedy jedzie w bok jak znalazł...
http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts ... Id=31_0255
11
i to zabacz
http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts ... Id=31_0256


Jak sie domyślam to chodzi o tą podkładkę z gumy nr 31331096664 ? Bo nie za bardzo kojarzę która to podkładka ... Sprawdzałem koła . Chodzą jednakowo . Nie za lekko i nie za ciężko (nie są zblokowane czy chodzą ciężko). Dodam tylko że ściąga na lekko nierównych drogach (że o koleinach to nawet nie wspomnę ) . Na takich w miare "idealnych" drogach (to nie Niemcy) to hamuje w miare równo. Jakby co to zamówiłem tuleje Febi dolnego wahacza (tego prostego) z przodu (ciekawe czy się sprawdzą). To jak zamontuje mechanik to zobaczę czy będzie poprawa na dołach. Tylko że jeszcze zbieżność trzeba ustawić po tym. A jeździłeś może DK 17 ? Z Kołbieli na Garwolin ? Bo na tej trasie to najbardziej mi ściąga . To byś powiedział czy u ciebie jeździ prosto czy też wyczuwasz jakieś ściąganie ? Bo nie wiem - może tak musi być ... ale wydaje mi się że nie .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Ściąganie po zmianie amortyzatorów
PostNapisane: 7 maja 2015, 19:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 23
Posty: 2668
Lokalizacja: PIASECZNO
Moje BMW: E36 2fab 4you
Kod silnika: M57 ruleZ
Garaż: E36 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144075
no ja troche powalczyłem z biciami ne kierownicy i z moim ściąganiem, na 17 nie jeździłem ale po porostu znajdź równy kawałek drogi i puść kiere auto musie jechać prosto i tyle
na początek po wymianie geometria
aha chodzi mi o nr11 taka grubsza ze stożkiem w środku ale musisz miec wszystkie jak na foto....

_________________
Obrazek
E36 330 TURBO
tuned TC-PERFORMANCE swap AIE serwis Andrew Performance mod RST
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 75&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Ściąganie po zmianie amortyzatorów
PostNapisane: 7 maja 2015, 19:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 81
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M52TUB20
HansiO napisał(a):
no ja troche powalczyłem z biciami ne kierownicy i z moim ściąganiem, na 17 nie jeździłem ale po porostu znajdź równy kawałek drogi i puść kiere auto musie jechać prosto i tyle
na początek po wymianie geometria
aha chodzi mi o nr11 taka grubsza ze stożkiem w środku ale musisz miec wszystkie jak na foto....


A tą część to mam . Bo jak zamawiałem nowe amory to od razu też i odboje (11) z osłonami . Znaczy na równej drodze to jak puszczam kiere to można powiedzieć że nie ściąga jakoś drastycznie ale może bardzo lekko (niezauważalne na kierownicy ) - tyle że widać że zbacza z toru bardzo pomału. No nic dzięki za pomoc. Jak wymienie te tuleje dolnych wahaczy to zobaczę czy będzie to samo na nierównościach i wybojach . A może tu winne mogą być też górne wahacze (skoro mają luzy ). Okaże się po wymianie tulei dolnych wahaczy .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Ściąganie po zmianie amortyzatorów
PostNapisane: 8 maja 2015, 00:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 66
Lokalizacja: EZD
Moje BMW: e39 525tds 318tds
Kod silnika: M51/41
Przy naprawie wahaczy zerknij,czy sprężyny zostaly dobrze ustawione względem amortyzatora-najbardziej chodzi o podparcie dolnych zwojów sprężyny na talerzu amortyzatora.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Ściąganie po zmianie amortyzatorów
PostNapisane: 12 maja 2015, 17:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 81
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M52TUB20
Dimo napisał(a):
Przy naprawie wahaczy zerknij,czy sprężyny zostaly dobrze ustawione względem amortyzatora-najbardziej chodzi o podparcie dolnych zwojów sprężyny na talerzu amortyzatora.


Amortyzatory mam firmy Kayaba, sprężyny oryginalne. Jest na amortyzatorach takie "zagłębienie" , na dolnym talerzu . Koniec sprężyny nie jest w tym osadzony bo jak się w nim mocuje koniec to sprężyna jest krzywo. Górne podparcie sprężyny jest dobre na pewno , bo koniec sprężyny jest jakby "zablokowany" na takim wycięciu. A wiesz może jak sprawdzić poprawność ułożenia dolnych zwojów ? Czy trzeba to jakoś wymierzyć czy "na oko" ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Ściąganie po zmianie amortyzatorów
PostNapisane: 14 stycznia 2019, 11:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e39 touring 520i '02
Kod silnika: m54b22
odgrzebuję:
Ściaga mi auto w prawo przy większych prędkościach.Może pewna wskazówką będzie to że musze "dociagać" kierownicę w w lewo jakies 3-4stopnie a jak puszczę sama wraca do neutrum. Czy może byc tak, ze przód jest prosto a cały tył skręca i musze kontrować? Przez chwile myslałem, że to z powodu nachylenia jezdni ale u innych takich efektów nie ma.
Opony 235 17'', z dobrym cisnieniem. Wymieniane amorki przód, tuleje przednich wahaczy i drążki kierownicze, z tyłu wymienialem silent-bloki bez rozbierania zawiechy. Reszta zawiszenia bez luzów. (przed wymianą było to samo).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Ściąganie po zmianie amortyzatorów
PostNapisane: 14 stycznia 2019, 16:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 169
Lokalizacja: okolica częstochowy
Moje BMW: e36 323 sedan
Kod silnika: m52b25
może ci hamulec trzyma

_________________
Klasyk jest jak pies, któregoś dnia zdechnie (


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Ściąganie po zmianie amortyzatorów
PostNapisane: 15 stycznia 2019, 14:44 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
W kwestii ściągania, to pełna zbieżność przede wszystkim, pewnie zmieniły się kąty, ktoś coś źle poskładał. Szczególnie przy wymianie drążków kierowniczych mechanicy często się mylą, nie blokują układu i później albo ściąga, albo kierownica nie jest prosto.

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Ściąganie po zmianie amortyzatorów
PostNapisane: 15 stycznia 2019, 23:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e39 touring 520i '02
Kod silnika: m54b22
wydaje mi się ze przy złe ustawionej kierownicy czy maglownicy auto będzie dalej jechało prosto tylko po prostu kierownica będzie krzywo, a jej wyprostowanie spowoduje jazdę po łuku. Zbieżność robiłem na pomiarze optycznym po zmianie drążków kierowniczych. Hamulce mam sprawne i zużycie równomierne. Zaciski i tłoczki czyściłem. Brak tam korozji wzerow itp. Czy czujnik położenia koerownicy ma jakikolwiek wpływ na sterowanie zaworami hydrauliki?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 78 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL