BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2024, 17:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] problem chłodzenie 318i turing
PostNapisane: 4 sierpnia 2015, 14:56 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e46
Witam wszystkich jestem nowicjuszem jeśli chodzi o BMW
proszę o rade w temacie chłodzenie silnika 318i rok 1999 88kw-118km
do problemu wskazówka temperatury jest na środku i ani drgnie jak poruszam się autem praktycznie po nieście i niewielki trasy
nie słychać też załączania się wentylatora żeby schłodził silnik dzisiaj dolałem płyn chłodzący zapaliła się kontrolka i są ślady wycieku
taki biały nalot przy korku ścisnełem rurę tą przy paskach i słychać takie stukanie z tej części gdzie jest termostat
czy tak powinno być czy oznacz to uszkodzony termostat

i jeszcze jedno klima nie chłodzi jak nacisnełem zawór to taka żółta ciecz była tłusta to znaczy czynnik się skończył czy coś innego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] problem chłodzenie 318i turing
PostNapisane: 4 sierpnia 2015, 15:23 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 883
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Te cykanie termostatu jest normalne bo w nim jest taki tyci zaworek który ułatwia odpowietrzanie, nie jest uszkodzony, chyba że w ogóle się nie otwiera, ale jeżeli temp w pionie to ok. Wentylator załącza się dopiero przy ok 110 stopniach. Normalnie pęd powietrza chłodzi silnik. A wentylator ma chłodzić dopiero jak bardzo podskoczy temperatura silnika, lub na postoju lub gdy wolno się jedzie w korku. Wentylator można oczywiście sprawdzić czy działa podając do jego wtyczki zasilanie.

A co do klimy, to może albo nie być czynnika albo być go za mało. Climatronic ma chyba zabezpieczenie, gdy nie ma czynnika lub jest go bardzo mało to nie odpali kompresora. Jeżeli załącza kompresor a nie chłodzi, to nie włączaj klimy bo zatrze się sprężarka klimatyzacji. Jedź nabij klime :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] problem chłodzenie 318i turing
PostNapisane: 4 sierpnia 2015, 17:03 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e46
serdeczne dzięki za info jestem spokojniejszy o swoją BUME
mam małe pytanko do kolegi
zaczęły mi falować obroty nie zawsze to jest czasami cały dzień nic a czasem może do pasji doprowadzić
moje pytanko czy ładowanie ma wpływ na wolne obroty czy nie
POZDRAWIAM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] problem chłodzenie 318i turing
PostNapisane: 5 sierpnia 2015, 05:07 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 883
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
A w jakim momencie faluja? Jak stoisz czy jak jedziesz i wciskasz sprzeglo to nisko spadaja i wracaja na swoja nominalna wartosc?
Ja u siebie zauwazylem ze jak jade dluzszy czas z malym gazem i pozniej hamuje silnikiem i jak obroty zejda mi ponizej 1,5k rpm to jak wcisne sprzeglo to spadaja do 500 i odrazu wracaja na 850. A jak wcisne tak przy 1,5k lub wyzej to jest normalnie, spadaja do 1k i schodza na 850.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] problem chłodzenie 318i turing
PostNapisane: 22 lutego 2016, 00:05 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 11
Lokalizacja: Allenstein
Moje BMW: E46 318i Touring
Kod silnika: M43 B19-TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155799
picia9669 napisał(a):
Te cykanie termostatu jest normalne bo w nim jest taki tyci zaworek który ułatwia odpowietrzanie, nie jest uszkodzony, chyba że w ogóle się nie otwiera, ale jeżeli temp w pionie to ok. Wentylator załącza się dopiero przy ok 110 stopniach. Normalnie pęd powietrza chłodzi silnik. A wentylator ma chłodzić dopiero jak bardzo podskoczy temperatura silnika, lub na postoju lub gdy wolno się jedzie w korku. Wentylator można oczywiście sprawdzić czy działa podając do jego wtyczki zasilanie.

A co do klimy, to może albo nie być czynnika albo być go za mało. Climatronic ma chyba zabezpieczenie, gdy nie ma czynnika lub jest go bardzo mało to nie odpali kompresora. Jeżeli załącza kompresor a nie chłodzi, to nie włączaj klimy bo zatrze się sprężarka klimatyzacji. Jedź nabij klime :)


Odświeżę temat. Mam podobny problem jak autor topica ,ale jednak trochę inny. Może przedstawię sytuację od początku.

Płyn chłodniczy trzyma poziom. Ogrzewanie działa (tak sądzę) Chłodnica nowa. Po wymianie uszczelki. Olej nowy tez trzyma poziom. Przy odpalonym aucie jak odkręcam korek od wlewu płynu to jest taki mały strumyczek przelewowy jaki powinien być. Płynu mam na max. ( wskazania bagnetu/ pływaka) Temp C na zegarach trzyma pion i nagrzewa sie do niego w ciągu kilku kilometrów. W teście nr.7.0 temp dochodzi do 95/96 i spada o jeden po czasie. W trasie (60 km) max doszło do 97 ale jechałem 140 i spadło. Po zgaszeniu auta ezrastało na postoju do 104 /105 ( taką odnotowałem max ) I tu moje zastanowienie ogromne - Chłodnica zimna, górny przewód gorący i nabrzmiały / twardy ( Wiem, że ciśnieniowy układ) dolny wąż miękki ,ale jest w nim płyn i jest gorący tylko paręnaście cm od termostatu. Jak ściskam dolny to chlupie płyn w wężu i słychać cykanie w termostacie. Do tego nie kojarzę abym słyszał wentylator kiedykolwiek. Nie włącza się nawet przy 96 C na parkingu przy otwartej masce. Tak ma być? Nie " pałowałem " jeszcze auta więc nie wiem jakie są warunki włączania 1 i 2 fazy wentylatora.
I kolejna sprawa pewnie powiązana z tym to klima. Wiem ,że wentylator jest jeden do klimy manualnej i chłodzenia chłodnicy. I jak odpalam auto na wyłączonej klimie i zimnym silniku to sprężarka (Pasek obraca ) pracuje NON STOP :szok: Jak właczam Przycisk AC to wentylator chłodnicy nie startuje i tak. Z tego co kojarzę to jeszcze jakiś czas temu ten pasek od "klimy" zaczynał kręcić się dopiero po jej włączeniu z pozycji kokpitu. Poproszę o jakąś rzeczową poradę albo odesłanie do tematu z rozwiązaniem najbardziej pasującym do mojego. Przeglądam to forum od jakiegoś czasu i odpowiedzi na akurat mój przypadek nie udało mi się wyszukać.

Z góry dzięki.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] problem chłodzenie 318i turing
PostNapisane: 23 lutego 2016, 19:02 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 29
Posty: 928
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E36 Class II
Kod silnika: M42b18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155547
Pasek od klimy będzie się cały czas kręcił, dopiero jak ją włączysz to tam jest takie sprzęgło i załącza napęd sprężarki.

_________________
Jest:
BMW E36 MOTORSPORT INTERNATIONAL CLASS II
Było:
BMW E46 323i ORIENTAL
BMW E36 ARKTISSILBER ACS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 146 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL