BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2024, 22:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] TDS sląby dół obrotów - diagnoza
PostNapisane: 21 lipca 2015, 18:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Moje BMW: E39
Witam,

Wiem ze postów multum w tym temacie ale w większości to albo bełkot albo "mój kolega słyszał że jego szwagra... "

A wiec proszę was o wypisaniu w punktach jak zdiagnozować przyczynę.
Czyli chciałbym zaproponować troszkę inną formę postów.

1-to, to co wg was jest najbardziej prawdopodobna przyczynę. 2-miej prawdopodobne i.t.d.

Po tym jak będzie dużo postów pozbieram to do Excela i obaczymy czego jest najwięcej.

Pacjent: [E39] TDS 99r
Schorzenie: brak mocy w dolnym zakresie obrotów.
Objawy: a) Dopóki turbo nie zacznie pompować słabo się napędza.
b) Przy wyjeździe z garaży podziemnych (stromy podjazd) ledwo co się wydrapuje. Raz nawet stanęła i nie bardzo mogła wyjechać. Dopiero po bardzo mocnym dodaniu gazu, wyjechała na górę.
c) Przy ruszaniu na skrzyżowaniu jeśli nie doda się więcej gazu potrafi zgasnąć.
d) Przy bardzo mocnym dodaniu gazu puszcza dyma.
e) i.t.p

Proszę o "profesjonalne" wpisy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] TDS sląby dół obrotów - diagnoza
PostNapisane: 21 lipca 2015, 19:33 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
1. Podłącz do kompa i sprawdź błędy.
2. Jeśli w błędach czysto, to daj logi z pracy silnika i czekaj na wypowiedź tego użytkownika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] TDS sląby dół obrotów - diagnoza
PostNapisane: 21 lipca 2015, 20:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Moje BMW: E39
ad 1) błędów brak.
ad 2) które parametry by nas interesowały?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] TDS sląby dół obrotów - diagnoza
PostNapisane: 21 lipca 2015, 21:01 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Po pierwsze to sprawdź jak zachowuje się kąt wtrysku aktualny względem zadanego

Sprawdź też odczyt z przepływomierza. Spotkałem się z przypadkami gdzie błędu nie było, a przepływomierz stał w miejscu z odczytami.

Na koniec sprawdź jak zachowuje się doładowanie. 3 lub 4 bieg od 1,5tys. obr/min

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] TDS sląby dół obrotów - diagnoza
PostNapisane: 22 lipca 2015, 15:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Moje BMW: E39
cursor jak zawsze niezawodny

ad1
Cytuj:
Po pierwsze to sprawdź jak zachowuje się kąt wtrysku aktualny względem zadanego

1a) chodzi tu o parametry SPRITZBEGINN soll i SPRITZBEGINN Ist ?
1b) sprawdzić na odpalonym, zgaszonym, ciepłym, zimnym?
1c) jakie są prawidłowe wartości?

ad2
Cytuj:
Sprawdź też odczyt z przepływomierza. Spotkałem się z przypadkami gdzie błędu nie było, a przepływomierz stał w miejscu z odczytami.

Z tym jest problem bo mi INPA pokazuje dane z "!". Ale po oddaniu gazu wartość się zmienia. wiec chyba ok.

ad3
Cytuj:
Na koniec sprawdź jak zachowuje się doładowanie. 3 lub 4 bieg od 1,5tys. obr/min

Który to parametr?
Jak powinna się zachowywać, na co zwrócić uwagę?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] TDS sląby dół obrotów - diagnoza
PostNapisane: 22 lipca 2015, 22:12 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
1. Na odpalonym i ciepłym silniku.
Spritzbegin IST powinien oscylować w okolicy Spritzbegin SOLL

2. Zawsze w TDS pokazuje z !. Ważne jak te dane zmieniają się i jakie wartości osiągają. Z tego co pamiętam to przegazowanie na postoju dawało odczyt co najmniej 180kg/h

3. Ladedruck lub coś podobnego. Na zgaszonym powinien pokazywać ciśnienie atmosferyczne. Na odpalonym i biegu jałowym podobnie lub nieco więcej(okolice 1000hpa). Podczas wzrostu obrotów powinno rosnąć.
Przy 2tys. obrotów powinno pokazać co najmniej 2000. Nie pamiętam ile doładowuje turbo w TDS. 1.1bar lub 1.3bar jak dobrze kojarzę, a więc maksymalne wartości powinny być na poziomie 2100 lub 2300(atmosferyczne ciśnienie + doładowanie)

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] TDS sląby dół obrotów - diagnoza
PostNapisane: 3 sierpnia 2015, 18:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Moje BMW: E39
1)
Cytuj:
Po pierwsze to sprawdź jak zachowuje się kąt wtrysku aktualny względem zadanego

Cytuj:
Spritzbegin IST powinien oscylować w okolicy Spritzbegin SOLL


Jak najbardziej jest. Załączone obrazki.
Odchylenia kilku procentowe wydaję mi i się że z powodu nadążania systemu.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

2)
Kod:
Sprawdź też odczyt z przepływomierza. Spotkałem się z przypadkami gdzie błędu nie było, a przepływomierz stał w miejscu z odczytami.

Oprócz nieczytelnych odczytów wydaje się być ok ( chlerny "!"). Bez gazu niskie wartości (poniżej 100) po dodaniu gazu szybka reakcji, wyższe wartości (powyżej 200)

Obrazek

Obrazek

3)
Kod:
Ladedruck lub coś podobnego. Na zgaszonym powinien pokazywać ciśnienie atmosferyczne. Na odpalonym i biegu jałowym podobnie lub nieco więcej(okolice 1000hpa). Podczas wzrostu obrotów powinno rosnąć.


Tez wydaje się być ok.
Przy 1600 obr/min - ciśnienie niemal atmosferyczne.
Około 2400 obr/min - niemal 2200 hPa

Obrazek

Obrazek


Ponadto dodaje nagranie z części testu.

https://youtu.be/qgDuDl9jzpo

Jakbyście mieli chwile, zobaczcie możne ktoś się dopatrzy jakichś nieprawidłowości.
Bo dołu nadal brak.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] TDS sląby dół obrotów - diagnoza
PostNapisane: 3 sierpnia 2015, 22:10 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
wolf331 napisał(a):
Tez wydaje się być ok.
Przy 1600 obr/min - ciśnienie niemal atmosferyczne.
Około 2400 obr/min - niemal 2200 hPa

Przy 1600obr/min powinno być powyżej atmosferycznego.

Może wastegate nie trzyma i upuszcza spaliny, co powoduje, że turbo później wstaje.

Sprawdź jak zachowa się turbo jak zdejmiesz wężyk z gruszki(ta działa na nadciśnienie i dopiero przy odpowiednim ciśnieniu doładowania powinna otwierać zawór WG na turbo, żeby ograniczyć jej pracę

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] TDS sląby dół obrotów - diagnoza
PostNapisane: 18 sierpnia 2015, 19:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Moje BMW: E39
Faktycznie grucha była zapieczona.
Pompowałem w nią ciśnienie (wielką strzykwą) a on ani drgnęła.
Wymontowałem.
I po zapodaniu kilku specyfików smarujących, ramię gruchy śmiga aż miło.
Wmontowana z powrotem.

Co dał ten zabieg:
Auto faktycznie jakby lepiej jeździło.
Ale ciśnienie około 1500 obrotów wielkiej różnicy niem ma.
Cieśninie przy biegu jałowym około 970 hPa, przy 1500 obr około 1070 hPa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] TDS sląby dół obrotów - diagnoza
PostNapisane: 19 sierpnia 2015, 11:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 297
Moje BMW: R12S
Kod silnika: m57n
Garaż: niebmw s4, był: e39 turas z m57, był: e46 330d 303@705
może kat przytkany ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] TDS sląby dół obrotów - diagnoza
PostNapisane: 19 sierpnia 2015, 19:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Moje BMW: E39
No od jakiegoś czasu go podejrzewam.

Tylko jak to zdiagnozować ?

Bez rozbierania wszystkiego :luka:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] TDS sląby dół obrotów - diagnoza
PostNapisane: 19 sierpnia 2015, 19:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 909
Lokalizacja: Tczew
wolf331 napisał(a):
No od jakiegoś czasu go podejrzewam.

Tylko jak zdiagnozować ?


Diagnoza i naprawa w 3 krokach:

1. Otworzyć puszkę.
2. Wywalić.
3. Zaspawać.

Ten zabieg na pewno nie zaszkodzi, a może pomóc.

_________________
320d Touring - 227 KM i 545 Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] TDS sląby dół obrotów - diagnoza
PostNapisane: 20 sierpnia 2015, 09:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
przy licznikowych troche ponizej 200k w m47n mialem kata w idealnym stanie, sprzedalem bo wlecial downpipe ale kat byl czysciutki

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] TDS sląby dół obrotów - diagnoza
PostNapisane: 21 sierpnia 2015, 08:03 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Sprawdź zawór WG czy nie ma jakiejś nieszczelności. To ten zawór, którym steruje gruszka.

Przy zapchanym kacie byłby też problem na górze.

Najprościej odpalić zimny silnik i dać mu chwilę popracować.
Jeśli kat będzie gorący, a za nim wszystko zimne to jest przytkany

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E39] TDS sląby dół obrotów - diagnoza
PostNapisane: 21 sierpnia 2015, 08:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 297
Moje BMW: R12S
Kod silnika: m57n
Garaż: niebmw s4, był: e39 turas z m57, był: e46 330d 303@705
cursor napisał(a):
przy zapchanym kacie byłby też problem na górze.


w wolnossącym motorze tak,
mi w 530d przy zapchanym kacie jak turbina już wstała (za późno) to beta szła, problemem było tylko rozpędzenie turbiny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] TDS sląby dół obrotów - diagnoza
PostNapisane: 21 sierpnia 2015, 08:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
dokladnie..., Przemek jak wywaliles kata w 530d to o ile szybciej wstawala turbinka? tak mniej wiecej...?

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] TDS sląby dół obrotów - diagnoza
PostNapisane: 21 sierpnia 2015, 13:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 297
Moje BMW: R12S
Kod silnika: m57n
Garaż: niebmw s4, był: e39 turas z m57, był: e46 330d 303@705
pawelos666 napisał(a):
dokladnie..., Przemek jak wywaliles kata w 530d to o ile szybciej wstawala turbinka? tak mniej wiecej...?


z przytkanym katem ale z małą nieszczelnością na wydechu przed katem, w M57 turbina wstawała przy 2tys. obr (pierw słabo, słabo i przy 2tys. obr. ogień)

potem z przytkanym katem ale z full szczelnym wydechem turbo wstawało przy 2,4-2,5tys obr. (podobnie nic,nic i ciągnie)

z wyczyszczonym katem (mam działający domowy patent) pełny ciąg podobnie od ok. 2tys obr. ale za to wyczuwalnie lepiej ciągnął w zakresie do 2 tys. obr., moc w cały zakresie obrotów bardzo płynnie narastała,
już z wyciętym katem praktycznie tak samo wstawała, jeśli lepiej to dla kierowcy niewyczuwalnie lepiej

cały czas piszę o prekacie tj. tym zaraz za turbo

natomiast u teściów już była znaczna różnica po wycięciu kata z polo 1.4tdi 80KM,
przed modem, turbo wstawało przy 2200, po wycięciu przy 2000, co biorąc pod uwagę najczęściej używany zakres obrotów dało dużą poprawę plus wyczuwalnie mocniejszy zakres do 2000obr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] TDS sląby dół obrotów - diagnoza
PostNapisane: 22 sierpnia 2015, 11:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 116
Lokalizacja: POznań/Pobiedziska
Moje BMW: e61
Kod silnika: M57D30
daj mi zrzut z inpy na biegi jałowym z ciepłym silnikiem i wyłączona klima światłami i wgl wszystkim :) podejrzewam ,że masz za niską dawkę paliwa i dlatego jest muł

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 210 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL