BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 kwietnia 2024, 17:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e46] Czy opłaca się powrot na 5w40? m47
PostNapisane: 11 października 2015, 21:54 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Michu napisał(a):
hammet1 napisał(a):
I co przestanie go łykać? Chyba niemożliwe...

hammet1 napisał(a):
Podobno castrol 5w30 lubi znikać.

no to w końcu jak? Bo jest pewna niekonsekwencja w Twoich wypowiedziach. Skoro castrol lubi znikać to w pewnym sensie świadczy o jakości tego oleju a ja do spróbowania poleciłem Ci oleje naprawdę wysokiej klasy. Sam widzę różnicę po p206 żony jak śmigał na castrolu a teraz jak ma zalanego motula.



Tak słyszałem, nie wiem czy 5w30 znika, mój tak ale może to wina silnika. Czekam na potwierdzenie czy komuś jeszcze castrol 5w30 znaka, a po przejściu na 5w40 np valvo przestał.

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Czy opłaca się powrot na 5w40? m47
PostNapisane: 11 października 2015, 22:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
roznica w lepkosci przy 100 stopniach to np 2-5. roznica pomiedzy lepkosciami w 40 to 10-35 wiec sam sobie odpowiedz co jest istotne

nie ma potrzeby zmieniac z 5w30 na 5w40, zmien na 0w40 lepkosc wzrosnie przy 40st. o 10 a przy 100st o 2-3

zmien na dobry olej 0w40, jezeli nadal bedzie wcinac duze ilosci, to bedzie bral tez na 10w40 i 5w40

tego 0w sie nie boj to jest dopiero istotne przy -20 -30 roznica miedzy olejami w lepokosci do tej temp bedzie znikoma

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Czy opłaca się powrot na 5w40? m47
PostNapisane: 12 października 2015, 19:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Ja bym nie kombinował i trzymał się zaleceń producenta, czyli 5w40. Do tego z reguły jest on tańszy niż 5w30 czy 0w40. Jak dalej będzie brał olej, to trzeba ustalić przyczynę i naprawić. Zużytych uszczelniaczy się nie naprawi olejem. Jeśli nie chcesz naprawiać, to po prostu dolewaj. Nie ubywa tego tak dużo a olej przewidziany przez producenta zapewni silnikowi odpowiednie warunki pracy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Czy opłaca się powrot na 5w40? m47
PostNapisane: 12 października 2015, 19:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
hammet1 napisał(a):
Tak słyszałem, nie wiem czy 5w30 znika, mój tak ale może to wina silnika. Czekam na potwierdzenie czy komuś jeszcze castrol 5w30 znaka, a po przejściu na 5w40 np valvo przestał.


wlewaj normalnie 0w40 motula np, jesli nadal zacznie brac tzn ze to nie wina oleju castrol 5w30 i wtedy wlewasz 5w40, ale bedzie go brac podobnie jak 0w40 (jak okaże się że to wina silnika)

pomiedzy dobrym 5w40 a 0w40 roznica w wcinaniu moze byc malutka - szklanka na 10k km

fabrycznie zalecany jest 5w30 0w40 5w40, caly czas piszemy o m52b28

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 171 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL