Tylko ja pytam: Gdzie on jest w M20B20 E30?
Pytam, bo trochę tego ustrojstwa jest powpinane w silnik i nie chcę odłączać czegoś innego, bo jeśli działa to może przestać.. ;]
[ Dodano: 24 Listopad 2007, 19:24 ]No więc minęło trochę czasu i kilka problemów rozwiązałem.
1. LOW BEAM już się nie pojawia. Poprawiłem styki. ;]
2. Wiem gdzie jest czujnik poziomu oleju i nie widzi mi się w nim grzebać (prawdopodobnie w misce).
3. Rozwiązałem problem anteny i kabla biegnącego przez tunel. Podpięty jest na "ostro" pod zapalniczkę i prowadzi ładnie 12V. Sugerując się opisem anteny, to służył (w połączeniu z przełącznikiem na tunelu) do wysuwania i opuszczania anteny. Niestety nie jest prawidłowo podłączony więc nie działa. Problem jednak rozwiązałem sam. Antenę sobie wysunąłem elektrycznie. ;]
Dla zainteresowanych dodam, że z anteny wychodzą 3 kable. Wg opisu na Allegro powinny to być:
- czarny (zero)
- czerwony +12V (z akumulatora)
- zielony (sterowanie)
U mnie pierwsze 2 to niebiesko-biały i niebiesko-czerwony. Trzeci natomiast jest żółty. Sprawa sterowania wygląda tak, że pierwsze 2 są cały czas podpięte. Gdy doprowadzimy trzecim kablem napięcie 12V, to antena się wysuwa/chowa gdy jest dostarczane napięcie. Zmiana kierunku następuje po osiągnięciu położenia granicznego (maksymalnie wysunięta lub maksymalnie schowana). Generalnie bardzo fajna sprawa i można to prosto podpiąć pod pokrętło na tunelu, co zrobię przy najbliższej okazji - dzisiaj już mi się nie chciało.
Poza tym naprawiłem sobie podświetlenie tablicy przyrządów. Wmontowałem fioletowe żarówki (nie było niebieskich), ale niestety sposób podświetlenia zegarów uniemożliwia uzyskanie tego koloru - światło jest rozpraszane przez pomarańczowe kawałki plastiku, które nadają barwę światłu. Owszem, można ściągnąć te 2 kopułki nad żarówkami, ale pozostają jeszcze elementy na dole zegarów, które ostatecznie tworzą pomarańczowe światło. Tak musi zostać...
Na koniec ustawiłem kierownicę prosto, pozbyłem się CB z głośniczkiem.
Pozostał jednak nadal problem LIC PLATE LIGHT.
Do tego nagle przestał mi działać prawy kierunkowskaz (nie miga przód ani tył, nie słychać przerywacza). Co ciekawe, jak się trzaśnie drzwiami, to kilka razy "mrugnie" przerywacz. Próbowałem rozkręcić przełącznik, ale niestety z jednej strony jest złapany nitami, więc jednorazówka praktycznie. Jakieś pomysły poza wymianą przełącznika?
Kierunek w lewo i długie działają OK.
[ Dodano: 26 Listopad 2007, 00:25 ]Wygląda na to, że powodem problemów z kierunkowskazem jest przekaźnik/przerywacz, gdyż na awaryjnych prawa strona także nie działa - to przynajmniej wyklucza przełącznik przy kierownicy. Jutro rano rozkręcę jeszcze raz osłonę i sprawdzę.
Znalazłem też schemat dla LIC PLATE i okazuje się, iż wiązka jest podpięta pod "zbiorczy czujnik" tylnych świateł. Problem w tym, iż na schemacie nie napisano, w jakiej części nadwozia jest połączenie. Jakieś pomysły gdzie tego szukać?
Czy OBD nad lusterkiem posiada jakąś centralkę/komputer/układ sterujący (gdzie przychodzą wszelkie informacje), czy jest to raczej prosta elektryka na zasadzie otwartych/zamkniętych obwodów z żarówkami?