BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 kwietnia 2024, 17:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 3.0/2.0D M57N/M47N Ciśnienie CR na zapłonie
PostNapisane: 1 października 2015, 09:06 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 391
Lokalizacja: Okuniew/Warszawa
Moje BMW: 335i 4XXkm
Kod silnika: N54B30
Czy byłby ktoś tak uprzejmy i sprawdził INPĄ jakie ma ciśnienie na szynie po przekręceniu na zapłon ? BO wymieniłem pompki u mnie w 330D, czyli wstępną VDO , progową Pierburg i tą strumieniową OEM z baku i mam 6,48 bar. Ale mam jeszcze 318td z 2004r i tam mi pokazuje 8-10 barów i zdecydowanie bardziej jest czuła na muśniecie pedału gazu :) Interesują mnie tak jak w temacie tylko nowsze motory. Może tutaj ktoś będzie bardziej pomocny, i jeszcze jedna sprawa czy też słyszycie bulgotanie po przekręceniu na zapłon ?

Wydaje mi się że gdzieś musi dostawać się powietrze do paliwa, bo nawet ciśnienie na szynie potrafi się wahać +- 15%


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 3.0/2.0D M57N/M47N Ciśnienie CR na zapłonie
PostNapisane: 3 października 2015, 10:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: Lubelskie, BP
około 4 bar, dokladnej po przecinku nie podam

sprawdzone w wielu dde 5.0 po 2003 roku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] 3.0/2.0D M57N/M47N Ciśnienie CR na zapłonie
PostNapisane: 3 października 2015, 22:13 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 391
Lokalizacja: Okuniew/Warszawa
Moje BMW: 335i 4XXkm
Kod silnika: N54B30
Dzięki za odpowiedź, TIS podaje 3500-7000mbar. A wszystkie jeździły dobrze, płynnie przyśpieszały i nie spadały obroty po wrzuceniu na luz ? Bo u mnie czasem się takie cyrki robią.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 3.0/2.0D M57N/M47N Ciśnienie CR na zapłonie
PostNapisane: 4 października 2015, 12:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: Lubelskie, BP
tak jezdzily, przyspieszaly normalnie bez szarpnieć, nikt nic nie mówil o spadaniu obrotow na luzie
ale slyszalem o tym problemie w 320d/330d na forum, nie pamietam tylko czy byl podany powód takiego zachowania
musisz poszukać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] 3.0/2.0D M57N/M47N Ciśnienie CR na zapłonie
PostNapisane: 7 października 2015, 08:13 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 391
Lokalizacja: Okuniew/Warszawa
Moje BMW: 335i 4XXkm
Kod silnika: N54B30
Znalazłem parę tematów ale nigdzie nie było rozwiązania, znalazłem jeszcze jedną osobę która ma dokładnie taki sam problem. Co ciekawe miał w tej budzie 2.0d Eu4 a teraz wsadzone 3.0d eu4 i to samo jest. Wiec może problem leży w zasilaniu paliwa ? Powiem co u mnie było wymienione, przepływomierz, nowy kolektor ssacy, nowy czujnik doładowania, nowa sonda, 4 komplety wtryskwiaczy, czujnik wałka rozrządu, regulator na szynie cr, czujnik na szynie cr, zawór w pompie, pompa paliwa w baku w progu i strumieniowa, nowe turbo z nowym sterownikiem, najnowszy soft w dde, drugi sterownik silnika, zrobione adaptacje, Silnik na nowo poskładany, przez to nie chce mi się w ogóle jeździć. Do tego skokowe działanie ekonomizera, skakanie chwilowego spalania, skoki ciśnienia cr, niebieski bąk po odpaleniu no i to spalanie obrotów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 3.0/2.0D M57N/M47N Ciśnienie CR na zapłonie
PostNapisane: 8 października 2015, 15:38 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 391
Lokalizacja: Okuniew/Warszawa
Moje BMW: 335i 4XXkm
Kod silnika: N54B30
Ok będę tu prowadził rozmowę sam ze sobą, a właściwie to wrzucał swoje spostrzeżenia. Mam w domu jeszcze 318td 2004 M47N Eu4 czyli zasada działania dokładnie taka sama jak mój M57N.

Ciśnienie na zapłonie w M47N 15,29Bar (jeździ i odpala idealnie nie puszcza bąka niebieskiego)

Ciśnienie na zapłonie w moim M57N 2,08bar w porywach do 4,28bar (po odpaleniu niebieski bąk, spadki obrotów, bujanie ekonomizera)

W tej ciekawej układance jaką jest układ paliwowy po stronie niskiego i wysokiego ciśnienia został mi tylko stary element nr 3 z linku poniżej

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=13_0957

Choć nie bardzo wiem co mogło by się w nim popsuć bo o ile w M57 184/193km był sławny regulator ciśnienia, to M57N takowego nie ma. Ale znowu trzymając w reku element nr 3 z realoem nie wygląda na coś co mogłoby się popsuć. Ponieważ w środku jest tylko metalowa płyta dzieląca na pół ten "podgrzewacz" który działa tylko i wyłącznie na zasadzie mieszania paliwa z powrotu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 3.0/2.0D M57N/M47N Ciśnienie CR na zapłonie
PostNapisane: 14 października 2015, 08:50 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 391
Lokalizacja: Okuniew/Warszawa
Moje BMW: 335i 4XXkm
Kod silnika: N54B30
Kolejny trop to zawór przelewowy w samej pompie CR, koszt 61zł. Zobaczymy czy pomoże. Jeśli nie to zostaje mi tylko pompa CR do wymiany


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 163 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL